Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Het lijkt Tess geweldig om in een circus te werken. Maar wat voor act zal ze doen? Ze probeert poes door een hoepel te laten springen. Dat mislukt, net als alle andere acts die ze uitprobeert. Dan leert haar vriendje Max haar een wijze les. Prentenboek met kleurrijke illustraties. Vanaf ca. 4 jaar.Winnie ElfferichVanmiddag gaat Tess naar een circusvoorstelling. Ze heeft bedacht dat ze bij een circus wil werken, dat lijkt haar geweldig! Ze oefent met poes die door een hoepel moet springen, maar poes werkt niet mee. Op die manier kan Tess geen leeuwentemmer worden. Max laat met een schommel zien dat hij al een beetje aan de trapeze kan hangen. Tess gooit haar benen in de lucht en valt hard op de grond: acrobaat worden is erg moeilijk. In het circus ziet ze een jongleur met kegels: dát gaat ze ook proberen! Maar van de drie opgegooide waterflessen vangt ze er niet een: stom circus! Dan leert Max haar een wijze les: oefenen helpt! Grappig prentenboek over doorzettingsvermogen, met voorin een motto van de auteur en illustrator: ?elke kampioen was ooit een beginner?. Met kleurrijke illustraties, opgebouwd uit grote kleurvlakken zonder al te veel details, waarin Tess en Max heel duidelijk de hoofdrol spelen. De auteur schreef eerder o.a. 'SuperFinn en zijn cape'*. Voor artiesten in de dop vanaf ca. 4 jaar.© NBD Biblion
Circus --- Jongleren --- Volhouder --- Doorzettingsvermogen --- Talent --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- Prentenboeken
Choose an application
Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelstelling --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel --- Springen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspel
Choose an application
Bewegingsopvoeding --- Basisonderwijs --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Leerplan --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibeweging --- Springen --- Trampolinespringen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspel --- Tikspel --- Didactiek
Choose an application
Didactics of the arts --- Theatrical science --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- circussen --- Circus --- Clowns --- Goochelen --- Jongleren --- Acrobatie --- Acrobaten --- Clown
Choose an application
In deze samenvatting van het 'Basisdocument bewegingsononderwijs voor het basisonderwijs' worden 12 leerlijnen uitgewerkt. Deze leerlijnen zijn geordend rond overeenkomstige bewegingsproblemen. Tevens worden tussendoçelen voor de verschillende leeftijdsgroepen beschreven, waarmee de longitudinale lijn van 4 tot en met 12 jaar zichtbaar wordt. Ook worden reguleringsdoelen geformuleerd, bijvoorbeeld over hulpverlenen en het maken van afspraken om gezamenlijk bewegen mogelijk te maken De achterliggende uitgangspunten worden beschreven in een vakconcept. De basisinventarislijsten voor speellokaal en gymzaal komen in het laatste hoofdstuk aan de orde. (Bron: covertekst)
Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- Didactics of Kindergarten --- Didactics of primary education --- 082340.jpg --- Lichamelijke opvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Doelen --- Balanceren --- Klimmen --- Zwaaibewegingen --- Balspelen --- Tikspelen --- Springen --- Lopen --- Jongleren --- Doelspelen --- Doelstelling --- Zwaaibeweging --- Balspel --- Tikspel --- Doelspel
Choose an application
