Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Public relations : interne en externe communicatie voor organisatie en beleid
Authors: ---
ISBN: 9026710720 Year: 1988 Publisher: Deventer Kluwer


Book
Woorden aan het werk : hoe vrouwen en mannen op het werk met elkaar praten
Authors: ---
ISBN: 9053332987 9057131374 Year: 1994 Publisher: Amsterdam Prometheus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De wereldvermaarde sociolinguïste Deborah Tannen heeft haar onderzoeksterrein verlegd van de huiskamer naar het kantoor. In haar vorige boeken 'Je begrijpt me gewoon niet' en 'Dat bedoelde ik niet', richtte Tannen zich op de vaak onverkwikkelijke som der misverstanden in relaties, die gevolg is van de verschillende spreekstijl van mannen en vrouwen. In 'Woorden aan het werk' neemt ze de gevolgen van slechte communicatie op de werkvloer onder de loep. Tannen heeft voor dit onderzoek in vele bedrijven meegedraaid, talloze vergaderingen bijgewoond, en natuurlijk ontelbare persoonlijke gesprekken gevoerd. Op basis van een overvloed aan materiaal toont zij aan dat de manier waarop we op ons werk praten in hoge mate bepaalt hoe we beoordeeld worden, of we promotie maken en of we voor vol worden aangezien. En opnieuw blijkt dat met name de verschillende spreekstijl van mannen en vrouwen ook bij het werk een goede samenwerking - en dus een hoge produktiviteit - danig in de weg kan zitten.


Book
Management voor non-profit-organisaties : kritische aantekeningen ten behoeve van de gedachtenwisseling over het leidinggeven in organisaties zonder winstoogmerk
Author:
ISBN: 9014026218 Year: 1979 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom


Book
Inspraak bij personeelsbeoordeling.
Author:
ISBN: 9014029721 Year: 1980 Publisher: Alphen aan den Rijn Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Tante Mariette en haar fiets : handboek overheids- en verenigingencommunicatie.
Author:
ISBN: 9057539748 Year: 2002 Publisher: Brugge Vanden Broele

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

1. Non-profit communicatie: de werkingscontext 2. De organisatie van de communicatiewerking 3. Ken jezelf, ken je publiek: onderzoek 4. Effecten: mogelijkheden en beperkingen 5. Communicatiecampagnes, communicatieacties 6. Het media-instrumentarium 7. Moeilijk bereikbare doelgroepen 8. Interne communicatie 9. Crisiscommunicatie 10. City- en regiomarketing 11. Sponsoring 12. Bijblijven over communicatie en media in de non-profit sector

Keywords

Communicatiemedia --- Communication de masse --- Communicatiemanagement --- Communicatie non-profitorganisaties --- Overheidscommunicatie --- overheidscommunicatie --- verenigingsleven --- communicatie --- 305.8 --- 658.8 --- Non-profit organisaties : marketing --- Organisaties : externe communicatie --- communicatie in de hulpverlening --- communicatie in organisaties --- 361.2 --- 65.012 --- 007 --- Non-profitsector --- Communicatie --- Crisiscommunicatie --- Citymarketing --- Sponsoring (alle aspecten) --- Interne communicatie --- Massacommunicatie --- Verenigingen --- Instellingen --- Overheid --- Nonprofit organisaties --- Overheidsmanagement: communicatie --- Communicatie. --- Communicatiemanagement. --- Nonprofit organisaties. --- Overheidscommunicatie. --- Overheidsmanagement: communicatie. --- Communicatie in de hulpverlening --- 061.5 --- Associations Verenigingen --- Communication de crise Crisiscommunicatie --- Sponsoring Sponsoring --- 316.77 --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- #VCV monografie 2003 --- #A0409A --- 410 Overheidsdiensten en overheidsbedrijven --- 695 Communicatie --- Action administrative Administratieve actie --- Communication Communicatie --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication interne Interne communicatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Médias Media --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Plan de communication Communicatieplan --- Publicité (administration) Openbaarheid (overheidsdiensten) --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- Social organizations --- Mass communications --- Communicatie ; non-profitorganisaties --- Provincie West-Vlaanderen --- Vereniging --- Overheidsinstelling


