Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Algebra --- Geometry --- Computer. Automation --- Computers --- Meten --- Metend rekenen --- Meetinstrumenten --- Rekenen --- Informatiekunde --- 656 --- Computer --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
In dit boek staat de praktische waarde van meten centraal. Uitgangspunt vormt het methodisch handelen. Aan de hand van een stappenplan en drie aansprekende casussen leert u het meest geschikte meetinstrument te vinden en te gebruiken in de dagelijkse praktijk, de resultaten te interpreteren en te vertalen naar klinische consequenties tijdens de diagnostiek of in de behandeling.Uitgebreide beschrijvingMeten is weten, ook in de gezondheidszorg. Door het gebruik van meetinstrumenten wordt veel nuttige informatie over het functioneren van de patiënt inzichtelijk. Hoe gaat het met een patiënt? Wat zijn de effecten van de zorg? Moet de behandeling worden bijgesteld? Door meten worden deze zaken uitvergroot en verhelderd. De zorgverlener heeft hier veel profijt van, zowel bij het inschatten van een diagnose, voorspellen van het beloop van het herstel, als evalueren van een therapie.In Meten in de praktijk - Stappenplan voor het gebruik van meetinstrumenten in de gezondheidszorg staat de praktische waarde van meten centraal. Uitgangspunt vormt het methodisch handelen. Aan de hand van een stappenplan en drie aansprekende casussen leren zowel de zorgverlener als de student om het meest geschikte meetinstrument te vinden en te gebruiken in de dagelijkse praktijk, de resultaten te interpreteren en te vertalen naar klinische consequenties tijdens de diagnostiek of in de behandeling.Aansluitend op de patiëntgerichte benadering die tegenwoordig gangbaar is in de zorgverlening, ligt het accent in het boek op de zogenaamde 'patient reported outcomes' (PRO's). Meten in de praktijk is een prachtig hulpmiddel bij 'shared decision making', waarbij de zorgverlener en de patiënt gezamenlijk het doel en verloop van de behandeling bespreken en deze na afloop evalueren.In deze tweede, licht herziene druk zijn de gegevens van een aantal digitale databanken geactualiseerd en enkele literatuurverwijzingen toegevoegd.
Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- wetenschappelijke instrumenten --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- medische instrumenten --- meten --- Meetinstrumenten --- Gezondheidszorg --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
Het doel van dit boek is om je aan de hand van een stappenplan te leren op een systematische en kritische manier het juiste meetinstrument te zoeken, te selecteren en de uitkomsten te interpreteren en integreren in het behandelproces. Het uitgangspunt is dat meten geen doel op zich is maar dat het meten processen ondersteunt. Als dat niet het geval is, is het gebruik van meetinstrumenten tijdsverspilling voor zorgprofessionals én patiënten en moet je het niet doen.In de dagelijkse zorg hebben zorgprofessionals veel vragen. Wat wil een patiënt bereiken? Waar gaan we aan werken? Wat zijn de effecten van de zorg? Moet de behandeling worden bijgesteld? Door meten worden deze zaken verhelderd en geobjectiveerd. De zorgprofessional en patiënt hebben hier profijt van, zowel bij het bepalen van de diagnose, het voorspellen van het beloop van het herstel, het samen bepalen van het doel en het evalueren van een behandeling.Meten in de praktijk - Stappenplan voor het gebruik van meetinstrumenten in de gezondheidszorg is onmisbaar voor zorgprofessionals, studenten en docenten aan gezondheidszorgopleidingen in het hoger onderwijs. Daarnaast is het een handige gids voor professionals en kwaliteitsmedewerkers die werkzaam zijn in de gezondheidszorg.In deze derde druk zijn twee hoofdstukken toegevoegd waarbij het accent ligt op het interpreteren en gebruiken van de resultaten in het zorgproces. Verder wordt samengewerkt met de website www.meetinstrumentenzorg.nl waardoor de meetinstrumenten en de gebruikersinformatie vrij toegankelijk beschikbaar zijn.Aansluitend op de patiëntgerichte benadering, ligt het accent in het boek op de zogenaamde 'patiënt reported outcomes' (PRO's). Meten in de praktijk is een prachtig hulpmiddel bij zinvol inzetten van meetinstrumenten waarbij de zorgprofessional en de patiënt gezamenlijk het doel en verloop van de behandeling bespreken en bepalen en deze na afloop evalueren. De focus in dit boek ligt meer op Weten waarom en wat je wilt meten dan op het bekende Meten is weten.(https://www.bsl.nl/shop/meten-in-de-praktijk-9789036824583)
