Listing 1 - 10 of 796 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Peer teaching --- Fysica --- Didactiek
Choose an application
This book provides teachers with various tools to improve their classroom management skills, to actively involve students in lessons, and as a result, raise their interest level and improve learning. The ideas presented have been classroom-tested over many years and can be used in virtually any middle or high school classroom.
Mathematics --- Effective teaching. --- High school teaching. --- Mathematics teachers --- Teachers --- Secondary school teaching --- Teaching --- Instructional effectiveness --- Teaching effectiveness --- Teaching quality --- Teacher effectiveness --- Study and teaching (Secondary) --- Wiskunde --- Leraar secundair onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Motivatie --- Wiskunde ; secundair onderwijs ; didactiek
Choose an application
Dit basisboek Freinetonderwijs is een rijke bron ter kennismaking met de eigen wijze van werken in het freinetonderwijs. Het is een ruim geïllustreerd naslagwerk om je praktijk te spiegelen en om met collega's stappen te blijven zetten die het werk verbeteren.Voor beginnende en ervaren leerkrachten in basis- en middelbaar onderwijs, voor studenten en docenten van lerarenopleidingen worden het hoe en het waarom op een toegankelijke manier met elkaar verbonden. Dat zorgt voor inzicht in de onderliggende principes die freinetonderwijs effectief maken en voorkomt onbegrepen en oppervlakkige toepassingen. Honderd jaar ervaring en onderzoek in de freinetbeweging zorgen voor vele valide handvatten, tips en prikkelende praktijkvoorbeelden.Centraal staan de stevig gewortelde freinettechnieken. Uitgaan van ervaringen, leren in levende samenhang met betekenisvolle gehelen, overleggen en communiceren, samenwerken en leren met en van elkaar, vrijheid in een sociaal leerproces, burgerschap, diversiteit en inclusie, expressie, ontdekkend leren, zelfwerkzaamheid... Het zijn begrippen uit onderwijsdiscussies, die in dit boek vorm en inhoud krijgen.Jeroen Tans (1950) was leerkracht in het speciaal onderwijs, werkte vijfentwintig jaar in freinetgroepen en was twaalf jaar directeur van een freinetschool. Hij was docent vernieuwingsonderwijs op de pabo, was begeleider in de Vlaamse driejarige verdiepende freinetscholing en begeleidde freinetteams. Hij heeft onder meer meegewerkt aan het onderzoek Cultuur in de Spiegel van de Rijksuniversiteit Groningen.Katrien Nijs (1979) was klastitularis in freinetgroepen en werkte als pedagogisch begeleider van freinetteams in basis- en secundair onderwijs. Zij was begeleider in de Vlaamse driejarige verdiepende freinetscholing en is actief in de freinetbeweging met veel contacten in de Franse en de internationale beweging. Sinds 2020 is zij leerkracht Nederlands in Franstalig freinetonderwijs.https://gompel-svacina.eu/product/freinetonderwijs
Freinetonderwijs --- Freinetonderwijs. --- Educational systems. Teaching systems --- methodescholen
Choose an application
Introductie:Gentle Teaching creëert een gevoel van veiligheid bij personen met een verstandelijke beperking, door het opbouwen van relaties, gebaseerd op onvoorwaardelijkheid en gelijkwaardigheid. Er is empirisch bewijs dat betekenisvolle relaties de kwaliteit van leven van de cliënt bevordert.Probleemstelling:Hoe ervaren de werknemers de methodiek? Welke invloed heeft Gentle Teaching op de werkervaring en de gemoedstoestand?Methode:Een kwalitatief onderzoek werd uitgevoerd, via semi-gestructureerde intervews. Er werd gepeild naar de werkervaringen en gevoelens van zorgverleners die Gentle Teaching toepassen. Deze studie kadert binnen het onderzoek van Gentle Teaching Internationaal.Resultaten:DeStudie beaamt dat Gentle Teaching een positieve invloed heeft op zowel de werktevredenheid, als de werksfeer. Zorgverleners ervaren een gevoel van voldoening. Het tekort aan handvaten, om de theorie te vertalen naar de praktijk, is een valkuil.Discussie:Gentle Teaching is samen te vatten als een groeiproces, zowel voor cliënt als begeleider. Om de methodiek gebruiksvriendelijk te maken, is er nood aan ondebouwde aanknopingspunten.
Gentle teaching --- Kwalitatief onderzoek --- Werkervaring --- Ergotherapie
Choose an application
Mathematics --- Study and teaching --- Wiskunde --- Didactiek --- Mathematics - Study and teaching --- Mathematics - Problems, exercises, etc.
