Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Het doel van dit Basisboek sociaal onderzoek is dat de lezer vat krijgt op de belangrijkste keuzestappen in het sociaalwetenschappelijke onderzoek. Welke data moeten worden verzameld, welke strategie moet worden toegepast? Zijn er bruikbare theorieën? Wat zijn de valkuilen? En: wat is eigenlijk de reikwijdte van de conclusies?Het gaat daarbij niet alleen om het zelf leren uitvoeren van een eenvoudig praktijkgericht onderzoek, maar ook om het kritisch leren omgaan met allerlei publicaties en (kranten)berichten die gebaseerd zijn op sociaalwetenschappelijk onderzoek. Het boek is beknopt en overzichtelijk, en voorzien van opdrachten.
Sociaalwetenschappelijk onderzoek --- maatschappijwetenschappen, methoden --- softwarepakketten --- steekproeftechnieken --- 303 --- S20100306.JPG --- sociaal onderzoek --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 301.08 --- Methodologie --- Sociologie --- Enquêtes --- Statistiek (theorie) --- Maatschappijwetenschappen, methoden --- Softwarepakketten --- Steekproeftechnieken --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Enquête --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde
Choose an application
In het boek 'Statistiek voor accountancy' wordt met behulp van praktijkvoorbeelden de link gelegd tussen de statistiek en de auditcontrole. De technieken in dit boek sluiten naadloos aan op het vak statistiek bij Nivra-Nyenrode. Als instroomniveau geldt 'basiskennis statistiek' met de centrum- en spreidingsmaten, kansberekening en de kansverdelingen. Elk hoofdstuk begint met een case van waaruit de probleemstelling wordt geformuleerd. Door korte opdrachten in de tekst wordt de student gestimuleerd kritisch mee te denken bij de bespreking van de theorie. Bij de uitwerking van de opgaven wordt veelvuldig gebruik gemaakt van Excel als rekenmachine, als tabel of als analysetool bij het inlezen en verwerken van grote databestanden. Bij het onderwerp regressie kan SPSS worden gebruikt maar dit is geen vereiste. (Bron: covertekst)
statistiek --- Accountancy --- controleleer --- Statistical science --- accountancy --- Statistiek (theorie) --- Accountingsystemen --- boekhouding --- waarschijnlijkheidsleer --- regressie-analyse --- kanstheorieën --- steekproeftechnieken --- E05294.jpg --- Statistiek --- Accountingsysteem
Choose an application
Economische statistiek. --- Business economics --- Mathematical statistics --- Economics --- Statistical science --- bedrijfsstatistiek --- 311 --- 519.2:65 --- bedrijfskunde --- beschrijvende statistiek --- kansrekenen --- statistiek --- wiskunde --- statistiek en bedrijfskunde --- Bedrijfseconomie : statistiek --- Economie : statistiek --- 311.4 --- 33 --- 519.2 --- 658 --- Economische statistiek --- Statistiek --- Economie --- Bedrijfsbeheer --- Statistieken --- 366.5 --- Bedrijfskunde --- Bedrijfsstatistiek - Bedrijfsvergelijking --- wiskundige statistiek --- regressie-analyse --- tijdreeksanalyse --- kanstheorieën --- steekproeftechnieken --- Statistiek (theorie) --- Statistische gegevens
Choose an application
Inhoudsopgave 1. Wat is statistiek? 2. Ethiek bij het gebruik van statistiek 3. Populaties en steekproeven 4. Variabelen en meetniveaus 5. De frequentieverdeling van een variabele 6. Parameters van ligging 7. Parameters van spreiding 8. Parameters van de vorm van de verdeling 9. Relatieve scores 10. Bivariate Analyse 11. Afhankelijkheid tussen kwantitatieve variabelen 12. Schaalconstructie, betrouwbaarheid en Cronbach's alpha Statistiek boezemt onterecht vele studenten angst in. Dit open leerpakket is een inleiding in de statistiek die gecombineerd wordt met toepassingen uit softwareprogramma 's, enerzijds SPSS en anderzijds rekenbladtoepassingen zoals Calc en Excel. De voorbeelden en oefeningen zijn gegrepen uit de sociale wetenschappen en menswetenschappen.
