Listing 1 - 10 of 1065 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In dit boek schetsen docenten, leerlingen, lerarenopleiders, onderzoekers en schrijvers hoe het Nederlandse schrijfonderwijs heringericht kan worden, opdat het gaat draaien om wat schrijven leerlingen kan bieden. En dat is: taal gebruiken om de eigen gedachten en gevoelens te verkennen, te verdiepen en te uiten. Wie zo leert schrijven, wordt ook een betere lezer. Een lezer die nieuwsgierig is naar de gevoelens en gedachten van andere schrijvers.https://www.uitgeverijpica.nl/titels/opdat-wij-schrijven-pica
Choose an application
Choose an application
iene en uitgebreide editie
Philosophy of science --- wetenschapsfilosofie --- Science --- Philosophy --- Wetenschapsfilosofie
Choose an application
Choose an application
This volume tells the story of research on the cognitive processes of writing-from the perspectives of the early pioneers, the contemporary contributors, and visions of the future for the field. Writing processes yield important insights into human cognition, and is increasingly becoming a mainstream topic of investigation in cognitive psychology and cognitive neuroscience. Technological advances have made it possible to study cognitive writing processes as writing unfolds in real time. This book provides an introduction to these technologies. The first part of the volume provides the historical context for the significance of writing research for contemporary cognitive psychology and honors the pioneers in cognitive and social-cognitive research in this field. The book then explores the rapidly expanding work on the social foundations of cognitive processes in writing and considers not only gender differences but also gender similarities in writing. The third part presents a lifespan view of writing in early and middle childhood, adolescence, higher education, and the world of work. There follows an examination of the relationships of language processes -at the word, sentence, and text levels-to the cognitive processes in writing. Part V covers representative research on the cognitive processes of writing-translation and reviewing and revision-and the working memory mechanisms that support those processes. A review of the current technologies used to study these cognitive processes on-line as they happen in real time is provided. Part VII provides an introduction to the emerging new field of the cognitive neuroscience of writing made possible by the rapidly evolving brain imaging technologies, which are interpretable in reference to paradigms in cognitive psychology of writing. The final section of the book offers visions of the future of writing research from the perspective of contemporary leaders in writing research.
Cognitive psychology --- Science --- Schrijven --- Leerpsychologie
Choose an application
Rapporteren is een complexe vaardigheid om aan te leren voor studenten. Het boek ontleedt deze vaardigheid in 5 duidelijke stappen, waardoor het proces inzichtelijk wordt.- Denk eerst goed na over het doel van het rapport; wat wil je er mee bereiken bij de lezer?- Vervolgens gaat het om de opbouw; je maakt een schrijfplan dat bestaat uit vragen en antwoorden.- Pas dan ga je echt schrijven; dat leidt tot een eerste ruwe versie die in ieder geval alle inhoud omvat.- In de vierde stap gaat het om het publiek; hoe spreek je het publiek aan en hoe hou je de aandacht van de lezer vast?- Tenslotte zorg je voor een vlekkeloze presentatie en werk je het rapport netjes af.Het boek legt elke stap uit en gebruikt daarbij tal van voorbeelden uit de praktijk
Science --- Rapporteren --- Schriftelijke communicatie --- rapporteren
Choose an application
Kunnen we ooit alles weten? Of zijn er onderzoeksgebieden die zich voor altijd buiten de grenzen van het menselijk verstand blijven bevinden? Hoe gaan we om met het idee dat we mogelijk nooit alles zullen begrijpen?De ware uitdaging voor een wetenschapper is niet om in een de veilige achtertuin van het bekende te blijven, maar om een ontdekkingsreis te maken in de wildernis van het onbekende. Dat doet Marcus du Sautoy in dit boek.Er zijn bekende dingen die altijd onbekend zullen blijven. Du Sautoy noemt dit de 'randen' van de wetenschap, de horizon van wat we kunnen zien. Maar voor hij in dit boek die randen bereikt, laat hij het terrein zien dat wetenschappers al wel in kaart hebben gebracht, tot en met de laatste doorbraken.https://www.standaardboekhandel.be/p/wat-we-niet-kunnen-weten-9789057124181
Science --- 165 --- Kennistheorie --- Kennisleer --- Wetenschap
Choose an application
Choose an application
-9822-8
dansen --- danstechniek --- dansexpressie --- Theatrical science --- Dans --- Bewegingsopvoeding
Choose an application
9-1
toneeltechniek --- Theatrical science --- Acting --- Acteren --- Dramatische vorming
Listing 1 - 10 of 1065 | << page >> |
Sort by
|