Book
Klachtenmanagement en de rol van communicatie
Author:
ISBN: 9013022243 9014095430 Year: 2005 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De ene organisatie beschikt over een logo, de andere heeft enkele informele regels m.b.t. het toepassen van een huisstijl, de volgende heeft niets. Of een bedrijf nu een restyling, verdieping of een compleet nieuwe huisstijl wenst, een goede voorbereiding is altijd noodzakelijk. Zelfs als u ervoor kiest om het hele traject aan een derde uit te besteden, dient uw organisatie toch de nodige input te leveren. De voornaamste kostenpost in een huisstijlproject wordt door onderzoek gevormd. Om een nieuw huisttijl te ontwerpen, moet de ontwerper de cultuur en de doelstellingen van de organisatie kennen en aanvoelen. Hoe functioneert de organisatie en wat zijn de wensen van de uiteindelijke gebruikers? Hoe ontstaat er eenheid in de huisstijldragers? In hoeverre is er een categorisering van de huisstijldragers gewenst? Hoe moet deze dan in elkaar zitten? Aan welke eisen dienen de middelen te voldoen? Wat is praktisch toepasbaar? In dit boekje gebruiken de auteurs verschillende voorbeelden en cases van uiteenlopende organisaties : Randstad, Total Fina Elf, Benelux-Merkenbureau, Weleda, Fortis, de Rabobank en BP.

Keywords

Bedrijfsimago. --- Huisstijl. --- Communicatie. --- Management --- Klantenservice. --- bedrijfsimago --- Advertising. Public relations --- logo's --- Organization theory --- organisatie --- huisstijl --- organisatieonderzoek --- klantentevredenheid --- Firms and enterprises --- communicatiemanagement --- klachtenbehandeling --- Mass communications --- Bedrijfsimago --- #A0302A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Huisstijl; Nederlands --- 659.126 --- reclame --- PR --- 369.4 --- communicatie in organisaties --- 659.126 Trade marks. Logos. House colours etc. --- Trade marks. Logos. House colours etc. --- public relations --- 65.012 --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- #KVHA:Zakelijke communicatie; klachtenmanagement --- 659.3 --- 658.818 --- #SBIB:309H250 --- #SBIB:35H511 --- Plaintes Klachten --- Client Klant --- klachtenregeling --- verkoopkunde --- 369.3 --- 499.7 --- klachten --- communicatie --- 658.818 Service to customer. After-sales service --- Service to customer. After-sales service --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Interne en externe communicatie: algemene werken --- Kwaliteit van het openbaar bestuur --- verkoopkunde, vertegenwoordigers --- 007 --- Huisstijl --- Profiel en imago --- Grafische vormgeving --- Externe communicatie --- Communicatie --- Klachtenbehandeling --- Praktijk --- Imagomanagement --- Public relations --- Public relationspraktijk --- Monograph --- Profiel --- Imago


Multi
Wegwijzer voor bibliotheken en documentatiecentra : informatie beheren en ter beschikking stellen.
Authors: --- --- ---
ISSN: 17835453 ISBN: 9782509001351 9782509002846 9782509002075 9782509001405 Year: 2005 Publisher: Brussel Politeia

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Organisaties verwerken dagelijks informatie en hebben de uitdaging om ze op het juiste tijdstip en de juiste plek te brengen. Bibliotheken en documentatiecentra zijn gespecialiseerd in dit informatiebeheer, gaande van ontsluiting via catalogen tot juridische zaken als copyright. De Wegwijzer voor bibliotheken en documentatiecentra bundelt deze kennis en reikt informatie aan voor een efficiënt bibliotheek- en documentatiebeheer. Deze losbladige publicatie wordt geschreven door vakspecialisten en bijgestuurd door een redactieraad actief binnen de VVBAD die met dit boek een professionele handleiding wil aanbieden aan iedereen die bezig is met informatiebeheer. Onderwerpen die recent aan het boek werden toegevoegd, zijn onder andere open access, linked library data, retrieval-techniek, schrijven voor het web ...

