Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Goede, herstelondersteundende zorg begint bij goed communiceren. Je richt je daarbij op de cliënt of patiënt: wat is er met hem gebeurd? Wat heeft hij nodig? Je wilt contact maken, subtiel invoegen, écht luisteren naar de cliënt en zijn naasten, om vervolgens samen te werken aan diens herstel. Daarvoor moet je als hulpverlener echt zijn, empathie tonen en flexibel durven zijn. Soms ben je de redder in nood, andere keren een ondersteunende coach, maar meestal ben je een gelijkwaardige gesprekspartner.https://www.standaardboekhandel.be/p/patientgericht-communiceren-in-de-ggz-9789024455829
communicatie --- geestelijke gezondheidszorg --- gespreksvaardigheden --- psychiatrie --- Communicatie --- Gezondheidszorg --- Geestelijke gezondheidszorg
Choose an application
Dit boek helpt je om je inzicht in en vaardigheden met het voeren van gesprekken te vergroten. Volgende soorten gesprekken komen aan bod zoals, feedback geven, interviewen, vergaderen, telefoneren en verkoopgesprekken voeren. Daarnaast leer je wat de essentie van communiceren is en welke elementaire gespreksvaardigheden je nodig hebt.
Mass communications --- PXL-Business 2014 --- mondelinge communicatie --- interviewtechnieken --- vergadertechnieken --- telefoneren --- verkoopgesprek --- Gesprekstechnieken --- gespreksvaardigheden --- gespreksvormen --- Gesprekstechniek
Choose an application
Met behulp van deel 1 maakt de student kennis met verschillende vaardigheden op het gebied van probleeminventarisatie en -analyse die men nodig heeft als ergotherapeut.In deze tweede druk zijn enkele vaardigheden grondig bijgesteld naar aanleiding van nieuwe ontwikkelingen en inzichten van de laatste tijd. Alle literatuur en literatuurverwijzingen zijn grondig gecontroleerd en bijgesteld.
Ergotherapie --- Probleemanalyse. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- diagnostiek (geneeskunde) --- interdisciplinair onderzoek --- ergotherapie --- communicatie --- gespreksvaardigheden --- Probleemoplossend denken --- Probleemstellingen --- Probleemgestuurd leren --- Probleemstelling
Choose an application
Wil je ook een goede groepssfeer? Met de methode Praattoppers van filosofiejuf.nl leren kinderen op een positieve manier met elkaar in gesprek te gaan. Ze leren naar elkaar te luisteren, vragen aan elkaar te stellen, te redeneren en zich in een ander te verplaatsen. Praattoppers is een set van 26 complimentkaarten én een activiteitenwijzer met daarin een spel voor elk van de 26 gespreksvaardigheden.Want als kinderen goed met elkaar kunnen communiceren, wordt de sfeer in de groep beter en verlopen activiteiten rustiger. Werken met de Praattoppers is bovendien een goede invulling voor de verplichte lessen burgerschapsvorming op de basisschool.Bron: https://www.filosofiejuf.nl/filosofeertips/verschenen-praattoppers-voor-betere-gespreksvaardigheden/
Gespreksvaardigheden --- Communicatie --- Mondelinge taalvaardigheid --- Gesprekken --- Mondelinge communicatie --- Gesprekstechnieken --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Groepsdynamiek --- Opvoeden tot burgerzin --- Kinderen --- Redeneren --- Luisteren --- Vragen stellen --- Didactische werkvormen --- Spreken --- Geweldloze communicatie --- logopedie --- therapiemateriaal --- gespreksvaardigheden --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- maatschappelijke vorming --- kritisch denken --- sociale vaardigheden --- communicatievaardigheden --- groepsgesprek --- discussiemethoden --- spelactiviteiten --- lager onderwijs --- kringgesprekken --- Gesprek --- Gesprekstechniek --- Kind --- Didactische werkvorm --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Gedrag --- Sociale vaardigheden --- Argumenteren
Choose an application
Niet alleen na, maar ook al tijdens hun opleiding komen studenten van het hoger beroepsonderwijs en het academisch onderwijs voor nieuwe, soms complexe communicatietaken te staan. Daarvoor moeten ze beschikken over een ruim kennis- en vaardighedenrepertoire, en over het inzicht om daar de juiste keuzes uit te kunnen maken. Natuurlijk moeten ze ook voldoende geoefend zijn om hun communicatieve kennis en vaardigheden met succes toe te kunnen passen. Met Leren communiceren wordt daar een stevige basis voor gelegd.Wat is nieuw in de zevende druk?In de zevende druk is veel van de vertrouwde opzet en inhoud van Leren communiceren te herkennen. Maar er zijn ook belangrijke inhoudelijke veranderingen. Zo is er nu expliciete aandacht voor de klassieke retorica, met name bij mondeling presenteren. Ook opent elk hoofdstuk met een casus die de problematiek illustreert die in dat hoofdstuk centraal staat. In het oog springen verder de prachtige nieuwe illustraties die aan elk hoofdstuk voorafgaan. Het zijn afbeeldingen van kunstwerken uit de verzameling van het Rijksmuseum die direct of indirect verband houden met de inhoud van Leren communiceren. Leren communiceren richt zich op studenten en (aankomende) professionals in allerlei disciplines en beroepen. Het boek is ook verkrijgbaar als e-book.Online ondersteuningOp www.lerencommuniceren.noordhoff.nl vinden studenten per hoofdstuk aanvullende opdrachten en beoordelingsformulieren die aansluiten bij de oefeningen in mondelinge vaardigheden. Ook kunnen ze er terecht voor adviezen over zakelijke gesprekken en tips bij het schrijven van een sollicitatiebrief. Nieuw op de website zijn video's die basistechnieken bij het voeren van gesprekken illustreren. Docenten vinden er ook uitwerkingen van de opdrachten in het boek en op de website.hoofdstukken is te vinden op de website www.lerencommuniceren.noordhoff.nl.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl
Primary groups --- Didactics of Dutch --- Mass communications --- mondelinge communicatie --- vergaderen --- brieven schrijven --- rapporteren --- schriftelijke communicatie --- Communicatieve vaardigheden --- Verbale communicatie --- Schrijven --- Spreken in het openbaar --- Vergaderen --- Rapporteren --- Taalgebruik --- 316.77 --- Schriftelijke communicatie --- vergadertechnieken --- Communicatie --- gespreksvaardigheden --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Communicatie.
