Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek gaat over gebaren waaronder allereerst handbewegingen worden verstaan, maar ook houdingen en bewegingen van het lichaam. Ook andere vormen van nonverbaal gedrag zoals gezichtsuitdrukkingen en oogbewegingen worden behandeld. In dit boek bespreekt de auteur de functie en de zin van gebaren als uiting van emoties en als hulpmiddel bij de onderlinge communicatie. Ook gaat hij in op de rol van gebaren bij denkprocessen, bij het spreken en bij de waarneming. Het gebaar blijkt een veelzijdige communicatievorm, die hier door een psycholoog ontleed wordt. Zijn opzet is de niet-specialistische lezer een goed gefundeerd overzicht te bieden van het wetenschappelijk werk op het terrein van nonverbaal gedrag. (Bron: covertekst)
415.2 --- gebaren --- gedrag --- lichaamstaal --- non-verbaal gedrag --- psychotherapie --- E120070.jpg --- Lichaamstaal --- Non-verbale communicatie --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- 007 --- Hulpverlening --- Communicatie
Choose an application
-77024-22-5
415.2 --- Gezichtsbedrog (Optische illusie) --- Hersenen --- Waarneming --- Zien(Gezicht) --- Beeldopvoeding --- Beeldvorming --- Experimenteren --- Illusies --- Kijken --- Observatie --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Zien --- Optisch bedrog --- Gezichtsbedrog
Choose an application
Kunnen vissen ruiken? Waarom voelen we met onze vingers? Hoewerken onze oren ? Waarom hebben we twee ogen? Ontdek je wonderlijke zintuigen ... en je zal tintelen van plezier.
Physiology of nerves and sense organs --- Zintuigen --- C3 --- jeugdliteratuur --- prentenboek --- spelmateriaal --- JB CIBO --- prentenboeken --- zintuigen --- 415.2 --- 415.2 )* ZINTUIGLIJKE INDRUKKEN --- horen --- proeven --- ruiken --- voelen --- zien --- Horen --- Lichaam --- Prentenboeken ; informatief --- Prentenboeken ; kleuteronderwijs --- Proeven --- Ruiken --- Voelen --- Zien --- 472.32 --- Zintuigen : kleuteronderwijs --- Kunst en cultuur --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Prentenboeken --- Zintuig --- menselijk lichaam (themawoord fictie) --- zintuigen (themawoord fictie)
Choose an application
471.43 --- 415.2 ) Reuk --- geuren --- Appelen --- Beren --- kleuters --- Bloemen --- ruiken --- Citroentjes --- zintuigen --- Fruit --- Geur --- IJsjes --- Kerstbomen --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Peuters --- Reuk --- Ziek zijn --- Wereldoriëntatie --- Zintuigen --- Ruiken --- Kleuteronderwijs --- Lichaam --- Geuren --- kleuterschool: belangstellingspunt geuren --- Zintuig
Choose an application
Cognitive psychology --- Orthopedagogics --- visualisatie --- leerproblemen --- denken --- 415.2 --- 415.4 --- 464 --- Beelddenken --- Denken --- Geheugen --- Hersenen --- Leerproblemen --- Leren --- Leren denken --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- beelddenken --- Leerstrategieën --- Leerprobleem --- Leerstrategie
Choose an application
non-verbaal gedrag --- Mass communications --- non-verbale communicatie --- Semiotics --- Communication non verbale --- Non-verbale communicatie --- 800.95 --- 316.77 --- Academic collection --- communicatie --- 415.2 --- gebarentaal --- lichaamstaal --- D111161.jpg --- Communicatiesociologie --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- 007 --- Communicatie --- Lichaamstaal --- Gedrag --- Psychologie --- Verbale communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- 316.77 Communicatiesociologie --- 800.95 Non-verbale communicatie --- Lichaamstaal. --- Non-verbale communicatie.
Choose an application
De auteur verrast je met hele leuke, grappige en vertederende voorbeelden van veraf en dichtbij. Hij houdt van spelen met woorden en toont hoe twee moeilijke begrippen voor jonge kinderen helder worden.
Dutch literature --- prentenboeken (genre) --- Tegenstellingen --- Woordspelingen --- Ontluikende geletterdheid --- Prentenboeken --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- taal --- tegenstellingen --- C3 --- jeugdliteratuur --- prentenboek --- taalgebruik --- JB NIEL --- prentenboeken --- 415.2 --- Tegenstellingen ; verhalen --- 041076.jpg --- Prentboeken --- Ver en dichtbij --- Kunst en cultuur --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Tegenstelling --- Woordspeling
Choose an application
Geschreven in een alledaagse taal, verschaft het boek ons de feiten over de nauwe band tussen gedachten, emoties en spiergedrag, en toont het ons in detail welke principes aan de basis liggen van goed functioneren.
Alexandertechniek. --- Spieren. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- coördinatie --- evenwicht --- kinesitherapie --- evenwichtsleer --- 159.91 --- Alexandertechniek --- bewegen --- psychologie --- 415.2 --- Bewegingsapparaat --- Spieren --- Ergonomie --- Neurologie --- Fysiologie --- 61 --- Ademhaling --- Bewegen --- Denken --- Houding --- Lichaam --- Lichaamsbeeld --- Oefeningen --- Evenwicht --- Sportfysiologie --- 711 --- 159.91 Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- Psychofysiologie. Neuropsychologie. Psychomotoriek. Psychomotorische therapie --- gezicht, gehoor, smaak, reuk, gevoel en lichaamstaal --- Appareil locomoteur --- Muscles --- Physiologie --- Bewegingsleer --- Bewegingstherapie --- Bewegingsleer (fysiologie) --- Lichaamsbeweging
Choose an application
Tranen zijn pertinent aanwezig in de zorg en ze laten zorgverleners niet onberoerd. Maken zij tijd en ruimte voor tranen of schermen zij net met tijd en ruimte om het 'gevoel van onbehagen' te vermijden? Dit boek bevat een waaier verkenningen uit verschillende disciplines. Waarom huilen we in sterk verschillende situaties? Wat bedoelen we met het woord "traan"? Wat heeft ertoe geleid dat mensen in bepaalde emotionele situaties tranen gingen produceren? Tranen kunnen ons uit ons evenwicht brengen. De fundamentele ambiguïteit van de professionele houding ten aanzien van verdriet wordt besproken. Daarnaast krijgen we ook een beeld van de relatie hulpverlener-cliënt in verschillende praktijksituaties. Tot slot komt ook het fenomeen van niet-huilen via casusmateriaal aan bod
Philosophical anthropology --- verdriet --- huilen --- Affective and dynamic functions --- 607.2 --- psychotherapie --- 415.2 --- Huilen --- Tele-Onthaal --- antropologie --- drugs --- filosofie --- hulpverlening --- Psychotherapie --- Tele-onthaal --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- 159.94 --- Verdriet --- Emoties --- Hulpverlening --- Psychologie --- 108 --- 415.3 --- 890 --- emoties --- huilen* --- Emotie --- Man --- Volwassene
Choose an application
2
zintuigen --- menselijk lichaam --- Affective and dynamic functions --- wetenschappelijke proeven --- 415.2 --- 572.5 --- Proeven (wetenschappen) Experimenten (Natuurkundige proeven) --- Zintuigen --- Proeven (wetenschappen) --- 476.13 --- Zintuigen : basisonderwijs --- Zintuiglijke indrukken en waarnemingen --- Biologische proeven --- Didactics of social education --- WO (wereldoriëntatie) --- Lichaam --- Dieren --- informatieve jeugdliteratuur --- Zintuig --- Biologische proef --- Menselijk lichaam --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|