Narrow your search
Listing 1 - 8 of 8
Sort by

Book
Volgen voor gevorderden
Author:
ISBN: 9789400505698 9400505698 Year: 2015 Publisher: Amsterdam Levboeken

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Als er één thema dominant is in de managementliteratuur van de afgelopen decennia, dan is het wel leiderschap. Logisch. Onze wereld is er niet rustiger op geworden. Alles verandert, stuitert op en neer, maakt het oude in één klap achterhaald. Onze behoefte aan richting en leiderschap is dus niet zo gek. Die leiderschapsmedaille heeft twee kanten: daar waar geleid wordt, wordt immers ook gevolgd. Dit boek benadert het thema `volgerschap vanuit allerlei invalshoeken. Dat levert inzichten op waar je iets aan hebt als je leiding ontvangt. En óók als je leiding geeft. Sterke volgers zijn leidende volgers: hun volgen is niet slaafs of passief, ze kiezen bewust voor hun positie en geven tegendruk vanuit een goed functionerend innerlijk kompas. Krachtige leiders geven volgers de ruimte om hun positie in te nemen. Door het gezamenlijk doel centraal te stellen. Door feedback te vragen. Door te luisteren en aan te sluiten. Goede leiders zijn dus ook volgende leiders. Volgen voor Gevorderden laat zien dat volgerschap minstens zo belangrijk is als leiderschap. Het boek verrast, laat je meedenken, is humoristisch en verdiepend en zit vol verhalen en voorbeelden.Bron : http://www.bol.com


Book
De brug bouwen terwijl je erover loopt : een gids voor leidinggeven bij verandering
Author:
ISBN: 9052614849 9789052614847 Year: 2004 Publisher: Den Haag Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Studie over de eigenschappen en vaardigheden die van bedrijfsleiders worden gevergd bij diepgaande veranderingen binnen ondernemingen.


Book
Brand you
Authors: ---
ISBN: 9789043013956 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Welke stage of welke baan wil je eigenlijk? Dit boek helpt de student bij het beantwoorden van deze vragen, en benadert dit onderdeel van het studieloopbaanproject vanuit een marketingperspectief. In Brand You staat de student centraal: hij kijkt naar zichzelf als een product en stelt in fases een persoonlijk marketingplan op. ZO leert de student zichzelf te positioneren als een A-merk.


Book
Emotionele intelligentie en management : de kracht van emoties begrijpen en benutten
Authors: ---
ISBN: 9789045531410 Year: 2010 Publisher: Antwerpen De Boeck

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In de professionele omgeving werden emoties lang gezien als elementen die de klare kijk verstoren. Ze waren dan ook vaak volledig verbannen uit de onderneming. Het zijn de recente ontdekkingen in de psychologie van de emoties en de affectieve neurowetenschappen hebben er echter op gewezen dat emoties ook nuttig zijn, zo niet noodzakelijk gekoppeld aan een management en een leiderschap van hoog niveau. Bedoeld voor diegenen die werkzaam zijn in het bedrijfsleven, richt Emotionele intelligentie en management zich in de eerste plaats tot de mens die zich vertoeft in iedere manager. Het boek stelt u in staat om de rijkdom van emoties in het professionele leven onder de knie te krijgen via concrete tools. Het eerste deel geeft een beeld van het concept emotionele intelligentie. Het tweede deel biedt enkele toepassingen van emotionele intelligentie in verband met verscheidene organisatorische kaders. Ten slotte vatten de praktische steekkaarten aan het einde van dit werk de belangrijkste tools samen van het omgaan met emoties. (Bron: www.uitgeverijdeboeck.be)


Book
Creative jumpers : businessmodellen van groeiondernemingen in creatieve industrieën
Authors: ---
ISBN: 9789033488528 9033488523 Year: 2012 Volume: 4 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Creativiteit en een uniek aanbod alleen zijn geen garantie voor succes van ondernemers in de creatieve industrieën. De veranderende context heeft de druk op deze creatieve ondernemers enorm verhoogd. Het kunnen overleven en doorgroeien in deze veeleisende sectoren vereist dat de creativiteit vertaald wordt in een aangepast businessmodel. Maar wat maakt hierbij nu precies het verschil ? Hoe slagen sommige ondernemers erin hun creatief idee ook commercieel leefbaar te maken en te houden ? Is het mogelijk om tot een algemeen geldend succesrecept te komen ? Wij proberen dit door het verhaal te vertellen van elf groeiende ondernemingen binnen de creatieve industrieën. Meer specifiek beschrijven we in deze collectie de businessmodellen van deze ondernemers. Zonder exhaustief te willen zijn, hebben we oog voor de breedte en diepte van de creatieve industrieën (van beeldende kunst tot gameontwikkeling). Vanuit de eigenheid van elk van deze ondernemers en met een praktisch perspectief wordt uiteengezet hoe deze ondernemingen door middel van hun businessmodel op een doordachte wijze de specifieke uitdagingen aangaan en duurzame groei mogelijk maken.Met de diversiteit aan casestudies willen we ook de verschillende aspecten van het ondernemen in de creatieve industrieën illustreren. Hierdoor levert het boek concrete handvatten voor ondernemers die een groeisprong ambiëren in de creatieve industrieën of voor ondernemers in de 'nieuwe economie' waarin service, kennis en creativiteit de sleutel zijn tot een concurrentievoordeel.Bron : http://www.acco.be


Book
Vergroot de veerkracht in jezelf en je team : oplossingsgerichte wegwijzer in een tijd van snelle veranderingen
Authors: ---
ISBN: 9789020983296 Year: 2009 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vergroot de veerkracht leert u hoe uw veerkracht te ontwikkelen. De auteurs zijn in verschillende organisaties en in hun eigen leven oplossingsgericht op zoek gegaan naar de manier waarop mensen erin slagen om sterker te worden door uitdagingen, tegenslagen en moeilijkheden op het werk. U vindt hier dan ook een schat aan kennis, inspiratie en adviezen om succesvoller om te gaan met verandering. (Bron: www.lannoo.be)


Book
Management van gedrag : individu, team en organisatie
Author:
ISBN: 9789043013383 Year: 2007 Publisher: Amsterdam Pearson Education

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Organizational behavior. --- Personnel management --- Organization theory --- management --- bedrijfsleer --- HRM (human resource management) --- organisatiesociologie --- 65.01 --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Equipe Team --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- 005.32 --- 366.1 --- 366.4 --- 367.1 --- 658.310.8 --- arbeidssociologie --- bedrijfseconomie --- bedrijfspsychologie --- communicatie --- economie --- gedrag --- groepsdynamica --- human resources management --- leiding geven --- organisatiecultuur --- organisatieleer --- organisatiepsychologie --- organisatiestructuren --- psychologie --- sociologie --- 658.0 --- Management --- Organisatie --- arbeid, loon --- arbeid, motivatie --- bedrijven, management --- leiderschap --- organisaties, gedrag --- teamwork --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Inrichting en organisatie --- Leer van de organisatie --- Personeelsmanagement en -administratie --- Gedragsleer --- Gedrag --- Leidinggeven --- Organisatiepsychologie --- Beloningssystemen --- Motivatie --- Arbeidsvreugde --- Medewerkerstevredenheid --- Organisatiestrategieën --- Gedragswetenschap --- Leiderschap --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Beloningssysteem --- Organisatiestrategie --- Bedrijfspsychologie

Listing 1 - 8 of 8
Sort by