Listing 1 - 10 of 72 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Relatiemarketing --- Marketingcommunicatie --- Praktijk --- Marketing --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:AANKOOP --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Financiewezen
Choose an application
Angstprikkels of fear appeals zijn persuasieve boodschappen die bedoeld zijn om mensen angst aan te jagen door hen voor te houden wat de verschrikkelijke gevolgen zijn als ze niet doen wat de boodschap hen aanbeveelt. Angstprikkels worden veelal gebruikt in sociale marketingcampagnes voor het promoten van onderwerpen als verkeersveiligheid, gezond leven of veilig vrijen. Deze publicatie biedt een overzicht van wat er bekend is over de werking en de effectiviteit van angstprikkels in sociale marketing. Zij beantwoordt vragen als: Welke componenten moet een overtuigende fear appeal bevatten en hoe worden de effecten ervan gemeten? Kunnen fear appeals ook averechts werken? Moet de focus liggen op fysieke dreiging (‘roken leidt tot een vroege dood') of op sociale dreiging (‘niemand wil een roker kussen')? Ook de werking bij verschillende doelgroepen en in verschillende omstandigheden wordt besproken.
Marketing --- Fear appeals. --- Angst. --- Angsten --- Sociale marketing --- Voorlichtingscampagnes --- Sensibilisering --- Emoties --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Angst --- Voorlichtingscampagne --- Emotie
Choose an application
Het bromvliegeffect: kleine dingen met grote invloed op onze keuzes? Hoe bespaart een vliegje in een wc duizenden euro?s aan schoonmaakkosten?? Hoe zorgde een stipje ervoor dat duizenden Nederlandse studenten veel te veel geld leenden?? En hoe scoren vrouwenversierders met behulp van drogerpluis?Als iets schijnbaar kleins ongemerkt grote invloed heeft op ons gedrag heet dat het bromvliegeffect. En het treedt veel vaker op dan je denkt.Gedragswetenschapper Eva van den Broek en reclamestrateeg Tim den Heijer leren je de verschillende vormen van het bromvliegeffect te herkennen, de negatieve invloed ervan te vermijden en het op een goede manier te gebruiken. Op je werk, op school, in de winkel, op straat én thuis.https://www.spectrumnonfictie.nl/producten/het-bromvliegeffect-9789000374397
Gedrag --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H2821 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Gedragspsychologie --- Besluitvorming --- Marketing --- Neuromarketing --- Nudging --- Beïnvloeding --- Motivatiebevordering
Choose an application
Kinderen vormen een steeds aantrekkelijkere doelgroep voor marketeers, adverteerders en voorlichters. Maar behalve een aantrekkelijke doelgroep is het ook een bijzondere: kinderen zijn immers nog in ontwikkeling en hebben daardoor specifieke kenmerken en gevoeldigheden. Bij het benaderen van de jonge consument moeten marketeers rekening houden met deze kwetsbaarheid.In deze publicatie worden de bijzondere kenmerken van de opgroeiende consument in kaart gebracht. Daarnaast wordt een genuanceerde reflectie gegeven op de veronderstelde ongewenste gevolgen van de commerciële mediaomgeving voor hun welzijn. De publicatie eindigt met de Jeugd Reclame Wijzer: een overzicht van de bestaande regels die gelden voor reclame gericht op kinderen. Hiermee biedt de publicatie richtlijnen aan marketeers om de jonge consument op verantwoorde wijze te benaderen.
Consumenten. --- Consumentengedrag : kinderen. --- consumentengedrag --- Consumer behavior --- kinderen --- Consumentengedrag --- Psychologie van de consument --- Consumentisme --- Kinderen en jeugd --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Consumentenpsychologie --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Jongere
Choose an application
Loyale consumenten zijn gewild. Maar wat is merkloyaliteit, hoe meet je het en bestaat het eigenlijk wel? Als merkloyaliteit bestaat, dan lijkt het onder druk te staan. Consumenten hebben namelijk keuze uit een groot aanbod van producten en merken en kunnen makkelijk switchen van het ene merk naar het andere. Anderzijds wordt de opkomst van digitale en sociale media gezien als een instrument om consumenten actief te betrekken bij een merk. Maar zorgt dat ook voor kooployaliteit? Op basis van een vragenlijstonderzoek laat deze publicatie zien hoe loyaal FMCG-merken worden aangekocht en wat de relatie is tussen loyaliteit en betrokken (online) merkgerelateerd gedrag van consumenten. De rol van verschillende typen consumenten en merken maar ook mediagebruik komt hierbij uitgebreid aan bod.
Consumenten. --- Consumentengedrag. --- merkbetrokkenheid --- Consumer behavior --- Product strategy --- merkentrouw --- consumentengedrag --- sociale media --- Consumentengedrag --- Merktrouw --- Loyaliteit --- Psychologie van de consument --- Marktonderzoek --- Sociale media --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Consumentenpsychologie
Choose an application
De afgelopen jaren is contentmarketing als professioneel vakgebied sterk in opkomst. Nu organisaties grotere budgetten en meer personeel beschikbaar stellen voor contentmarketing, doemt een aantal onvermijdelijke vragen op. Wat is contentmarketing precies ? Welke doelen kun je ermee nastreven ? En met welke contentinhoud en -vorm zijn de geformuleerde doelstellingen het beste te behalen ?In deze SWOCC-publicatie wordt antwoord gegeven op deze vragen. Er wordt gedefinieerd wat contentmarketing is en wat niet. Aan de hand van een literatuurstudie, experiment en survey wordt concreet gemaakt welke content in welke hoedanigheid ingezet kan worden om contentmarketingdoelstellingen te behalen. De inzichten in deze publicatie vormen de basis voor de opzet van een effectieve contentmarketingstrategieBron : http://www.swocc.nl
Marketing --- Contentmarketing. --- marketing --- communicatie --- Informatiemanagement --- Klantenservice --- SWOCC --- Marketingstrategieën --- Storytelling --- Mediastrategieën --- Content management --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Marketingstrategie --- Mediastrategie --- Contentmanagement --- Financiewezen
Choose an application
Cultuurverschillen. --- Etnomarketing. --- Marketingcommunicatie. --- Mediaplanning. --- Marketing --- Etnomarketing --- Interculturele communicatie --- Marketingcommunicatie --- Arbeidsmarktcommunicatie --- Merkbeleid --- #SBIB:309H2812 --- #SBIB:309H2821 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Reclameboodschap: functies, genres, taalgebruik historiek --- Financiewezen
Choose an application
II, 322 p.
Social marketing --- #SBIB:013.AANKOOP --- #SBIB:309H2812 --- Cause related marketing --- Marketing, Social --- Social cause marketing --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Marketing --- Issue management --- Beïnvloeding --- Gedrag --- Financiewezen
Choose an application
42 p.
Applied marketing --- direct marketing --- Direct marketing --- Handbooks, manuals, etc. --- 658.8 --- elektronische handel --- 658.8 )* MARKETING --- communicatie --- #SBIB:309H2812 --- marketing, verkoop, distributie --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- Direct mail --- Database marketing --- Marketing --- Wetgeving --- Financiewezen
Choose an application
Advertising. Public relations --- Science --- gezinsbudget --- persuasieve communicatie --- mediaonderzoek --- consumentengedrag --- reclame --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- wetenschap --- Media --- Reclame --- Onderzoek --- Praktijk --- Trends --- #SBIB:309H2800 --- #SBIB:309H2812 --- Reclame: algemene werken --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Trend --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 10 of 72 | << page >> |
Sort by
|