Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Maak van je loopbaan je droombaan! Als je mocht optreden in het circus, welke act zou je dan willen doen? Welk spreekwoord of gezegde is jou op het lijf geschreven? Welk werk lijkt je zo leuk dat je het een week onbetaald zou willen doen? Via "Spelen met talenten" ga je op een originele en speelse manier aan de slag met wat je kunt en wat je wilt. In het eerste deel van het spel staat inzicht in je talenten en dromen centraal. In het tweede gedeelte ligt het accent op het formuleren van actiepunten. Met "Spelen met talenten" krijg je glashelder te zien waar je wensen en sterke kanten liggen en vooral hoe je daarmee concreet aan de slag kunt
Adult education. Lifelong learning --- Personnel management --- 430.8 --- beroepskeuze --- spelen --- studiekeuze --- talenten --- Loopbaan --- S20110503.jpg --- loopbaanplanning --- personeelsbeleid --- werklozenwerking --- Beroeps- en Studievoorlichting --- 331.1 --- 658.3 --- 331.66 --- Games --- Spelen --- Talentontwikkeling --- Loopbaanontwikkeling --- Talenten --- Bedrijfspsychologie --- Coaching --- Spel --- Talent
Choose an application
Doelgroep zijn voor jongeren van 14 tot 20 jaar. 'Blik op jong talent' helpt hen bij het maken van een goede studie- en beroepskeuze. Het laat ze nadenken over vragen als: In de zomer wil ik vakantiewerk gaan doen. Welk baantje zou het beste bij mij passen? Waarom? of Teken de plattegrond van je kamer en vertel je medespelers hoe jij je kamer hebt ingericht. - Bespreek met je medespelers wat de inrichting van jouw kamer over jou zegt.Wat levert het spel op?Met de prikkelende vragen uit dit spel ontdekken de spelers op een leuke en laagdrempelige manier waar ze aanleg voor hebben en hoe ze hun toekomst willen vormgeven. Ze kunnen moeiteloos hun talenten, wensen en sterke kanten onder woorden brengen. Als jongerencoach, mentor of ouder heb je met 'Blik op jong talent' een aansprekend instrument in handen waarmee je jongeren effectief kunt begeleiden in hun zoekproces
430.8 --- beroepskeuze --- #PBIB:+105.41 --- spelen --- studiekeuze --- talenten --- Beroeps- en Studievoorlichting --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Oriëntering : Algemeen --- Games --- Spelen --- Talentontwikkeling --- Talenten --- Studiekeuze --- Beroepskeuze --- Toekomst --- Jeugd --- Spel --- Talent --- Bewegingsonderwijs --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
In dit boek wordt voor ouders de werking en de structuur van de Centra voor Leerlingenbegeleiding overzichtelijk uitgelegd. Er werd naar gestreefd om dit boek net-neutraal te schrijven. Ouders met kinderen uit alle onderwijsnetten vinden hier informatie. Waar nuttig en nodig werden de verschillen tussen de onderwijsnetten aangegevn en besproken (vooral m.b.t. beheersstructuren en de medezeggingschap). (Bron: covertekst)
Pedagogiek en onderwijskunde --- Psychologische pedagogiek. --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Flanders --- schoolmaatschappelijk werk --- CLB --- #PBIB:+107.10 --- Communicatie --- C6 --- Centrale voor Studie-en Beroepsoriëntering / Centre Libre d'Orientation Scolaire et Professionelle (1938-1956) --- Vlaamse confederatie van ouders en ouderverenigingen --- onderwijs --- ouders --- 733 Onderwijsbegeleiding, onderwijsinspectie --- Centrum voor leerlingenbegeleiding --- 430.8 --- CLB (Centra voor leerlingbegeleiding) --- CLB-centra --- Leerlingbegeleiding --- Leerlingenbegeleiding --- Opvoeden --- Ouders --- leerlingenbegeleiding --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- Opvoeding --- 450.7 --- clb leerlingenbegeleiding (ler) --- Centra voor Leerlingenbegeleiding --- 371.21 --- Onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Beroeps- en Studievoorlichting --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- Pedagogiek --- Buitengewoon onderwijs --- Kinderen --- Leerproblemen --- Schoolloopbaan --- Gezondheidszorg --- Participatie --- Kind --- Leerprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gesprek --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- schoolpsychologie --- opvoeden
Choose an application
Veel leerlingen beginnen "zo hoog mogelijk" (doorgaans vertaald als "in het ASO"). Dat geeft immers "de beste" of "de meeste" mogelijkheden voor de toekomst. En bovendien: "ze kunnen nog altijd zakken als het niet goed gaat", en zo "zakken leerlingen af" naar "minder moeilijke richtingen". Leerlingen komen daardoor in een waterval terecht. Gewoonlijk gaat die waterval van ASO over TSO (soms KSO) naar BSO en verderop "zelfs" naar deeltijds onderwijs. Maar ook binnen die onderwijsvormen zijn er "hogere" en "lagere" richtingen en opties. Het is in de maatschappij trouwens niet anders: hoger gewaardeerde en lager gewaardeerde beroepen en functies. Twee watervallen als spiegels van elkaar.
Leerlingbegeleiding. --- Onderwijsmanagement. --- Pedagogie. --- Schoolleiding. --- Schoolloopbaan. --- Zorgverbreding. --- School management --- schoolbeleid --- schoolloopbaan --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsorganisatie --- #A0201A --- 742 Scholieren en studenten --- 37.015.31 --- 371.2 --- 430.8 --- 454.23 --- CLB-centra --- Differentiatie --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Relatie leraar-leerling --- Studiekeuze --- 450.5 --- pedagogiek (gez) --- Schoolloopbaan --- Secundair onderwijs --- Vlaanderen --- 484.2 --- leerlingbegeleiding --- Beroeps- en studievoorlichting ; algemeen --- Didactische principes --- Gelijke onderwijskansen --- Effectieve scholen --- CLB --- Remediëring --- Middenstand --- Technisch secundair onderwijs --- Technologische opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Mobiliteit --- Sociale problematiek --- Onderwijs --- Leerlingen --- Resultaten --- Voortijdige schoolverlaters --- Effectieve school --- Opvoeding --- Leerling --- Resultaat --- Vroegtijdige schoolverlater --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Jongere --- Emigratie --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|