Listing 1 - 10 of 99 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Deeltijds onderwijs --- Competentie --- Didactic evaluation --- School management --- Technical, artistic and vocational education --- Netherlands
Choose an application
Veel leerlingen in het reguliere en het speciale onderwijs zijn visueel ingesteld. De methode Mijn Fiets is speciaal hiervoor ontwikkeld. Alle technieken, die stuk voor stuk jarenlang zijn getest, worden stap-voor-stap met duidelijke kleurenfoto?s uitgelegd. Met Mijn Fiets 1 & 2 leert de leerling een fiets te onderhouden en te repareren. De leerling leert het stuur en het zadel te stellen, banden te plakken, remmen afstellen en remblokjes vervangen. Ook komen het vervangen van de banden en trappers en het spannen van de ketting aan de orde. https://www.werkportfolio.nl/mijn-fiets-1-werkboek.html
Didactics of languages --- Secondary education --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Fiets --- Herstelling --- Onderhoud
Choose an application
Ziekte van Parkinson --- Onderwijsvernieuwing --- Vlaanderen --- Talent --- Onderwijsbeleid --- School management --- Technical, artistic and vocational education --- talentmanagement --- onderwijsvernieuwing --- Flanders
Choose an application
kunstonderwijs --- KSO (kunstsecundair onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- onderwijsonderzoek --- Research on teaching --- Technical, artistic and vocational education --- Higher education --- Flanders --- Kunstonderwijs --- Kunstsecundair onderwijs --- Doorstroming
Choose an application
0-441-2814-7
Vocational education --- Curricula --- Instruction and study --- Educational innovations --- Netherlands --- Educational change --- European Schools (System) --- History --- Internationale scholen --- Europa --- Intercultureel onderwijs --- Internationale school --- Crisis --- Cultuur
Choose an application
De GKH is een VMBO-school in Delfshaven, een van de armste wijken van Rotterdam, en bijna alle leerlingen komen uit migrantengezinnen. De meesten van hen komen binnen met een rugzak vol problemen en een taalachterstand van bijna twee jaar. De auteur van dit boek liep een jaar mee met klas 1D van de school en laat zien hoe leerlingen, leraren en schoolleiding binnen de klas en school functioneren. Welke problemen komen ze tegen? Wat doen leraren en schoolleiding om de problemen van de wijk, zoals drugsdealers en schietpartijen, buiten de deur te houden? 'Van deze kinderen ga je houden' geeft een mooi beeld van een moderne school in een veranderende samenleving, die keihard werkt om overeind te blijven terwijl het onderwijs en de leerlingen gebukt gaan onder hoge eisen, vooroordelen en tekorten.
Vocational education --- Curricula --- Instruction and study --- Netherlands --- Beroepssecundair onderwijs --- Nederland --- Gelijke onderwijskansen --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Niet iedere leerling is even technisch onderlegd. Toch kan iedere leerling nu wel alle basisvaardigheden onder de knie krijgen. Dit materiaal omvat een compleet uitgewerkt lesprogramma waarbij de leerlingen zelfstandig werken door stap-voor-stap instructie. Het bevat duidelijke kleurenfoto's en korte teksten. De leerlingen raken gemotiveerd door het ingebouwde competentieoverzicht en de uitdagende leerlijnen.
Didactics of Dutch --- Didactics of languages --- Secondary education --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Lichaamshygiëne --- Hygiëne --- Podologie --- Manicure --- Gelaatsverzorging --- Make-up --- Haarzorg
Choose an application
Dit boek benadrukt naast alle aandacht die er is voor het 'wat' dat geleerd moet worden, vooral het 'hoe' van het leren in het beroepsonderwijs. De auteurs tonen een open oor en oog voor het leerproces en de motivatie hiervoor in het kader van de beroepsvoorbereiding. Samenwerkend leren, zelfstandig leren, loopbaanleren en professioneel leren vormen de voorwaarden voor succesvol leren in het beroepsonderwijs. Ook ICT als hulpmiddel hoort bij dit onderwijsaanbod. Voortijdig School Verlaten (VSV) moet hiermee worden teruggedrongen. Dat onderwerp wordt in het laatste hoofdstuk nog even 'recht in de ogen gekeken'.
BSO (beroepssecundair onderwijs) --- hoger beroepsonderwijs --- Technical, artistic and vocational education --- Didactics of higher education --- HO (hoger onderwijs) --- Vocational education --- beroepsonderwijs --- zelfstandig leren --- 482 --- 120203.jpg --- Beroepsonderwijs --- secundair onderwijs - onderwijstypen en onderwijsvormen --- Beroepssecundair onderwijs --- Hoger beroepsonderwijs (Nederland) --- Leren --- Coöperatief leren --- Zelfstandig leren --- ICT --- Nederland --- Hoger beroepsonderwijs --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Choose an application
Praktijkonderwijs Schijndel, onderdeel van het Brabantse Elde College, startte ruim twee jaar geleden, een onderwijsinnovatie, die geïnspireerd door het in de Verenigde Staten ontwikkelde concept 'One Kid at a Time' dat in praktijk wordt gebracht in zogenaamde Big Picture-scholen, ook 'MET-scholen' genoemd. Bij Big Picture staat, net zoals in het Nederlandse praktijkonderwijs, de leerling nadrukkelijk centraal. Het onderwijs volgt de leerling en niet andersom. Door de principes van Big Picture te verbinden met de uitgangspunten van het praktijkonderwijs, wil de school elke leerling onderwijs bieden dat aansluit bij zijn passie en zijn persoonlijke kwaliteiten. Pratkijkonderwijs Schijndel en Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijs vonden elkaar in hun fascinatie voor Big Picture vorm te gaan geven. Onder de naam 'Met4Elde' begon de school, met ondersteuning van Fontys OSO, een ingrijpend veranderingsproces. De inspanningen zijn erop gericht meer maatwerk voor de leerling te realiseren en een betere doorstroom naar vervolgonderwijs of arbeidsmarkt te bewerkstelligen. Doel ervan is dat elke leerling een passende plaats op de arbeidmarkt verwerft, die hij, omdat hij uitstekend functioneert, tevens behoudt. Praktijkonderwijs Schijnsel en Fontys Opleidingscentrum Speciale Onderwijs vonden elkaar in hun fascinatie voor Big Picture en sloegen de handen ineen om het gedachtengoed van Big Picture vorm te gaan geven. (Bron: covertekst)
Students --- Vocational education --- Training --- Handbooks, manuals, etc. --- Technical education --- Curricula --- Belgium --- Cross-cultural studies --- Praktijkleren --- Buitengewoon onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Leerlingbegeleiding --- Beroepssecundair onderwijs --- MET-concept --- 454.2 --- PraktijkOnderwijs --- Onderwijsinnovatie --- 083561.jpg --- Beroepsonderwijs ; Nederland --- Praktijkles --- Taal
Choose an application
Gezondheidszorg. --- Kwaliteitszorg. --- secundair onderwijs 2de graad --- verzorging --- ecologie --- Nutritionary hygiene. Diet --- verantwoordelijkheid --- Housekeeping --- Hygiene. Public health. Protection --- Technical, artistic and vocational education --- Verzorging ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- Beroepssecundair onderwijs --- Kwaliteitszorg --- Voeding-Verzorging --- Verzorging-Voeding
Listing 1 - 10 of 99 | << page >> |
Sort by
|