Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

EHC (1)

KBR (1)

LUCA School of Arts (1)

Thomas More Mechelen (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2012 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Het succes van een kwaliteitskrant : de ontstaansgeschiedenis van NRC Handelsblad
Author:
ISBN: 9789044617696 Year: 2012 Publisher: Amsterdam Prometheus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

NRC Handelsblad is in 1970 ontstaan door een noodgedwongen fusie tussen twee verlieslijdende kranten, het Algemeen Handelsblad en de Nieuwe Rotterdamse Courant.Ten tijde van de fusie hadden nog maar weinig mensen vertrouwen in het welslagen van de nieuwe krant. Desondanks was NRC Handelsblad binnen tien jaar een standaard voor de Nederlandse journalistiek. Dat dit lukte mag een wonder heten, gezien de algemeen heersende scepsis, het gebrek aan vertrouwen bij de eigen directie en de zwakke redactie. Waarom slaagde NRC Handelsblad waar zijn voorgangers faalden?Het succes van een kwaliteitskrant is het langverwachte standaardwerk over de geschiedenis van NRC Handelsblad. Het geeft een levendig en vernieuwend tijdsbeeld van de jaren waarin de Nederlandse samenleving diepgaand veranderde en laat zich tegelijkertijd lezen als een spannend verhaal. Figuren als Jan Blokker, Hans van Mierlo, H.J.A. Hofland, J.L. Heldring en André Spoor speelden een beslissende rol. De kracht van het boek schuilt in de manier waarop Pien van der Hoeven hun persoonlijke beleving verbindt met de grote lijnen van de Nederlandse geschiedenis.Bron : http:///www.uitgeverijprometheus.nl


Book
Newspaper Design : editorial design from the world's best newsrooms
Authors: --- ---
ISBN: 9783899555363 3899555368 Year: 2018 Publisher: Berlin Gestalten

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Newspaper Design showcases the best of editorial and graphic design from the most renowned newspapers across the world, and proves that skillful news design matters more than ever before. Over recent years, the world of news making has dramatically changed. Newspaper Design examines the forces that have transformed the industry and showcases the best of editorial design in the news context. Following the shift to digital, the role of visual journalists has evolved. As our reading habits change, so do the ways in which designers deal with typography, grid systems and illustration in order to tell a story in the most engaging way. Newspaper Design discusses the daily challenges of journalists and editorial designers, and introduces the work of the teams behind some of the most influential newspapers, such as the New York Times, the Guardian, and Libération. Unique insights from professionals paired with outstanding visual examples reveal the inner workings of the news industry and make Newspaper Design a must-have for designers, publishers and journalists.Bron: www.counter-print.co.uk

Listing 1 - 2 of 2
Sort by