Listing 1 - 10 of 281 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Engelse taal --- basisonderwijs --- didactiek --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Engelse taal ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Dit boek is tot stand gekomen door een samenwerking van docenten van de pabo en educatief medewerkers uit het werkveld van de natuur- en milieueducatie. Hierdoor is de didactiek en de inhoud vanuit verschillende inzichten en ervaringen gebundeld. 'Natuur en techniek geven' is een boek met een overzichtelijke structuur. Elk hoofdstuk bevat een voorbeeld van een lessituatie, vakinhoudelijke informatie, een didactisch onderdeel en een afsluitende paragraaf met een lessuggestie, een onderzoeks-en zelfstudieopdracht en een toets. Weinig leergebieden op de basisschool geven zoveel ruimte om de leerstof naar eigen inzichten te organiseren als natuur en techniek. Natuur en techniek heeft altijd een relatie met de werkelijkheid. Die werkelijkheid zoek je buiten op of je haalt het naar binnen. Betrekkelijk eenvoudig kun je thema's bedenken en materialen verzamelen, die je nodig hebt om inhoudelijk aan de kerndoelen te voldoen. De kunst is om er als docent voor te zorgen dat die inhoud ook opgenomen Wordt en dat je in uiteenlopende situaties de juiste didactische keuzes maakt, om dit te realiseren. NATUUR EN TECHNIEK GEVEN zit daarom boordevol werkvormen, lessuggesties en opdrachten. Handzame, overzichtelijk uitgegeven didactische vraagbaak, die op praktische wijze vorm en inhoud geeft aan thema's op het gebied van natuur en techniek in het primair onderwijs. In ieder hoofdstuk is er aandacht voor een inhoudelijk thema, dat wordt uitgediept volgens een specifiek vakdidactisch principe. Een aantal voorbeelden dat op deze wijze aan bod komt, is: Soorten systematiek (het indelen van organismen; werkvorm: verhalend ontwerpen); Kringlopen (samenhang van natuurlijke processen; werkvorm: eigen onderzoek); Techniek (herkennen en toepassen van profielen, constructies, verbindingen, energieomzettingen en besturingsmechanismen; werkvorm: onderzoeken en ontwerpen). De opbouw van ieder hoofdstuk is nagenoeg gelijk: voorbeeldsituatie, vakinhoud, vakdidactiek, afsluiting, waarbij de inhoud helder wordt Neergezet in tekstblokken, wordt gellustreerd met kleurenfoto's, schema's, tabellen, schetsen, verwerkingsbladen, verwijzingen naar websites en achtergrondliteratuur en afsluitende toetsvragen. Elk hoofdstuk bezit zijn eigen steunkleur. De rijke uitgave kent een krachtig richting gevende inleiding en een handig register. De uitgave is uitermate geschikt voor praktisch gebruik door studenten Pabo, maar ook voor leraren. Verzorgde uitgave.
Basisonderwijs --- Natuurkunde --- Technologische opvoeding --- Nederland. --- Basisonderwijs. --- WO (wereldoriëntatie) --- Didactics of technology --- lager onderwijs --- natuureducatie --- technologische opvoeding --- lager onderwijs (doelgroep) --- techniek --- Techniek ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek --- kleuteronderwijs --- natuur --- wereldoriëntatie --- 476.1 --- basisonderwijs --- biologie --- 476.5 --- Didactiek --- Didactische werkvormen --- Lerarenopleiding --- Natuureducatie --- Techniek --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Lager onderwijs --- 476.55 --- Natuurkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie --- Natuurkennis --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Natuuronderwijs --- Nederland --- Wereldoriëntatie --- Kleuteronderwijs --- Techniek (wetenschap) --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
In dit deel wordt ingegaan op de domeinen meten en meetkunde op de basisschool. Zelf doen is erg belangrijk bij deze domeinen en er is daarom veel aandacht voor hoe dat kan in zowel onder- als bovenbouw. In samenhang daarmee wordt ingegaan op de bijbehorende theorie en didactiek.
Meetkunde --- Meten. --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- 475.4 --- Basisonderwijs --- Meten --- Meetkunde ; basisonderwijs ; didactiek --- 101782.jpg --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Lager onderwijs --- Rekenen --- Metend rekenen --- Kleuteronderwijs
Choose an application
Kunnen rekenen is in de maatschappij van groot belang. Toch wordt er, als de media gelijk hebben, in ons onderwijs te weinig aan gedaan, of in ieder geval vinden rekendeskundigen het niveau te laag. Om kinderen rekenen te leren is meer nodig dan het doorlopen van de rekenmethode. Er is een leraar nodig met enthousiasme voor het vak en bovendien een grondige basis van kennis en vaardigheden van zowel het rekenen als de didactiek. In Rekenen-wiskunde en didactiek staan de didactische vaardigheden om goed reken-wiskundeonderwijs te verzorgen in het basisonderwijs centraal. Uniek is dat de theorieën van de verschillende didactische stromingen worden uitgelegd en vertaald naar het huidige reken-wiskundecurriculum van het basisonderwijs. Onderscheidend is verder dat er wordt ingegaan op de rol van de leerkracht voor alle domeinen van het vak rekenen-wiskunde. Deel I beschrijft de theorie die ten grondslag ligt aan de huidige rekendidactiek. Deel II gaat over de rol van de leerkracht binnen de verschillende bouwen, waarbij de structuur van het basisonderwijs wordt gehanteerd: onderbouw, middenbouw en bovenbouw. In het afsluitende deel III wordt de didactiek toegepast in een project. Het boek biedt veel voorbeelden, opdrachten, tips en verwijzingen naar materialen en achtergrondliteratuur
Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek --- 475.4 --- Rekenen --- Basisonderwijs --- Didactiek --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- 510.3 --- KHK --- 475.55 --- Wiskunde --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs
Choose an application
p.
