Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
leermethoden --- didactische processen --- Didactics of higher education --- studeren --- Study methods --- lesgeven --- onderwijspsychologie --- leerpsychologie --- 371.3 --- Enseignement Onderwijs --- Evaluation Evaluatie --- Apprentissage Leerproces --- Didactique Didactiek --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- 371.322.6 --- 371 --- 159.95 --- Leren studeren --- 371.322.6 Leren studeren
Choose an application
Wat zijn ontwikkelingen en trends in het HRD-vakgebied?Hoe is leren op de werkplek, in teams en andere Organisatiecontexten te organiseren?Welke rol spelen onder andere leiderschap, technologie, talent- en ontwerpbenaderingen, prestatie en de HRD-professie daarbij?Meer dan ooit bestaat er belangstelling voor vraagstukken op het snijvlak van leren, werken en ontwikkelen. Het vakgebied HRD is dan ook voortdurend in verandering. Samen met 80 gerenommeerde auteurs geven Rob Poell en Joseph Kessels in de derde editie van dit handboek een breed overzicht van het onderzoek, van de theorie en van innovatieve praktijken die (aankomende) HRD-professionals kunnen inspireren.De 45 hoofdstukken vormen rijke reflecties op de werkpraktijk van leren en ontwikkelen in arbeidsorganisaties. In de afgelopen tien jaar hebben zich in sneltempo tal van nieuwe thema's ontwikkeld, zoals duurzaam HR, employability, learning analytics, online leren en talentontwikkeling. In acht delen geeft dit handboek een totaaloverzicht van het vakgebied Human Resource Development vandaag. Het biedt een breed en onderbouwd perspectief op de belangrijkste vragen die spelen bij het organiseren van het leren.https://www.lannoocampus.be/nl/handboek-human-resource-development?utm_medium=email
BPB9999 --- Human resources ; trends. --- Competentiemanagement --- Bedrijfsopleidingen --- BPB2202 --- Organization theory --- Personnel management --- werkplekleren --- HRM (human resource management) --- levenslang leren --- Competenties --- Human resources management --- Leren --- Talentontwikkeling --- Gestion des ressources humaines Personeelsbeleid --- Talentmanagement Gestion des talents --- Appréciation des prestations du personnel Prestatiebeoordeling --- Performance Prestatie --- Talentmanagement --- human resource management --- HRM --- 005.96 --- Loopbaanbegeleiding --- Professionalisering --- Persoonlijke ontwikkeling --- Competentieontwikkeling --- Levenslang leren --- Teamwerk --- Personeelsmanagement
Choose an application
415.4 --- Belonen --- Geheugen --- Leren --- Motivatie --- Straffen --- Hogere geestelijke functies --- Leerpsychologie --- Leren leren --- Motivatie (Studiemotivatie) --- Didactiek --- Teaching. --- Learning. --- 159.953.5 --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- Leren. Verwerven van kennis --- Memory Training --- Phenomenography --- Training, Memory --- Memory Consolidation --- Education --- Academic Training --- Educational Technics --- Educational Techniques --- Pedagogy --- Teaching Methods --- Technics, Educational --- Techniques, Educational --- Training Activities --- Training Technics --- Training Techniques --- Activities, Training --- Educational Technic --- Educational Technique --- Method, Teaching --- Methods, Teaching --- Pedagogies --- Teaching Method --- Technic, Educational --- Technic, Training --- Technics, Training --- Technique, Educational --- Technique, Training --- Techniques, Training --- Training Activity --- Training Technic --- Training Technique --- Training, Academic --- leerpsychologie --- #GSDBP --- 371.01 --- 419.3 --- 454 --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- 159.95 --- leermethoden --- Educational sciences --- leren --- onderwijs --- Music --- opvoeding --- pedagogiek --- Activity, Training --- Teaching --- Learning
Choose an application
De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere
Choose an application
Computer. Automation --- Sociology of culture --- 165.191 --- 159.953.5 --- Computers and civilization --- Civilization and computers --- Civilization --- Soorten van kennis: illusie; mythen; rationaliteit --- Leren. Verwerven van kennis --- 159.953.5 Leren. Verwerven van kennis --- 165.191 Soorten van kennis: illusie; mythen; rationaliteit
Choose an application
