Narrow your search
Listing 1 - 10 of 46 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Iedereen ambassadeur ! : het belang van interne communicatie in uw organisatie
Author:
ISBN: 9789046520017 Year: 2009 Volume: 2009/4 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Elk bedrijf, groot of klein, heeft ambassadeurs in dienst. Of beter: alle medewerkers van een onderneming zouden de ambassadeurs van dat bedrijf moeten zijn! Medewerkers die weten wat er in hun organisatie gebeurt, zijn gemotiveerd en presteren beter. De sleutel voor dat succes: interne communicatie! Sterke interne communicatie is een basisvoorwaarde om goed te ondernemen. Goede interne informatie is een vereiste om goed te functioneren, in eender welke organisatie. Dit boek maakt de lezer daarin wegwijs. (bron: covertekst)


Book
Luisteren loont : hoe je tot iedereen doordringt en je doel bereikt
Author:
ISBN: 9789043021487 Year: 2010 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je hebt een collega die vijandig is? een furieuze klant? een werknemer die verbitterd is. Hoe krijg je in dit soort lastige situaties mensen zo ver te doen wat je wilt? In Luisteren loont wordt onthuld hoe je tot iedereen kunt doordringen, zelfs wanneer productieve communicatie onmogelijk lijkt.Dit boek geeft effectieve tools en communicatietechnieken waarmee je de onbereikbare en soms onmogelijke mensen in je leven kunt benaderen. Met gedenkwaardige anekdotes, bruikbare inzichten en specifieke actiestappen is Luisteren loont de ultieme gids voor diegenen wiens carrière, gezondheid en geluk afhankelijk is van een goede omgang met anderen.


Book
Het grote gesprekkenboek : een praktische leidraad voor HR-professionals en leidinggevenden
Authors: ---
ISBN: 9789046535783 Year: 2011 Volume: vol. 2011-2 Publisher: Mechelen Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1.Communicatie 2.Het selectiegesprek 3.Het arbeidsvoorwaardengesprek 4.Het introductiegesprek 5.Het adviesgesprek 6.Het conflictoplossend gesprek 7.Het onderhandelingsgesprek 8. Het loopbaancoachingsgesprek 9.Het slechtnieuwsgesprek 10.Het exitgesprek 11.Het feedbackgesprek 12.Het functioneringsgesprek 13.Het POP-gesprek 14.Het beoordelingsgesprek 15.Het correctiegesprek 16.Het coachingsgesprek 17.Het verzuimgesprek Het voeren van gesprekken is voor de HR professional en de lijnmanager een dagelijkse bezigheid. Ieder gesprek kent zijn eigen voorbereiding, valkuilen, dynamiek, fases en emoties. Vaak verlopen de gesprekken anders dan verwacht en misschien wel gehoopt. Het is dan ook de kunst om van die gesprekken effectieve gesprekken te maken. Het boek is geschreven door professionals. Zij voeren dagelijks gesprekken over uiteenlopende onderwerpen en hebben in dit boek hun ervaringen, leermomenten, tips en tools op een uitermate praktische wijze verwoord. In dit boek komen de volgende gesprekken aan bod: selectiegesprek, arbeidsvoorwaardengesprek, introductiegesprek, adviesgesprek, conflictoplossend gesprek, onderhandelingsgesprek, loopbaancoachingsgesprek, slechtnieuwsgesprek, exitgesprek, feedbackgesprek, functioneringsgesprek, POP-gesprek, beoordelingsgesprek, correctiegesprek, coachingsgesprek, verzuimgesprek. Na een theoretische inleiding, boordevol met tips en tools, vragenlijsten, stappenplannen en voorbeeldvragen, beantwoorden lijnmanagers, (een HRD-consultant, een manager Learning & Development, een casemanager, HR-professionals, een gemeentesecretaris en directeuren) veel voorkomende vragen, sommen do's and don'ts op, wijzen op valkuilen en delen met de lezer het gesprek waar zij het meeste van hebben geleerd. (Bron: covertekst)


Book
Accountability in communicatie
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789013091991 Year: 2011 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit memo is bedoeld als handreiking voor communicatieprofessionals die met accountability van communicatie aan de slag willen gaan in hun organisatie. Accountability is niet nieuw. De inzichten op het gebied van accountability van communicatie hebben zich echter wel ontwikkeld in de afgelopen jaren. Er is meer aandacht voor de context van de organisatie en ook de wetenschappelijke inzichten op het gebied van accountability van communicatie dragen meer en meer bij aan de discussie over en de toepassing van accountability in de praktijk. Vanuit deze achtergrond wordt in dit memo een overzicht gegeven van een aantal inzichten, methoden en praktische toepassingen


Book
Thought leadership : vernieuwende inzichten en waardecreatie op het snijvlak van markt en maatschappij
Authors: --- ---
ISBN: 9789491560446 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Veel bedrijven willen tegenwoordig een thoughtleadershippositie opbouwen. Het is vaak echter niet duidelijk wat thought leadership precies inhoudt, laat staan hoe bedrijven er vorm aan geven. Centraal in 'thought leadership' is het uitdragen van een novel point of view waarmee de organisatie haar medewerkers en stakeholders op een vernieuwende manier naar relevante thema's in de industrie of maatschappij laat kijken. Door het novel point of view te vertalen naar concrete ideeen en oplossingen creert het bedrijf waarde voor medewerkers, klanten en andere stakeholders.Hoe komen bedrijven tot een novel point of view ? Hoe vertalen ze dit in hun gedrag en communicatie ? Hoe delen ze hun kennis en expertise rondom dit point of view ? Wat zijn concrete uitkomsten van thoughtleadershipstrategieen ?Dit zijn vragen die worden beantwoord in dit boek. De auteurs doen dit aan de hand van het Thought Leadership FrameworkTM dat zij uitleggen met behulp van praktijkvoorbeelden van vijf verschillende bedrijven.Dit boek is voor directeuren, managers, consultants en studenten die op het punt staan een thoughtleadershippositie te creeren en een strategisch denkkader kunnen gebruiken om hier op een systematische manier vorm aan te geven. Bron : http://www.boek.be