Hygiene. Public health. Protection --- Nursing --- wetenschappelijke instrumenten --- gezondheidszorg --- verpleegkunde --- medische instrumenten --- meten --- Meetinstrument --- Meten --- Verpleegkunde --- Gezondheidszorg. --- Meetinstrumenten. --- Meten. --- Meting --- meetinstrumenten
Choose an application
Het tijdperk van het 'Nieuwe Organiseren' lijkt eindelijk aangebroken. Een beweging ontstaat die een zelden gezien enthousiasme over organisatievraagstukken (en vooral -oplossingen) oproept. Een ongemeen boeiende dialoog binnen een divers genootschap van belanghebbenden is aan de gang. Managers, werknemersvertegenwoordigers, consultants en actoren uit het middenveld - zonder onderscheid van sectoren - vinden elkaar plots.De organisatievernieuwers op het terrein signaleren echter een belangrijke nood. Er is behoefte aan instrumenten om de beloftes waar te kunnen maken. Maar hoe begin je daaraan? Hoe kan je iedereen overtuigen? Wat is de Return on Investment? Wat zijn de verschillende mogelijke scenario's? Hoe beweeg je van vandaag naar morgen? Het is slechts een greep uit de vele vragen die de auteurs van dit instrumentenboek voortdurend te horen krijgen. Vertrekkende van wetenschappelijke inzichten ter zake, hebben de auteurs een instrumentenverzameling ontwikkeld die moet bijdragen tot evidence based change. Organisatieverandering gebaseerd op wetenschappelijke inzichten enerzijds en wetenschappelijke vooruitgang op basis van de praktijkervaringen anderzijds. Dat is de innovatieve ambitie. Het is een instrumentenverzameling die de procesfl ow volgt van een project van organisatievernieuwing. Het begint bij het intakeof prospectiegesprek. Instrumenten om de organisatie te scannen volgen
Organization theory --- Organization --- Management --- Psychological aspects --- #SBIB:316.334.2A500 --- 005.7 --- verandermanagement --- Veranderingsmanagement --- Academic collection --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Innovatie --- Organisatiesociologie: algemeen --- organisational management (OM) --- Organisatieleer --- Organisatieveranderingen --- Evidence based management --- Meetinstrumenten --- Personeelsmanagement --- Organisatieverandering --- Evidence-based management --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
De Leuvense Eenzaamheidsschaal voor Kinderen en Adolescenten (LEKA) is het enige meetinstrument in het Nederlandse taalgebied dat specifiek is ontwikkeld om eenzaamheid te meten bij jongeren (tussen 10 en 19 jaar). Dit zelfrapportageinstrument vormt daardoor een belangrijke aanvulling op bestaande metingen van eenzaamheid die specifiek bedoeld zijn voor gebruik bij volwassenen en bejaarden.De LEKA meet eenzaamheid in de relatie met de ouders en de leeftijdgenoten alsook de negatieve en positieve houding tegenover alleen zijn. De vragenlijst laat psychologen, orthopedagogen en kinder- en jeugdpsychiaters toe om sociale en emotionele problemen en met name eenzaamheid vast te stellen bij jongeren. In de handleiding beschrijven de auteurs uitgebreid de uitgangspunten en theoretische achtergrond van het instrument. Ze lichten de verschillende stappen in de constructie van de vragenlijst toe. De handleiding bevat ook duidelijke instructies voor afname en scoring en een set van normtabellen die gebaseerd zijn op 10 000 kinderen en adolescenten uit Vlaanderen en 800 kinderen en adolescenten uit Nederland. De betrouwbaarheid, factorstructuur en correlaties met verwante en niet-verwante instrumenten werden uitgebreid onderzocht in een hele reeks van studies over een lange periode (1993 tot 2012). Uit dat onderzoek blijkt dat de LEKA een zeer degelijke meting is van eenzaamheid bij jongeren.
