Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (8)

KU Leuven (8)

Odisee (5)

Hogeschool West-Vlaanderen (4)

KDG (4)

UCLL (4)

Thomas More Kempen (3)

VIVES (3)

AP (2)

EHC (2)

More...

Resource type

book (8)


Language

Dutch (6)

German (1)

Spanish (1)


Year
From To Submit

2021 (2)

2020 (1)

2019 (1)

2018 (1)

2017 (1)

More...
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Winst of verlies? De sponsormatch
Author:
ISBN: 9789054724421 Year: 2020 Publisher: Nieuwegein Arko Sports Media

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het coronavirus heeft veel bedrijven en organisaties besmet en doet de sport- en vrijetijdssector op zijn grondvesten schudden. Het klassieke businessmodel staat meer dan ooit onder druk, waardoor sport-, cultuur- en vrijetijdsorganisatieszich nog beter in de markt moeten zetten. In Winst of verlies? De sponsormatch worden de mogelijkheden van sponsoring als financieringsbron voor verenigingen en als marketinginstrument grondig doorgelicht. Hoe kom je tot de ideale match?Want dat is natuurlijk de droom van iedere merkverantwoordelijke én fondsenwerver: het spelen van de perfecte match, die tot unieke maatschappelijke en commerciële terugverdieneffecten leidt. Wat zijn voorbeelden van een sprookjeshuwelijk en welke managementlessen kunnen we hieruit trekken? In de meeste gevallen is echter sprake van een doorsneematch. In dit verstandshuwelijk kunnen beide partijen leven met het gelijkspel van de tegenprestaties die ze elkaar verstrekken. Hier staat voortdurend het koele rekenwerk centraal. Maar het kan ook aardig fout lopen. Wanneer spreken we van een mismatchtussen sponsor en gesponsorde, die onvermijdelijk in een echtscheiding resulteert?Winst of verlies? De sponsormatch vertrekt vanuit de sponsorpraktijk om tot pertinente vragen, heldere oplossingen en handige managementtips te komen. Het is een must-read voor iedere sport- en cultuursponsor met een toekomstvisie. Ook de bestuurder van een sport- of cultuurvereniging die zijn of haar businessmodel in vraag durft te stellen in de huidige, snel wijzigende marktcontext, zal aan de hand van de vernieuwende inzichten een duurzaam concurrentieel voordeel opbouwen. https://www.standaardboekhandel.be/p/winst-of-verlies-de-sponsormatch-9789054724421


Book
Principes van marketing
Authors: --- ---
ISBN: 9789043038065 Year: 2021 Publisher: Pearson

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van elke marketeer is om klanten meerwaarde te bieden. Met deze 8e editie van Principes van marketing bieden we jou meerwaarde door je op een brede maar ook praktische en plezierige manier kennis te laten maken met de fascinerende wereld van moderne marketing. Het boek is overzichtelijk opgedeeld in de vier stappen van het marketingplanningsproces: analyse, strategie, tactiek en implementatie/evaluatie. Deze marketingprincipes vormen de basis van een marketingplan, dat vervolgens de blauwdruk vormt voor het te volgen marketingbeleid. De indeling van dit boek sluit dus goed aan b? de manier waarop marketing daadwerkelijk in de prakt?k wordt toegepast. In deze editie zijn nieuwe, actuele cases en voorbeelden toegevoegd van Nederlandse en Vlaamse bedrijven, zowel op het gebied van marketing tussen bedrijf en consument als tussen bedrijven onderling. Het boek is volledig geactualiseerd, met meer aandacht voor online marketing en sociale media. Uiteraard is er ook oog geweest voor de implicaties van de COVID-19-pandemie. Daarnaast wordt de geïntegreerde marketingstrategie uitgebreid behandeld en is er meer aandacht voor maatschappelijk verantwoord ondernemen. Ten slotte komt de customer journey (klantreis) in deze editie uitvoerig aan bod. Principes van marketing is geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar voor elke studie waarin marketing aan bod komt. Het is een standaardwerk voor marketingstudenten én -professionals. Dit boek wordt geleverd met een toegangscode voor MyLab: een online leeromgeving met ondersteunend studie- en lesmateriaal voor zowel studenten als docenten. Je vindt hier onder andere: ? Het volledige boek in digitale vorm (eText) ? Een begrippentrainer ? Meerkeuzevragen met feedback ? Cases ? Discussievragen ? Verdiepend materiaal ? Animaties ? Alle figuren en tabellen uit het boek Philip Kotler is hoogleraar International Marketing aan de Kellogg Graduate School of Management. Gary Armstrong is emeritus hoogleraar aan de Kenan-Flagler Business School. Lloyd C. Harris is directeur van de Marketing Group en hoogleraar marketing aan de Birmingham Business School. Hongwei He is hoogleraar marketing aan de Alliance Manchester Business School. Dit boek is bewerkt voor de Nederlandstalige markt door Ton Borchert, docent marketing aan de Hogeschool Utrecht; Ed Feijen, docent (strategische) marketing aan de Hogeschool Leiden; Marc Logman, doctor in de Toegepaste Economische Wetenschappen en docent marketing en business modeling aan de KU Leuven en UHasselt; Peter Nonhof, docent marketing aan NHL Stenden Hogeschool; Erno Pickee, oprichter van Your Legacy Academy. www.pearsonmylab.nl www.pearsonmylab.be www.pearson.com/nl www.pearson.com/beBron: www.bookspot.be


