Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Crowdfunding, dé alternatieve vorm van financieren, wordt gezien als de nieuwe heilige graal. Maar wat is er nu écht nieuw aan deze vorm van financiering en is het wel zo waardevol als iedereen roept? Of kun je er in sommige gevallen maar beter niet aan beginnen ? Hoe ziet de toekomst van crowdfunding eruit ? En als je besluit te crowdfunden, hoe haal je dan maximale waarde uit de campagne ? Geld is namelijk niet altijd het meest waardevolle resultaat van een campagne.In 'Crowdfunding, de hype voorbij' zetten vier ondernemers, elk vanuit hun eigen professionele ervaring, crowdfunding (weer) met beide benen op de grond. Ze schetsen de geschiedenis en context van crowdfunding en gaan uitgebreid in op de stappen en afwegingen die belangrijk zijn om een campagne optimaal in te richten. Zo dagen ze jou uit om maximale waarde uit jouw crowdfundingcampagne te halen.Met dit boek kun je meteen aan de slag met je crowdfundingcampagne. De praktische informatie is voorzien van kritische kanttekeningen, waardoor de schrijvers je zowel op strategisch als operationeel niveau wegwijs maken in de wereld van crowdfunding.Bron : http://www.eburon.nl
Crowdfunding --- Financieringsformule --- Marketingstrategie --- Bedrijfsfinanciering
Choose an application
Wie is er niet op zoek naar geld? Iederéén is op zoek naar geld. Sportclubs, musea, muziekfestivals, kinderboerderijen, goede doelen, gemeenten, onderwijsinstellingen, atleten, kunstenaars, uitvinders, idealisten: iedereen is op jacht naar fondsen om zijn ambities en dromen te verwezenlijken. Show Me The Money gaat over die jacht. Insider Marcel Beerthuizen vertelt over zijn ervaringen en belevenissen in de wondere wereld van sponsoring en fondsenwerving. Zijn verhaal is een handleiding voor iedereen die geld zoekt. Beerthuizen verkocht stoeltjes voor de businessclub van voetbalclub PSV. Hij zocht en vond sponsors voor Thialf, het Nationale Ballet, de Wereld Jamboree en het Jeugdsportfonds. Hij adviseerde vele Nederlandse multinationals over de besteding van hun sponsorbudget. Hij ontwikkelde fondsenwervende concepten voor SOS Kinderdorpen en inspireerde tal van andere non-profitorganisaties bij hun zoektocht naar fondsen. Op toegankelijke en heldere wijze vertelt Beerthuizen over zijn belevenissen en ervaringen in de wereld van sponsoring en fondsenwerving. Bron : http://www.bol.com
Fondsenwerving --- Sponsoring --- Cultuursponsoring --- Sportsponsoring --- Financiering --- Crowdfunding
Choose an application
Met crowdfunding keert ondernemen terug naar de kern: mensen met goede ideeën samenbrengen met mensen die zich daaraan willen verbinden, niet alleen om te investeren, maar ook omdat ze willen genieten van het resultaat. Inmiddels investeert 'de crowd' miljarden euro's in miljoenen bijzondere projecten. Maar hoe werkt crowdfunding eigenlijk ? En bij welke projecten of ondernemingen is het inzetbaar ? Wat is het geheim achter de succesvolle crowdfundingcampagnes als Peerby en WakaWaka ? Welke valkuilen kun je verwachten ? Simon Douw en Gijsbert Koren, experts van het eerste uur, brengen je up to speed en maken duidelijk waarom en hoe crowdfunding de weg wijst naar een economie waar we weer in geloven. Ze laten je met het Crowdfunding Canvas je eigen campagne vormgeven. Met stappenplannen en tips is dit boek de ultimate guide in crowdfunding. Bron : http://www.bol.com
Crowdfunding --- Financieringsformules --- Investeerders --- Sponsoring (alle aspecten) --- Financiering --- Financieringsformule --- Investering --- Sponsoring
Choose an application