Book
Werken met een communicatie-adviesbureau
Author:
ISBN: 9013015301 Year: 2004 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Er komt veel kijken bij het werken met een communicatieadviesbureau. Dit boekje helpt u bij het selecteren en beoordelen van een bureau. Het biedt diverse checklisten en tips voor het schrijven van een briefing, het uitschrijven van een bureaucompetitie en het opstellen van een contract. Ook het auteursrecht en de samenwerking met het bureau komt aan bod.


Book
Werkboek communicatieadvies : fasen, rollen en kernvragen
Author:
ISBN: 9062834981 9789062834983 Year: 2006 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We zich wil oriënteren op het geven van communicatieadvies komt doorgaans uit bij literatuur waarin of alleen communicatie of alleen advisering aan bod komt. In dit werkboek brengt Peter 't Lam beide begrippen op evenwichtige en schematische wijze samen. Allereerst wordt het begrip communicatieadvisering in kaart gebracht aan de hand van ervaringen van professionals en richtlijnen van beroepsorganisaties en opleidingen. Daarna komen zowel het werkveld van de communicatie als het begrip advisering in algemene zin aan bod. Dit mondt uit in de presentatie van een praktisch hanteerbaar schema voor communicatieadvies. Vervolgens wordt aan de hand van casussen getoond wat goed advies is op het gebied van interne communicatie, koers en imago van de organisatie en de marketingcommunicatie. Ten slotte komen praktische en zakelijk aspecten van advisering aan bod zoals het adviesgesprek, de adviesrapportage en de implementatie van het advies.


Book
Een eerste opstap naar intranet als praktisch communicatiemiddel
Author:
ISBN: 9789013040982 Year: 2007 Volume: 43 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje is bedoeld als een bundeling van adviezen en ervaringen over, en voorbeelden van, het gebruik van intranet als praktisch intern communicatiemiddel. Het behandelt de communicatieve aspecten van intranet in het algemeen en gaat daarnaast in op de komst van het derde generatie intranet.


Book
Tenir le C.A.P. de vos communications en entreprise : pour une performance optimale dans vos réseaux humains et techniques
Authors: ---
ISBN: 9782874961298 9782923446264 2874961299 Year: 2011 Volume: *3 Publisher: Luik Edipro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Comme le voilier tient son cap, l'entreprise doit atteindre ses objectifs en matière de communication et doit être performante par rapport aux concurrents dans toutes les conditions possibles. Avec le vieillissement de la population active et la chasse aux expertises, les gestionnaires découvrent qu'avant de garder un contact positif avec les consommateurs et les investisseurs, il faut avant tout s'assurer de le conserver et de le développer avec ses travailleurs ou collaborateurs.Dans cet ouvrage, François Lambotte et André-A. Lafrance proposent un modèle pratique d'analyse et d'intervention sur les réseaux humains et techniques de communication donnant vie à l'entreprise. Cette approche en réseau offre une analyse des communications du niveau micro de la communication interpersonnelle jusqu'au niveau macro de l'entreprise dans sa globalité. Le programme d'analyse est complété par un programme d'intervention détaillant la planification, la budgétisation et l'évaluation du projet d'intervention. Bron: http://www.edipro.info


Book
De ronde stad : communicatie in de Stad van Axen
Authors: ---
ISBN: 9789044128062 Year: 2011 Publisher: Antwerpen/Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe komt het toch dat je met sommige mensen altijd in dezelfde discussies belandt? Waarom heb je het gevoel dat bepaalde mensen je steeds aanvallen en jij voortdurend in de verdediging schiet? Heb je ook de afspraak met jezelf gemaakt om je niks aan te trekken van nare opmerkingen, maar blijkt de praktijk toch lastiger dan de theorie? En wat moet je met die vriend of vriendin die altijd maar voor je klaarstaat, tot vervelens toe...?Over deze en talrijke andere lastige situaties tussen mensen gaat 'De Ronde Stad'. De auteurs nemen je mee op een tocht door de oude stad, met haar pleinen, straten en wijken. Je ontdekt dat de pleinkant rustig en vredig kan zijn terwijl de walkant de donkere randen van de Stad laat zien. Je leert de wijken en de bijbehorende axendieren kennen, waarbij elk axendier zijn eigen kracht bezit. Je leert de gedragsmodellen van de stad kennen. Verschillende communicatiestijlen worden uitgewerkt. Elke stijl, elk axendier communiceert op zijn eigen manier. Je leert ook om het plein over te steken naar een andere wijk en naar een andere communicatiestijl. Hierdoor breng je zelf verandering in de situatie en klim je uit de vicieuze cirkel. Je kunt kiezen voor een effectieve omgangswijze en sturing geven aan de communicatie door meer de eigenschappen van de verschillende stadswijken te gebruiken, ook al zijn die misschien heel anders dan je gewend bent. Het boek start met de theorie, ondersteund door praktijkvoorbeelden. Het tweede gedeelte is het echte werkboek waarmee je als begeleider of leidinggevende direct aan de slag kunt

Listing 1 - 10 of 46 << page
of 5
>>
Sort by