Choose an application
Met Psychosociale gespreksvoering leren studenten observatief naar cliënten te luisteren. Bij deze gesprekstechniek stemt de (toekomstig) psychosociale hulpverlener zijn communicatie af op de reacties van de cliënt. De hulpverlener kan op deze integratieve manier van werken, waarin empowerment een sleutelrol speelt, sneller en effectiever leren luisteren.Toepasbare strategieën voor in de praktijkAuteur Markus van Alphen vertaalt de behandelde theorie naar bruikbare strategieën en vaardigheden die direct toepasbaar zijn in de praktijk.De vele video's op de bijhorende website laten de student zien hoe zij de besproken technieken in de praktijk kunnen brengen.(https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-8491_Psychosociale-gespreksvoering-tweede-druk)
Gesprekstechnieken --- Luisteren --- mondelinge communicatie --- 316.77 --- 007.1 --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- gespreksmodellen --- luisteren --- gesprekstechnieken --- Mass communications --- hulpverlening --- gespreksvaardigheden --- PXL-Social Work 2017 --- communicatie --- psychosociale hulpverlening --- Psychosociale hulpverlening --- Communicatie --- Hulpverlening --- Gespreksvoering --- Emoties --- 364.044 --- Gesprekstechniek --- Emotie --- Gedrag
Choose an application
Dit handboek heeft als doel om gespreksvoering zo positief en simpel mogelijk te maken voor alle professionals in de (geestelijke) gezondheidszorg die met ouderen werken. Verschillende onderwerpen die specifiek met oudere cliënten te maken hebben komen aan bod, zoals omgaan met cognitieve beperkingen, voeren van crisisgesprekken en gesprekken over suïcidaliteit, en toepassen van mediatieve gespreksvoering. Je vindt vele tips en oefeningen en een groot aantal casus die je uitnodigen morgen al met oplossingsgerichte gespreksvoering te beginnen.Oplossingsgerichte gespreksvoering is een vorm van cognitieve gedragstherapie, waarbij de focus niet ligt op wat er mis is met de cliënt en wat niet werkt, maar op wat er goed gaat en wel werkt. Probleemanalyse is vaak niet nodig, doelanalyse daarentegen wel: wat wil de cliënt (en zijn omgeving) voor het probleem in de plaats?Cliënten en hun dierbaren, mantelzorgers, verpleegkundigen en multidisciplinaire teams die met ouderen werken worden op een respectvolle wijze uitgenodigd hun doel te formuleren, uitzonderingen op het probleem te vinden en voort te bouwen op hun sterke kanten en op wat werkt. Omdat de autonomie van de cliënt goed is gewaarborgd, bevordert dit de zelfwaardering en de werkrelatie tussen cliënt en professional. Bovendien zorgt oplossingsgerichte gespreksvoering voor een lichte en positieve toon, hetgeen meer werkplezier genereert. Omdat het benodigde aantal oplossingsgerichte gesprekken meestal kleiner is dan het aantal probleemgerichte gesprekken is oplossingsgerichte gespreksvoering tevens kostenbesparend
Psychologie met ouderen. --- Therapie. --- Cognitieve therapie --- Gesprekstechnieken --- Oplossingsgericht --- Ouderen --- Senioren --- 615.85 --- PXL-Healthcare 2018 --- geriatrische patiënt --- communicatievaardigheden --- gespreksvaardigheden --- probleemanalyse --- Geriatrics --- gesprekstechnieken --- cognitieve therapie --- gerontologie --- gerontagogie --- Bejaarden --- Gespreksvoering --- Oplossingsgerichte therapie --- Cognitieve gedragstherapie --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- bejaarden --- hulpverlening
Choose an application
Door de toegenomen migratie?en diversiteit komen Nederlandstalige artsen meer en meer in aanraking met patiënten die zich in het Engels uitdrukken of behelpen. Dit boek wil de arts een waaier van vragen aanreiken die aan de Engelstalige patiënt tijdens de algemene en gespecialiseerde anamnese kunnen worden voorgelegd.Het boek is een handig hulpmiddel voor de eerstelijnsconsultatie. Het eerste deel brengt de medische basiswoordenschat van het Engels aan in overzichtelijke kaders. Bijzondere aandacht gaat uit naar de taal die patiënten gebruiken. Daarna komt de eerstelijnsanamnese uitgebreid aan bod in praktisch opgevatte vragenlijsten. Een tweetalige lijst van anatomische termen en van frequent gebruikte medische termen en woordcombinaties maakt het geheel compleet. Het boek sluit af met een kort en toegankelijk grammaticaal overzicht.Aan dit vademecum hebben verscheidene specialisten van de KU Leuven meegewerkt. Zij hebben elk voor hun specialisme aangegeven welke vragen huisartsen aan hun patiënten kunnen stellen, voordat ze ze naar een specialist doorverwijzen. ?
