Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Organization theory --- departement Algemeen 09 --- management --- organisatiekunde --- Management --- Organisatieleer --- Organisaties --- Organisatiestrategieën --- Organisatiesociologie --- #SBIB:316.334.2A500 --- #SBIB:35H300 --- Structure d'organisation Organisatiestructuur --- Bureaucratie Bureaucratie --- Corporate governance Behoorlijk bestuur --- Organisatiesociologie: algemeen --- Organisatieleer: algemene werken --- Organisatie --- Organisatiestrategie
Choose an application
De Vlaamse communicatieadviseur geeft adviezen voor een vlotte communicatie met 'reuzen' (CEO's van grote bedrijven, ondernemers, politici, enz...) in hun taal, met hun accenten en met de juiste focus. Hij baseert zich daarbij op zijn ervaring als medewerker van een aantal leidersfiguren, waaronder topmanagers en verschillende eerste ministers.
Gesprekstechnieken. --- Leidinggeven. --- beleidsvoering --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- BPB0911 --- 695 Communicatie --- communicatie --- management --- 005.57 --- gesprekstechnieken --- leidinggeven --- Managers : communicatie --- communication --- departement Algemeen 09 --- personeelsmanagement --- Leidinggeven --- Communicatie --- Zakelijke communicatie --- Macht --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Leiderschap --- Communicatietechniek --- Schrijven --- Tekst
Choose an application
Kritische denkvaardigheden bezit u niet van nature. Wel kunt u deze trainen. Dit kan met behulp van de unieke methodiek 'Kritische Denken met Rationale', waar dit boek bij hoort.Rationale is de naam van een softwareprogramma dat u helpt informatie te ordenen, redeneringen te visualiseren en vervolgens een goed en gefundeerd betoog op te bouwen. Ook leert u hoe u redeneringen van anderen kunt herkennen, analyseren en beoordelen. Dit boek gaat in op de basisbegrippen van kritisch denken en geeft inzicht in en geeft inzicht in de achterliggende theorie van de methodiek. Software en boek zijn dus onlosmakelijk met elkaar verbonden.De methodiek is geschikt voor studenten in het hoger onderwijs die een kritische, onderzoekende houding willen ontwikkelen. De methodiek is ook geschikt voor de professionele beroepsuitoefenaar die beter wil leren redeneren en betogen.
Denken. --- kritisch denken --- Didactics --- didactische werkvormen --- Higher education --- HO (hoger onderwijs) --- departement Algemeen 09 --- redeneren --- Pensée Denken --- #KVHA:Argumentatie; Nederlands --- #KVHA:Kritisch denken --- #KVHA:Tekstanalyse; Nederlands --- 159.955 --- Rationale --- redeneerschema's --- structureren --- 499.5 --- Evalueren --- Kritisch denken --- Denken --- Redeneren --- analyse --- (het) denken --- Mondelinge communicatie --- Studiemethoden --- Studiemethode
Choose an application
p.
Social ethics --- bedrijfsethiek --- aanwerving en selectie --- MVO (maatschappelijk verantwoord ondernemen) --- 061 Ethische problemen --- 461 Bedrijfsleven --- management --- politique de l'entreprise --- 360.8 --- bedrijfseconomie --- 174 --- waarden --- Ethiek --- 316.1 --- 351.3 --- Bedrijfsethiek --- arbeidssociologie (bedrijfssociologie) --- bedrijfsorganisatie (bedrijfseconomie) --- economie --- ethiek (moraal) --- klokkenluider --- machtspatronen --- privacy --- respect --- waardenbeleving --- E090652.jpg --- Ethisch ondernemen --- #GGSB: Sociale Ethiek --- ondernemingsbeleid --- ondernemen --- beroepsethiek --- departement Algemeen 09 --- arbeidsethiek --- Managementethiek --- Management --- Ondernemingsethiek --- Godsdienst --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Verpleegkunde --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Sociale Ethiek
Choose an application
Studenten die leren vanuit de eigen passie, in een netwerk waarin zij zich goed voelen en kunnen communiceren over de toename van hun kennis, leren met plezier. Hoe creëert u als docent in het hbo een leeromgeving die dit plezier mogelijk maakt? Met Leercoaching heeft Jette van der Hoeven een bruikbaar concept gerealiseerd om effectieve leerprocessen te ontwikkelen en het leren een vaste plek te geven in het dagelijkse leven en de beroepspraktijk. Vanuit het concept leercoaching kun je samen met collega's en studenten bepalen welke onderdelen van belang zijn. Wat wil de student, wat kan de student, wat doet de student en wat presteert de student? Deze vragen staan centraal in Leercoaching. Dit concept helpt u studenten te activeren en hen te motiveren steeds zelfstandiger aan de slag te gaan. Leercoaching in het hbo is echter niet alleen een werkwijze om studenten te coachen; het bevat ook veel onderdelen om uzelf als coach te ontwikkelen. Als coach kun je dezelfde werkwijze volgen als de student. Leercoaching is ontwikkeld vanuit de studie onderwijskunde en ervaringen vanuit het mbo en hbo. Studenten geven aan dat zij door middel van leercoaching een voorsprong hebben op anderen in het omgaan met elkaar, het samenwerken en het zelfstandig oppakken van leren. Sinds 2004 is leercoaching ook in ontwikkeling binnen het hbo. Leercoaching in het hbo gaat uit van hetzelfde principe als Leercoaching in het beroepsonderwijs: leren van en met elkaar. Omdat er andere eisen gesteld worden aan studenten aan het hbo, is Leercoaching speciaal voor deze doelgroep herschreven.
