Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
24410282
Group psychotherapy. --- Juvenile delinquency. --- Group psychotherapy --- Juvenile delinquency --- Adolescent --- Juvenile Delinquency --- groepstherapie --- moeilijk opvoedbare jongeren --- #GBIB:IDGP --- 159.922.8 --- Collective psychotherapy --- Group therapy --- Psychotherapy --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Delinquency, Juvenile --- Adolescents --- Adolescents, Female --- Adolescents, Male --- Teenagers --- Teens --- Adolescence --- Youth --- Adolescent, Female --- Adolescent, Male --- Female Adolescent --- Female Adolescents --- Male Adolescent --- Male Adolescents --- Teen --- Teenager --- Youths --- Minors --- Juvenile crime --- Conduct disorders in children --- Crime --- Juvenile corrections --- Reformatories --- 615.86 --- 376 --- Gedetineerden --- Jeugd --- Adolescenten --- Gedetineerde --- Jongere
Choose an application
Wat zijn binnen onze cultuur de meest voorkomende kenmerken van de adolescentiefase? Waarmee zijn jongeren vooral begaan? Wat zijn hun mogelijkheden op relationeel, moreel, cognitief en emotioneel gebied? Hoe komen deze mogelijkheden tot uiting in de zogenaamde 'identiteitscrisis' en de relaties met ouders, vrienden en in de (vaak speelse maar toch ernstige) liefdesrelaties?Op deze en andere vragen wordt hier een concreet antwoord gegeven. Een cruciaal punt daarbij is hoe de adolescentiefase doorwerkt op de verdere psychosociale ontwikkeling. Inzichten in de fundamentele transitie van de adolescentie naar de jong-volwassenheid zijn immers noodzakelijk om jongeren beter te begrijpen en te begeleiden.
Lerarenopleiding --- Ontwikkelingspsychologie --- Algemeen. --- Pubertijd en adolescentie. --- adolescenten --- Developmental psychology --- jeugdpsychologie --- 159.922.8 --- #GBIB:IDGP --- KVH-BOM --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- adolescentie --- #KVHB:Adolescentie --- #KVHB:Jeugdpsychologie --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- 416.25 --- Ontwikkelingspsychologie: adolescenten --- Psychologie --- 159.987 --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- #gsdbP --- adolescentenpsychologie --- denkprocessen --- emotionele ontwikkeling --- moraalontwikkeling --- ontwikkelingspsychologie --- seksualiteit --- sociale ontwikkeling --- 416.1 --- kinderpsychiatrie (gez) --- ontwikkelingspsychologie (gez) --- psychologie (gez) --- volwassenenpsychologie (gez) --- Vanaf c. 13 jaar --- Adolescenten --- Jeugd --- Lerarenopleiding : CVO --- Adolescent --- Man --- Volwassene --- Jongere
Choose an application
Waarom verslapen pubers zich zo vaak? Waarom zijn zij het ene moment zo volwassen en het volgende moment zo onmogelijk? Waar komt die tegenstrijdigheid vandaan tussen verantwoordelijk gedrag en ondoordachte en risicovolle keuzes? Kunnen zij eigenlijk wel zelfstandig plannen? En hoe komt het dat juist adolescenten vaak uitblinken in sport, kunst en creativiteit? De adolescentie is een unieke periode waarin de hersenen zich nog volop ontwikkelen. In haar boek brein beschrijft Eveline Crone wat er de laatste jaren is ontdekt over de hersenen van adolescenten. Zij legt op basis van deze recente inzichten uit waar de emotionele stormen vandaan komen, waarom de mening van vrienden opeens veel belangrijker wordt dan die van ouders, en wat we van adolescenten kunnen verwachten op school. De adolescentie is niet alleen een tijd van risico's en grenzen, maar ook van unieke mogelijkheden. Het puberende brein is interessant voor iedereen die kinderen in de adolescentenleeftijd heeft of zich nog goed kan herinneren hoe het was om adolescent te zijn
Hersenen --- Hersenontwikkeling. --- Adolescentie. --- Fysiologie. --- Psychologie. --- puberteit --- hersenonderzoek --- Developmental psychology --- emoties --- #SBIB:15G --- adolescenten --- adolescentie --- ontwikkelingspsychologie --- pubers --- 416.25 --- adolescentiepsychologie --- psychologie --- hersenen --- ontwikkelingspsychologie adolescenten --- 090230.jpg --- Adolescentie --- Hersenen ; fysiologie --- Hersenen ; psychologie --- Hersentontwikkeling --- Psychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - vanaf c. 13 jaar --- Vanaf c. 13 jaar --- Adolescenten --- Fysiologie --- 159.922.8 --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Adolescent --- Man --- Volwassene --- Secondary education --- Orthopedagogics --- 420 --- neurologie --- opvoeding --- pédagogie
Choose an application
Een levendige vertelling wat ADHD is. In het eerste deel van het boek lees je verhalen van tieners die ontdekken dat ze ADHD hebben. Van 'ik heb geen probleem, 't zijn de anderen die problemen met mij hebben' tot... diagnose. In het tweede deel wordt uitgelegd wat ADHD is, welke de biologische oorzaken zijn, de psychologische kerngegevens, de omgevingsfactoren, het gedrag... Met veel informatie en praktische tips om jezelf te leren kennen en je problemen beter onder controle te krijgen. Geen studieboek, maar tekst en strip door mekaar.