Keywords

020 --- Informatiemanagement--bibliotheken --- Documentation and information --- informatiebemiddeling --- bibliotheekmanagement --- documentatiecentra --- bibliotheekwezen --- privacy --- developpement durable --- communicatie --- digitalisering --- informatiemanagement --- archive --- kennisbeheer --- 02 <493> --- 02 <031> --- 001.9 informatiebeheer --- 02 bibliotheken --- 65.012.45 --- 025 --- BPB0602 --- 611 Bibliotheken --- #KVHA:Bibliotheken --- #KVHA:Documentatiecentra --- 02 --- auteursrechten --- bibliotheekbeheer --- bibliotheken --- informatietechnologie --- 020.1 --- kennismanagement --- AA / International- internationaal --- BE / Belgium - België - Belgique --- (0.026.6):02 --- 020.2 --- 031 --- Automatisering --- Bibliotheekbeheer --- Bibliotheken --- Documentatiecentra --- Informatiebeleid --- informatie --- management --- mediatheek --- verklarende woordenlijsten --- S20110568.JPG --- 02 <031> Bibliotheekwezen--Encyclopedieën. Lexica --- Bibliotheekwezen--Encyclopedieën. Lexica --- 02 <493> Bibliotheekwezen--België --- Bibliotheekwezen--België --- la vie privée --- duurzame ontwikkeling --- communication --- digitalisation --- gestion des informations --- archief --- gestion des connaissances --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- Documentaire informatie --- encyclopedische werken bibliotheekwezen --- Bibliotheekwezen: algemeenheden --- Bibliotheekwezen ; algemeen --- Tijdschriften, overige seriële publicaties, verzamelde opstellen bibliotheekwezen --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Contains audio-visual material --- Bibliotheekwezen. --- Informatiemanagement --- Informatieverzorging. --- Bibliotheken.


Book
Met elkaar spreken is (geen) kinderspel : de kracht van interpersoonlijke communicatie
Author:
ISBN: 9789054879435 Year: 2011 Publisher: Brussel ASP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteur bespreekt de verschillende communicatiestijlen en hun mogelijkheden, kansen en beperkingen. Hoe kun je iemand overtuigen? Waarom werken sommige argumenten (niet)? Hoe er kan omgegaan worden met geruchten en kritiek? Kunnen conflicten op een goede manier uitgepraat worden en hoe wordt een slecht-nieuwsgesprek gehouden? Communicatie gaat echter in twee richtingen en daarom is er ook een belangrijk hoofdstuk gewijd aan het aspect 'luisteren'. Het boek combineert dankzij heel wat praktische zelftests op een toegankelijke manier theorie en praktijk rond inter-persoonlijke communicatie. Het boekje is een must voor iedereen die met mensen samenwerkt, samenleeft of inzicht wil krijgen in het ingewikkelde en vaak onderschatte spel van spreken met elkaar