Didactic strategies --- leerlingenbegeleiding --- coaching --- Pupil counseling. Pupil guidance --- competenties --- departement Algemeen 08 --- coachen --- onderwijs --- departement Algemeen 09 --- studiebegeleiding --- studieproblemen --- studievaardigheden --- 489.4 --- competentiegericht onderwijs --- teambegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Contains audio-visual material --- Leren --- Leren leren --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Coaching --- Competentieleren --- Zelfstandig werken --- Zelfstandig leren --- Hoger onderwijs --- Coöperatief leren --- Leerstijlen --- Competenties --- motivatie --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Leerstijl --- Competentie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
1 Integraal personeelsbeleid1.1 Selectie1.2 Opvang van nieuwe leraren1.3 Taakverdeling1.4 Prestatiebeoordeling1.5 Nascholing: Het functioneringsgesprek als leerkans met leerwinst1.6 Promotie- en compensatiebeleid1.7 Ontslag1.8 Communicatie1.9 Onderwijsinnovatie2 Een valide en betrouwbaar beoordelingssysteem ontwikkelen2.1 Het pedagogisch project en de functiebeschrijving in de schijnwerpers2.2 De evaluatieprocedure, focus op vijf stappen2.3 Zelf een evaluatie-instrument ontwerpen 3 Hebben evaluatoren supporters?3.1 Met de eigen gesprekstechnieken voor de spiegel3.2 Evaluaties van leerkrachten: een schrikwekkend vooruitzicht of met gejuich onthaald? De directeur maakt het verschil3.3 Personeelsleden van scholen evalueren dagelijks leerlingen.3.4 Functioneringsgesprekken: kwaliteitszorg voor de directeur ᆳ kwaliteitszorgen van de directeur 3.5 Integraal personeelsbeleid in school en scholengemeenschap op de weegschaal3.6 Functiebeschrijvingen en evaluaties in het onderwijs3.7 Personeelsevaluatie: een volgende stap in de juridisering?4 Surplus, support en andere toemaatjes4.1 Gesprekstechnieken om het bereik en het effect van communicatie te verhogen4.2 Strategie en instrumenten van het Markland College (2002-2007) om leraren `gericht voorbereid' te laten deelnemen aan een functioneringsgesprek4.3 Evaluatie van de leraar door de leerling4.4 Prestatiebeoordeling en ontwikkelingsdoelen in een bedrijf en in het onderwijs, een wereld van verschil?4.5 Terugtredende overheid en marktwerking in de non-profitsector in Nederland
Personeelsbeoordeling. --- Teacher education. Teacher's profession --- evaluatie (onderwijs) --- lerarenberoep --- personeelsbeoordeling --- aanwerving en selectie --- personeelsmanagement --- Employees [Rating of ] --- Belgium --- Handbooks, manuals, etc. --- Personnel management --- Cross-cultural studies --- 331.3 --- 331.33 --- 371.13 --- onderwijs --- personeelsbeleid --- personeelsevaluatie --- schoolmanagement --- 458.1 --- HRM --- Evaluatie --- Personeelsbeleid --- Personeelsbeleid ; onderwijs --- Personeelsbeleid ; onderwijs ; Vlaanderen --- Personeelsbeleid. Human resources management. Strategisch HRM --- Beoordeling --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- schoolmanagement, directieraden, klassenraden, ouderavonden, oudercommissies, ouderparticipatie, schoolparlementen en schoolraden --- human resources management --- Organisatie - Management --- departement Algemeen 09 --- Schoolmanagement --- Personeelsmanagement --- 366.4 --- 367.2 --- beoordelingsschaal --- evaluatie --- gesprekstechnieken --- schoolbeleid
Choose an application
De huidige generaties jongeren groeien op in een leefwereld waarin multimedia, het internet en games een alsmaar prominentere plaats innemen. Op tal van manieren worden ze er uitgedaagd tot consumeren en leren, tot het onafgebroken verzinnen van antwoorden en oplossingen op reële en virtuele probleemsituaties die in een razendsnel tempo naar hen toe worden geventileerd.Twitterend en gsm-end slaan deze jongeren aan het netwerken, blijven ze anyplace, anywhere en anyhow in contact, helpen elkaar bij het à la carte te voorschijn toveren van kwinkslagen die hen moeten redden uit de talloze patstellingen waarmee onze eigentijdse, aan informationoverload lijdende samenleving hen alsmaar blijft overrompelen. Een hyperactieve samenleving dus, die hen onophoudelijk kansen biedt tot verkennen, ontdekken, experimenteren... maar ook oogt als een hyperrealistische jungle waaruit zij zich keer om keer hands-on moeten zien te 'redden'