"To most of us, learning something "the hard way" implies wasted time and effort. Good teaching, we believe, should be creatively tailored to the different learning styles of students and should use strategies that make learning easier. Make It Stick turns fashionable ideas like these on their head. Drawing on recent discoveries in cognitive psychology and other disciplines, the authors offer concrete techniques for becoming more productive learners. Memory plays a central role in our ability to carry out complex cognitive tasks, such as applying knowledge to problems never before encountered and drawing inferences from facts already known. New insights into how memory is encoded, consolidated, and later retrieved have led to a better understanding of how we learn. Grappling with the impediments that make learning challenging leads both to more complex mastery and better retention of what was learned. Many common study habits and practice routines turn out to be counterproductive. Underlining and highlighting, rereading, cramming, and single-minded repetition of new skills create the illusion of mastery, but gains fade quickly. More complex and durable learning come from self-testing, introducing certain difficulties in practice, waiting to re-study new material until a little forgetting has set in, and interleaving the practice of one skill or topic with another. Speaking most urgently to students, teachers, trainers, and athletes, Make It Stick will appeal to all those interested in the challenge of lifelong learning and self-improvement." -- Publisher's description. To most of us, learning something "the hard way" implies wasted time and effort. Good teaching, we believe, should be creatively tailored to the different learning styles of students and should use strategies that make learning easier. Make It Stick "turns fashionable ideas like these on their head. Drawing on recent discoveries in cognitive psychology and other disciplines, the authors offer concrete techniques for becoming more productive learners. Memory plays a central role in our ability to carry out complex cognitive tasks, such as applying knowledge to problems never before encountered and drawing inferences from facts already known. New insights into how memory is encoded, consolidated, and later retrieved have led to a better understanding of how we learn. Grappling with the impediments that make learning challenging leads both to more complex mastery and better retention of what was learned. Many common study habits and practice routines turn out to be counterproductive. Underlining and highlighting, rereading, cramming, and single-minded repetition of new skills create the illusion of mastery, but gains fade quickly. More complex and durable learning come from self-testing, introducing certain difficulties in practice, waiting to re-study new material until a little forgetting has set in, and interleaving the practice of one skill or topic with another. Speaking most urgently to students, teachers, trainers, and athletes, Make It Stick "will appeal to all those interested in the challenge of lifelong learning and self-improvement
Cognitive psychology --- zelfontplooiing --- levenslang leren --- Learning --- Cognition --- Study skills. --- Research. --- Cognition -- Research. --- Learning -- Research. --- Study skills --- Education --- Social Sciences --- Theory & Practice of Education --- Research --- E-books --- Leren --- Succesvol leren --- How to study --- Learning, Art of --- Method of study --- Study, Method of --- Study methods --- Life skills --- Learning process --- Comprehension --- Psychology --- onderzoek --- Essays. --- Collected papers (Anthologies) --- Papers, Collected (Anthologies) --- Prose literature --- Festschriften --- Cognitive Function --- Cognitions --- Cognitive Functions --- Function, Cognitive --- Functions, Cognitive --- Phenomenography --- Memory Consolidation --- best study techniques. --- brain training. --- consolidation. --- effective study methods. --- elaboration. --- generative learning. --- how improve memory. --- illusion knowing. --- learning strategy. --- long term. --- memorization. --- mental model. --- mnemonic device. --- neuroscience. --- quizzing. --- retrieval practice. --- spaced. --- testing effect. --- varied.
Choose an application
In het 17de-eeuwse pomphuis werden hardnekkige werkweigeraars opgesloten die alleen door hard labeur - pompen - letterlijk het hoofd boven water konden houden. In onze actieve welvaartsstaat worden laaggeschoolde werklozen dwingend aangemaand hun "basic skills" bij te schaven met het oog op hun plaats op de arbeidsmarkt. Zoniet dreigen er sancties.Ook voor wie werk heeft, is er de permanente onzekerheid. Een job voor het leven behoort tot het verleden. In de globaliserende economie wordt levenslang leren een instrument van flexibiliteit en inzetbaarheid - employability. Voor de begeleidende instanties, van volwasseneneducatie over welzijnswerk tot vakbonden, groeit de druk om dit sterk fluctuerende arbeidsleger gewillig in permanente mobilisatie te houden.Moet er niet meer gewerkt worden aan de weerbaarheid van laaggeschoolden? Is de levenslange veroordeling tot leren een teken van vooruitgang? Is om het even welke arbeid een remedie tegen uitsluiting? En moet niet veeleer de uitsluiting dan wel de uitgeslotene geviseerd worden? Een nieuwe invulling van het nobele begrip levenslang leren is nodig om te vermijden dat de (basis)educatie het pomphuis van de 21ste eeuw wordt. Zelfontplooiing staat daarbij centraal.