Entrepreneurial Finance: Venture Capital, Deal Structure & Valuation, Second Edition illustrates how the theory and methods of finance and economics can be used to guide strategic decision-making. This text prepares readers for a variety of situations that confront stakeholders in the rapidly evolving fields of entrepreneurial finance and venture capital, outlining ways to think from the investor's and entrepreneur's perspectives. Readers will find a unique and direct focus on value creation as the objective of each strategic and financial choice. The authors specifically address the influences of risk and uncertainty on new venture success and investment performance, devoting substantial attention to methods of financial modeling and contract design. Finally, they provide a comprehensive survey of approaches to new venture valuation, with an emphasis on applications.The second edition is thoroughly revised to reflect new data, research, and changes in practice in this fast-moving field. It has an increased focus on venture capital, while maintaining its hallmark coverage of the financial aspects of entrepreneurship. Updates throughout address technological changes that have the potential to dramatically change the landscape for finance, such as recent innovations in contracting for early-stage ventures, artificial intelligence and machine learning, and Internet connectivity. Lastly, the book offers a companion website with a useful suite of resources for students and instructors alike, including spreadsheets, templates, simulation applications, and interactive cases and tutorials.Bron: www.bookspot.be
Kostenanalyse --- Onderneming --- Ondernemen --- Durfkapitaal --- Geldwezen --- Financiering --- Cost management --- Kosten-batenanalyse --- Risicomanagement --- Crowdfunding
Choose an application
Uw organisatie of vereniging heeft een geweldig idee, maar kan het niet alleen realiseren? Uw bestuur wil volop het sociale, culturele en economische potentieel aanwezig in uw stad of gemeente benutten? Maak kennis met growdfunding: "Crowdfunding op maat van lokale besturen en verenigingen"Crowdfunding met een financiële én sociale impact"Crowdfunding voor kleinschalige en lokale projectenDe publicatie 'Growfunding als hefboom voor creativiteit' legt stap voor stap uit hoe u deze doelstellingen kan bereiken dankzij uw crowdfundingproject:"Verwoord uw projectidee zo concreet mogelijk"Betrek nieuwe mensen, organisaties en netwerken bij uw project"Bedenk leuke en originele attenties voor de donateurs "Bereken een realistisch doelbedrag"Kien een goed gefaseerd communicatieplan uit
Crowdfunding. --- Growfunding. --- sociale economie --- Crowdfunding --- Economic sociology --- sponsoring --- fund raising --- creativiteit --- Crowd funding --- Handbooks, manuals, etc. --- 362 --- ondernemerschap --- Creativiteit --- Financiering --- informele economie --- Financieringsleer --- 330.1 --- Financieringsformules --- Leningen --- Kleinschaligheid --- Financieringsformule --- Musiceren
Choose an application
Hoe werkt crowdfunding en hoe maak je van een project een succes ? Erwin Blom, internetondernemer en schrijver van de boeken Handboek Communities en De Realtime Revolutie, zet het op een rij in dit overzichtelijke boekHoe realiseer je je droom zonder bank of subsidie ? Dankzij laagdrempelige internettechniek en de kracht van social media, maakt crowdfunding op een vernieuwende en originele manier financiering mogelijk. Door publiek, fans of klanten in korte tijd een project of bedrijf te laten financieren, ontstaat een betrokken en loyale aanhang die niet alleen voor geld zorgt, maar ook een rol kan spelen bij o.a. marketing, productontwikkeling en verkoop. Wat zijn de zes pijlers van crowdfunding ?1. Financiering: Crowdfunding is de eigentijdse manier om geld bij elkaar te krijgen voor een plan, product of bedrijf. 2. Marktonderzoek: Crowdfunding is ook een vorm van marktonderzoek. Immers, of mensen geld willen steken in een product in ontwikkeling zegt iets over de behoefte van een publiek. 3. Productontwikkeling: Met de mensen die met de portemonnee praten, haal je een betrokken publiek binnen dat feedback wil geven op wat je plan of idee is, en een eerste ervaring graag deelt als er een prototype of betaversie is. 4. Marketing: Met crowdfunding maak je mensen onderdeel van een verhaal. Ze hopen dat het doel, ook hun doel, gehaald wordt. 