Didactiek. --- Jeugd. --- Multimedia. --- Secondary education --- didactische processen --- Didactics --- leerstijlen --- e-learning --- leerstrategieën --- leefwereld --- SO (secundair onderwijs) --- jeugdcultuur --- jongeren --- leerprocessen --- leren --- onderwijsvernieuwing --- begeleid zelfstandig leren --- leerlingenbegeleiding --- 443 --- 454.52 --- Generatieverschillen --- Jongerencultuur --- Multimedia --- Onderwijsvernieuwing --- generaties --- generatieverschillen --- Communicatie --- Computers in het onderwijs (automatisering in het onderwijs) --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Onderwijshervormingen (onderwijsvernieuwing) --- Computerondersteund onderwijs ; didactiek --- Ict ; computerondersteund onderwijs --- Leerprocessen --- Multimedia ; onderwijs --- Onderwijsvernieuwing ; belgië ; algemeen --- 415.4 --- Leeromgeving --- Leren --- internet --- leermethoden --- studentenbegeleiding --- zelfstudie --- Tieners --- Computer ondersteund onderwijs --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- computergestuurd onderwijs --- informatica --- jeugd --- jongerencultuur* --- multimedia --- departement Algemeen 09 --- Kinderpsychologie --- Jeugd --- Jeugdpsychologie --- Leerproces --- Primary education --- Jongere
Choose an application
In toenemende mate dienen wetenschappers, zakenlui, technici, enz. teksten te schrijven en presentaties te geven in het Engels, als ze willen meedraaien in het moderne professionele leven en de wereldeconomie. Ook Nederlandstaligen staan voor dezelfde uitdaging. Dit beknopte handboek wil hen daarbij assisteren. Het bevat een bloemlezing van typische moeilijkheden waarmee Nederlandstaligen worstelen bij het schrijven in het Engels. Zo worden problemen behandeld met het correct gebruik van werkwoorden en tijden, met zinsbouw, spelling en woordenschat, steeds uitvoerig geïllustreerd met praktische voorbeelden die zowel gelijkenissen als verschillen tussen het Nederlands en het Engels aanduiden. Daarnaast zijn er hoofdstukken met praktische tips voor het schrijven van brieven, CV's en technische rapporten evenals voor het geven van presentaties. Dit boek is bedoeld als naslagwerk voor studenten, wetenschappers, zakenlui en technici die het Nederlands als moedertaal hebben maar regelmatig in het Engels (moeten) schrijven
Engels --- Engelse taal --- Taalgebruik. --- Algemene taalbeheersing. --- Schrijfvaardigheid --- Leermiddelen. --- Orthography --- Didactics of English --- teksten schrijven --- English language --- Stilistics --- departement Algemeen 09 --- Engelse taalkunde --- Engelse grammatica --- BPB1003 --- 695 Communicatie --- Communication (langue anglaise) Communicatie (Engelse taal) --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- Cours de langue (anglais) Taalcursus (Engels) --- Exposé Presentatie --- Grammaire (anglais) Spraakkunst (Engels) --- #KVHB:Engels --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- 031 --- 8 --- AA / International- internationaal --- 844.6 --- communicatie --- schrijven --- Engels, schriftelijke communicatie --- 802 --- Engels : schrijven --- Filologie. Letterkunde. --- Philologie. Littérature. --- Philology. Literature. --- 8 Filologie. Letterkunde. --- 8 Philologie. Littérature. --- 8 Philology. Literature. --- Verklarende, etymologische woordenboeken --- Filologie. Letterkunde --- Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- 844.6 Taalgebruik - Taalbeheersing - Taalzuivering --- Taalgebruik --- Taal --- Taalkunde --- Schrijven --- Linguïstiek --- Frans --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Inleiding. - 1. Principes voor effectief onderwijs met ICT. -2. Gebruik van ICT bij het uitvoeren van werkvormen. - 3. Selectie en gebruik van online leermateriaal. - 4. Gebruik van ICT bij het begeleiden van studenten. - 5. Gebruik van ICT bij het toetsen van studenten. - Literatuur/referenties.
