Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
bewegingsopvoeding --- dansexpressie --- basisonderwijs --- didactiek --- 477.8 --- 477.82 --- Dansexpressie : basisonderwijs --- dansexpressie: basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Dansen --- Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Kleuter
Choose an application
Dansspetters II zet de lijn die werd uitgzet in Dansspetters, verder door. Het kind aanspreken als creërend danser, zonder daarbij de bestaande structuren in te leveren, blijkt in de danspraktijk een werkbare methode. Het programma in dit boek is een mozaïek van muziek, dans, drama en beeldende elementen die elkaar ondersteunen en aanvullen. Het repertoire dat in eerste instantie voor het basisonderwijs is ontwikkeld, wordt ook als zeer inspirerend ervaren in de wereld van de amateurdans.
bewegingsopvoeding --- dansexpressie --- 791.8 --- Dansen --- Dansexpressie --- Kinderdansen --- 471.47 --- 477.2 --- 791 --- Ballonnen --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Boerderijen --- Communicatie --- Handboek/cursus --- Kermissen --- Kerstbomen --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Logeren --- Mode --- Muzikale opvoeding --- Poppen --- Puzzels --- Spinnen (dieren) --- Telefoneren --- Dans --- 477.7 --- 793.3 ) * DANS --- CD --- dansbeschrijvingen --- dansen --- kinderen --- 793.3 --- Bewegen --- Dansante vorming --- Dansnotatie --- Didactiek --- Methodiek --- 477.82 --- Dansexpressie; basisonderwijs --- Dansexpressie ; basisonderwijs --- 477.8 --- dansante vorming --- Volksdansen --- Dramatische expressie --- Dans- en bewegingskunst --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Kinderdansen. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- Theatrical science --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Lager onderwijs --- Kleuter
Choose an application
Al komen ook andere aspecten van bewegingsexpressie aan bod (spelelementen, bewegingsvekenningen, mime, pantomime), toch ligt de klemtoon in deze uitgave op dansexpressie. Het gaat hier om een 'bronnenboek': je kunt er zowel algemene informatie in vinden als er ideeën uit putten voor je lessen bewegingsexpressie. Naast een referentiekader biedt het boek een reeks van lessen met voorbeelden en tips en talrijke foto's. (Bron: covertekst)
creatieve expressie --- bewegingsopvoeding --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- Bewegingsexpressie ; basisonderwijs ; didactiek --- Dansexpressie ; basisonderwijs --- 793.32 --- Bewegingsexpressie --- Dans --- Dansexpressie ; kleuteronderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Dansen --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- PXL-Education 2015 --- basisonderwijs --- dansexpressie --- muzikale expressie --- Muzische vorming --- Dansante vorming
Choose an application
Leerlingen in het basisonderwijs dansen graag. Het sluit aan bij hun natuurlijke creativiteit, fantasie en bewegingsdrang. Zo verkennen zij zichzelf, de ander en de wereld. Het vak dans is een vast onderdeel geworden in het basisonderwijs via de Kerndoelen en de Kennisbasis. De praktische didactiek met duidelijke leerlijnen helpt (aankomende) leerkrachten dansmateriaal te gebruiken en te ontwikkelen. Met DANS! ontdekken zij de expressiemogelijkheden van dans en leren deze toepassen. Start met theorie over dans, ontwikkelingspsychologie, competenties voor en de ontwikkelingsdomeinen van dans. Centraal didactisch uitgangspunt is 'Leren door doen'. Het praktische deel omvat vervolgens leerlijnen dans voor groepen 1 tot en met 8, lesgeven in de stagepraktijk, start- en voorbeeldlessen met theoretische reflecties en samenhang met andere vakken. Er is een uitgebreide website met interactieve oefeningen, opdrachten, lesvoorbeelden en relevante links en een docentendeel met een beknopte handleiding en toetsen.
Dansexpressie : basisonderwijs --- Dansen --- Bewegingsopvoeding --- 477.82 --- 477.8 --- 471.47 --- Dansexpressie --- muzische vorming --- 793.3 --- Dans --- Lesplannen --- Didactiek --- dansexpressie --- bewegingsopvoeding --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Kinderdansen --- Bewegingsopvoeding. --- Didactics of the arts --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- danseducatie --- Didactics of primary education --- PXL-Education 2014 --- basisonderwijs --- dramatische expressie --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Dansante vorming
Choose an application
In dit boek beschrijft Iris van der Boon de manier waarop een school activiteiten op het gebied van dans kan ontplooien en wel met een specifieke aanpak : het verhaal en de illustraties van een prentenboek vormen bij de lessen het uitgangspunt. Het boek bestaat uit 2 delen : een theoretisch deel, waarin de inhoudelijke uitgangspunten en de methodiek-didactiek van de lessen worden uitgediept en een praktisch deel , waarin elf voorbeeldlessen staan voor zowel onder-, midden- als bovenbouw van de basisschool.
Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of sports and games --- dansexpressie --- Didactics of Kindergarten --- Bewegingsopvoeding --- Dansen --- Jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- Kleuteronderwijs --- Dansexpressie : basisonderwijs --- 472.7 --- 477.8 --- dansante vorming --- bewegingsexpressie --- bewegingsopvoeding --- prentenboeken --- didactiek --- 477.2 --- Basisonderwijs --- Dansexpressie --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- dansen --- lichamelijke expressie --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Dramatische expressie --- Prentenboek --- Kleuter --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
44
bewegingsopvoeding --- dansexpressie --- 477.8 --- dansante vorming --- didactiek --- 791.7 --- 791.8 --- 791.9 --- Dansen --- Dansexpressie --- Kinderdansen --- activiteitensector --- dansen --- muziek --- muziekactiviteiten --- volksdansen --- wereldmuziek --- 471.47 --- 477.2 --- 791 --- Ballonnen --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Circus --- Handboek/cursus --- Heksen --- Indianen --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Liederen --- Linten --- Muzikale opvoeding --- Oerwouden --- Oren --- Schoonmaken --- Spoken --- Sprookjes --- Zee --- Ziekenhuizen --- Dans --- 477.7 --- 793.3 --- CD --- circus --- dansbeschrijvingen --- heksenketel --- kinderen --- kinderliedjes --- oerwouden --- poetslied --- spoken --- sprookjes --- verffabriek --- woestijndans --- Bewegen --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Dansante vorming ; kleuteronderwijs --- Dansexpressie ; basisonderwijs --- Dansexpressie ; kleuteronderwijs --- Dansnotatie --- Kinderliederen --- Methodiek --- Muziek --- 477.82 --- Dansexpressie; basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - bewegingsopvoeding --- Gezelschapsdansen --- Volksdansen --- Dramatische expressie --- Dans- en bewegingskunst --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- kinderdansen --- Theatrical science --- Kinderdansen. --- Basisonderwijs. --- Secundair onderwijs. --- PXL-Education 2016 --- basisonderwijs --- secundair onderwijs --- Dansante vorming --- Kleuteronderwijs --- Liederenbundels --- Kinderlied --- Kleuter
Choose an application
Dans is heel relevant in de context van de lagere school. Kinderen bewegen immers veel en graag, onder meer in sport- en dansclubs, maar ook op de speelplaats. Dans draagt bovendien bij tot de creatieve ontwikkeling naast die van "schoolse", cognitieve aard. Het brengt kinderen in contact met diverse expressieve vakken. Dansexpressie bestaat niet uit het opzetten van muziek en kinderen carte blanche te geven. Integendeel, het zet kinderen aan tot creëren door beperkingen op te leggen en inspiratiebronnen aan te reiken. Er bestaan geen fouten binnen dansexpressie. Het is geen exacte wetenschap.Dansexpressie moet op maat van elke graad afgestemd worden. De moeilijkheidsgraad van dansexpressie verschilt naargelang de specifieke ontwikkelingsfase van kinderen en de ervaring met de discipline.
Dansexpressie --- Basisonderwijs. --- creatieve expressie --- bewegingsopvoeding --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- dansexpressie --- Didactics of primary education --- Dansexpressie ; basisonderwijs --- dansen --- 477 --- didactiek --- expressie --- muzikale opvoeding --- 791.9 --- Bewegingsexpressie --- Dansen --- Tussendoortjes --- 791 --- Muzische vorming --- 793.3 --- lager onderwijs --- 793.322 --- Dans --- 477.82 --- 791.8 --- Bewegingsopvoeding; ba.o. --- Expressie --- Muzikale opvoeding; ba.o. --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Dans- en bewegingskunst ; Overige genres --- Dans- en bewegingskunst --- Bewegingsopvoeding; ba.o --- Muzikale opvoeding; ba.o --- Lager onderwijs --- Dansante vorming
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
4 je mee? is een praktisch handboek voor leerkrachten initiatie in het deeltijds kunstonderwijs en bij uitbreiding voor leerkrachten muzische vorming in het basisonderwijs. Het bevat 36 lessen drama, dans, muziek en beeld voor 6-jarigen. De leeractiviteiten zijn erop gericht om domeinoverschrijdend te werken in de klas. Per thema wordt er voor elke discipline een les voorgesteld waarbij je de andere kunstdisciplines makkelijk kunt integreren. Verder staat 4 je mee? boordevol tips om je initiatielessen boeiend en zinvol te maken voor jezelf en je leerlingen. Aanvullend beeld- en geluidsmateriaal zijn met een persoonlijke code te downloaden.(Bron: boek.be)
642 --- drama --- dansexpressie --- muzikale opvoeding --- beeldopvoeding --- Muzische vorming --- Drama --- Beeldopvoeding --- Dansexpressie : basisonderwijs --- 477 --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Muzikale opvoeding --- Dansexpressie --- Basisonderwijs - Muzische vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- dramatische expressie --- beeldende expressie --- muzische vorming --- Didactics of the arts --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- Didactics of primary education --- Deeltijds kunstonderwijs --- Lager onderwijs --- Dans --- Muziek --- Kunst --- Expressie --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- Beeldeducatie --- Afrika --- Azië --- Nederland --- Compositie (muziek) --- China --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Wetenschap --- Cultuureducatie --- Historische kritiek --- Verbeelding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Maatschappij --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Literatuur --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- Pedagogie --- Initiatie --- 21e eeuw --- België
Choose an application
genre-thema"">
Listing 1 - 10 of 18 | << page >> |
Sort by
|