Eenzaamheid ; kinderen --- Eenzaamheid --- Psychologisch onderzoek --- #PBIB: TEST: Testotheek --- #PBIB: TEST: Eenzaamheid --- eenzaamheid --- 159.98 --- #KVHB:Test; eenzaamheid --- #KVHB:Test; adolescenten --- #KVHB:Testotheek TP --- #KVHB:Test; kinderen --- 159.98 Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- Toegepaste psychologie. Psychologische diagnostiek --- 159.94 --- Psychology --- toegepaste psychologie --- Jeugd --- Kinderen --- Adolescenten --- Meetinstrumenten --- België --- Jongeren --- Metingen --- Nederland --- België --- Kind --- Adolescent --- Meetinstrument --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Meting --- Jongere
Choose an application
Journalisten vertalen nieuwswaardige informatie naar heldere verhalen voor hun lezers. En die informatie dient zich steeds vaker aan in de vorm van cijfers, analyses en rapporten. Of het nu gaat over sport, politiek of media, vandaag de dag zijn er over alle mogelijke thema's steeds meer data beschikbaar. Van journalisten wordt verwacht dat ze vlot hun weg kunnen vinden in die data en er een aantrekkelijk verhaal van kunnen maken. Journalisten moeten bovendien de betrouwbaarheid van die data kunnen herkennen en ze in de juiste context kunnen plaatsen. En daar gaat het helaas vaak mis. Want niet alle studies zijn even goed opgezet en niet alle conclusies in persberichten zijn bruikbaar. Dit boek wil journalisten op weg helpen om kwantitatief onderzoek goed en vlot te kunnen lezen, er de juiste kritische vragen over te stellen en er correcte conclusies aan te verbinden.Kwantitatief onderzoek voor journalisten is geschreven voor studenten journalistiek en professionele journalisten. Je hoeft geen professionele onderzoeker te zijn om goed te kunnen schrijven over onderzoek. Dit boek helpt je om de onderbouwde mening te vormen die je als journalist nodig hebt om niet ?just another person with data? te zijn.https://www.coutinho.nl/nl/kwantitatief-onderzoek-voor-journalisten-9789046907436
#SBIB:303H14 --- #SBIB:309H300 --- #SBIB:309H519 --- Methoden en technieken van de communicatiewetenschap --- De communicator: algemene werken (theorieën, functie van de communicator,...) --- Praktische handleidingen i.v.m. schrijven en spreken --- Journalistiek ; Kwantitatief onderzoek. --- Science --- Quantitative methods in social research --- Study methods --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Journalistiek --- Reizen --- Ziekte --- Vliegen (werkwoord) --- Analyse --- Data --- Kwantitatief onderzoek --- Opiniepeiling --- Steekproef --- Rapporteren --- Statistische gegevens --- Meetinstrument --- Presentatie --- Meting
Choose an application
Inhoud box : 9 lesboekjes + 1 documapbundel (25 p.)
Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Technologische opvoeding --- Schrijftechnieken --- Puzzels --- Figuurzagen --- Vlaanderen --- Provincies --- Zonnewijzers --- Koken --- Soepen --- Knutselen met hout --- Bordspelen --- Meetinstrumenten --- Rivieren --- Vogelkooien --- Knutselen --- Kranen --- Voeding --- Voedingsindustrie --- 475.2 --- schoolboeken --- Nederlands --- lezen --- werken --- AVI 8 --- didactiek basisonderwijs - Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Leesontwikkeling. --- Lezen --- Niveaulezen. --- Basisonderwijs. --- Schrijftechniek --- Puzzel --- Provincie --- Emigratie --- Zonnewijzer --- Soep --- Groep --- Bordspel --- Hout --- Karton --- Textiel --- Papier --- Piepschuim --- Wegwerpartikel --- Wol --- Drukdrager --- Kleding --- Ontwerpen --- Design --- Meetinstrument --- Rivier --- Vogelkooi --- Activiteit --- Gips --- Kraan (machine) --- Drank --- Gezondheid --- Meting
Choose an application
Van jongs af worden kinderen al geconfronteerd met cijfers op hun toetsen en rapporten. In heel wat gevallen bepalen die cijfers al vroeg hoe het met hen verder zal lopen. Cijfers en metingen hebben een grote waarde voor de toekomst van een kind. Ze zijn verleidelijk en ze maken geen compromissen. Maar, cijfers en metingen zijn geen neutrale boodschappen. Ze verhullen vaak de werkelijkheid die erachter schuilgaat. Je kunt immers vragen stellen over ‘wat’ gemeten wordt en wat niet. Ook ‘waarom’ en niet in het minst ‘hoe’ gemeten wordt. Het optimisme, dat we alles kunnen becijferen en meten, is vaak bovenmaats. En dat geldt evenzeer voor het meten van de kwaliteit van scholen en zelfs van de kwaliteit van het onderwijs in een land. In dit boek stelt de auteur indringende vragen over het omgaan met cijfers en indicatoren. Vaak worden cijfers kritiekloos naast elkaar gezet, zonder dat de achterliggende aannames zichtbaar zijn. De signalen van een opkomend technocratisch denken wijzen naar een cultus van meten en cijferen. Vanuit zijn ervaring in het vergelijken van onderwijssystemen, illustreert de auteur de uitwassen daarvan. Tegelijkertijd schetst dit boek een alternatieve visie vanuit het pedagogisch denken over cijfers, metingen en indicatoren. Het resultaat is een samenhangende, pedagogische kijk op meten in het onderwijs. Die visie heeft zowel betrekking op het evalueren van de leerlingen, als op het evalueren van scholen en van onderwijssystemen. Dit meten moet jongeren helpen om hun talenten zo goed mogelijk te ontplooien, terwijl overbodige mislukkingen worden vermeden. Op die wijze kan de opkomende cijfercultus plaats maken voor een cijfercultuur. Het boek vermijdt overbodig jargon, zodat het discussiestof levert voor een breed lezerspubliek van geïnteresseerde ouders, politici en uiteraard onderwijsmensen.