Neuropathology --- gedragsstoornissen --- Orthopedagogics --- psychodiagnostiek --- Personality development --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- ADHD ; adolescentie --- 616.89-008 --- 159.922.8 --- #KVHB:ADHD --- 464 --- ADHD --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 469 --- adolescenten --- hulpverlening --- hyperactieve kinderen --- Adolescenten --- 606.4 --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- 050041.jpg --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 616.89-008 Mental disorders and their symptoms. Psychiatric symptomatology --- Mental disorders and their symptoms. Psychiatric symptomatology --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- 464.3 --- 376.41 --- Kenmerken --- Adolescent
Choose an application
Hyperactive children --- Education --- Methodology --- Research --- Handbooks, manuals, etc. --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #KVHB:Screening --- #KVHB:Test; ADHD --- #KVHB:Test; adolescenten --- #KVHB:Test; volwassenen --- #KVHB:Testotheek TP --- 464 --- ADD --- ADHD --- concentratieproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 469 --- aandachtsstoornissen --- hyperactiviteit --- screening --- ADHD ; kinderen ; onderwijs --- kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- Concentratieproblemen --- Volwassenen --- Diagnostiek --- Behandeling --- Jeugd --- 159.9.072 --- 159.922.8 --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 159.9.072 Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Experimentele psychologie. Testen en onderzoeken in de psychologie --- Concentratieprobleem --- Volwassene --- Diagnose --- Oorzaak --- Jongere
Choose an application
Een jeugd uit uitstel geboren : een exploratie van de cultuur van de postadoloscentie- Wat vinden jongere generaties van waarden ?- Hoe besteden jonge Vlamingen hun vrije tijd ?- Welke effecten hebben massamedia op jongeren ?- Hoe paradoxaal is de leefwereld van jongeren ?
Sociology of culture --- Age group sociology --- jongerencultuur --- Belgium --- Kinderen en jeugd --- Doelgroepenreclame --- Cultuur --- Massamedia --- Attitudes --- Sociologie --- Cultuursociologie --- Young adults --- Jeugd en maatschappij. --- Jeugdcultuur. --- Sociale agogiek --- Vrijetijdsbesteding --- Attitudes. --- Social conditions. --- jeugdwerk- en beleid. --- jeugd. --- jeugdcultuur --- 180.3 Kinderrechten en Jeugdbeleid --- jeugdsociologie --- publieke opinie --- vrijetijdsbesteding --- massamedia --- 159.922.8 --- #gsdbS --- #SBIB:314H330 --- onderzoeksrapport --- vooroordelen (x) --- leefwereld --- jeugd --- ethiek --- vrije tijd --- maatschappij --- C4 --- media --- statistisch materiaal --- #A9710A --- 308.4 --- Jeugd-maatschappij --- Jeugdcultuur --- Jeugdproblematiek (jongeren) --- Moraal (ethiek) --- Jeugdpsychologie --- Media --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 362.8 --- 301.17 --- 379 --- 384 --- Bevolkingsstudies: leeftijdsgroepen: jeugd: algemeen --- Media en communicatie --- Sociologie van de jeugd --- Kind --- Attitude --- Toerisme --- Jeugd --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Social conditions --- Jongere
Choose an application
Inleiding - Ontwikkelingstheorieën - Invloeden op de ontwikkeling - Prenatale periode - Geboorte - Eerste twee levensjaren - Peuter- en kleuterleeftijd - Schoolleeftijd - Adolescentie.
Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen. --- ontwikkelingspsychologie --- kinderpsychologie --- Developmental psychology --- ontwikkeling van het kind --- 159.922.8 --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 416.2 --- adolescenten --- baby's --- eerste levensmaanden --- geboorte --- kinderen --- kleuters --- ontwikkeling kinderen --- peuters --- psychologie --- schoolleeftijd --- 416 --- Adolescentie (jeugdpsychologie, puberteit) --- Adolescentie --- Angst --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling --- Emotionele ontwikkeling --- Erikson --- Freud, Sigmund --- Geboorte --- Genetica --- Gezin --- Jeugdpsychologie --- Kind --- Kinderpsychologie --- Kleuters --- Leertheorieën --- Leren --- Mahler, Margaret --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie (levenslooppsychologie) --- Ontwikkelingspychologie --- Peuters --- Prenataal --- School --- Seksuele ontwikkeling --- Sociale ontwikkeling --- Spelen --- Taal --- Vrienden --- Vygotsky, Lev --- Zindelijkheidstraining --- Zintuiglijke ontwikkeling --- 159.922 --- Gehechtheid --- Jeugd --- Kinderen --- Onderwijs --- Ontwikkelingsfases --- Sociale vaardigheden --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- (zie ook: interactief leren) --- (zie ook: onderwijspsychologie) --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen
Choose an application
Groot worden is een onmisbare handleiding voor iedereen die met kinderen samenleeft en -werkt: (toekomstige) leerkrachten, opvoeders (in de kinderopvang, jeugdbeweging, ...), verzorgers (in de verpleegkunde, kinesitherapie, logopedie) en ouders. Dit boek geeft een uitvoerig overzicht van de ontwikkeling van het kind. Het bevat zowel een eenvoudige beschrijving van theoretische modellen als authentieke voorbeelden uit onderwijssituaties en de opvoedingspraktijk.Op een logische, begrijpbare en vooral herkenbare manier geven de auteurs de grote ontwikkelingsstappen die het kind doormaakt als (ongeboren) baby, peuter, kleuter, lagereschoolkind en adolescent weer. Telkens komen verschillende ontwikkelingsdomeinen aan bod: de lichamelijke en motorische ontwikkeling, de perceptuele en tekenontwikkeling, de cognitieve en taalontwikkeling, de sociaal-emotionele en seksuele ontwikkeling, de persoonlijkheids- en morele ontwikkeling, de schoolse en spelontwikkeling.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/groot-worden-9789401470278
159.922.7 --- 159.922.8 --- Academic collection --- adolescenten --- kinderen --- kleuters --- ontwikkelingspsychologie --- peuters --- psychologie --- schoolse ontwikkeling --- 416.2 --- adolescentiepsychologie --- jeugdpsychologie --- kinderpsychologie --- Adolescentie --- Baby's --- Cognitieve ontwikkeling --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuters --- Lichamelijke ontwikkeling --- Motorische ontwikkeling --- Ontwikkelingspsychologie(Kinderpsychologie, Jeugdpsychologie) --- Peuters --- Sociale ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- Zintuiglijke ontwikkeling --- baby's --- casestudies --- didactiek --- hoekenwerk --- lagereschoolkind --- leraren --- levensloop --- ontwikkeling kinderen --- opdrachten --- portfolio's --- secundair onderwijs --- synthesespel --- voortgezet onderwijs --- Kinderpsychologie --- Ontwikkelingspsychologie --- 416.2 )* ADOLESCENTENPSYCHOLOGIE --- adolescentie --- basisschoolkind --- cognitieve ontwikkeling --- lichamelijke ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- persoonlijkheidsontwikkeling --- seksuele ontwikkeling --- sociaal-emotionele ontwikkeling --- taalontwikkeling --- 159.922 --- Jeugd --- Kinderen --- Ontwikkelingsfases --- Kinderen : ontwikkeling --- Morele ontwikkeling --- Perceptuele ontwikkeling --- Schoolse ontwikkeling --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- 092320.jpg --- Ontwikkelingspsychologie ; kinderen --- 159.922.8 Psychologie van de adolescent --- Psychologie van de adolescent --- 159.922.7 Kinderpsychologie --- afzonderlijke leeftijdsgroepen in de jeugdpsychologie - algemeen --- Psychologie van afzonderlijke leeftijdsgroepen der jeugd --- 159.987 --- 159.98 --- Sociale agogiek --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Contextuele therapie. --- Gezinstherapie. --- Hulpverlening --- Methodiek. --- Ontwikkelingspsychologie. --- Physiology: reproduction & development. Ages of life --- Teacher education. Teacher's profession --- Developmental psychology --- ontwikkeling van het kind --- welzijnswerk --- gezinstherapie --- Social psychology --- Social welfare methods --- Sociology of social care --- methoden van het sociaal werk --- #GSDBP --- #KVHB:Welzijnswerk --- #KVHB:Contextuele therapie --- 364.044 --- Contextuele hulpverlening --- Gezinstherapie --- Methodiek --- 364.04 --- Welzijnswerk --- gezinspsychologie --- systeemgericht welzijnswerk --- 159.92 --- 361.1 --- Child rearing --- Handbooks, manuals, etc. --- Child development --- Critical pedagogy --- hulpverlening --- methodiek --- 030291.jpg --- contextuele hulpverlening --- departement Gezondheidszorg 10 --- Adolescenten --- Groei --- Onderwijs --- Boszormenyi-Nagy, Ivan --- Genogrammen --- wiegendood --- maatschappelijk werk --- Kind --- Baby --- Adolescent --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Genogram --- onderwijsbehoeften en ontwikkeling --- Muziekpedagogie
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|