Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Relatiemarketing : hoe het echt werkt : welke bijdrage levert relatiemarketing aan de marketing-communicatie praktijk ?
Authors: ---
ISBN: 907527002X Year: 1995 Publisher: Amsterdam Genootschap voor Reclame

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wie is bang van fear appeals ? : angstprikkels in sociale marketing
Author:
ISBN: 9789076802534 Year: 2010 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Angstprikkels of fear appeals zijn persuasieve boodschappen die bedoeld zijn om mensen angst aan te jagen door hen voor te houden wat de verschrikkelijke gevolgen zijn als ze niet doen wat de boodschap hen aanbeveelt. Angstprikkels worden veelal gebruikt in sociale marketingcampagnes voor het promoten van onderwerpen als verkeersveiligheid, gezond leven of veilig vrijen. Deze publicatie biedt een overzicht van wat er bekend is over de werking en de effectiviteit van angstprikkels in sociale marketing. Zij beantwoordt vragen als: Welke componenten moet een overtuigende fear appeal bevatten en hoe worden de effecten ervan gemeten? Kunnen fear appeals ook averechts werken? Moet de focus liggen op fysieke dreiging (‘roken leidt tot een vroege dood') of op sociale dreiging (‘niemand wil een roker kussen')? Ook de werking bij verschillende doelgroepen en in verschillende omstandigheden wordt besproken.


Book
Het bromvliegeffect : alledaagse fenomenen die stiekem je gedrag sturen
Authors: ---
ISBN: 9789000374397 9000374391 Year: 2021 Publisher: Amsterdam Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het bromvliegeffect: kleine dingen met grote invloed op onze keuzes? Hoe bespaart een vliegje in een wc duizenden euro?s aan schoonmaakkosten?? Hoe zorgde een stipje ervoor dat duizenden Nederlandse studenten veel te veel geld leenden?? En hoe scoren vrouwenversierders met behulp van drogerpluis?Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.Gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis.https://www.spectrumnonfictie.nl/producten/het-bromvliegeffect-9789000374397


Book
De jonge consument
Authors: ---
ISBN: 9789076802619 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen vormen een steeds aantrekkelijkere doelgroep voor marketeers, adverteerders en voorlichters. Maar behalve een aantrekkelijke doelgroep is het ook een bijzondere: kinderen zijn immers nog in ontwikkeling en hebben daardoor specifieke kenmerken en gevoeldigheden. Bij het benaderen van de jonge consument moeten marketeers rekening houden met deze kwetsbaarheid.In deze publicatie worden de bijzondere kenmerken van de opgroeiende consument in kaart gebracht. Daarnaast wordt een genuanceerde reflectie gegeven op de veronderstelde ongewenste gevolgen van de commerciële mediaomgeving voor hun welzijn. De publicatie eindigt met de Jeugd Reclame Wijzer: een overzicht van de bestaande regels die gelden voor reclame gericht op kinderen. Hiermee biedt de publicatie richtlijnen aan marketeers om de jonge consument op verantwoorde wijze te benaderen.


Book
De loyale consument
Author:
ISBN: 9789076802657 9076802653 Year: 2014 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Loyale consumenten zijn gewild. Maar wat is merkloyaliteit, hoe meet je het en bestaat het eigenlijk wel? Als merkloyaliteit bestaat, dan lijkt het onder druk te staan. Consumenten hebben namelijk keuze uit een groot aanbod van producten en merken en kunnen makkelijk switchen van het ene merk naar het andere. Anderzijds wordt de opkomst van digitale en sociale media gezien als een instrument om consumenten actief te betrekken bij een merk. Maar zorgt dat ook voor kooployaliteit? Op basis van een vragenlijstonderzoek laat deze publicatie zien hoe loyaal FMCG-merken worden aangekocht en wat de relatie is tussen loyaliteit en betrokken (online) merkgerelateerd gedrag van consumenten. De rol van verschillende typen consumenten en merken maar ook mediagebruik komt hierbij uitgebreid aan bod.


Book
Doelstellingen behalen met contentmarketing
Author:
ISBN: 9789076802701 907680270X Year: 2015 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De afgelopen jaren is contentmarketing als professioneel vakgebied sterk in opkomst. Nu organisaties grotere budgetten en meer personeel beschikbaar stellen voor contentmarketing, doemt een aantal onvermijdelijke vragen op. Wat is contentmarketing precies ? Welke doelen kun je ermee nastreven ? En met welke contentinhoud en -vorm zijn de geformuleerde doelstellingen het beste te behalen ?In deze SWOCC-publicatie wordt antwoord gegeven op deze vragen. Er wordt gedefinieerd wat contentmarketing is en wat niet. Aan de hand van een literatuurstudie, experiment en survey wordt concreet gemaakt welke content in welke hoedanigheid ingezet kan worden om contentmarketingdoelstellingen te behalen. De inzichten in deze publicatie vormen de basis voor de opzet van een effectieve contentmarketingstrategieBron : http://www.swocc.nl


Book
Thuis in Nederland : praktisch handboek voor diversity marketing
Author:
ISBN: 9789014090849 9014090846 Year: 2002 Publisher: Deventer Kluwer

The art of cause marketing : how to use advertising to change personal behavior and public policy
Author:
ISBN: 0658001221 Year: 2000 Publisher: Lincolnwood (Ill.) NTC Business Books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

II, 322 p.


Book
Toolbook direct marketing
Authors: --- ---
ISBN: 9789030196631 Year: 2010 Publisher: Mechelen Plantyn


Book
Postillon d'amour tussen wetenschap en praktijk : voorbeelden van goede en slechte kruisbestuiving en een poging tot verklaring : rede uitgesproeken bij het 65 jaar worden en afscheid nemen als hoogleraar Media- en Reclameonderzoek aan de Universiteit van Amsterdam op 1 december 2011
Author:
ISBN: 9789076802589 Year: 2011 Publisher: Amsterdam SWOCC : Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by