Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'De grote Zeppelin' biedt didactische ondersteuning bij het ontwerpen van kunstzinnige activiteiten voor leerlingen van het secundair onderwijs. Leerkrachten (in opleiding) en begeleiders van kunstzinnige leerprocessen ontdekken een waaier aan mogelijkheden om drama, dans, muziek, beeld en media in te zetten in hun onderwijspraktijk.Je ontdekt wat de leereffecten zijn van kunstzinnig werken met leerlingen, welke inhouden je aan bod kunt laten komen en hoe je dat didactisch opbouwt. Het laatste deel zet in op de begeleiding van het artistiek leerproces. In het boek vind je concrete praktijkvoorbeelden van kunsteducatieve (geïntegreerde) activiteiten voor leerlingen in het voortgezet onderwijs.'De grote Zeppelin' speelt in op nieuwe inzichten uit de kunsteducatie en leerprocessen. Leraren (in opleiding) krijgen een helder didactisch kader waarin beschouwen, creëren en reflecteren met elkaar verbonden zijn. Door de heldere schema's, overzichtelijke stappenplannen en concrete praktijkvoorbeelden krijg je veel inspiratie en heb je meteen zin om ermee aan de slag te gaan. https://www.pelckmansuitgevers.be/de-grote-zeppelin.html#gref
Didactics of the arts --- muzische vorming --- SO (secundair onderwijs) --- Kunstzinnige vorming ; secundair onderwijs ; didactiek --- Didactics of secundary education --- Secundair onderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Didactiek --- Plastische opvoeding --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- secundair onderwijs --- Kunstzinnige vorming. --- Pedagogie --- Kunstonderwijs
Choose an application
643 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Muziek --- Pedagogie --- Muziektheorie --- Notenleer --- 20e eeuw
Choose an application
643 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Muziek --- Pedagogie --- Muziektheorie --- Notenleer --- 20e eeuw
Choose an application
#BSCH: vak: muziek --- 643 --- Muziek: instrumenten --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Muziek --- Instrumentenleer --- Muziekpedagogie
Choose an application
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- 477.7 --- 486.87 --- Handboek/cursus --- handboek --- liedjes --- muzikale opvoeding --- secundair onderwijs --- Muzikale opvoeding --- Muzikale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Liederen --- Secundair onderwijs --- Liederenbundels --- Muziek --- Liedjes --- Liederen ; secundair onderwijs --- #BSCH: vak: muziek --- Lied --- Liedboek --- Afrika --- Compositie (muziek) --- CD --- liederen (oranje stip) --- Music sound recording --- Contains audio-visual material --- Muziekpedagogie
Choose an application
651 --- Muzikale vorming basisonderwijs leermiddelen --- #BSCH: vak: muziek --- Deeltijds kunstonderwijs - Algemene muzikale vorming --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Algemene muzikale vorming --- Notenleer --- Kunstsecundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Deeltijds kunstonderwijs --- Muzikale opvoeding basisonderwijs leermiddelen --- Muzikale vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs ; leermiddelen --- Muziektheorie
Choose an application
In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. Muzisch-creatieve vorming houdt meer in dan met leerlingen naar een filmvoorstelling gaan of met enkelen muziek of toneel maken. Het is een algemene vorming die stelselmatig opgebouwd wordt en waarbij ook het diepste wezen van de mens wordt geraakt. Creativiteit omvat het opzetten van een verbeeldingsactiviteit die zowel originele als waardevolle resultaten oplevert. Bovendien is meermaals bewezen dat creativiteit geleerd kan worden, dat je het dus niet alleen moet 'hebben'. Via de vakoverschrijdende eindtermen muzisch-creatieve vorming kunnen we leerlingen uit alle richtingen van het secundair onderwijs waarden bijbrengen die hen in staat stellen om onder meer beter in groep te functioneren. Ook maken ze zich zo methodieken eigen om met veel ondernemingszin zelfstandig, levenslang te leren. Het boek is opgebouwd volgens steeds terugkerende principes - evoluerend van concreet naar abstract - gebaseerd op het ervaringsleermodel van David Kolb. In het eerste deel vindt de lezer concrete inspiratie en komt hij meer te weten over praktische ondersteuning. Het tweede deel gaat in op hoe een school in de praktijk muzisch-creatieve vorming kan implementeren en hoe men gaandeweg ook een visie en leerlijn kan ontwikkelen. Deel drie biedt concrete modellen tot evaluatie en bespreekt het meer abstracte rapporteren ervan. Vervolgens staat het vierde deel stil bij de meerwaarde van muzisch-creatieve vorming. (Bron: covertekst)
Didactics of the arts --- Didactics of secundary education --- muzische vorming --- 612 --- #PBIB:+117.10 --- Kolb, David --- creatieve expressie --- muzikale opvoeding --- secundair onderwijs --- 477 --- creativiteit --- didactiek --- dramatische expressie --- 486 --- Creativiteit --- Culturele vorming --- Dramatische expressie --- Ervaringsleren --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Plastische opvoeding --- Secundair onderwijs --- Bibliodrama --- Muzische en creatieve vorming --- 486.87 --- muzische vorming (ler) --- secundair onderwijs (ler) --- Creatieve activiteiten --- 051113.jpg --- Muzische vorming: didactiek secundair onderwijs --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - Muziekpedagogiek in Vlaanderen --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Expressievakken - Lichamelijke opvoeding --- Creatieve vorming --- Muzische opvoeding --- 485.8 --- #BSCH: vak: Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Pedagogie --- 21e eeuw --- art appreciation --- art education
Choose an application
muziektheorie --- Music --- experimentele muziek --- uitvoeringspraktijk --- Muzikale opvoeding --- Secundair onderwijs --- 627 --- Instrumentale didactiek - Improvisatie, begeleiding --- Muzikale opvoeding: klanken: Samenspel --- Etudes --- Samenspel --- Muziekonderwijs
Choose an application
-9
genre-thema"">
Choose an application
#gsdbM --- #BSCH: vak: muziek --- 652 --- Deeltijds kunstonderwijs - Muziekcultuur en muziekgeschiedenis --- Courses - Syllabuses --- Schoolbooks - Didactic material --- Algemene muziekcultuur --- Orkesten --- Muziekgeschiedenis --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Kunstgeschiedenis --- Muziekinstrumenten --- Music --- Instruction and study --- Orkest --- Muziekinstrument --- Pedagogie --- Muziektheorie --- Muziekanalyses --- AMC --- Instrumenten --- Vlaanderen --- 20e eeuw --- België
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|