5. Sales: Mensen die over je product vertellen helpen natuurlijk een handje met de sales. 6. Klantenbinding: Crowdfunders zijn mensen die iemand het gunnen dat ie zijn droom kan realiseren of doel kan halen. Maar het kunnen ook believers in een concept of bedrijf zijn. Door die mensen met geld en een verhaal aan je te binden, creëer je trouw. Ze zitten in je database, ze hebben aangegeven dat ze het leuk vinden om op de hoogte te blijven waar je mee bezig bent en je mag ze dus blijven informeren met waardevolle berichten. Dat zorgt voor betrokkenheid, dat zorgt voor binding, van grote waarde in het vervolg van project of bedrijf.En met succes. In de kunst, in de media, in zaken, in design, in games, overal wordt op een nieuwe manier geld verzameld om initiatieven mogelijk te maken:- Slijter Petra de Boevere haalde bij honderd klanten ieder duizend euro op om de verhuizing van haar winkel mogelijk te maken. In ruil daarvoor krijgen ze over een jaar 1200 euro aan tegoedbonnen terug.- Marijke Krabbenbos. Met crowdfunding zag ze kans om 55.000 euro aan startkapitaal op te halen voor kledinglijn Qolors. Een mooi voorbeeld dat laat zien dat crowdfunding er ook voor business is.- Stella van Heezik werkt bij Stadsherstel Amsterdam. Ze vertelt over de rol van crowdfunding bij het behoud van het schooltje van Dik Trom. Een voorbeeld dat crowdfunding ook voor de overheid van waarde kan zijn. - De gamemakers van Double Fine Adventure hadden 400.000 dollar nodig om een spel te bouwen. In een dag brachten fans meer dan een miljoen in het laatje om de teller uiteindelijk op ruim 3 miljoen te laten stilstaan. De fans kregen bijvoorbeeld speciale mooi verpakte versies in ruil voor hun steun.Bron : http://www.lebowskipublishers.nl
Financial management --- Financieringsformules --- Sociale media --- Internet --- Marketing --- Klantenbinding --- Cybermarketing --- Crowdfunding --- Financiering --- informele economie --- 330.1 --- Financieringsformule --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Choose an application
Zet jij je in voor een sportclub, de lokale school, een universiteit, een gezondheidsinstelling, een cultureel of een religieus project en heb je jaarlijks een paar tienduizend euro nodig voor je werking? Of moet je jaarlijks miljoenen inzamelen voor een grote organisatie? In beide gevallen zul je veel meer succes behalen als je een aantal regels kent en toepast. Dit boek maakt je wegwijs in de complexe wereld van communicatie en fondsenwerving voor het goede doel. Je krijgt heel gedetailleerde informatie over alle efficiënte technieken en dankzij honderden concrete tips zullen de resultaten van jouw zoektocht naar geld sterk verbeteren. 't Is voor het goede doel toont hoe je meer geld kunt inzamelen voor jouw project. Veel meer geld. Want na 30 jaar geeft Karel Claes al zijn geheimen prijs. Hij wordt de Warren Buffett van het fondsenwerven genoemd: discreet maar ontzettend efficiënt. Hij zamelde voor het goede doel meer dan 600.000.000 euro in en werkte voor grote verenigingen zoals Artsen Zonder Grenzen, Amnesty International, WWF, Dokters van de Wereld, Damiaanactie, Handicap International, Voedselbanken, en vele anderen. Maar net zo goed behaalde hij opmerkelijke successen voor kleine en lokale projecten. (Bron: covertekst)
Fondsenwerving. --- Mediaplanning. --- liefdadigheidsacties --- non-profitsector --- communicatiecampagnes --- fondswerving --- Marketing --- marketingstrategie --- Crowdfunding --- sponsoring --- Firms and enterprises --- projectmanagement --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- #KVHA:Fondsverwerving --- 659.1 --- Fondsenwerving --- E100097.jpg --- Non-profitorganisaties ; financiering --- Sponsoring ; non-profitorganisaties --- Reclame --- Public relations --- Direct marketing --- Non-profitsector --- Financiewezen
