Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by

Book
De grote Zeppelin : didactiek voor kunstzinnige vorming in het secundair onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789463372695 Year: 2020 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'De grote Zeppelin' biedt didactische ondersteuning bij het ontwerpen van kunstzinnige activiteiten voor leerlingen van het secundair onderwijs. Leerkrachten (in opleiding) en begeleiders van kunstzinnige leerprocessen ontdekken een waaier aan mogelijkheden om drama, dans, muziek, beeld en media in te zetten in hun onderwijspraktijk.Je ontdekt wat de leereffecten zijn van kunstzinnig werken met leerlingen, welke inhouden je aan bod kunt laten komen en hoe je dat didactisch opbouwt. Het laatste deel zet in op de begeleiding van het artistiek leerproces. In het boek vind je concrete praktijkvoorbeelden van kunsteducatieve (geïntegreerde) activiteiten voor leerlingen in het voortgezet onderwijs.'De grote Zeppelin' speelt in op nieuwe inzichten uit de kunsteducatie en leerprocessen. Leraren (in opleiding) krijgen een helder didactisch kader waarin beschouwen, creëren en reflecteren met elkaar verbonden zijn. Door de heldere schema's, overzichtelijke stappenplannen en concrete praktijkvoorbeelden krijg je veel inspiratie en heb je meteen zin om ermee aan de slag te gaan. https://www.pelckmansuitgevers.be/de-grote-zeppelin.html#gref


Book
Weten wat je hoort : docenteninfo 1 2 3
Author:
ISBN: 9071370062 Year: 1987 Publisher: Sleeuwijk Victoris Musica

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Weten wat je hoort I
Author:
ISBN: 9023613759 9023613740 9023613767 902361979X 9023619765 9071370038 Year: 1994 Publisher: Rijswijk Nijgh & Van Ditmar

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Leren luisteren naar muziek. 1 : Voor de eerste graad, 1ste leerjaar
Authors: ---
ISBN: 9026029861 902602987X Year: 1981 Publisher: Malle De Sikkel

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Opus song : een liedjesrepertorium voor het secundair onderwijs
Authors: --- --- ---
ISBN: 9026034563 9026036426 Year: 1999 Publisher: Oostmalle De Sikkel


Multi

Book
Geen school zonder muze : muzisch-creatieve vorming in het secundair onderwijs
Author:
ISBN: 9020961047 Year: 2005 Volume: 14 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)


Book
Werken met moderne klanken. Samenspel voor stemmen en instrumenten
Author:
ISBN: 9060202724 Year: 1978 Publisher: Haarlem De Toorts


Book
Goed gestemd : liedbewerkingen voor de jeugd
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9032104349 Year: 1986 Publisher: Baarn Bosch & Keuning


Book
Algemene muziekcultuur 1 : oplossingenboek voor het eerste jaar
Authors: ---
ISBN: 9030618906 9030619244 Year: 1997 Publisher: Lier Van In

Listing 1 - 10 of 25 << page
of 3
>>
Sort by