Keywords

mondelinge communicatie --- gesprekstechnieken --- interpersonele communicatie --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Communication --- Massacommunicatie --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie in organisaties --- BPB1111 --- communicatie --- Gesprekstechnieken --- 499.4 --- geprekstechnieken --- Communicatie --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- departement Algemeen 11 --- Interpersoonlijke communicatie --- Argumenteren --- Conflicthantering --- Communicatiestoornissen --- Conflicten --- Luisteren --- Slechtnieuwsgesprekken --- Non-verbale communicatie --- política da comunicação --- Kommunikationspolitik --- ryšių politika --- kommunikációs politika --- viestintäpolitiikka --- komunikācijas politika --- politika tal-komunikazzjoni --- πολιτική της επικοινωνίας --- komunikační politika --- política de comunicación --- communications policy --- komunikačná politika --- politica della comunicazione --- komunikacijska politika --- politika e komunikacionit --- комуникациска политика --- communicatiebeleid --- kommunikationspolitik --- politica comunicațiilor --- kommunikatsioonipoliitika --- комуникационна политика --- политика комуникација --- polityka w zakresie komunikowania --- rozvoj komunikace --- kommunikációs rendszerek fejlesztése --- ανάπτυξη των επικοινωνιών --- communications --- dezvoltarea comunicațiilor --- comunicação --- meediapoliitika --- komunikāciju attīstība --- viestiliikenteen kehittäminen --- komunikácie --- desenvolvimento das comunicações --- Entwicklung der Kommunikationssysteme --- Medienpolitik --- desarrollo de las comunicaciones --- komunikācijas --- komunikacion --- rozvoj komunikácií --- comunicazione --- comunicación --- komunikacije --- viestintä --- médiapolitika --- kommunikation --- sviluppo delle comunicazioni --- kommunikationsudvikling --- zhvillim i komunikacionit --- développement des communications --- development of communications --- kommunikationsutveckling --- ryšio priemonės --- ontwikkeling van de communicaties --- ryšio priemonių tobulinimas --- kommunikatsioonisüsteemi arendamine --- επικοινωνία --- sakari --- razvoj komunikacija --- комуникациска стратегија --- communication --- 316.77 --- Gesprekstechniek --- Communicatiestoornis --- Conflict --- Slechtnieuwsgesprek --- Gedrag --- beartas cumarsáide --- communicatiestijlen --- Communication Communicatie --- Relations humaines Menselijke relaties


Book
Het taalgebruik voor de arbeidsverhoudingen
Author:
ISBN: 9789048609017 9048609011 Year: 2011 Volume: 9 Publisher: Brugge : Die Keure,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoofdstuk I. DE TOREN VAN BABEL : De wereld is mijn dorp / De Europese Unie : 27 landen, 23 officiële talen / Wie bepaalt de "geldende" taal ? De EU en/of de Lidstaat ? / En België en zijn lidstaten ? - Hoofdstuk II. GELIJKE BEHANDELING : GEEN DISCRIMINATIE OP GROND VAN TAAL / Nederlands op de werkvloer / Internationaal recht / Europees recht / Nationale en gemeenschapsregelingen - Hoofdstuk III. GENESIS VAN DE EIGEN TAALREGELING - Hoofdstuk IV. DE NATIONALE REGELINGEN : Taalgebruik van akten en bescheiden bestemd voor het personeel / Ondernemingsraad / Collectieve arbeidsovereenkomst / De arbeidsovereenkomst voor binnenschippers en zeevissers - Hoofdstuk V. HET DECREET VAN DE NEDERLANDSE CULTUURRAAD / Toepassingsgebied / Taalgebruik : beginselen / Sociale betrekkingen tussen werkgever en werknemer / Bescheiden en documenten / Vertaling in één of meer talen / Toezicht / Sancties - Hoofdstuk VI. HET FRANSE TAALDECREET - Hoofdstuk VII. DE PRAKTIJK IN DE ONDERNEMINGEN / Sector en aantal werknemers & samenstelling en talen / Multinationale ondernemingen & ondernemingsraad / Praktische problemen