Choose an application
Crowdfunding : Een term die regelmatig opduikt de dag van vandaag. Wekelijks verschijnt er dan ook rond dit onderwerp een inspirerend succesverhaal in de pers, op sociale media of op tv. Maar wat is crowdfunding nu net ? Hoe kan dit zorgen voor de nodige zuurstof voor projecten, ideeën en mensen ? Hoe bouw je een succesvolle crowdfundingcampagne uit ? En vooral, hoe bouw je een gemeenschap van gepassioneerde supporters rond jouw project ?'Crowdfunding in België' beantwoordt in een heldere taal al deze vragen. Interessante feiten en recent cijfermateriaal worden afgewisseld met inspirerende cases en verhalen die je zullen prikkelen zelf jouw succesverhaal te schrijven. Wil je meer weten over de kracht van crowdfunding, wil je je verdiepen in het Belgische crowdfundinglandschap ? Of wil je zelf aan de slag gaan en je geld ophalen bij de 'crowd' ? Dan is 'Crowdfunding in België' een boek dat je moet gelezen hebben.Bron : http://businessandeconomics.diekeure.be
Financial law --- Capital structure --- Crowdfunding --- financiering --- financiële technieken --- financieel recht --- Belgium --- Financieringsformules --- België --- Sponsoring (alle aspecten) --- Sectorstudies --- Crowdfunding. --- Financement de l'entreprise --- Belgique --- BPB1703 --- crowdfunding --- U90 - Autres questions spécifiques Droit bancaire & Financier - Andere bijzondere vraagstukken Financieel & Bankrecht --- Bélgica --- Belgija --- Belgien --- Belgie --- Belgicko --- Beļģija --- Белгија --- Belgio --- Белгия --- Belgia --- il-Belġju --- An Bheilg --- Βέλγιο --- Belgjika --- Belgia Kuningriik --- Beļģijas Karaliste --- Royaume de Belgique --- Belgian kuningaskunta --- Belgické kráľovstvo --- Koninkrijk België --- Belgijos Karalystė --- das Königreich Belgien --- Βασίλειο του Βελγίου --- Kingdom of Belgium --- Кралство Белгија --- Краљевина Белгија --- Belgické království --- Reino de Bélgica --- ir-Renju tal-Belġju --- Regatul Belgiei --- Kongeriget Belgien --- Кралство Белгия --- Mbretëria e Belgjikës --- Belga Királyság --- Królestwo Belgii --- Konungariket Belgien --- Reino da Bélgica --- Kraljevina Belgija --- Regno del Belgio --- Unternehmensfinanzierung --- virksomhedsfinansiering --- corporate finance --- finansiering av företag --- финансирање предузећа --- finansowanie przedsiębiorstw --- financiamento da empresa --- yrityksen rahoitus --- financování podniku --- bedrijfsfinanciering --- vállalati pénzügyek --- financiranje podjetja --- finanziamento dell'impresa --- financiranje poduzeća --- χρηματοδότηση της επιχείρησης --- finanțarea întreprinderii --- įmonių finansai --- podnikové financie --- корпоративни финансии --- shërbime financiare për shoqëritë e mëdha tregtare --- ettevõtte rahastamine --- uzņēmuma finanses --- financiación de la empresa --- корпоративни финанси --- finanzi korporattivi --- korporativní finance --- podnikové finance --- vállalkozás finanszírozása --- финансирање на трговското друштво --- finance právnických osob --- Ondernemen --- Financieringsformule --- Sponsoring --- Sectorstudie --- maoiniúchán corparáideach --- financement de l'entreprise
Choose an application
In The Zero Marginal Cost Society, New York Times bestselling author Jeremy Rifkin describes how the emerging Internet of Things is speeding us to an era of nearly free goods and services, precipitating the meteoric rise of a global Collaborative Commons and the eclipse of capitalism.Rifkin uncovers a paradox at the heart of capitalism that has propelled it to greatness but is now taking it to its death-the inherent entrepreneurial dynamism of competitive markets that drives productivity up and marginal costs down, enabling businesses to reduce the price of their goods and services in order to win over consumers and market share. (Marginal cost is the cost of producing