English language --- medische beroepen --- Engels --- woordenschat --- zakentaal --- gespreksvaardigheden --- taalvaardigheid --- consultatie --- anamnese --- 601 --- medisch Engels --- Woordenschat --- Medisch taalgebruik --- #KVHA:Taalkunde; Engels --- #KVHA:Medisch Engels --- Engelse taalkunde --- Medical English --- Physicians --- Nederlands
Choose an application
Dit is een inspirerend boek vol praktische tips, om direct, persoonlijk en doelgericht met elkaar in gesprek te gaan. Door een goed gesprek op het werk ervaar je minder spanning, werk je prettiger en effectiever samen en ga je werkstress te lijf.Op het werk praten we doorgaans veel, maar zeggen we meestal niet alles wat gezegd moet of kan worden. Van de tweewekelijkse bila tot de jaarlijkse beoordelingscyclus: op z?n slechtst is het niet meer dan sociaal wenselijk gedrag en het uitvoeren van rituelen. ?Beoordelingsgesprekken kosten bedrijven in Nederland een miljard euro per jaar en leveren niets op dan frustratie?, aldus docent HRM aan de Vrije Universiteit Kilian Wawoe in het NRC. Zonde van onze tijd en energie! Dat wil zeker niet zeggen dat we moeten stoppen met praten, maar het is wel tijd om onze gespreksroutines te doorbreken. En niet alleen op formele gespreksmomenten. Een gesprek met impact is namelijk de sleutel tot een prettige en productieve werkomgeving.Gesprekken die werken daagt iedereen, leidinggevend of niet, uit om het anders aan te pakken en van de gebaande gesprekpaden af te wijken. Neem de tijd, verras jezelf en de ander, laat de spanning eens knetteren, zwicht niet voor zwijgen, laat wél het achterste van je tong zien, focus op talent en zuiver de lucht. Want als je werk maakt van je gesprekken, dan gaan ze écht werken.Bron: https://www.thema.nl/boek-gesprekken-die-werken/?utm_source=kloosterhof-TvC&utm_medium=banner&utm_campaign=28juni2018
mondelinge communicatie --- dialogen --- interpersonele communicatie --- Mass communications --- communicatie --- relatie --- gespreksvaardigheden --- Dialoog --- communication --- relation --- facilité de communication --- 007.1 --- Communicatie --- Ondernemingen --- Interne communicatie --- Gesprekstechnieken --- Motivatie --- Emoties --- Onderneming --- Gesprekstechniek --- Emotie --- Overheidsbeleid
Choose an application
Dit boek is een praktische gids voor alle ggz-hulpverleners die patiëntgericht willen communiceren met hun cliënten of patiënten. Patiëntgericht communiceren werkt. Je bereikt een prettige samenwerkingsrelatie, waarin je je cliënt de best mogelijke zorg kunt bieden. Hij voelt zich beter begrepen, gesteund en erkend. Hij krijgt meer greep op zijn situatie en vergroot zijn zelfredzaamheid. Dat levert belangrijke gezondheidseffecten op.
Psychiatrie --- communicatie --- psychiatrische verpleegkunde --- patiënt-verpleegkundige relatie --- patiënt --- patiënt-therapeut relatie --- geestelijke gezondheidszorg --- patiënt gecentreerde aanpak --- gespreksvaardigheden --- psychiatrie --- 615 --- Arts en patiënt --- Psychiatry --- Patiëntenbegeleiding --- Gesprekstechnieken --- Communicatie --- Geestelijke gezondheidszorg --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Gesprekstechniek --- hulpverlening
Listing 1 - 10 of 31 | << page >> |
Sort by
|