Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Cd bij het gelijknamige boek.
475.4 --- Interactie --- Klassfeer --- Lager onderwijs --- Lerarenopleiding --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Realistisch rekenen --- Rekenen --- Wiskunde --- Wiskunde ; basisonderwijs ; didactiek --- Contains audio-visual material --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- Klasklimaat --- Interactief rekenen --- Interactief onderwijs --- Rekenonderwijs
Choose an application
Niet praten óver de leerling, maar mét de leerling: samen op zoek gaan naar 'wat kan ik al, wat kan ik nog leren, wat wil ik nog leren en hoe ga ik dat doen'?Het lijkt vaak heel gemakkelijk om in gesprek te gaan met leerlingen, maar bij een goed leergesprek spelen meerdere factoren een rol. Denk bijvoorbeeld aan de relatie met de leerling en ouders, het pedagogisch handelen van de leraar en de gesprekstechnieken die ingezet kunnen worden ten aanzien van het doel van het gesprek.Naast deze factoren is het van belang dat het voeren van leergesprekken plaatsvindt vanuit de visie van de school en aansluiting vindt bij de andere ontwikkelingen waar de school op dat moment mee bezig is. Leergesprekken hebben namelijk een directe invloed op de kwaliteit van lesgeven en het leren van leerlingen.Leergesprekken in een notendop beschrijft het belang van leergesprekken. Deze publicatie legt uit waarover, hoe en wanneer je leergesprekken kunt voeren en op welke wijze een school leergesprekken een plek kan geven in de praktijk. Ze biedt naast theorie ook praktische tools om met leergesprekken aan de slag te gaan. De inhoud en werkwijze van deze Notendop-uitgave zijn gericht op het primair onderwijs.(Bron: www.onderwijsmaakjesamen.nl)
gesprekstechnieken --- didactiek --- 454.23 --- leergesprekken --- leerlingbegeleiding --- 478.3 --- 474.23 --- Leerlingbegeleiding --- Didactische principes --- Didactic strategies --- basisonderwijs --- leraren-leerling relatie --- Basisonderwijs. --- Didactiek. --- Studentenbegeleiding. --- Onderwijsleergesprekken --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Evaluatiegesprekken --- Groepsgesprekken --- Onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Gesprekstechniek --- Evaluatiegesprek --- Groepsgesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Leerlingenbegeleiding.
Choose an application
Als leraar stel je de hele dag vragen aan leerlingen. Maar bereik je daarmee het gewenste effect? Zetten je vragen aan tot dieper denken, of blijven de antwoorden hangen op een oppervlakkig niveau?Goede vragen stellen doe je niet voor de vuist weg. Met de juiste vraagtechnieken kun je zorgen dat leerlingen meer leren en meer betrokken zijn bij je les. Dit toegankelijke pocketboek geeft daarvoor praktische aanwijzingen die je direct kunt toepassen. Je ziet onder meer:welke denkniveaus je kunt aanspreken met welk soort vragen;hoe je een goed leerklimaat creëert voor je vragen;hoe je kunt doorvragen;wat de beste manier is om te reageren op antwoorden. Goede vragen zetten niet alleen je leerlingen aan het denken. Ze bieden jou veel informatie over wat je leerlingen al weten en begrijpen. Zo kun je je lessen beter afstemmen op de behoeften van je leerlingen.(Bron: http://www.bazalt.nl)
Didactische werkvormen --- Vragen stellen --- Vraagtechniek --- Onderwijsleergesprekken --- 454.2 --- vragen stellen --- Doceren --- Onderwijsstrategieën --- Didactics of secundary education --- Didactics --- onderwijsstrategieën --- Teaching aids --- School management --- Didactic strategies --- onderwijsorganisatie --- vraagtechnieken --- didactiek --- lesgeven --- werkvormen en leeractiviteiten --- Didactische werkvorm --- Onderwijsleergesprek --- Didactiek --- Lerarenopleiding
Choose an application
