Narrow your search
Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Geniaal begonnen, half gewonnen : 48 originele tips om je voor te bereiden op je eigen zaak
Author:
ISBN: 9789491803093 Year: 2014 Publisher: Kalmthout Compact Publishing

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het nieuwe boek Geniaal begonnen, half gewonnen bevat 48 tips voor elke ondernemer die van een eigen zaak droomt. Het is uitgegeven door Compact Publishing, in samenwerking met Xerius, het sociaal verzekeringsfonds voor zelfstandigen. Aan passie, goesting en doorzettingsvermogen ontbreekt het starters meestal niet, zegt Hans Hermans, auteur en zaakvoerder van Compact Publishing. Maar dat er zoveel zijn die toch niet lang volhouden, heeft te maken met een gebrek aan voorbereiding. Hebben ze nagedacht over hun verdienmodel? Kennen ze hun klanten? Zouden ze niet meer kunnen verdienen als ze minder hard zouden werken? Het zijn vragen die ze zich te weinig stellen.De ondernemers in het boek 'Geniaal begonnen, half gewonnen' aan bod komen, gingen stuk voor stuk wel voor een duurzame voorbereiding. En dat loont vandaag. Zo nam Michaël Vrijmoed van het Gentse restaurant Vrijmoed zich voor om een eigen restaurant te openen lang voordat hij effectief ontslag nam bij zijn chef Peter Goossens. Ik was me al jaren aan het informeren over businessplannen en mogelijke valkuilen, zegt Michaël hierover. Ik zou nooit impulsief springen. Want koken is 1 ding, een onderneming opstarten is iets totaal anders. Ik leerde van de meester en werkte mijn plan uit. Pas wanneer ik me 100% klaar voelde, opende ik mijn restaurant. Met een kleine ploeg, met een portie eigenzinnigheid om het verschil te maken, en ja ook & met dag en nacht werken.Ik ben op mijn hoede voor een starter die wacht met het bezoeken van klanten tot zijn product helemaal klaar is, zegt Hans Hermans nog. Ik vrees voor startende zelfstandigen die geen buurtonderzoek doen in de regio waarin ze hun winkel openen. Ik vind het bizar dat een starter zich nooit als intrapreneur heeft gedragen bij zijn vroegere werkgever. Met dit boekje hoop ik een paar essentiële inzichten door te geven aan iedereen die er concreet of minder concreet van droomt om ooit een eigen zaak op te starten. Elke start-up kan geniaal beginnen- ook in tijden van crisis."Bron : http://www.madeinoostvlaanderen.be


Book
Struikelen in stijl : eerlijke lessen over ondernemen en falen
Authors: ---
ISBN: 9789463372183 Year: 2019 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je kent het wel: op een warme dag voorbij een afgeladen vol terras lopen en dan struikelen. Afgang, pech, vloeken, enkel verzwikt. De toeschouwers op het terras kijken je vol medelijden aan. Sommigen schieten je te hulp, anderen lachen ? al dan niet luidop.Wanneer een onderneming onverwacht failliet gaat, voelt dat voor de ondernemer als struikelen. Niet voor een vol terras, maar op het podium van een uitverkocht Sportpaleis. Wat dat met je doet, ervaarde ook Ruth Janssens toen haar alom gelauwerde start-up Small Teaser begin 2019 failliet verklaard werd. Struikelen in stijl is het relaas van haar persoonlijke strijd. Ruth biedt een doodeerlijke inzage in het leven van een beginnend ondernemer en deelt de waardevolle lessen die ze onderweg leerde. Ze laat ook verschillende experts aan het woord die hun visie op de zaak geven.Dit boek toont iedere ondernemer (in spe) wat ondernemen écht kan betekenen en leert je te struikelen in stijl, om nadien je weg des te sterker verder te zetten.Ruth Janssens startte in 2015 de beloftevolle start-up Small Teaser en legde in januari 2019 de boeken neer. Vandaag plant ze een nieuw ondernemersavontuur met een rugzak vol ervaring en opgedane lessen.Bron : http://www.standaardboekhandel.be


Book
Create uniqueness : how to turn a passion into a business
Author:
ISBN: 9780749497385 9781789660180 Year: 2019 Publisher: London Kogan Page

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Create your dream job by turning your passion into a profitable business.The business world has completely changed. The old routes to building a successful organization have been entirely revolutionized. In a world which is being transformed with a speed that was unthinkable barely a generation ago, the doors have been thrown wide open to serial entrepreneurs, digital innovators and career reinventors.In Create Uniqueness, Riccardo Pozzoli, one of Italy's most successful entrepreneurs, and co-founder of the fashion phenomena The Blonde Salad, shares his story about creating a thriving business and building rewarding work environments.Create Uniqueness is a passionate yet practical guide to identifying a business idea, embracing new ways of working, thinking unusually and building a great company without losing sense of your original idea.Bron : http://www.acco.be