Choose an application
1992
Mathematics --- Math --- Science --- Study and teaching&delete& --- Research --- Rekenstoornissen --- Logopedie --- Rekenstoornis --- Study and teaching
Choose an application
The field of design research has been gaining momentum over the last five years, particularly in educational studies. As papers and articles have grown in number, definition of the domain is now beginning to standardise. This book fulfils a growing need by providing a synthesised assessment of the use of development research in education. It looks at four main elements: > background information including origins, definitions of development research, description of applications and benefits and risks associated with studies of this kind > how the approach can serve the design of learning environments and educational technology > quality assurance - how to safeguard academic rigor while conducting design and development studies > a synthesis and overview of the topic along with relevant reflections. Contents Part 1: What and Why Introducing Educational Design Research Toward Productive Design Studies Part 2: Examples from the Field Design research from the Learning Design Perspective Design Research from the Technology Perspective Design Research from a Curriculum Perspective Part 3: Quality Assessing the Quality of Design Research Proposals: Some Philosophical Perspectives Balancing Innovation and Risk: Assessing Design Research Proposals Quality Criteria for Design Research: Evidence and Commitments Part 4: Moving ahead From Design Research to Large-Scale Impact: Engineering Research in Education Educational Design Research: The Value of Variety
Onderwijsonderzoek. --- Research on teaching --- Educational systems. Teaching systems --- Instructional systems --- Learning systems --- Education --- Educational technology --- Teaching --- Design&delete& --- Research --- Onderwijskunde --- Onderwijsvernieuwing --- methodology --- Design
Choose an application
De Wet op Passend Onderwijs (2014) in Nederland en het M-Decreet (2015) in Vlaanderen hebben beiden tot doel meer inclusieve leeromgevingenvoor leerlingen te bieden. Co-teaching wordt internationaal beschouwd als een effectieve strategie om onderwijs te verzorgen aan hyper diversegroepen. Vier deelstudies geven inzicht in de wijze waarop co-teaching teams hun pedagogische benadering vormgeven in het concrete handelenen bespreken de uitdagingen waar co-teachers zich voor geplaatst zien. In het inleidend kader wordt de Nederlandse en Vlaamse beleidsmatigecontext geschetst, waarbinnen de vier deelstudies naar co-teaching zijn gesitueerd. De deelstudies bestaan uit een literatuurstudie en drie verkenningen die zich richten op de betekenisverlening van startende, ervaren en begeleidende co-teachers. In het uitleidend kader worden de resultaten van de deelstudies besproken:1. De betekenis van co-teaching: van technisch instructie- en samenwerkingsmodel naar een waardenbewust pedagogisch onderwijsmodel;2. Co-teaching en de wisselwerking met de onderwijsdomeinen kwalificatie, socialisatie en subjectvorming; 3. Zes bewegingen in co-teaching praktijken die bijdragen aan normatieve professionaliteit;4. De fases van pro-activiteit en veerkracht in co-teaching teams. Dr. Dian Fluijt is docent bij het Seminarium voor Orthopedagogiek en lidvan het lectoraat Normatieve Professionalisering (Hogeschool Utrecht). Daarnaast is zij oprichter van ?De OnderwijsMENSen?. Eerder schreef zij de boeken Prisma Co-Teaching (2014) en Samen Lesgeven (co-auteurs: Prof. Elke Struyf en Prof. Cok Bakker).(Bron: https://www.boek.be/boek/passend-onderwijzen-met-co-teaching-1)
onderwijskunde --- onderwijsonderzoek --- leeromgevingen --- inclusief onderwijs --- PXL-Central Office 2019 --- Co-teaching --- Passend onderwijs --- M-decreet --- Inclusief onderwijs --- co-teaching --- Leeromgeving --- School management --- Teaching --- Orthopedagogics
Choose an application
This book provides a comprehensive introduction to English language teaching, and is suitable for teachers in a variety of educational settings, including compulsory education. It has been completely revised and updated to include essential new topics for the modern English language teacher, including English as an international language, Content and Language Integrated Learning (CLIL) and using digital materials. It is ideal for initial teacher training and as a reference guide for practising teachers. The book combines theory and practice, with each unit containing tasks that encourage reflection and discussion, plus action tasks such as classroom observation and practice.
Language and languages --- Foreign language study --- Language and education --- Language schools --- Study and teaching. --- Language and languages Study and teaching --- Study and teaching --- Engels --- Didactiek
Choose an application
This easy-to-read series provides an introduction to some of the most important early years philosophies and shows how they can be incorporated into your setting.Each book provides : an outline of the background to the approach clear explanations of the relevance to contemporary thinking suggestions to help you to plan a successful learning environment examples of what the individual approach can look like in practice.These convenient guides are essential to early years practitioners, students and parents who wish to fully understand what each approach means to their setting and children. Have you ever wondered what the Montessori approach is all about and how it can be used to benefit the young children in your setting? In this book Barbara Isaacs explains how the Montessori approach works and provides examples from schools and nurseries implementing Montessori principles. It includes guidance on planning and assessment methods and practical activities for practitioners to try. This new edition has been fully updated to include : the role of the Montessori practitioner an explanation of Montessori classroom management links to the key commitments of the EYFS and what they mean in Montessori settings examples to show how the six areas of learning and development in the EYFS are supported by Montessori learning materials. This convenient guide will help early years practitioners, students and parents to really understand what the Montessori approach means to their setting and children.
Montessori method of education --- Kleuteronderwijs --- Montessorionderwijs --- Kindergarten --- Teaching --- Onderwijsstelsels --- Onderwijsstelsel
Listing 1 - 10 of 796 | << page >> |
Sort by
|