Listing 1 - 10 of 323 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
À l'heure du CECR, faire la classe en FLE implique d'organiser et de gérer un quotidien actionnel. L'objectif du présent ouvrage est de fournir à l'enseignant, dans cette optique, des approches pragmatiques directement applicables en classe.Comment organiser un cours ? Que faut-il entendre par projets d'apprentissage, projet d'enseignement et projets pédagogiques ? Comment gérer les tâches et les activités ? Autant de questions auxquelles cet ouvrage répond en proposant de nombreuses illustrations articulant étroitement théories didactiques actuelles et pratiques de classe.
Didactiek - algemeen --- Franse taal --- Schoolbooks - Didactic material --- Frans --- Didactiek --- Français langue étrangère
Choose an application
Een leerkracht is eigenlijk nooit klaar met werken. Want hij kan altijd méér doen: leukere lessen maken, betere toetsen ontwikkelen of meer aandacht besteden aan leerlingen. Waar ligt de grens? Marleen Holtkamp, werkefficiencytrainer en -coach, werkt veel met leerkrachten die kampen met een **hoge werkdruk**. In dit boek laat ze zien hoe leerkrachten lucht in hun rooster (en daarmee in hun hoofd) kunnen creëren. Door slimmer te plannen, **efficiënt** te e-mailen en prioriteiten te stellen, valt veel **tijd winnen**. In korte hoofdstukken biedt dit boek direct toepasbare tips. Onder meer over perfectionisme beteugelen, omgaan met nakijkpieken en afrekenen met uitstelgedrag. De praktijkvoorbeelden zijn herkenbaar voor iedere leerkracht. Wie aan de slag gaat met deze inzichten, zal zeker tijdwinst boeken!
tijdmanagement --- lesgeven --- Didactics --- #PBIB:+110.10 --- timemanagement --- 458.1 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Leraren hoger onderwijs --- Tijdsbesteding --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- Onderwijspraktijk --- Leerprocessen --- Muziek --- Muzikale opvoeding --- Secundair onderwijs --- Leerproces --- Afrika --- Compositie (muziek)
Choose an application
Drs. Marianne van den HeuvelVeelal wordt bij muziekonderwijs het resultaat centraal gesteld. Mogelijk is dat een oorzaak van het afhaken van veel leerlingen, terwijl ze wel van muziek houden. Door de leerling en het proces centraal te stellen haal je meer uit de leerling en levert het je als docent meer energie op dan het je kost. Als een docent de groepslessen niet als een vorm van bezuiniging beschouwt, maar als een kans om leerlingen van elkaar te laten leren, levert dit nieuwe resultaten op. De muziekdidactiek moet nodig op de schop: van sturende meester, naar ondersteunende coach. Op een heldere manier, met praktische voorbeelden, ondersteund door vakliteratuur en jarenlange ervaring, levert deze visie van musicus, muziekdocente en onderwijskundige Suzan Lutke een uitdagend boekje op voor muziekdocenten, conservatoriumstudenten, leerkrachten in het basisonderwijs, muziekschooldirecteuren en beleidsambtenaren. De meerwaarde van deze didactische aanpak ligt in de leerlinggerichte aanpak en het ontdekken van de eigen muzikale persoonlijkheid. Met index en bronnenvermelding.© NBD Biblion
Didactics of the arts --- muzikale vorming --- Muzikale opvoeding --- Muziekpedagogiek --- Didactiek --- Muziekonderwijs --- 611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek
Choose an application
Bij actief leren staat de betekenisvolle leertaak centraal. Dit boek besteedt veel aandacht aan uiteenlopende betekenisvolle leertaken, met veel concrete voorbeelden. daarnaast legt het boek uit wat (toekomstige) docenten kunnen doen om leerlingen op het leren aan de betekenisvolle leertaak voor te bereiden, tijdens het leren te begeleiden en achteraf betekenisvol te beoordelen
Didactiek --- Studiemethoden --- Leerlingbegeleiding --- Leren leren ; basisonderwijs --- Zelfstandig werken --- 471.4 --- Leren leren --- Didactiek; algemeen --- Studievaardigheden ; leerlingbegeleiding --- Studiemethode
Choose an application
04
vertellen --- voorleesverhalen --- verhalen --- didactiek --- Nederlands --- 456.1 --- 433.75 --- Papier --- Sneeuw --- Sprookje --- Sprookjes --- Verhaal --- Verhalen --- Vertellen --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Activiteiten met het jeugdboek --- Kringactiviteiten --- Kringactiviteit
Choose an application
Praktische gids voor leerkrachten in het basisonderwijs.