The art of the start
Author:
ISBN: 9781591840565 1591840562 Year: 2004 Publisher: Portfolio

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

What does it take to turn ideas into action? What are the elements of a perfect pitch? How do you win the war for talent? How do you establish a brand without bucks? These are some of the issues everyone faces when starting or revitalizing any undertaking, and Guy Kawasaki, former marketing maven of Apple Computer, provides the answers. 'The Art of the Start' will give you the essential steps to launch great products, services, and companies whether you are dreaming of starting the next Microsoft or a not-for-profit that's going to change the world. It also shows managers how to unleash entrepreneurial thinking at established companies, helping them foster the pluck and creativity that their businesses need to stay ahead of the pack. Kawasaki provides readers with GIST Great Ideas for Starting Things including his field-tested insider's techniques for bootstrapping, branding, networking, recruiting, pitching, rainmaking, and, most important in this fickle consumer climate, building buzz. At Apple, Kawasaki helped turn ordinary customers into fanatics. As founder and CEO of Garage Technology Ventures, he has tested his iconoclastic ideas on real- world start- ups. And as an irrepressible columnist for 'Forbes', he has honed his best thinking about 'The Art of the Start'.


Book
Traction : how any startup can achieve explosive customer growth
Authors: ---
ISBN: 9781591848363 1591848369 9780241242537 0241242533 Year: 2015 Publisher: Penguin Business

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In Traction, serial entrepreneurs Gabriel Weinberg and Justin Mares give startups the tools for generating explosive customer growth'Anyone trying to break through to new customers can use this smart, ambitious book'Eric Ries, author of The Lean StartupMost startups don't fail because they can't build a product. Most startups fail because they can't get traction.Building a successful company is hard. Smart entrepreneurs know that the key to success isn't the originality of your offering, the brilliance of your team, or how much money you raise. It's how consistently you can grow and acquire new customers. Traction will teach you the nineteen channels you can use to build a customer base, and offers a three-step framework to figure out which ones will work best for your business. No matter how you apply them, the lessons and examples in Traction will help you create and sustain the growth your business desperately needs. 'Here is the inside scoop, the latest, most specific tactics from the red-hot centre of the Internet marketing universe. From someone who has done it. Twice'Seth Godin, author of LinchpinBron : http://www.bookdepository.com


Book
The art of the start 2.0: the time-tested, battle-hardened guide for anyone starting anything
Author:
ISBN: 9781591847847 9780241187265 Year: 2015 Publisher: London Portfolio

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fully revised and expanded for the first time in a decade, The Art of the Start 2.0 is Guy Kawasaki's classic bestselling guide to launching and making your new product, service or idea a success. This new edition has been expanded to reflect the seismic changes in business over the last decade, in which once-invulnerable market leaders have struggled and many of the basics of getting established have become easier, cheaper and more democratic. Today, business plans are no longer necessary. Social media has replaced PR and advertising as the key method of promotion. Crowdfunding is now a viable alternative to investors. Cloud computing makes basic infrastructure affordable for almost any new venture. The Art of the Start 2.0 will show you how to effectively deploy all these new tools. And it will help you master the fundamental challenges that have not changed: building a strong team, creating an awesome product or service, and facing down your competition. Whether you're an aspiring entrepreneur, own a business, or want to get more entrepreneurial within any organisation, this book will help you make your crazy ideas stick. It's an adventure that's more art than science - the art of the start. 'The Art of the Start 2.0 is the ultimate entrepreneurship handbook. Kawasaki's generous wisdom, tips, and humour reflect his successes and failures. We can all benefit from his insights' Arianna Huffington, president and editor in chief, Huffington Post 'A successful entrepreneur requires three things: a garage, an idea, and this book - Guy's irrepressible guide to the raw essentials of life in a young company' Michael Moritz, Sequoia Capita Guy Kawasaki is the chief evangelist of Canva (an online design service) and an executive fellow of the Haas School of Business at U.C. Berkeley. Previously, he was the chief evangelist of Apple and special adviser to the CEO of the Motorola business unit of Google. His many acclaimed books include The Art of Social Media and Enchantment. Bron : http://www.bol.com


Book
Business start-ups
Author:
ISBN: 9789401400916 Year: 2012 Volume: *7 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Maak van je idee een krachtig businessplan en zet je zaak van meet af aan ijzersterk op de kaart. Een innovatief, diepgaand, consistent en krachtig opgesteld businessplan, dat is wat Business start-ups betracht. Een unieke aanpak, die radicaal verschilt van het klassieke stappenplan, inspireert de lezer om dynamisch aan de slag te gaan met de bouwstenen van het plan. Dankzij een gebruiksvriendelijk terugkoppelingsmechanisme komen de bouwstenen van het businessplan op een interactieve en organische wijze tot stand. De links tussen de bouwstenen van het businessplan worden zowel visueel als door middel van voorbeelden verduidelijkt. Per bouwsteen reikt het boek een denk- en werkkader aan, wat het bewustzijn van de lezer vergroot: enerzijds wat betreft de te onderzoeken aspecten en anderzijds de terugkoppeling naar eerder verworven inzichten die je naar aanleiding van nieuwe marktinformatie moet bijsturen. Bij het werkboek horen digitale templates om meteen aan de slag te gaan met je businessplan. Op de website van LannooCampus kunnen docenten en studenten deze digitale templates downloaden. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
The hard thing about hard things : building a business when there are no easy answers
Author:
ISBN: 9780062273208 0062273205 Year: 2014 Publisher: New York HarperCollins