Circusvaardigheden bieden een aantal opvoedingskansen die perfect aansluiten bij de huidige eindtermen LO voor lager en secundair onderwijs en de vakoverschrijdende eindtermen, vooral op het vlak van de motorische competentie en van het zelfbeeld en de sociale relaties. Circus schept een plezierige en krachtige leeromgeving. De jongeren leren en werken samen om hun eigen creatie aan de groep te tonen. Met de periodewijzers en geïllustreerde kijkwijzers in dit boek kunnen ze zelfstandig aan de slag. Ze oefenen clowneske bewegingsvormen, balansen en piramides bouwen, bewegen aan de trapeze, balanceren op een evenwichtsplank, ton en bal, lopen op stelten en koord, rijden op een eenwieler, jongleren met ballen, diabolo en borden. De leerlingen kunnen op eigen niveau vorderen en zelf hun leerproces evalueren. In het theoretisch deel vindt de lezer de nodige ondersteuning en aanwijzingen voor een ontwikkelingsgerichte begeleiding van circusspel en circusvaardigheden. Pedagogische concepten zoals zelfstandig leren, samenwerkend leren, probleemoplossend leren, ervaringsleren, betrokkenheid en zorgverbreding zijn hier geen modewoorden maar maken efficient deel uit van de gebruikte werkvormen. (Bron: covertekst)
Acrobatie. --- Bewegingsopvoeding. --- Lichamelijke opvoeding. --- Circussen. --- Jongleren. --- Didactics of secundary education --- jongleren --- acrobatie --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- lichamelijke opvoeding --- circussen --- Didactics of primary education --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs ; didactiek --- Bewegingsopvoeding ; secundair onderwijs ; didactiek --- circusvaardigheden --- 372.879.6 --- 791.83 --- 796 --- #PBIB: +117.30 --- Academic collection --- basisonderwijs --- circus --- 616.01 --- 620 --- 797 --- Acrobatie --- Circus --- Evenwicht --- Jongleren --- Lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- 486.88 --- 616.6 --- Acrobatiek --- Basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding --- Circustechnieken --- Piramides --- Secundair onderwijs --- circustechnieken --- Bewegingsopvoeding ; basisonderwijs --- Bewegingsopvoeding ; kleuteronderwijs --- Circus ; basisonderwijs --- Creativiteit --- Evenwichtsturnen --- Expressie --- Lichamelijke opvoeding ; onderwijs --- Vaardigheden --- 616.8 --- Bewegingsopvoeding; didactiek --- Circusvaardigheden --- D31072.jpg --- Lichamelijke opvoeding: circustechnieken: lagere school: secundair onderwijs --- 791.83 Ontspanning: circussen --- Ontspanning: circussen --- 796 Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- Lichamelijke opvoeding. Sport en spel --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Muzische vorming : Beweging & dans --- Circus - Variété --- Soorten gymnastiek - Gymnastiekoefeningen --- Lager onderwijs --- Ergotherapie --- Leermethoden --- Bewegingstherapie --- Leermethode
Choose an application
In Een mooi circusspel staat veel praktische informatie over het organiseren van circusactiviteiten met kinderen. De auteurs- beiden werkzaam( geweest) als docenten bewegingsonderwijs in het HBO- geven aan waarom circus zo belangrijk is voor kinderen: het geeft spelplezier, het maakt je trots en je doet handige ervaringen op (p.19). De auteurs geven ideeën voor het organiseren van een circusdag, een circusproject en het inrichten van een min of meer permanente circusspeelplaats ( p.25). Per leeftijdscategorie worden de leerprocessen bij circusactiviteiten op een rijtje gezet. Voor jongere kinderen is het in het leerproces vooral van belang te experimenteren met verschillende materialen en rollen. Balletjes gooien, het in beweging krijgen van bordjes, balanceren en het spelen van een draak, een klant of een dier zijn hier goede voorbeelden van. Maar het gaat ook om het leren samenwerken tijdens het opruimen en het neerzetten van de spullen, het verkrijgen van zelfstandigheid en het leren presenteren. Op pagina 29 staat een mooi overzicht voor een circusdag in de onderbouw. Ook erg aardig aan het boek is een uitvoerige literatuurlijst, waarin zelfs boeken met circusverhalen zijn opgenomen. Een mooi circusspel bestaat uit een overzichtelijk handboek met ideeën en achtergronden en een map met 47 leskaarten. Er zijn kaarten op A-, B- en soms C- niveau. Met de kaart in de hand kun je als leerkracht of leider van de kinderopvang onmiddellijk aan de slag met de diabolo, koorddansen, nepgewichten. Inderdaad onmiddellijk, zo praktisch zijn de kaarten. Handboek en map vormen een onuitputteolijke bron om op serieuze en structurele wijze aan circus te doen.