Keywords

Social law. Labour law --- Belgium --- Taalgebruik. --- Arbeidsverhoudingen. --- België --- Languages --- Law and legislation --- Language and languages --- European Union countries --- Ebooks --- BE / Belgium - België - Belgique --- 323.1 --- 349.1 --- 347.720.2 --- legislation --- travailleurs --- taalproblematiek --- BPB1108 --- Emploi des langues --- Droit du travail --- 131 Arbeidsrecht --- 65.012.45 --- 331.1 --- 331.15 --- 34 --- 315.1 Taalwetgeving --- 351.83 <493> --- 347.97 <493> --- εργατικό δίκαιο --- Arbeitsrecht --- munkajog --- radno pravo --- arbejdsret --- prawo pracy --- pracovní právo --- трудово право --- радно право --- labour law --- työoikeus --- dlí an tsaothair --- direito do trabalho --- Derecho del trabajo --- arbeidsrecht --- diritto del lavoro --- darbo teisė --- arbetsrätt --- delovno pravo --- liġi tax-xogħol --- e drejta e punës --- tööõigus --- darba tiesības --- pracovné právo --- dreptul muncii --- arbetslagstiftning --- employment law --- засновање работен однос --- disciplina giuridica del lavoro --- droits du travailleur --- трудово законодавство --- εργατική νομοθεσία --- statuto dei lavoratori --- legislazione del lavoro --- munkavállalók joga --- munkaügyi jogszabályok --- tutela dei lavoratori --- pracovní legislativa --- nodarbināto tiesības --- kolektivní pracovní právo --- direitos do trabalhador --- legislación laboral --- radno zakonodavstvo --- δικαιώματα των εργαζομένων --- työlainsäädäntö --- arbetstagarens rättigheter --- të drejtat e punonjësve --- diritti del lavoratore --- legislação do trabalho --- darbo įstatymai --- Derecho laboral --- estatuto de los trabajadores --- derechos del trabajador --- individuální pracovní právo --- tööseadusandlus --- legislación del trabajo --- darbininkų teisės --- drepturile salariaților --- darbinieka tiesības --- norme sul lavoro --- zákon o zaměstnanosti --- työntekijän oikeudet --- labour legislation --- darba tiesību akti --- workers' rights --- pracovnoprávna legislatíva --- arbejdstageres rettigheder --- práva pracujúcich --- legislația muncii --- munkaügyi jogalkotás --- Recht der Berufsausübung --- rechten van de arbeider --- pracovní zákon --- darba likumdošana --- arbejdslovgivning --- législation du travail --- arbeidswetgeving --- radnička prava --- töötaja õigused --- e drejta e punësimit --- права од работен однос --- laisvė dirbti --- legjislacion i punës --- Recht des Arbeitnehmers --- Arbeitsgesetzgebung --- kielten käyttö --- χρήση γλωσσών --- Sprachregelung --- taalgebruik --- utilizzazione delle lingue --- užití jazyků --- upotreba jezika --- езиково правило --- utilização das línguas --- употреба на јазици --- språkanvändning --- uporaba jezikov --- użycie języków --- nyelvhasználat --- употреба језика --- uso de las lenguas --- keelte kasutus --- valodu lietošana --- use of languages --- përdorim i gjuhëve --- kalbų vartojimas --- používanie jazykov --- użu ta' lingwi --- utilizarea limbii --- anvendelse af sprog --- uporaba jezika --- правила за употреба на јазикот --- 351.83 <493> Arbeidsrecht. Arbeidswetgeving--België --- Arbeidsrecht. Arbeidswetgeving--België --- 347.97 <493> Rechterlijke organisatie. Taal in de rechtspraak--(algemeen)--België --- Rechterlijke organisatie. Taal in de rechtspraak--(algemeen)--België --- Taalgebruik. Vragen rond nationaliteit, ras en taal --- Sociale wetgeving --- Handelsvennootschappen : bestaansvoorwaarden, statuten, akten, afkondigingen, folders. Administratieve vormvoorschriften. Regeringsinmenging, erkenning, vergunning --- wetgeving --- werknemers --- problemes linguistiques --- communicatie in organisaties - informatie in organisaties (zie ook 361.521.81) --- relaties tot de bedrijfsleiding - individuele arbeidsverhoudingen - labour relations (voir aussi 331.15) --- verhouding tussen werkgevers en werknemers - collectieve arbeidsverhoudingen - industriele verhoudingen - industrial relations --- recht - wetgeving --- E-books --- úsáid teangacha --- Belgique --- droit du travail --- emploi des langues --- Relations de travail --- Langage et langues --- Droits linguistiques --- Droit --- Langues

Listing 1 - 9 of 9
Sort by