Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

KU Leuven (3)

UAntwerpen (2)

UHasselt (2)

VIVES (2)

AP (1)

DB (1)

KBC (1)

Odisee (1)

PXL (1)

More...

Resource type

book (3)


Language

English (3)


Year
From To Submit

2013 (1)

2002 (1)

2000 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by
Made to stick : why some ideas take hold and others come unstuck
Authors: ---
ISBN: 9781400064281 1400064287 9780812982008 Year: 2013 Publisher: London Random House

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Mark Twain once observed, "A lie can get halfway around the world before the truth can even get its boots on." His observation rings true: Urban legends, conspiracy theories, and bogus public-health scares circulate effortlessly. Meanwhile, people with important ideas?business people, teachers, politicians, journalists, and others?struggle to make their ideas "stick."Why do some ideas thrive while others die? And how do we improve the chances of worthy ideas? In Made to Stick, accomplished educators and idea collectors Chip and Dan Heath tackle head-on these vexing questions. Inside, the brothers Heath reveal the anatomy of ideas that stick and explain ways to make ideas stickier, such as applying the "human scale principle," using the "Velcro Theory of Memory," and creating "curiosity gaps."In this indispensable guide, we discover that sticky messages of all kinds?from the infamous "kidney theft ring" hoax to a coach's lessons on sportsmanship to a vision for a new product at Sony?draw their power from the same six traits.Made to Stick is a book that will transform the way you communicate ideas. It's a fast-paced tour of success stories (and failures)?the Nobel Prize-winning scientist who drank a glass of bacteria to prove a point about stomach ulcers; the charities who make use of "the Mother Teresa Effect"; the elementary-school teacher whose simulation actually prevented racial prejudice. Provocative, eye-opening, and often surprisingly funny, Made to Stick shows us the vital principles of winningideas?and tells us how we can apply these rules to making our own messages stick.Onderstaande tekst is vertaald vanuit de originele taalMark Twain schreef ooit: "een leugen kan rond de wereld reizen terwijl de waarheid nog bezig is zijn schoenen aan te trekken." Zijn observatie klopt: stadslegendes, complottheorieën en onzinverhalen over de gezondheid vieren hoogtij, terwijl mensen met belangrijke ideeën ? zakenmensen, docenten, politici, journalisten en anderen ? worstelen hun boodschap te verkondigen.Waarom zijn sommige ideeën succesvol en anderen niet? En hoe verbeteren we de kansen van goede ideeën? In Made to Stick behandelen de bekende onderwijzers en ideeënverzamelaars Chip en Dan Heath deze lastige vraagstukken. In dit boek onthullen de gebroeders Heath de anatomie van ideeën die blijven hangen en leggen uit hoe je ideeën hangbaarder kunt maken, zoals met het "principe van de menselijke schaal," met de "Klittenbandtheorie van het Geheugen," en door "nieuwsgierigheidsgaten" te scheppen.In deze onmisbare gids ontdekken we dat de verschillende soorten berichten die blijven hangen ? van de beruchte truc met de ring van de gestolen nier tot de lessen van een coach over sportiviteit tot een visie voor een nieuw product van Sony ? allemaal hun kracht halen uit dezelfde zes eigenschappen.Made to Stick is een boek dat de manier waarop je ideeën overlegt, zal transformeren. Het is een vlotte tour van succesverhalen (en mislukkingen) ? de wetenschapper met een Nobelprijs die een glas bacteriën leegdronk om zijn punt te bewijzen over maagzweren; de goede doelen die gebruik maken van het "Moeder Teresa-effect"; de basisschoolleraar die rassenongelijkheid voorkwam. Made to Stick, provocatief, openbarend en vaak verrassend grappig, toont ons de belangrijke principes van succesvolle ideeën ? en vertelt ons hoe we ze kunnen toepassen om ervoor te zorgen dat onze eigen berichten blijven hangen. Bron : http://www.bol.com

The Tipping Point : how little things can make a big difference
Author:
ISBN: 9780316346627 9780316316965 Year: 2002 Publisher: New York Little Brown

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

From the bestselling author of The Bomber Mafia: discover Malcolm Gladwell's breakthrough debut and explore the science behind viral trends in business, marketing, and human behavior. The tipping point is that magic moment when an idea, trend, or social behavior crosses a threshold, tips, and spreads like wildfire. Just as a single sick person can start an epidemic of the flu, so too can a small but precisely targeted push cause a fashion trend, the popularity of a new product, or a drop in the crime rate. This widely acclaimed bestseller, in which Malcolm Gladwell explores and brilliantly illuminates the tipping point phenomenon, is already changing the way people throughout the world think about selling products and disseminating ideas.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by