Listing 1 - 10 of 202 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderzoek --- Examens --- Methodologie --- Didactic evaluation --- School management --- Examen --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap) --- Docimologie --- Evaluation scolaire
Choose an application
Operating under tight budget constraints and with an ever-increasing range of tools and technologies to choose from, PR professionals have never been under so much pressure to justify their decisions. Evaluating Public Relations advises PR practitioners at all levels on how to demonstrate clearly and objectively the impact that their work has to their clients and managers. The authors draw on both their practical and academic experience to discuss a diverse range of evaluation methods and strategies.This fully updated edition of Evaluating Public Relations includes coverage and advice on the industry standards on PR measurement. Covering both theory and practice and containing case studies on Philips, Pepsi, St John Ambulance, Medicare and Westminster City Council, it is an essential handbook for both students and experienced practitioners.Bron : http://www.koganpage.com
Public relations --- Evaluation. --- Evaluation --- Evaluatie --- Communicatiepsychologie --- Planning --- Onderzoek --- Public relationsonderzoek --- Methodologie --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
De herwerkte en genormeerde Signaallijst kan als kleutervolgsysteem gebruikt worden bij kinderen vanaf 2 jaar en 6 maanden tot 6 jaar. Het is een observatie-instrument om het algemeen ontwikkelingsniveau van een kleuter in te schatten. De Signaallijst observeert 12 ontwikkelingsgebieden, gegroeperd in zeven domeinen: motoriek, visueel-ruimtelijke vaardigheden, auditieve perceptie, spraak en taal, deelhandelingen van het denken, zelfredzaamheid, socialisatie.
Orthopedagogics --- Didactic evaluation --- Kindergarten --- leerlingvolgsystemen --- Kleuters --- Leerinhouden --- Verkeersveiligheid --- Kleuter --- Leerinhoud
Choose an application
In onderwijsland is formatief toetsen een hot item. Het gaat om een cyclisch proces met drie ingrediënten: doel, toets en gevolg, dat erop is gericht zichtbaar te maken wat er al geleerd is, maar vooral ook wat nog niet geleerd is. Zo kunnen specifieke leerbehoeften in beeld komen waarop in de les ingespeeld kan worden. Deze vorm van toetsen geeft dus feedback over hoe het leerproces aangepast moet worden. Dit boek van het CPS, geschreven door drie specialisten uit de praktijk, biedt een handzaam, begrijpelijk en toepasbaar model van formatief toetsen. Bij de drie basisbestandsdelen: doel, toets en gevolg, worden voorbeelden, stappenplannen en werkvormen beschreven om formatief toetsen in de les te kunnen gebruiken. Elk hoofdstuk besluit met een samenvatting. Tevens besteden de auteurs aandacht aan de voorwaarden en technieken, ICT en het cyclisch karakter van deze toetsvorm. Met vier praktische bijlagen en literatuurlijst. Een nuttige en belangrijke aanwinst voor het onderwijs, met name gericht op het voortgezet onderwijs en het middelbaar beroepsonderwijs.
Didactic evaluation --- Secondary education --- evaluatie (onderwijs) --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
The popular features from Volume 1 are all here. The field-tested probes are short, easy to administer, and ready to reproduce. Teacher materials explain science content and suggest grade-appropriate ways to present information. But Volume 2 covers more life science and Earth and space science probes. Volume 2 also suggests ways to embed the probes throughout your instruction, not just when starting a unit or topic.
