Listing 1 - 10 of 65 << page
of 7
>>
Sort by

Book
Impact : invloed op basis van respect
Author:
ISBN: 9789020985474 Year: 2012 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Impact neemt je mee op verkenning van wat speelt bij impact, invloed en respect. Het linkt solide wetenschappelijk onderzoek met zeer herkenbare situaties van elke dag en staat boordevol tips. Je komt meer te weten over jezelf, over de mensen waarmee je te maken hebt en je leert vooral je impact te vergroten telkens als het erop aankomt.Impact is een verrassend en begeesterend boek voor iedereen voor wie invloed hebben van groot belang is. Voor managers die een draagvlak willen creëren voor hun ideeën, voor ouders die hun kinderen willen voorbereiden op een succesvol leven, voor leraars die begaan zijn met de ontwikkeling van hun leerlingen en voor zorgverleners die graag willen dat hun adviezen gevolgd worden.Bron : http://www.lannoo.be


Book
Essentials : Communicatie
Authors: ---
ISBN: 9789077432488 9077432485 Year: 2012 Volume: *1 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Goed communiceren is niet zo gemakkelijk als je zou denken. Je moet niet alleen weten wat je wilt communiceren, maar ook hoe je dat wilt doen. Communiceren is een proces van vallen en opstaan. Af en toe kom je in een situatie terecht waarin communiceren echt gecompliceerd is. Maar hoe komt dat ? Communiceren doe je niet alleen. Je communiceert met - onvoorspelbare - anderen: op het werk, op de tram, in de winkel of gewoon thuis. Iedereen kijkt naar de wereld door een andere bril en reageert zus of zo op eenzelfde boodschap. Ook de relatie die je met iemand hebt, heeft een onmiskenbare invloed op de manier waarop je communiceert. 'Essentials Communicatie' zet een arsenaal aan hapklare tips en concrete adviezen op een rijtje. Zo heb je alles in huis om je professionele en persoonlijke communicatieskills naar een hoger niveau te tillen. Het gevolg? Betere resultaten en een hogere werktevredenheid! Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Communicatiewetenschap
Authors: --- ---
ISBN: 9062838340 Year: 1992 Publisher: Muiderberg Coutinho


Book
Persberichten schrijven in 20 stappen
Author:
ISBN: 9013004482 Year: 2003 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boekje geeft antwoord op de belangrijkste vragen die u uzelf moet stellen én die journalisten u zullen stellen: Is een bepaald onderwerp wel publicabel, wat is eigenlijk nieuws en hoe kunt u dit aantrekkelijk opdienen? Hoe gaat u verder met de tekst, wat voor kop zet u boven het persbericht en wat doet u als het persbericht eenmaal de deur uit is? Al deze stappen zijn voorzien van duidelijke voorbeelden van hoe het moet (en hoe het niet moet).


Book
Media studies : texts, production and context
Authors: ---
ISBN: 9781405858472 Year: 2009 Publisher: Harlow Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This groundbreaking and innovative introduction to Media Studies will afford undergraduate and mature students a comprehensive overview of the subject area. It will set students firmly on course to be critical, informed and canny operators within the discipline. The text is pedagogically rich and covers a wide range of topics from the history of media right through to coverage of new media. The text interweaves theory, practice, and professional issues throughout, and will engage the reader fully with the principal issues, challenges and paradigms in the discipline. Through a breadth of reference and support resources, students will activley grapple with a variety of media at both a practical and intellectual level. Students will emerge with a broad range of perspectives, a strong conceptual sense of the area and a firm foundation to take a critical approach to their studies at higher levels. Media Studies: texts, production and context will be essential reading for undergraduate and postgraduate students of media studies, cultural studies, communication studies, film studies, the sociology of the media, popular culture and other related subjects.

McQuail's reader in mass communication theory
Author:
ISBN: 0761972420 9780761972426 0761972439 9780761972433 Year: 2002 Publisher: London Sage Publications


Book
Communicate as a professional
Authors: --- ---
ISBN: 9462988102 9789462988101 Year: 2019 Publisher: Amsterdam Amsterdam University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Across a wide range of programs in international higher education, students prepare themselves for a career in their professional field. Learning how to communicate as a professional is an essential part of that preparation. In order to carry out their communication tasks, professionals must possess a large repertoire of knowledge and skills. They also must be able to decide what best suits the situation and the goals they want to achieve. Already during their training, students come across a variety of communication tasks that are largely new to them. For these tasks, too, they need a broad knowledge and skills repertoire from which they can make the right choices.Communicate as a Professional offers a solid foundation for students to develop the communication knowledge and skills they need, both when working as a professional after they have graduated and when following an educational program that prepares them for this future.Bron : http://www.bol.com


Book
Central and Eastern European media in comparative perspective : politics, economy and culture
Authors: ---
ISBN: 9781409435426 9781315571126 9781138256934 Year: 2012 Publisher: Farnham Ashgate

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Appearing more than twenty years after the revolutions in Central and Eastern Europe, this book could not have come at a more appropriate time; a time to take stock not only of the changes but also the continuities in media systems of the region since 1989. To what extent are media institutions still controlled by political forces? To what extent are media markets operating in Central and Eastern Europe? Do media systems in Central and Eastern Europe resemble media systems in other parts of Europe? The answers to these questions are not the same for each country in the region. Their experience is not homogeneous.An international line up of distinguished experts and emerging scholars methodically examine the different economic, political, cultural, and transnational factors affecting developments in media systems across Central and Eastern Europe. Whereas earlier works in the media system tradition have, in the main, adopted the political framework of comparative politics, the authors argue that media systems are also cultural and economic institutions and there are other critical variables that might explain certain outcomes better. Topics discussed range from political economy to gender inequality to the study of ethno-cultural diversity.This unmatched volume gives you the unique opportunity to study the growing field of comparative media analysis across Eastern and Western Europe. A valuable resource that goes beyond the field of media and cultural analysis which media scholars as well as to area specialists should not go without!Bron : http://www.ashgate.com

More than words : an introduction to communication
Authors: ---
ISBN: 1134699697 1282777351 9786612777356 0203010744 9780203010747 9780415170062 0415170060 9780415170079 0415170079 0203173910 9780203173916 0415170060 0415170079 9781134699643 9781134699681 9781134699698 1134699689 1906561257 Year: 1998 Publisher: London Routledge

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The authors cover the essential elements of communication, including communication between individuals and groups, in organizations and through mass media and new technologies.


Book
Dialoog via intranet
Authors: ---
ISBN: 9026728131 Year: 1998 Publisher: Deventer Kluwer Bedrijfsinformatie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een intranet maakt bedrijfsprocessen beter beheersbaar en versnelt de informatievoorziening en de communicatie. Daarom sluit het intranet goed aan bij hedendaagse managementontwikkelingen zoals empowermend, business process redesign, werken in teams, flexwerk, toenemende procesautomatisering en kennisverrijking. In theorie klopt het allemaal, maar de praktijk is zoals altijd weerbarstiger. Dit boek belicht in hoofdlijnen de mogelijkheden van een intranet vanuit het oogpunt van interne communicatie. Geen technische handleiding voor intranetgebruik, maar stof tot nadenken voor de communicatiemanager.

Listing 1 - 10 of 65 << page
of 7
>>
Sort by