SPSS (statistical package for the social sciences) --- Didactics of mathematics --- statistiek --- Mathematical statistics --- Higher education --- Data processing --- Problems, exercises, etc. --- 31 --- SPSS --- 517.2 --- wiskunde --- statistieken --- Statistiek --- spss --- dataverwerking --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- steekproeftechnieken --- wiskundige statistiek --- 301.2 --- wetenschappelijk onderzoek --- 31 Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- Statistieken --(algemeen z.o.{519.2}) --- mathematische statistiek --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- (zie ook: onderzoek) --- Contains audio-visual material --- Statistiek (theorie) --- Handboeken --- Kansberekeningen --- Kansrekening --- Quantitative methods in social research
Choose an application
Methoden en technieken voor onderzoek is een uitgebreide handleiding voor het opzetten, uitvoeren en uitwerken van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. De student wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid. Vele uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student zijn kennis van de stof kan testen. Deze vijfde editie bevat nieuwe cases en voorbeelden, biedt meer informatie over op internet gebaseerde onderzoeks-technieken en consultancyprojecten. Daarnaast is het boek nu praktischer geworden, met een duidelijke indeling in 4 stappen en beknopter met 12 in plaats van 14 hoofdstukken. (Bron: www.pearsoneducation.nl)
wetenschappelijk onderzoek --- onderzoeksmethoden --- Science --- Methods in social research (general) --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001 --- 301.08 --- 330.1 --- 37.041 --- 001.81 --- sociologisch onderzoek --- 300.6 --- 003 --- onderzoeksvaardigheden (ler) --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- 001.891 --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschap --- Sociologische onderzoeksmethoden (algemeen) --- Methodologie van de economie --- Studiemethodiek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoeksmethoden --- Onderzoeksmethode --- Natuurwetenschappen --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
Dit is een handleiding voor het opzetten en uitvoeren van onderzoek. De lezer wordt stap voor stap door het onderzoeksproces geleid, en de talloze uitgewerkte voorbeelden en praktijkcases brengen het uitvoeren van een onderzoek tot leven. Elk hoofdstuk wordt afgesloten met vragen waarmee de student de kennis van de behandelde stof kan testen. (Bron: covertekst)
Bedrijfskunde. --- Economie. --- Wetenschappelijk onderzoek. --- Science --- wetenschappelijk onderzoek --- Methodology of economics --- studiemethoden --- Study methods --- Methods in social research (general) --- Statistical science --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 370.40 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 370.40 --- !LEER- EN HANDBOEKEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 371.1 --- ONDERZOEKSMETHODEN -- 343.9 --- 001.891 --- Bedrijfskundig onderzoek --- E110258.jpg --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 330.101 --- 303 --- 167 --- #SBIB:303H10 --- #SBIB:303H12 --- #KVHA:Onderzoek --- #KVHA:Onderzoeksmethoden --- #KVHB:Methodologie --- #KVHB:Wetenschappelijk onderzoek --- 360.5 --- bedrijfseconomie --- bedrijfsleven --- deskresearch --- management --- onderzoeksmethoden --- onderzoekstechnieken --- 001.81 --- gegevensverzameling --- interviews --- literatuuronderzoek --- mondelinge communicatie --- onderzoeksethiek --- onderzoeksprojecten --- presentaties --- projectmanagement --- rapporteren --- verslagen --- Enquêtes --- Onderzoek --- Presenteren --- Rapporteren --- Steekproeven --- academisch rapporteren --- bedrijfsonderzoek --- communicatie, mondeling --- communicatie, schriftelijk --- dataverwerking --- enquêtetechnieken --- informatie, zoekmethode --- kwantitatieve methoden --- maatschappijwetenschappen, methoden --- marketing research --- marketingonderzoek --- steekproeftechnieken --- Hoger onderwijs : wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappelijk onderzoek --- 167 Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek: methodologie; onderzoeksmethoden --- 303 Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- Methoden bij sociaalwetenschappelijk onderzoek --- 330.101 Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Economische analyse. Economische methodologie. Economische onderzoeksmethoden--(theoretische economie) --- Methoden en technieken: algemene handboeken en reeksen --- Methoden en technieken: sociale wetenschappen --- bedrijfseconomie - algemene begrippen en methoden --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Marketing --- Onderzoeksmethoden --- Research (onderzoek) --- Financiewezen --- Onderzoeksmethode --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|