Book
Koerszaken
Author:
ISBN: 9789492515667 Year: 2021 Publisher: Meulebeke Uitgeverij Bibliodroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Cijfers en centen zijn de energierepen van het wielrennen. Ploegen, sponsors, organisatoren en renners willen niet alleen sportief, maar ook zakelijk in de kopgroep fietsen. Inzicht en tactiek bepalen winst of verlies. Meer dan een kwarteeuw is dit het academische vakdomein van sporteconoom en -marketeer Wim Lagae.Op souplesse en in de taal van de fanaat rijdt hij in Koerszaken door de business. Een halve eeuw hangt de hoogleraar rond in het peloton: als superfan, jeugdrenner, cyclosportief coureur en triatleet. Een prof in het zog van de profs.In Plaatselijke rondes illustreert hij de wetenschap aan de hand van doorleefde anekdotes en verborgen verhalen uit zijn koersminnend nest in een klein West-Vlaams dorp, thuisland Waasland, of de brede entourage van de wielerwereld. Soms leest de koers als een roman.Bron: www.standaardboekhandel.be


Book
Meta profesional 1 : libro del alumno
Author:
ISBN: 9789460309465 9789460309472 Year: 2018 Publisher: Antwerpen IntertaaL

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met het libro de ejercicios kunnen de cursisten het geleerde zelfstandig thuis of in de les oefenen. Ook wordt er in elke unidad aandacht besteed aan de uitspraak van het Spaans. Het werkboek bevat ook vijf Etapas, Etapa 2 en 5 zijn voorbeelden van examens op A1-niveau en A2-niveau. Achter in het werkboek staan de transcripties van de luisterteksten, oplossingen bij de oefeningen en een Tabla de recursos met idioom voor zakelijke gesprekken.Bron : http://www.intertaal.beAudiofragmenten downloadbaar op https://www.intertaal.be/uitgeverij/artikel/meta-profesional-eentalig-1-libro-de-ejercicios-descarga-mp3


Book
Basisgrammatica Duits
Author:
ISBN: 9789062833061 Year: 2004 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Nederlands en Duits zijn nauw met elkaar verwant en veel Nederlandstaligen kunnen het Duits wel globaal begrijpen. Maar om zich correct in het Duits uit te drukken is meer nodig. Dat ligt in de eerste plaats aan de grote vormenrijkdom van het Duits. Daar komt bij dat juist de taalverwantschap veel Nederlandstaligen geregeld op het verkeerde been zet, wat zich uit in forse aantallen neerlandismen. Daarom wordt in deze basisgrammatica voornamelijk aandacht besteed aan de Duitse vormleer en aan de specifieke problemen die Nederlanders en Vlamingen ondervinden bij het gebruik van het Duits.https://www.coutinho.nl/en/basisgrammatica-duits-9789062833061


Book
Fundamentals of corporate finance
Authors: --- ---
ISBN: 9781260566093 1260566099 Year: 2019 Publisher: New York McGraw-Hill Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Fundamentals of Corporate Finance, 10e, is an introduction to corporate finance and focuses on how companies invest in real assets, how they raise the money to pay for the investments, and how those assets ultimately affect the value of the firm. It also provides a broad overview of the financial landscape. The book offers a framework for systematically thinking about most of the important financial problems that both firms and individuals are likely to confront. Fundamentals is organized around the key concepts of modern finance. These concepts, properly explained, simplify the subject. They are also practical. The tools of financial management are easier to grasp and use effectively when presented in a consistent conceptual framework. This text provides that framework.Bron : http://www.amazon.com


Book
Principes van marketing
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789043034098 9043034096 Year: 2017 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze zevende editie van Principes van marketing, geschreven door bestselling auteur Philip Kotler, laat studenten op een innovatieve, brede, maar ook praktische en plezierige manier kennismaken met de fascinerende wereld van moderne marketing.Principes van marketing is gebaseerd op vijf belangrijke waardethemas:1. Het creëren van waarde voor klanten om in ruil daarvoor waarde van klanten te ontvangen.2. Het opbouwen en managen van sterke, waardecreërende merken.3. Het rendement van marketing managen om waarde uit de klant te halen.4. Het mobiliseren van nieuwe marketingtechnologieën.5. Het introduceren van maatschappelijk verantwoorde marketing over de hele wereld.Nieuw in deze editieDe structuur van het boek is geheel aangepast aan een nieuwe visie op het marketingplanningsproces waarin de fases analyse, strategie, tactiek en implementatie centraal staan. Daarnaast is online marketing volledig geïntegreerd in het boek. Bij elk hoofdstuk zijn nieuwe cases, highlights en voorbeelden toegevoegd, vaak gebaseerd op Belgische of Nederlandse bedrijven. Veel extra cursusmateriaal is te vinden in de digitale leeromgeving Pearson MyLab.DoelgroepPrincipes van marketing is bestemd voor studenten in het hoger onderwijs en bruikbaar in elke studie waarin marketing aan de orde komt.Bron : http://www.pearsoneducation.nl