Science --- Educational evaluation. --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- Science education --- Scientific education --- Study and teaching. --- Natuurwetenschappen --- Onderzoekend leren --- Onderwijs --- Proeven (wetenschappen) --- Natuurwetenschappelijk onderzoek --- Proef (wetenschap) --- Wetenschappelijk onderzoek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
In het basisonderwijs wordt veel getoetst met LVS-toetsen en methodetoetsen. Vaak gebeurt dit omdat de school zich wil verantwoorden naar de inspectie of om resultaten te kunnen tonen aan ouders. Maar eigenlijk zeggen die toetsen, die meestal alleen worden beoordeeld met een cijfer, heel weinig over het achterliggende leerproces van een leerling. Deze TIBtool geeft IB?ers en leerkrachten grip en gereedschap om het leerproces formatief in te richten met behulp van RTTI (Reproductie, Training, Transfer, Inzicht) en OMZA (Organisatie, Meedoen, Zelfvertrouwen, Autonomie). Daarbij zijn leerdoelen (feedup) het uitgangspunt, krijgen leerlingen gerichte feedback en wordt concrete feed forward gegeven. Wanneer je toetsen met RTTI beoordeelt en leergedrag met OMZA, kun je praktisch formatief evalueren en krijg je inzicht in wat leerlingen goed of minder goed kunnen. Daardoor kun je hen gericht begeleiden en passende handreikingen bieden waarmee zij zich verder kunnen ontwikkelen, ongeacht welke lesmethode je gebruikt.https://www.instondoboeken.nl/product/291/Focus-op-het-leerproces-met-formatief-evalueren
Formatieve evaluatie --- Evaluatie --- Didactiek --- Learning --- Education, Primary --- Educational evaluation --- Memory Training --- Phenomenography --- Training, Memory --- Memory Consolidation --- Education --- Educational assessment --- Educational program evaluation --- Evaluation research in education --- Instructional systems analysis --- Program evaluation in education --- Self-evaluation in education --- Evaluation --- Children --- Primary education --- Early childhood education --- Learning process --- Comprehension --- Education (Primary) --- Basisonderwijs --- Toetsen
Choose an application
Of het nu een korte workshop is, een omvangrijk leiderschapstraject of een e-learningmodule, de bedoeling is dat leerinterventies mensen helpen om effectiever te handelen in hun eigen werkpraktijk. In hoeverre dat doel wordt behaald is lang niet altijd duidelijk. Vaak krijgen deelnemers na afloop van het traject of de module wel een evaluatieformulier toegestuurd, maar beperkt de opvolging hiervan zich tot een samenvatting van antwoorden voor de trainers of begeleiders.Leer- en ontwikkelactiviteiten zijn bedoeld om medewerkers beter toe te rusten voor het werk dat zij doen of gaan doen. Zij kunnen hier persoonlijk baat bij hebben, maar de organisatie mag er ook resultaten van verwachten. Impactonderzoek helpt om in kaart te brengen in hoeverre die verwachting wordt waargemaakt en om aanknopingspunten te vinden voor het versterken van de interventies zelf en de werkomgeving als geheel.Dit handboek voor impactonderzoek laat zien hoe je de doorwerking van leertrajecten kunt evalueren. Het bevat een stappenplan voor een compleet impactonderzoek, maar er komen ook werkvormen aan bod die het mogelijk maken in korte tijd zicht te krijgen op de impact van een traject. Er is aandacht voor manieren om dit onderzoek samen met anderen te doen zodat het leren van de evaluatie al begint tijdens het onderzoek zelf. Hiermee is de kans het grootst dat de evaluatie ook leidt tot verbeteringen in de werkpraktijk en in de leerinterventies.Het boek is gebaseerd op ervaring in tientallen impactonderzoeken in uiteenlopende sectoren zoals handel, industrie, zorg, onderwijs, dienstverlening en openbaar bestuur.Meer info vind je op https://www.impactonderzoek.nu/https://www.kessels-smit.com/nl/bookshop/impactonderzoek
l --- Research on teaching --- Curriculum development --- Didactic evaluation --- evaluatie (onderwijs) --- trajectbegeleiding --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Apprentissage Leerproces --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Bedrijfsopleiding --- Personeelsbeleid --- Leertraject --- Effectiviteit --- Impact --- Onderzoek (wetenschap) --- Lerende organisatie --- Veranderingsmanagement
Choose an application
9-6
intelligentietests --- Didactic evaluation --- Developmental psychology --- intelligentie --- Social psychology --- #GSDBP --- #GGSB: Psychologie --- Psychologie --- Intelligentie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Deeltijds onderwijs --- Competentie --- Didactic evaluation --- School management --- Technical, artistic and vocational education --- Netherlands
Choose an application
Educational evaluation --- Education--Research --- Onderwijssociologie --- Sociale status --- Identiteit --- Secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Sociale klasse
Listing 1 - 10 of 202 | << page >> |
Sort by
|