Onderwijs maakt toekomst en heeft daarom de taak om leerlingen voor te bereiden op een samenleving die totaal onvoorspelbaar is en voortdurend verandert. Hoe doen leerkrachten dat?Bruggesprekken kunnen een aanzet zijn om kinderen te leren naar zichzelf te kijken, om een beter zelfbeeld te ontwikkelen. Van daaruit kunnen ze stappen zetten naar anderen. De wereld stopt niet aan de eigen gemeente. Kinderen worden later burgers die hun verantwoordelijkheid opnemen en hun deel bijdragen om een betere wereld tot stand te brengen.Bruggesprekken willen dat aanleren door het verbinden van gevoel, verstand en handelen, vroeger en nu, ik en anderen.In het bruggesprek is de leerkracht naast deskundige ook mens. Soms vertelt de leerkracht uit eigen ervaringen, soms geeft hij een persoonlijke kijk of beleving. De leerkracht staat model als mens. Dit is onderwijs met een visie. Een delicate, maar wezenlijke opdracht. De vele voorbeelden in dit boek leren leerkrachten het bruggesprek stap voor stap in de klas toe te passen en hun onderwijs diepgaander en spannender te maken.Dit boek is bedoeld voor leerkrachten uit het basisonderwijs, maar kan zeker ook gebruikt worden in het secundair onderwijs.(bron : http://www.maklu.be/MakluEnGarant/BookDetails.aspx?ID=9789044135978)
mondelinge communicatie --- WO (wereldoriëntatie) --- maatschappelijke vorming --- Didactics of social education --- Didactics of primary education --- Gesprekken met kinderen --- KHL --- Filosofie ; basisonderwijs --- PXL-Central Office 2018 --- onderwijs en maatschappij --- onderwijsvisie --- opvoedkunde --- pedagogische psychologie --- Onderwijsleergesprekken --- Gesprekstechnieken --- Feedback --- Evaluatiegesprekken --- Groepsgesprekken --- Onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Gesprekstechniek --- Evaluatiegesprek --- Groepsgesprek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Educational psychology
Choose an application
Met deze gids willen de auteurs een lacune invullen en het abstracte concept 'onderzoekscompetentie' vertalen naar praktische hulpmiddelen voor de leerkrachten wetenschappen en hun klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- (vak)didactiek wetenschappen. --- Biologie --- Chemie --- Fysica --- Secundair onderwijs. --- Didactics of secundary education --- probleemoplossend denken --- School management --- Didactics of sciences --- Research on teaching --- onderzoeksmethoden --- toegepast wetenschappelijk onderzoek --- Biologie ; secundair onderwijs ; didactiek --- Chemie ; secundair onderwijs --- Natuurkunde ; secundair onderwijs --- biologie --- chemie --- didactiek --- fysica --- onderzoeken --- onderzoeksmethodiek --- wetenschappen --- Didactiek --- Natuurwetenschappen --- Natuurwetenschappen; secundair onderwijs ; didactiek --- natuurwetenschappen --- Biologie : didactiek --- Chemie : didactiek --- Fysica : didactiek --- Natuurwetenschappen : didactiek --- 485.4 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsorganisatie --- Didactiek van de wetenschappen --- Didactiek van het secundair onderwijs --- PXL-Education --- secundair onderwijs --- onderzoeksvaardigheden --- didactiek van de natuurwetenschappen --- Secundair onderwijs --- Onderzoekend leren --- Vraagstukken --- Onderzoeksvaardigheden --- Onderwijsleergesprekken --- Proeven (wetenschappen) --- Natuurkundige proeven --- Chemische proeven --- Biologische proeven --- Vraagstuk (wiskunde) --- Onderzoeksvaardigheid --- Onderwijsleergesprek --- Proef (wetenschap) --- Natuurkundige proef --- Chemische proef --- Biologische proef --- Grafische sector
Choose an application
De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Choose an application
Learning Disorders --- Neuropsychology --- Child Behavior Disorders --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Dyslexia --- Attention --- Neuropsychological Tests. --- 371.212.72 --- 376.5 --- #SBIB:316.334.1O320 --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O410 --- #SBIB:316.334.1O420 --- Academic collection --- #KVHB:Gedragsstoornis --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- gedragsproblemen --- leerproblemen --- 464 --- orthopedagogiek --- 467 --- 474.23 --- Differentiatie --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Onderwijsleergesprek (Leergesprek) --- Spelling --- Technisch lezen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Zorgverbreding --- denken --- leergesprekken --- leerlingenbegeleiding --- leerstoornissen --- leesproblemen --- onderwijs --- Coöperatief leren --- Denken --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Kleuters --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Onderwijsleergesprekken --- Rekenproblemen --- Responsief onderwijs --- Risicokleuters --- gedragsproblemen (ler) --- leerproblemen (ler) --- 376 --- Begeleiding --- Gedragsstoornissen --- Hulpverlening --- Leerstoornissen --- Onderwijs --- Opvoeding --- Scholen --- dyslexie --- leerlinggedrag --- leermoeilijkheden --- leerpsychologie --- 376.5 Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- Onaangepasten: onderwijs. Gedragsgestoorden opvoeding. Moeilijk opvoedbare kinderen. Opvoedingsmoeilijkheden --- 371.212.72 Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Doubleren van schooljaar. Leerproblemen. Leerlingen met problemen. Zittenblijvers --- Concentration --- Attentions --- Concentrations --- Executive Function --- Developmental Reading Disorder --- Word Blindness --- Alexia --- Dyslexia, Developmental --- Reading Disability, Developmental --- Reading Disorder --- Reading Disorder, Developmental --- Alexias --- Blindness, Word --- Blindnesses, Word --- Developmental Dyslexia --- Developmental Dyslexias --- Developmental Reading Disabilities --- Developmental Reading Disability --- Developmental Reading Disorders --- Disabilities, Developmental Reading --- Disability, Developmental Reading --- Disorder, Developmental Reading --- Disorder, Reading --- Disorders, Developmental Reading --- Disorders, Reading --- Dyslexias --- Dyslexias, Developmental --- Reading Disabilities, Developmental --- Reading Disorders --- Reading Disorders, Developmental --- Word Blindnesses --- Behavior Disorders, Child --- Disorders, Child Behavior --- AX-CPT --- Behavioral Assessment of Dysexecutive Syndrome --- CANTAB --- Cambridge Neuropsychological Test Automated Battery --- Clock Test --- Cognitive Function Scanner --- Continuous Performance Task --- Controlled Oral Word Association Test --- Delis-Kaplan Executive Function System --- Developmental Neuropsychological Assessment --- Hooper Visual Organization Test --- NEPSY --- Neuropsychologic Tests --- Neuropsychological Test --- Paced Auditory Serial Addition Test --- Repeatable Battery for the Assessment of Neuropsychological Status --- Rey-Osterrieth Complex Figure --- Symbol Digit Modalities Test --- Test of Everyday Attention --- Test, Neuropsychological --- Tests, Neuropsychological --- Tower of London Test --- Aphasia Tests --- Memory for Designs Test --- Neuropsychologic Test --- etiology --- methods --- Doelen en functies van onderwijstypes, schoolsystemen: algemeen --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Leergedrag: sociaal, communicatief en emotioneel gedrag: algemeen --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Didactische principes --- (zie ook: Dyscalculie) --- 159.95 --- 371.21 --- Orthopedagogiek --- Gedrags- en emotionele stoornissen. --- gedragsstoornissen --- Educational psychology --- Orthopedagogics --- Neuropsychological Tests --- Focus of Attention --- Attention Focus --- Learning Disabilities --- Lager onderwijs --- Logopedie --- Rekenstoornissen --- Leesstoornissen --- Leermethoden --- Cognitive Test --- Cognitive Testing --- Cognitive Tests --- Neuropsychological Testing --- Test, Cognitive --- Testing, Cognitive --- Testing, Neuropsychological --- Tests, Cognitive --- Social Attention --- Attention, Social --- Attentions, Social --- Childhood Behavior Disorders --- Behavior Disorder, Child --- Behavior Disorder, Childhood --- Child Behavior Disorder --- Childhood Behavior Disorder --- Disorder, Childhood Behavior --- Leerstoornis --- Gedragsprobleem --- Rekenstoornis --- Leesstoornis --- Leermethode --- Nederlands --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Academic Disorder, Developmental --- Adult Learning Disorders --- Developmental Disorders of Scholastic Skills --- Learning Disorders, Adult --- Learning Disturbance --- Scholastic Skills Development Disorders --- Adult Learning Disabilities --- Developmental Academic Disability --- Developmental Academic Disorder --- Developmental Disabilities of Scholastic Skills --- Academic Disabilities, Developmental --- Academic Disability, Developmental --- Academic Disorders, Developmental --- Adult Learning Disability --- Adult Learning Disorder --- Developmental Academic Disabilities --- Developmental Academic Disorders --- Disabilities, Adult Learning --- Disabilities, Developmental Academic --- Disabilities, Learning --- Disability, Adult Learning --- Disability, Developmental Academic --- Disability, Learning --- Disorder, Learning --- Disorders, Learning --- Disturbance, Learning --- Disturbances, Learning --- Learning Disabilities, Adult --- Learning Disability --- Learning Disability, Adult --- Learning Disorder --- Learning Disorder, Adult --- Learning Disturbances
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|