Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Als er één thema dominant is in de managementliteratuur van de afgelopen decennia, dan is het wel leiderschap. Logisch. Onze wereld is er niet rustiger op geworden. Alles verandert, stuitert op en neer, maakt het oude in één klap achterhaald. Onze behoefte aan richting en leiderschap is dus niet zo gek. Die leiderschapsmedaille heeft twee kanten: daar waar geleid wordt, wordt immers ook gevolgd. Dit boek benadert het thema `volgerschap vanuit allerlei invalshoeken. Dat levert inzichten op waar je iets aan hebt als je leiding ontvangt. En óók als je leiding geeft. Sterke volgers zijn leidende volgers: hun volgen is niet slaafs of passief, ze kiezen bewust voor hun positie en geven tegendruk vanuit een goed functionerend innerlijk kompas. Krachtige leiders geven volgers de ruimte om hun positie in te nemen. Door het gezamenlijk doel centraal te stellen. Door feedback te vragen. Door te luisteren en aan te sluiten. Goede leiders zijn dus ook volgende leiders. Volgen voor Gevorderden laat zien dat volgerschap minstens zo belangrijk is als leiderschap. Het boek verrast, laat je meedenken, is humoristisch en verdiepend en zit vol verhalen en voorbeelden.Bron : http://www.bol.com
Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Management --- Teamwerk --- Organisatiestructuur --- 005.32 --- leiderschap --- leidinggeven --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Leiderschap
Choose an application
Studie over de eigenschappen en vaardigheden die van bedrijfsleiders worden gevergd bij diepgaande veranderingen binnen ondernemingen.
Changement Verandering --- Leadership Leadership --- 366.41 --- leiderschap --- leiding geven --- veranderingsmanagement --- bedrijven, management --- managementvaardigheden --- organisaties, verandering --- Leidinggeven --- 005.32 --- leidinggeven --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Leiderschap --- Management --- Verandering --- Managementvaardigheden
Choose an application
Welke stage of welke baan wil je eigenlijk? Dit boek helpt de student bij het beantwoorden van deze vragen, en benadert dit onderdeel van het studieloopbaanproject vanuit een marketingperspectief. In Brand You staat de student centraal: hij kijkt naar zichzelf als een product en stelt in fases een persoonlijk marketingplan op. ZO leert de student zichzelf te positioneren als een A-merk.
Applied marketing --- loopbaanontwikkeling --- imago --- marketingcommunicatie --- merken --- 005.32 --- 005.322 --- loopbaanplanning --- marketing --- zelfmananagement --- 331.108 --- Loopbaanontwikkeling --- Marketing --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- persoonlijke kwaliteiten --- Carrièremanagement --- Personeelsmanagement --- Branding --- Solliciteren --- Sollicitatie --- Financiewezen
Choose an application
In de professionele omgeving werden emoties lang gezien als elementen die de klare kijk verstoren. Ze waren dan ook vaak volledig verbannen uit de onderneming. Het zijn de recente ontdekkingen in de psychologie van de emoties en de affectieve neurowetenschappen hebben er echter op gewezen dat emoties ook nuttig zijn, zo niet noodzakelijk gekoppeld aan een management en een leiderschap van hoog niveau. Bedoeld voor diegenen die werkzaam zijn in het bedrijfsleven, richt Emotionele intelligentie en management zich in de eerste plaats tot de mens die zich vertoeft in iedere manager. Het boek stelt u in staat om de rijkdom van emoties in het professionele leven onder de knie te krijgen via concrete tools. Het eerste deel geeft een beeld van het concept emotionele intelligentie. Het tweede deel biedt enkele toepassingen van emotionele intelligentie in verband met verscheidene organisatorische kaders. Ten slotte vatten de praktische steekkaarten aan het einde van dit werk de belangrijkste tools samen van het omgaan met emoties. (Bron: www.uitgeverijdeboeck.be)
Arbeids- en organisatiepsychologie --- management. --- Primary groups --- emoties --- management --- organisatiepsychologie --- Business policy --- Affective and dynamic functions --- EQ (emotioneel quotiënt) --- 005.32 --- emoties (gevoelens) --- emotionele intelligentie --- relaties --- Emotionele intelligentie --- 415.3 --- E100836.jpg --- Leidinggeven --- Management --- 159.942 --- 658.3 --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Conflicthantering --- Verandering --- Managementvaardigheden
Choose an application
leidinggeven --- Organization theory --- Personnel management --- Social psychology --- 65.012.4 --- 005.32 --- 005.5 --- communicatie --- conflicthantering --- gift Danny van Rompaey --- management --- managementstijlen --- managementvaardigheden --- samenwerking --- vaardigheidstraining --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Managementoperaties. Leiding --- Management
Choose an application
