Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
kunsteducatie --- didactiek --- didactisch proces --- didactische werkvormen --- leerstijlen --- leerprocessen --- 700.8 --- Beeldende kunst, beroep en opleiding --- Kunstonderwijs --- Pedagogie --- Didactics of the arts --- art appreciation --- Beuys, Joseph --- Kunstzinnige vorming
Choose an application
De kleine zeppelin biedt didactische ondersteuning bij het ontwerpen van kunstzinnige (muzische) activiteiten voor kinderen van 3 tot 6 jaar. Leerkrachten kleuteronderwijs (in opleiding) en begeleiders van kunstzinnige leerprocessen ontdekken een waaier aan mogelijkheden om drama, dans, muziek, beeld en media in te zetten in hun praktijk.Vanuit een helder didactisch kader krijg je zicht op de werkvormen en bouwstenen in de verschillende kunstzinnige domeinen. Je ontdekt hoe je muzische groeikansen kunt creëren en kunstzinnige ontwikkeling kunt ondersteunen.De kleine zeppelin pikt in op de specifieke, speelse manier van leren die eigen is aan jonge kinderen. In het boek verken je vier vormen van kunstzinnig werken: vrij muzisch spel, zelfstandig hoekenwerk, gedeelde sturing en geleide opdrachten. Door de heldere schema?s, overzichtelijke stappenplannen en concrete praktijkvoorbeelden krijg je veel inspiratie, en heb je meteen zin om ermee aan de slag te gaan.
477 --- muzische vorming --- 472.6 --- 471.46 --- didactiek --- muziikale opvoeding --- expressie --- Muzische opvoeding ; kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- didactiek kleuteronderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- Didactics of the arts --- muzikale vorming --- muziek --- Didactics of Kindergarten --- Music --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Muziek --- PXL-Education 2019 --- kleuteronderwijs --- kunstzinnige vorming --- cultuureducatie --- didactische werkvormen --- 471.45 --- Muzische vorming --- Kleuteronderwijs --- Kunsteducatie --- Dansen --- Drama --- Beeldende opvoeding --- kunsteducatie --- Instruction and study --- Muzische opvoeding --- Kunstzinnige opvoeding --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Dansante vorming --- Mediaopvoeding --- 632 --- Vocale didactiek - Peuters en kleuters --- kleuterdidactiek --- Kunstzinnige vorming ; kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming ; didactiek --- Muzikale vorming ; kleuteronderwijs --- Muzikale vorming ; didactiek --- werkvormen --- leerstijlen --- hoekenwerk --- Beeldeducatie --- 477.7 --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Pedagogie --- Kunstonderwijs --- Kleuteronderwijs. --- Kunst.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|