Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (4)

KU Leuven (3)

UCLL (3)

AP (2)

DB (2)

DocAtlas (2)

KDG (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

EhB (1)

More...

Resource type

book (4)

object (2)


Language

Dutch (3)

English (1)


Year
From To Submit

2020 (1)

2009 (1)

2007 (1)

2006 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Multi
Het grote Beïnvloedingsspel : gebaseerd op de Roos van Leary : herziene editie 2020
Authors: ---
ISBN: 9789462722576 Year: 2020 Publisher: Zaltbommel Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je vraagt iets aan je collega en als antwoord krijg je een snauw. Thuis heeft iedereen het hoogste woord en kom jij niet aan bod. Je krijgt van je leidinggevende altijd commando's in plaats van verzoeken. Wat doe je?Je speelt Het grote beïnvloedingsspel. Want je kunt de manier waarop een ander communiceert heel goed beïnvloeden. Dit spel leert je hoe. Samen met andere spelers analyseer je in concrete situaties je eigen gedrag en dat van anderen. Nog belangrijker: je leert je eigen gedrag zo aan te passen dat de ander bijna als vanzelf volgt en zijn gedrag aanpast zoals jij dat wilt. Het grote beïnvloedingsspel is gebaseerd op de Roos van Leary. Met dit interactiemodel krijg je inzicht ininteractiepatronen en leer je efficiënter omgaan met lastig gedrag van anderen. In deze nieuwe editie van dit al jaren goed verkopende spel zorgen we dat je nog effectiever de verschillende interactiepatronen herkent en kunt tackelen.Het grote beïnvloedingsspel is leuk, nuttig en vooral zeer leerzaam voor leidinggevenden, trainers, HR-functionarissen, docenten en iedereen die meer wil weten over zijn eigen gedrag en dat van anderen.(https://www.thema.nl/spel-grote-beinvloedingsspel/)


Book
Sociale activering : exploratieve studie naar de achtergronden van het concept
Author:
ISBN: 9789038211916 Year: 2007 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur vertrok van de paradoxale (vast)stelling dat de samenleving er naar streeft om meer burgers in te sluiten, maar tegelijkertijd steeds meer mensen uitsluit. Het tweede vertrekpunt van dit rapport is de opkomst van de actieve welvaartsstaat. De auteur analyseert eerst de beleidscontext waarin sociale activeringsprojecten tot stand komen. Vervolgens gaat hij na welk sociaal fenomeen de sociale activeringspraktijk problematiseert, welke achtergronden en oorzaken men daarbij benadrukt en welke mogelijke oplossingen er zijn. Daarna komt de doelbepaling aan bod. De koppeling van een interne en een externe strategie wordt belicht d.m.v. een buurtontwikkelingsmodel. Doorheen het rapport wordt echter ook stilgestaan bij de invulling van de individuele bestaansethiek, de zorg- en sociale rechtenethiek doorheen de uitvoering van sociale activering.


Multi
Het grote beïnvloedingsspel : gebaseerd op de Roos van Leary : editie 2009
Authors: ---
ISBN: 9789058717023 9789058719393 Year: 2009 Publisher: Z.p. Thema

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Je kunt niet niet communiceren. Dat is onmogelijk. Maar je kunt wel iets doen aan de manier waarop je communiceert. Het Grote Beïnvloedingsspel leert je hoe. Samen met andere spelers leer je in concrete situaties je eigen gedrag en dat van anderen analyseren en ermee omgaan. Is iemand leidend? Of is hij juist teruggetrokken? Werkt hij mee of is hij juist aanvallend? En hoe ga je om met helpend, opstandig, concurrerend of volgend gedrag van anderen? Het Grote Beïnvloedingsspel is leuk, nuttig en vooral zeer leerzaam voor leidinggevenden, medewerkers, trainers, HRM-functionarissen, (theater)docenten, acteurs en ga zo maar door. Voor wie niet eigenlijk?Bron: https://www.bol.com/nl/p/het-grote-beinvloedingsspel/1001004006850661/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56491772801-S-375648503008-1001004006850661&&Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56491772801-S-375648503008-1001004006850661&gclid=Cj0KCQiAi57gBRDqARIsABhDSMrcIUHUYHIV80S-RLvBDIX7TSMYUl61FXVaJo8qebpOOSNa7qY1g3waAuRxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds

Changing minds : the art and science of changing our own and other people's minds
Author:
ISBN: 9781422103296 1422103293 Year: 2006 Publisher: Boston (Mass.) Harvard Business School Press

Listing 1 - 4 of 4
Sort by