Creativiteit en een uniek aanbod alleen zijn geen garantie voor succes van ondernemers in de creatieve industrieën. De veranderende context heeft de druk op deze creatieve ondernemers enorm verhoogd. Het kunnen overleven en doorgroeien in deze veeleisende sectoren vereist dat de creativiteit vertaald wordt in een aangepast businessmodel. Maar wat maakt hierbij nu precies het verschil ? Hoe slagen sommige ondernemers erin hun creatief idee ook commercieel leefbaar te maken en te houden ? Is het mogelijk om tot een algemeen geldend succesrecept te komen ? Wij proberen dit door het verhaal te vertellen van elf groeiende ondernemingen binnen de creatieve industrieën. Meer specifiek beschrijven we in deze collectie de businessmodellen van deze ondernemers. Zonder exhaustief te willen zijn, hebben we oog voor de breedte en diepte van de creatieve industrieën (van beeldende kunst tot gameontwikkeling). Vanuit de eigenheid van elk van deze ondernemers en met een praktisch perspectief wordt uiteengezet hoe deze ondernemingen door middel van hun businessmodel op een doordachte wijze de specifieke uitdagingen aangaan en duurzame groei mogelijk maken.Met de diversiteit aan casestudies willen we ook de verschillende aspecten van het ondernemen in de creatieve industrieën illustreren. Hierdoor levert het boek concrete handvatten voor ondernemers die een groeisprong ambiëren in de creatieve industrieën of voor ondernemers in de 'nieuwe economie' waarin service, kennis en creativiteit de sleutel zijn tot een concurrentievoordeel.Bron : http://www.acco.be
ondernemingsstrategieën --- businessplanning --- Organization theory --- creatieve expressie --- Creative ability in business --- Case studies --- Corporations --- Growth --- Success in business --- PXL-Business 2015 --- ondernemen --- creatieve sector --- 334.722 --- Groeiondernemingen ; businessmodellen --- Management ; succes door creativiteit --- 005.32 --- businessmodel --- creativiteit --- Creativiteit ; ondernemingen --- Organisatiecultuur --- 658 --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Economie ; private ondernemingen ; familiebedrijven, éénmansbedrijven --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Creativiteit --- Management --- Managementmodellen --- Casestudies --- Organisatieleer --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- Managementmodel --- Casestudy --- Musiceren
Choose an application
Vergroot de veerkracht leert u hoe uw veerkracht te ontwikkelen. De auteurs zijn in verschillende organisaties en in hun eigen leven oplossingsgericht op zoek gegaan naar de manier waarop mensen erin slagen om sterker te worden door uitdagingen, tegenslagen en moeilijkheden op het werk. U vindt hier dan ook een schat aan kennis, inspiratie en adviezen om succesvoller om te gaan met verandering. (Bron: www.lannoo.be)
Arbeids- en organisatiepsychologie. --- Teamwerk. --- Veranderingsmanagement. --- veranderingsmanagement --- Personnel management --- HRM (human resource management) --- Changement Verandering --- Equipe Team --- Management Management --- 005.32 --- 366.1 --- management --- teamwork --- zelfzorg --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Veerkracht --- Zelfhulp (zelforganisatie) --- Zelfzorg --- 366.4 --- stress --- personeelsbeleid --- coaching --- veerkracht --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Inrichting en organisatie --- bedrijfsleiding, management --- verandermanagement --- teamwerk --- Teamwork --- Teammanagement --- Oplossingsgericht --- Human resources management --- 658.3 --- 65.012.6 --- 070 Psychologie --- PXL-Education 2014 --- arbeidspsychologie --- werkomgeving --- zelfhulp --- teammanagement --- Veranderingsmanagement --- Teamwerk --- Bedrijfspsychologie --- Oplossingsgericht werken --- Managementvaardigheden --- Personeelsmanagement --- welzijn --- teamwerking (gez) --- weerbaarheid --- bien-être --- gestion du personnel --- 005.41 --- 120480.jpg --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Industrial psychology --- organisatiepsychologie
Choose an application
Organizational behavior. --- Personnel management --- Organization theory --- management --- bedrijfsleer --- HRM (human resource management) --- organisatiesociologie --- 65.01 --- Comportement psychologique du personnel Psychologisch gedrag van het personeel --- Equipe Team --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Management --- #KVHB:Organisatiepsychologie --- 005.32 --- 366.1 --- 366.4 --- 367.1 --- 658.310.8 --- arbeidssociologie --- bedrijfseconomie --- bedrijfspsychologie --- communicatie --- economie --- gedrag --- groepsdynamica --- human resources management --- leiding geven --- organisatiecultuur --- organisatieleer --- organisatiepsychologie --- organisatiestructuren --- psychologie --- sociologie --- 658.0 --- Management --- Organisatie --- arbeid, loon --- arbeid, motivatie --- bedrijven, management --- leiderschap --- organisaties, gedrag --- teamwork --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Organisatiegedrag, organisational behaviour. Managementpsychologie --- Inrichting en organisatie --- Leer van de organisatie --- Personeelsmanagement en -administratie --- Gedragsleer --- Gedrag --- Leidinggeven --- Organisatiepsychologie --- Beloningssystemen --- Motivatie --- Arbeidsvreugde --- Medewerkerstevredenheid --- Organisatiestrategieën --- Gedragswetenschap --- Leiderschap --- Arbeids- en organisatiepsychologie --- Beloningssysteem --- Organisatiestrategie --- Bedrijfspsychologie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|