Book
Economische politiek : principes en ervaringen
Authors: ---
ISBN: 9789044130935 Year: 2013 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De economische politiek staat onafgebroken in de publieke belangstelling. De mogelijkheden en beperkingen van het overheidsbeleid kunnen het leven van de burgers drastisch beïnvloeden, getuige daarvan de recente financieel-economische crisis.Wat zijn de principes van het spel ? Dit boek beschrijft de doeleinden, de instrumenten en hun samenhang en de mogelijke politieke invloeden die een rol spelen in het overheidsbeleid. Dan wordt de focus gericht op het macro-economische stabilisatiebeleid en het aanbodeconomisch beleid.Aan de belangrijkste hefbomen zijn we aparte hoofdstukken gewijd, in het bijzonder het monetair beleid, het budgettair beleid en het arbeidsmarktbeleid.In het hele boek gaat heel wat aandacht naar de economische prestaties en concrete beleidservaringen van de ontwikkelde landen in de voorbije decennia. Wegens haar uitzonderlijke karakter en de grote impact komt de jongste financieel-economische crisis in diverse hoofdstukken aan bod. In het laatste hoofdstuk staat een overzicht van de crisis.Dit boek richt zich zowel tot een ruim publiek van belangstellenden als tot studenten.Bron : http://www.maklu.be

Keywords

Macroeconomics --- Economic policy and planning (general) --- Belgium --- 338.22 --- BPB1407 --- Politique économique --- België --- 330.101 --- 338.2 --- OF 2 2018-2019 --- VP 2018-2019 --- 338.22 Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek --- Economische organisatieleer. Economisch beleid. Economische politiek --- Economisch beleid --- Macro-economie --- Economische politiek en planning (algemeen) --- OO Economisch beleid (*) --- Economic policy --- Handbooks, manuals, etc. --- Economie --- Economische politiek --- Overheidsbeleid --- Internationale economie --- OF 2 2019-2020 --- VP 2019-2020 --- politika ekonomike --- økonomisk politik --- majanduspoliitika --- hospodárska politika --- hospodářská politika --- política económica --- икономическа политика --- polityka gospodarcza --- ekonomikas politika --- ekonomisk politik --- Wirtschaftspolitik --- gazdaságpolitika --- talouspolitiikka --- economisch beleid --- οικονομική πολιτική --- beartas eacnamaíoch --- politică economică --- politica economica --- politika ekonomika --- economic policy --- ekonomska politika --- економска политика --- ekonominė politika --- wirtschaftspolitische Leitlinien --- ekonomisk inriktning --- hospodářské rozhodování --- escolha económica --- opzione economica --- gazdaságpolitikai elképzelések --- ekonomický prístup --- gestión económica --- gazdasági megközelítés --- orientamento economico --- taloudellinen lähestymistapa --- majanduslik lähenemisviis --- ekonomisk kurs --- gazdaságpolitikai döntés --- економски пристап --- ekonomiskt val --- obiettivo economico --- economische keuze --- opțiune economică --- Globalsteuerung der Wirtschaft --- qasje ekonomike --- wirtschaftspolitische Entscheidung --- gazdaságpolitikai iránymutatás --- choix économique --- orientation économique --- ekonominis pasirinkimas --- decisione economica --- orientação económica --- ekonomiskā izvēle --- økonomisk kurs --- ekonomický přístup --- стопанска политика --- økonomisk valg --- opción económica --- ekonomická volba --- ekonomiskā pieeja --- wirtschaftliche Zielvorstellungen --- οικονομική επιλογή --- obiectiv economic --- ekonomická politika --- economische koers --- metody řízení národního hospodářství --- ekonomická voľba --- ekonomski pristup --- taloudellinen valinta --- majanduslik valik --- zgjedhje ekonomike --- scelta economica --- economic approach --- οικονομικός προσανατολισμός --- ekonominis požiūris --- gospodarska politika --- economic choice --- OF 2 2020-2021 --- VP MA 2020-2021 --- Beleid --- OF 2 2021-2022 --- VP MA 2021-2022 --- OF 2 2022-2023 --- VP MA 2022-2023 --- Politique économique --- OF 2 2023-2024 --- VP MA 2023-2024

Listing 1 - 8 of 8
Sort by