Audiologie --- Techniek (wetenschap) --- Technologische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 070021.jpg --- Technologische opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Techniek ; basisonderwijs ; didactiek --- Natuuronderwijs ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- 476.5 --- Basisonderwijs --- Techniek --- wero (ler) --- natuureducatie (ler) --- Natuurkennis --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Natuuronderwijs --- Natuur- en milieueducatie --- Didactiek --- Wereldoriëntatie --- Leven --- Ecologie --- Fauna en flora --- Mensen --- Materie --- Constructies --- Transport --- Energie --- Productie --- Communicatie --- Heelal --- Meteorologie --- Seizoenen --- Milieu --- Techniek (wetenschap) --- Flora en fauna --- Mens --- Constructie --- Seizoen (jaargetijde) --- Gezondheidszorg --- Druktechniek --- Bouwsector --- Stadsvernieuwing --- Belasting (fiscaal) --- Dier --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
Met DOK kan de school nagaan of ze de ontwikkelingsdoelen voldoende nastreeft, of de leerlingen de eindtermen bereiken en in welke mate de kwaliteit van het onderwijs verbetert. DOK bevat onder meer genormeerde toetsen voor eindtermen die zich daardoor lenen en andere evaluatie-instrumenten voor eindtermen die veeleer kwalitatief zijn. Per leergebied worden een algemeen deel, een leerkrachtenmap, een leerlingenmap en toetsboeken aangeboden, zodat de school meteen aan de slag kan. (Bron: covertekst)
Frans --- Lager onderwijs --- Eindtermen --- Evaluatie --- Toetsen --- 090878.jpg --- Franse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Eindterm --- Toets
Choose an application
Met DOK kan de school nagaan of ze de ontwikkelingsdoelen voldoende nastreeft, of de leerlingen de eindtermen bereiken en in welke mate de kwaliteit van het onderwijs verbetert. DOK bevat onder meer genormeerde toetsen voor eindtermen die zich daardoor lenen en andere evaluatie-instrumenten voor eindtermen die veeleer kwalitatief zijn. Per leergebied worden een algemeen deel, een leerkrachtenmap, een leerlingenmap en toetsboeken aangeboden, zodat de school meteen aan de slag kan. (Bron: covertekst)
Frans --- Lager onderwijs --- Eindtermen --- Evaluatie --- Kwaliteitszorg --- D090465.jpg --- Franse taal ; basisonderwijs ; didactiek --- Eindterm
Choose an application
Lesgeven is kiezen. Je kiest bijvoorbeeld voor een organisatievorm, de samenstelling van de groepen, de manier waarop de activiteiten worden aangeboden en de overgangen in je les. Ook kies je voor bepaalde activiteiten en voor een specifieke invulling daarvan op basis van jouw ordening van bewegingsactiviteiten. Dit leidt tot keuzes voor bewegingsdoelen en tot keuzes voor de wijze waarop leerhulp aan de kinderen wordt gegeven. Daarnaast kies je op welke manier je de kinderen betrekt bij allerlei aspecten van de les en hoe je gebruik maakt van de wensen en de enorme mogelijkheden van de kinderen in het leerproces. Perspectieven op bewegen ? Didactiek bewegingsonderwijs voor de basisschool gaat over deze afwegingen. Verschillende alternativen worden op een rijtje gezet met de overwegingen daarbij. Dit wordt geplaatst in een visie op bewegen en bewegingsonderwijs, waarin leren bewegen, zelfstandig werken en aansluiten bij de kinderen belangrijk is. Het is een bijzonder praktisch didactiekboek voor bewegingsonderwijs. Het is uniek in zijn verantwoording van verschillende keuzes, maar ook door de poging om de beleving van de kinderen te ordenen. (Bron : covertekst)
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Didactiek --- 071067.jpg --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek
Choose an application
In het boek staat het model van de didactische analyse centraal (voorbereiden, realiseren, evalueren). Elk hoofdstuk begint met een praktijkcasus en sluit af met toetsvragen en zelfstudieopdrachten. Hoofdstuk 5 vormt het hart van het boek en gaat in op de praktijk van de grondvormen van bewegen en de praktijk van het spelonderwijs. Daarnaast is er in het boek veel aandacht voor de betekenis van zorgverbredend handelen en de planmatige aanpak van het programma waarvoor je als vakleerkracht nieuwe stijl verantwoordelijk bent. (Bron: covertekst)
477.8 --- 616 --- Beginsituatie --- Didactische werkvormen --- Doelstellingen --- Evaluatie --- Onderwijsleermiddelen --- Zorg --- didactisch model --- bewegingsopvoeding (ler) --- basisonderwijs : didactiek : bewegingsopvoeding (ler) --- 796.04 --- Bewegingsonderwijs --- Didactiek --- Evaluaties --- Leermiddelen --- Methodiek --- Planning --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lichaamsoefening en sport; algemeen --- Lichamelijke opvoeding --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding
Listing 1 - 10 of 281 | << page >> |
Sort by
|