tijdmanagement --- School management --- leraren --- onderwijsorganisatie --- Timemanagement --- Leraren basisonderwijs --- Leraren : stress --- 473.7 --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Tijdsbesteding --- Professionalisering --- Leraren --- Werkdruk --- Leraar --- Werklast --- Directie --- Teaching --- lerarenberoep
Choose an application
Voor iedereen die binnen het onderwijs werkt, is het overdenken en expliciteren van de eigen visie op goed onderwijs nuttig. Dat geldt ook voor leraren in opleiding. Een eigen beargumenteerde visie op onderwijs ontwikkelen en die in het onderwijs realiseren, vraagt om een gesprek met andere studenten, leraren en opleiders. Dit boek biedt bouwstenen om zulke gesprekken op gang te helpen en er richting aan te geven. (Bron: covertekst)
454 --- Kwaliteitszorg --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijsstijlen --- Opvoeden tot burgerzin --- 081566.jpg --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Didactiek; algemeen --- Onderwijs --- Kwaliteit --- Pedagogiek --- Onderwijsstrategieën --- Lerarenopleiding --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Een toekomst voor talent – dat wil zeggen: alle talenten, van alle kinderen! De centrale boodschap van dit boek is, dat het aan onderwijs, ouders, overheid en ondernemers is om gezamenlijk te werken aan die toekomst, waarin alle talenten optimaal worden ontplooid en benut. Dat is niet alleen een maatschappelijk belang, dat ieder deelbelang overstijgt, het is zelfs een morele opdracht: onze kinderen hebben er recht op, dat die 4 O’s hen prikkelen, uitdagingen en ondersteunen – want de toekomst van economie, arbeidsmarkt en samenleving is aan hún talent!
onderwijsparticipatie --- Teaching --- talentmanagement --- onderwijsstrategieën --- ontwikkeling van het kind --- onderwijsorganisatie --- talenten --- didactiek --- Talenten --- #PBIB:+110.10 --- Begaafdheid --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Talentontwikkeling --- Gelijke onderwijskansen
Choose an application
Werken met kleuters, dat vinden veel pabo-studenten lastig. Het valt niet mee om ieder kind de individuele aandacht en begeleiding te geven die het nodig heeft. Of om het spelen in de les de plek te geven die het verdient. En tegelijkertijd ook nog de ontwikkeling van ieder kind goed bij te houden. Voor studenten en leerkrachten die hun onderwijs aan groep 1 en 2 willen verbeteren, is er nu de uitgave Hoera! Ik krijg kleuters. Dit toegankelijk geschreven boek geeft hen een gedegen, maar vooral ook praktische voorbereiding op het lesgeven in de kleuterklas.Durven loslatenLesgeven aan kleuters vereist van de student heel wat kennis en vaardigheden, zoals een goed inzicht in het ontwikkelingsproces van heel jonge kinderen en kennis van methodieken die goed op deze ontwikkeling aansluiten. In Hoera! Ik krijg kleuters krijgt de student de nodige handreikingen en praktische tips om zich hierop goed voor te bereiden. Tevens ondersteunt het boek hem bij het samenstellen van een goed onderwijsaanbod voor kleuters. Vooral in het onderwijs aan jonge kinderen met speciale begeleidingsen onderwijsbehoeften is het belangrijk dat de leerkracht met dit aanbod kan spelen. Het boek biedt handvatten om 'los te laten' en buiten de kaders te kijken: voorwaarden voor een goede begeleiding van deze kinderen.Basis voor inspirerend onderwijsHoera! Ik krijg kleuters geeft een uitstekend overzicht van de zaken die ertoe doen bij het lesgeven aan een kleutergroep. Het brengt oude verworvenheden van het kleuteronderwijs samen met nieuwe kennis en inzichten. Ook biedt het veel aanknopingspunten voor verdere verdieping. Zo legt het de basis voor inspirerend onderwijs. Een echte aanrader voor iedereen die in aanraking komt met het onderwijs aan groep 1 en 2.Bron: https://www.bol.com/be/nl/p/pedagogische-reeks-hoera-ik-krijg-kleuters/1001004010930704/
kleuteronderwijs --- Didactics of Kindergarten --- didactiek --- 471.4 --- Communicatie --- Klashouden --- Kleuteronderwijs --- Observatie --- Spelend leren --- Thematisch werken --- Aansluiting kleuteronderwijs - lager onderwijs --- Buitenspelen --- Klasinrichting --- Oudercontacten --- 120692.jpg --- Kleuteronderwijs ; didactiek --- Didactiek; algemeen
Listing 1 - 10 of 323 | << page >> |
Sort by
|