jongleren --- acrobatie --- Didactics of sports and games --- Theatrical science --- circussen --- Didactics of primary education --- 372.879.6 --- 796.1 --- circus --- lichamelijke opvoeding --- 477.8 --- 796.1 Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- Buitenspelen. Bewegings- en behendigheidsspelen --- 372.879.6 Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- Lichamelijke opvoeding. Didactiek van de lichamelijke opvoeding --(niet-universitair onderwijs) --- 616.2 --- 797 --- Acrobatie --- Bewegingsopvoeding --- Circus --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Evenwicht --- Jongleren --- Muzische vorming --- Projectonderwijs --- Springen --- Gymnastiek; algemeen --- Circus - Variété --- 486.88 --- Lager onderwijs --- Lichamelijke opvoeding --- Secundair onderwijs --- 796.06 --- Circusscholen --- Materialen --- Organisatie --- Voorstellingen --- 102498.jpg --- Bewegingsopvoeding ; didactiek --- Circussen --- Sociaal-cultureel werk
Choose an application
Dit is een woordloos prentenboek met een zoekopdracht. Wanneer een meisje voor het slapengaan de gordijnen wil sluiten, ziet ze een zwart hondje in de boom voor haar raam. Ze lokt hem binnen. In de kamer hangt een grote poster met een clown. Het is 23 uur. Eens binnen begint de hond allerlei kunstjes te tonen waaraan het meisje maar al te graag meedoet. Ze beleven een wervelende avond. Om 1 uur toont het meisje dat ze moe is en wil slapen. De hond loopt naar buiten en holt een circuskonvooi na.'s Morgens zoekt het meisje de hond tevergeefs. Dan probeert ze circus te spelen met haar knuffels, maar dat wil niet zo goed lukken. Verdrietig zit ze voor het raam en valt in slaap. Dan kom [lees meer]t de clown van de poster in actie. Hij tilt haar op en brengt haar naar het circus, zijn hoed mag ze gebruiken als circuskleed. Het meisje neemt aan alle acts deel en als je goed kijkt zie je het hondje ook weer meedoen. Op zeven dubbele prenten zie je de circusartiesten, het meisje en het hondje aan het werk. Dan is het tijd om naar huis te gaan. De clown legt haar in bed voor hij weer in de poster verdwijnt. Dat heeft ze allemaal gedroomd, denk je. Wat doet dan die clownsmuts aan het voeteneinde van haar bed?Dit boek moet je meer dan een keer aandachtig bekijken om alle details te zien. Het hondje terugvinden in het circus is een hele klus. De illustraties zijn een lust voor het oog. Dit boek is ook bijzonder geschikt om een thema over het circus te verrijken.Annie BuelensPluizer
Dutch literature --- illustrations [layout features] --- dromen (themawoord fictie) --- circussen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- illustraties --- Prentenboeken zonder tekst --- Prentenboeken --- Circus --- Dromen --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- prentenboeken --- Circus - prentenboek --- Dromen - prentenboek --- Prentenboek 3+ --- JB LEEU --- circussen --- dieren --- clowns --- dromen --- 4+ --- Prentenboek --- Droom --- Clown --- Acrobaat --- Hond --- Jongleren --- Dier --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
Jongleren, de clown spelen, werken aan de rekstok, een ander spelen in de piste, koorddansen, een voorstelling geven, stuk voor stuk vormen die spelletjes een droom en zijn ze een uitdaging voor jongeren van 4 tot 12 jaar. (Bron: covertekst)
basisonderwijs --- Didactics of sports and games --- bewegingsopvoeding --- spelen --- circussen --- 797 --- 797.3 --- Acrobatie --- Circus --- Clowns --- Evenwicht --- Jongleren --- 471.47 --- 477.8 --- Basisonderwijs --- Bewegingsexpressie --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Circussen --- D070778.jpg --- Circus - Variété --- Circus- en variété-artiesten --- Bewegingsopvoeding --- Spelen --- Knutselen --- Clown --- Spel --- Activiteit --- Gips --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|