Adult education. --- Education and state. --- Basiseducatie. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Volwassenenvorming. --- Welvaartsstaat. --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- Political philosophy. Social philosophy --- loonarbeid --- Sociology of culture --- arbeidsethiek --- flexibiliteit --- basiseducatie --- Sociology of education --- actieve welvaartsstaat --- levenslang leren --- anno 2000-2099 --- Welvaartsstaat --- Basiseducatie --- Volwassenenvorming --- Permanente educatie --- Volwasseneneducatie --- Beroepsopleidingen --- Adult education --- Education and state --- 316.323.65 --- 331.5 <493> --- 331.55 <493> --- 331.58 <493> --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- maatschappijkritiek --- onderwijssociologie --- volwassenenvorming --- welvaartsstaat --- 493.2 --- #PBIB:2003.3 --- 330.580 --- 470 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 711 Basiseducatie --- #A0006A --- 375 --- 304 --- 339 --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- Gecontroleerde economie. Geleide economie. Welvaarststaat. Algemeenheden --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Adults, Education of --- Education of adults --- Continuing education --- Open learning --- Government policy --- Levenslang leren --- Beroepsopleiding --- werklozen --- educatie
Choose an application
Social stratification --- Sociology of culture --- United States --- Educational psychology --- Environment --- Environnement et hérédité --- Genetic and environment --- Heredity and environment --- Human intelligence --- Intellect --- Intelligence --- Milieu en erfelijkheid --- Mind --- Nature and nurture --- Nature versus nurture --- Nature--Nurture --- Nurture and nature --- Onderwijspsychologie --- Psychologie de l'éducation --- Psychologie pédagogique --- Psychopedagogie --- Psychopedagogy --- Psychopédagogie --- Pédagogie expérimentale --- Verstand --- Intellect. --- Nature and nurture. --- Intelligence levels --- Educational psychology. --- Social aspects --- -Educational psychology --- -Intelligence levels --- -316.342.2 --- 159.9 --- 316.6 --- Intelligence Intelligentie --- Psychologie Psychologie --- Société Maatschappij --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Education Opvoeding --- Tests Tests --- intelligentie --- onderwijssociologie --- 316.342.2 --- Intelligence quotient --- IQ (Intelligence quotient) --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- Genetics and environment --- Nature --- Genetics --- Heredity --- Human beings --- Ability --- Mental retardation --- Thought and thinking --- -Sociale klassen --- Nurture --- Effect of environment on --- Experimentele psychologie --- leren en intelligentie --- leren en intelligentie. --- 316.342.2 Sociale klassen --- Sociale klassen --- Environment and genetics --- Environment and heredity --- Intelligence levels - United States. --- Intelligence levels - Social aspects - United States. --- United States of America
Choose an application
60
Intelligence. --- Performance. --- Intelligentie. --- Psychodiagnostiek --- Sociale vaardigheden. --- Intelligentieonderzoek. --- intelligentietests --- intelligentie --- psychologie --- Psychology --- Intellect --- Performance --- 159.95 --- 165.63 --- Competence --- Work --- Human intelligence --- Intelligence --- Mind --- Ability --- Thought and thinking --- 159.98 --- Intelligentie --- Intelligentietests --- Onderzoek --- Persoonlijkheid --- Sociale vaardigheden --- #KVHB:Intelligentie --- #KVHB:Intelligentietests --- #KVHB:Sociale vaardigheden --- intelligentietest --- sociale competentie --- 415.4 --- creativiteit --- IQ --- sociale vaardigheden --- verlegenheid --- geheugen --- Hogere geestelijke functies --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Tests (geneeskunde) --- 159.928 --- 159.928 Begaafdheid. Intelligentie --- Begaafdheid. Intelligentie --- Test (geneeskunde)
Choose an application
School management --- scholieren --- Age group sociology --- Sociology of education --- Enseignement --- Jeugd --- Jeunesse --- Onderwijs --- Sociologie --- leerlingen --- leerkrachten-leerlingen --- onderwijshervormingen --- jeugdcultuur --- levend leren --- 371.06 --- 308-053.6 --- #GSDBP --- #GBIB:IDGP --- onderwijs --- C6 --- opvoeding --- leefwereld --- jeugd --- maatschappij --- zelfontplooiing (x) --- ethiek --- C3 --- 316.346-053.6 --- 37.014 --- 159.922.84 --- geschiedenis --- sociologie --- jongeren --- 308 ) Jeugd --- cultuur --- 371.21 --- 371.22 --- 371.1 --- 362.8 --- 371.3 --- School als milieu. Contacten school en samenleving --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Kunst en cultuur --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- algemeen --- didactische theorieën --- 371.06 School als milieu. Contacten school en samenleving --- algemeen. --- didactische theorieën. --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- Conformisme --- Onderwijssociologie --- histoire sociale--1970 --- -Conformisme --- Sociologie d'education --- Sociale geschiedenis--1970 --- -Volwassenen, leerkrachten
Listing 1 - 10 of 19 | << page >> |
Sort by
|