additional units of a good or service, if fixed costs are not counted.) While economists have always welcomed a reduction in marginal cost, they never anticipated the possibility of a technological revolution that might bring marginal costs to near zero, making goods and services priceless, nearly free, and abundant, and no longer subject to market forces.Now, a formidable new technology infrastructure-the Internet of things (IoT)-is emerging with the potential of pushing large segments of economic life to near zero marginal cost in the years ahead. Rifkin describes how the Communication Internet is converging with a nascent Energy Internet and Logistics Internet to create a new technology platform that connects everything and everyone. Billions of sensors are being attached to natural resources, production lines, the electricity grid, logistics networks, recycling flows, and implanted in homes, offices, stores, vehicles, and even human beings, feeding Big Data into an IoT global neural network. Prosumers can connect to the network and use Big Data, analytics, and algorithms to accelerate efficiency, dramatically increase productivity, and lower the marginal cost of producing and sharing a wide range of products and services to near zero, just like they now do with information goods. The plummeting of marginal costs is spawning a hybrid economy-part capitalist market and part Collaborative Commons-with far reaching implications for society, according to Rifkin. Hundreds of millions of people are already transferring parts of their economic lives to the global Collaborative Commons. Prosumers are plugging into the fledgling IoT and making and sharing their own information, entertainment, green energy, and 3D-printed products at near zero marginal cost. They are also sharing cars, homes, clothes and other items via social media sites, rentals, redistribution clubs, and cooperatives at low or near zero marginal cost. Students are enrolling in free massive open online courses (MOOCs) that operate at near zero marginal cost. Social entrepreneurs are even bypassing the banking establishment and using crowdfunding to finance startup businesses as well as creating alternative currencies in the fledgling sharing economy. In this new world, social capital is as important as financial capital, access trumps ownership, sustainability supersedes consumerism, cooperation ousts competition, and exchange value in the capitalist marketplace is increasingly replaced by sharable value on the Collaborative Commons. Rifkin concludes that capitalism will remain with us, albeit in an increasingly streamlined role, primarily as an aggregator of network services and solutions, allowing it to flourish as a powerful niche player in the coming era. We are, however, says Rifkin, entering a world beyond markets where we are learning how to live together in an increasingly interdependent global Collaborative Commons.Bron : http://www.amazon.com
Economic order --- Capitalism --- Cooperation --- Cost --- 004.738.5 --- crowdfunding --- internet of things --- online netwerken --- 330.50 --- 330.55 --- 338.317.0 --- Costs (Economics) --- Expenses --- Economics --- Contingent fees --- Collaborative economy --- Cooperative distribution --- Cooperative movement --- Distribution, Cooperative --- Peer-to-peer economy --- Sharing economy --- Profit-sharing --- Market economy --- Profit --- Capital --- het internet --- Economische en sociale stelsels: algemeenheden. --- Coöperatief stelsel --- Coöperatief stelsel: algemeenheden. Coöperatieve vennootschappen --- Cooperation. --- Capitalisme --- Coût --- Coopération --- Internet --- Kapitalisme --- Coöperaties --- Kostenreductie --- Trends --- Trendwatching --- Economische theorieën --- Economische en sociale stelsels: algemeenheden --- Coöperatie --- Trend --- Economische theorie
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|