Evaluatietechnieken --- Onderwijs. --- evaluatie (onderwijs) --- prestatie-indicatoren --- Didactic evaluation --- onderwijsvormen --- pedagogische psychologie --- Research on teaching --- Education --- Belgium --- Evaluation --- Educational evaluation --- Evalueren --- Cijfers --- Meten --- Toetsen --- 450.6 --- Rapporten --- Evaluatie --- meten --- rapporten --- toetsen --- evaluatie --- cijfers --- kwaliteitszorg --- 371.26 --- #PBIB:+110.10 --- #KVHB:Evaluatie --- #KVHB:Toetsen --- 371.26 Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Beoordeling van leerlingen. Schoolprestaties. Leerprestaties. Onderwijstaxonomie --- Resultaten en selectie --- 658.5 --- 371.21 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- PXL-Central Office 2014 --- onderwijsfilosofie --- onderwijssystemen --- Onderwijsfilosofie --- Kwaliteitszorg --- Meting --- Indicatoren --- Waarden --- Onderwijsbeleid --- Cijfer --- Meetinstrument --- Indicator (economie) --- Waarde (ethiek) --- Nederland --- Kust
Choose an application
In een medisch-professionele context omgaan met ouderen betekent geconfronteerd worden met multipathologie. Het is eigen aan de geriatrische patiënt om zich in een acute situatie op atypische wijze te presenteren. Hierdoor is het dikwijls moeilijk voor de gezondheidswerker om het overzicht te houden. In een meer chronische situatie kan men ook vaak spreken over een algemene achteruitgang van de toestand, zonder dat duidelijk uitlokkende factoren kunnen geïdentificeerd worden. Hier dient men terug te vallen op het brede scala aan screeningsinstrumenten die voorhanden zijn, immers: meten is weten en gissen is missen.In dit cahier is geprobeerd de meest gebruikte en nuttige screeningstesten op een overzichtelijke wijze weer te geven. In deze publicatie zijn een belangrijk aantal nieuwe instrumenten opgenomen met ruime aandacht voor het concept frailty.
Geriatric nursing --- Geriatrische verpleging --- Mental health nursing --- Mental illness--Nursing --- Psychiatric nursing --- Psychiatrische verpleging --- Soins infirmiers en geriatrie --- Soins infirmiers en psychiatrie --- Geriatrie --- Geriatrische evaluatie --- #KVHB:Geriatrie --- Evaluatie --- 605.93 --- geriatrie --- geriatrische verpleegkunde --- bejaardenzorg --- gerontologie --- meetschalen --- 324 --- tests --- screening --- geriatrische patiënt --- meetinstrumenten --- geriatrische verpleegkunde (gez) --- Screening --- Frailty --- Bejaarden --- ouderdomsziekten, geriatrie --- Ouderdomsziekten - Geriatrie --- Sociale problemen van en zorg voor ouderen; algemeen --- 613.64 --- Activiteiten Dagelijks Leven (ADL) --- bejaarden --- evaluatie --- ouderenzorg --- testen --- Meetinstrumenten --- Geriatrie. --- evaluatie. --- Evaluatie. --- Geriatrics --- Age group sociology --- Diagnosis --- PXL-Healthcare 2014 --- multipathologie --- evaluatietechnieken --- Screening (geneeskunde) --- Meetinstrument --- Meting
Choose an application
371.67 --- 373.5 --- bso --- leerboeken --- materialen --- meettechnieken --- metaal --- secundair onderwijs --- technologie --- tso --- 487.11 --- 640.12 --- ISO-tolerantie --- Maateenheden --- Meten --- Secundair onderwijs --- Technologie --- 487.1 --- Materialen --- Meettechnieken --- 2e graad b.s.o. --- 2e graad t.s.o. --- Handboek/cursus --- handboek --- meten --- niet-verspanenende technieken --- technologische opvoeding --- verbindingstechnieken --- verspanende technieken --- 373.5 Middelbaar onderwijs --- 373.5 Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- Middelbaar onderwijs --- Middelbare scholen. Voortgezet onderwijs --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Technologische opvoeding - schoolboeken --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- 2e graad b.s.o --- 2e graad t.s.o --- Mechanica --- Fysica --- Eenheden --- Meetinstrumenten --- Metaal --- Technologische opvoeding --- Technisch secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- 2e graad secundair onderwijs --- 092007.jpg --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Eenheid --- Meetinstrument --- Maatschappij --- Meting
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|