Digitale didactiek. --- Elektronische leeromgeving. --- Computer assisted instruction --- HO (hoger onderwijs) --- e-learning --- competenties --- didactische werkvormen --- ICT (informatie- en communicatietechnieken) --- elektronische informatievoorziening --- Higher education --- 378 --- ICT --- didactiek --- hoger onderwijs --- 489.4 --- Computerondersteund onderwijs --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- 489 --- Coöperatief leren --- Evaluatie (Beoordeling) --- Instructie --- Interactief onderwijs --- Studentenbegeleiding --- didactiek (ler) --- hoger onderwijs (ler) --- ict (ler) --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs; algemeen --- (zie ook: Schoolrapporten) --- departement Algemeen 09 --- Digitale didactiek --- Didactische werkvormen --- Leermiddelen --- Evaluatie --- 454.52 --- didactisch materiaal --- didactisch proces --- informatica --- les --- onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leermiddel
Choose an application
Dat ik een fijn televisieprogramma mag presenteren, heb ik te danken aan Christel Lacroix. In pure My Fair Lady-stijl veranderde ze mijn plat Antwerps Eliza Doolittle-gemompel in iets verstaanbaars. In een mum van tijd leerde ze me praten én presenteren.' - Erik Van Looy. 'Ik dacht dat ik kon lezen. Tot ik tijdens het journalistenexamen voor de micro een nieuwsbericht moest voorlezen. 'Voor verbetering vatbaar', was het oordeel van de terecht strenge jury. En zo geschiedde, met de hulp en het geduld van Christel Lacroix. Geen mens gelooft me nog als ik dat verhaal van de jury vertel.' - Phara de Aguirre. Logopediste en stemcoach Christel Lacroix traint al meer dan twintig jaar bekende radio- en televisiestemmen. Daarnaast begeleidt ze in haar drukke praktijk volwassenen en kinderen met stemproblemen. Ze is een veelgevraagde coach voor leerkrachten, bedrijven en callcenters en geef les in verschillende hogescholen. Haar basisboek Goed gestemd zette al vele duizenden lezers op weg naar een gezonde stem, een mooie uitspraak en een vlotte presentatie. In deze herziene en uitgebreide nieuwe editie vind je, naast vele extra oefeningen, nu ook informatie over nasaliteit en de roepstem. Met de bijbehorende oefencd, ingelezen door vertrouwde radio- en televisiestemmen, kun je meteen aan de slag. Zo behoren heesheid, een slechte uitspraak of saai klinkende speeches voorgoed tot het verleden!
communicatiefunctie --- Logopedie. --- Nederlandse taal --- Nederlandse uitspraak. --- Presentaties --- Spraakorganen --- Stem. --- Stemtechniek. --- Fonetiek. --- Uitspraak. --- Nederlandse taal. --- Anatomie. --- stem --- logopedie --- Dutch language --- stemgebruik --- Physiology: movement organs, voice and skin --- Phonetics --- 771 --- 801.4 --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Exposé Presentatie --- Parler Spreken --- #KVHB:Presenteren --- #KVHB:Stemtraining --- #KVHB:Uitspraak --- 499.4 --- Nederlands --- Presentatie --- Stemgebruik --- Stempedagogiek --- Uitspraak --- Fonologische vaardigheden --- Nederlands 841 --- Nederlands, communicatie --- Spreken --- Stem --- Stemvorming --- 612.3 --- Intonatie --- Logopedie --- Presenteren --- mondelinge communicatie --- 801.4 Fonetiek. Fonologie --- Fonetiek. Fonologie --- Taalkunde en taalbeheersing --- Mondelinge communicatie --- 007.1 --- Contains audio-visual material --- departement Algemeen 09 --- spreektechnieken --- presentatietechnieken --- Mondelinge taalvaardigheid --- Spreekkunst --- Spreken in het openbaar --- Taal --- Provincie West-Vlaanderen --- Oefening --- Therapie --- Onderzoek --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie --- 761.30 --- Theorie van het theater en de film - Stemtheorie
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|