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ben Horowitz, cofounder of Andreessen Horowitz and one of Silicon Valley's most respected and experienced entrepreneurs, offers essential advice on building and running a startup-practical wisdom for managing the toughest problems business school doesn't cover, based on his popular ben's blog. While many people talk about how great it is to start a business, very few are honest about how difficult it is to run one. Ben Horowitz analyzes the problems that confront leaders every day, sharing the insights he's gained developing, managing, selling, buying, investing in, and supervising technology companies. A lifelong rap fanatic, he amplifies business lessons with lyrics from his favorite songs, telling it straight about everything from firing friends to poaching competitors, cultivating and sustaining a CEO mentality to knowing the right time to cash in. Filled with his trademark humor and straight talk, The Hard Thing About Hard Things is invaluable for veteran entrepreneurs as well as those aspiring to their own new ventures, drawing from Horowitz's personal and often humbling experiences.Bron : http://www.bookdepository.com


Book
Starten als ondernemer : of hoe een koe een haas vangt
Authors: ---
ISBN: 9789020993738 Year: 2010 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een toegankelijk doeboek voor iedereen die zijn creativiteit wil omzetten in krachtig ondernemerschap Hoe weet je of ondernemen iets voor jou is? Welke businessmodellen bestaan er? En wat moet zeker in je businessplan staan? Marketing en finance? Ja, maar dan wel: entrepreneurial marketing en finance Wat bankiers en klanten je altijd zullen vragen Kun je je indekken tegen een slechte afloop? Ondernemen is een proces, waarin je de meeste stappen niet één, maar vele keren opnieuw zet. Lees de do's en don'ts in dit boek en je bent er helemaal klaar voor! Met Starten als ondernemer willen Hans Crijns en Luc Baltussen je helpen om een weg te banen naar ondernemerschap. Ondernemen is een proces dat je niet in een, maar in meerdere stappen zet. In dit boek lees je de do's en don'ts van ondernemen zodat je tenminste voorbereid bent op de strijd. Het boek richt zich tot mensen die het voelen kriebelen om werk te maken van de ideeën waarop ze broeden: de jonge manager die zijn carrière wil heroriënteren, de senior die nog lang niet met brugpensioen wil of de ambitieuze vader of moeder die eindelijk weer tijd heeft nu de kinderen wat groter zijn. Ook voor studenten die hopen dat het leven meer in petto heeft dan een vaste baan is het boek een echte aanrader. Starten als ondernemer is een toegankelijk doeboek voor iedereen die zijn creativiteit wil omzetten in persoonlijk ondernemerschap. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Crushing it! : how great entrepreneurs build business and influence - and how you can, too
Author:
ISBN: 9780062674678 0062674676 9780062845023 0062845020 Year: 2018 Publisher: New York HarperCollins

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Four-time New York Times bestselling author Gary Vaynerchuk offers new lessons and inspiration drawn from the experiences of dozens of influencers and entrepreneurs who rejected the predictable corporate path in favor of pursuing their dreams by building thriving businesses and extraordinary personal brands.In his 2009 international bestseller Crush It, Gary insisted that a vibrant personal brand was crucial to entrepreneurial success, In Crushing It!, Gary explains why that's even more true today, offering his unique perspective on what has changed and what principles remain timeless. He also shares stories from other entrepreneurs who have grown wealthier--and not just financially--than they ever imagined possible by following Crush It principles. The secret to their success (and Gary's) has everything to do with their understanding of the social media platforms, and their willingness to do whatever it took to make these tools work to their utmost potential. That's what Crushing It! teaches readers to do.In this lively, practical, and inspiring book, Gary dissects every current major social media platform so that anyone, from a plumber to a professional ice skater, will know exactly how to amplify his or her personal brand on each. He offers both theoretical and tactical advice on how to become the biggest thing on old standbys like Twitter, Facebook, YouTube, Instagram, Pinterest, and Snapchat; podcast platforms like Spotify, Soundcloud, iHeartRadio, and iTunes; and other emerging platforms such as Musical.ly. For those with more experience, Crushing It! illuminates some little-known nuances and provides innovative tips and clever tweaks proven to enhance more common tried-and-true strategies.Crushing It! is a state-of-the-art guide to building your own path to professional and financial success, but it's not about getting rich. It's a blueprint to living life on your own terms.Bron : https://www.bookdepository.com

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by