Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Doceren en studeren
Author:
ISBN: 902745258X Year: 1974 Volume: 512 Publisher: Utrecht Spectrum


Book
Handboek human resource development : organiseren van het leren
Authors: ---
ISBN: 9789401481472 Year: 2021 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Wat zijn ontwikkelingen en trends in het HRD-vakgebied?Hoe is leren op de werkplek, in teams en andere Organisatiecontexten te organiseren?Welke rol spelen onder andere leiderschap, technologie, talent- en ontwerpbenaderingen, prestatie en de HRD-professie daarbij?Meer dan ooit bestaat er belangstelling voor vraagstukken op het snijvlak van leren, werken en ontwikkelen. Het vakgebied HRD is dan ook voortdurend in verandering. Samen met 80 gerenommeerde auteurs geven Rob Poell en Joseph Kessels in de derde editie van dit handboek een breed overzicht van het onderzoek, van de theorie en van innovatieve praktijken die (aankomende) HRD-professionals kunnen inspireren.De 45 hoofdstukken vormen rijke reflecties op de werkpraktijk van leren en ontwikkelen in arbeidsorganisaties. In de afgelopen tien jaar hebben zich in sneltempo tal van nieuwe thema's ontwikkeld, zoals duurzaam HR, employability, learning analytics, online leren en talentontwikkeling. In acht delen geeft dit handboek een totaaloverzicht van het vakgebied Human Resource Development vandaag. Het biedt een breed en onderbouwd perspectief op de belangrijkste vragen die spelen bij het organiseren van het leren.https://www.lannoocampus.be/nl/handboek-human-resource-development?utm_medium=email


Book
Leren op school.
Author:
ISBN: 9001690505 Year: 1976 Publisher: Groningen Wolters-Noordhoff


Book
Jongeren aanspreken op hun leer-kracht : over de praktijk van zelfsturend leren in het onderwijs
Authors: --- ---
ISBN: 9033441128 9789033441127 Year: 1998 Publisher: Leuven/Amersfoort Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De auteurs gaan ervan uit dat jongeren 'mee'krijgen start bij een aanpak die hen uitdaagt de verantwoordelijkheid voor het leren meer in eigen handen te nemen. In plaats van zelf voortdurend het voortouw te nemen, kunnen leraren er zich beter op toeleggen de lerenden aan te zetten tot zelfsturend en samenwerkend leren. Daartoe bestaan er heel wat methodieken en strategieën die zij gaandeweg in de eigen klaspraktijk kunnen inbouwen. Om duidelijk aan te geven dat deze gereedschappen in alle vakken kunnen worden ingezet, is de tekst verrijkt met en reeks concrete illustraties uit de klaspraktijk.

Keywords

Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Onderwijskunde. --- zelfstudie --- HO (hoger onderwijs) --- Teaching --- Educational psychology --- higher education --- didactiek --- Didactic strategies --- Klassenmanagement --- Orde houden ; onderwijs --- #PBIB:+110.62 --- #PBIB:1999.2 --- #A9902A --- 454 --- Klasgebeuren --- Onderwijsbeleid --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- Onderwijsleergesprek --- Schoolteams --- Vlaanderen --- Zelfsturend leren --- leren --- onderwijsbeleid --- zelfsturend leren --- 371.395 --- 454.22 --- Leerling --- Leren --- Zelfstudie --- 484.21 --- Onderwijs --- klassenmanagement (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- 371.3 --- 454.2 --- Klassebeheer --- Ordeproblemen ; onderwijs --- Relatie onderwijsgevende-leerling --- Zelfstandig leren --- 484.2 --- E100088.jpg --- leerkrachten-leerlingen --- leerpsychologie --- secundair onderwijs --- #gsdbP --- Onderwijs : Didactiek : Secundair onderwijs : Zelfstandig werk --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- (zie ook: motivatie (leerling)) --- (zie ook: interactief leren) --- 371.22 --- 159.95 --- 371.1 --- 371.21 --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- #KVHB:Studeren --- 489 --- didactisch proces --- onderwijs --- 371.32 --- Leermethoden --- Studiemotivatie (demotivatie van leerlingen, leermotivatie, schoolmotivatie) --- 454.21 ) Zelfsturend leren --- Onderwijsmethoden --- 691 --- Hoger onderwijs; algemeen --- Pedagogie en didactiek --- 484 --- kwaliteitsbewaking --- leerkracht --- management --- studentenbegeleiding --- zelfstandig leren --- Didactiek --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding en onderwijs --- Kinderen en jeugd --- Kinderpsychologie --- Zelfgestuurd onderwijs --- Onderwijsvernieuwing --- Jeugd --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Leermethode --- Jeugdpsychologie --- Jongere


Book
Rationaliteit en intelligentie : de informatisering van ons wereldbeeld
Authors: ---
ISBN: 9062838049 Year: 1990 Publisher: Muiderberg Coutinho


Book
Make it stick : The science of successful learning
Authors: --- ---
ISBN: 9780674729018 0674729013 9780674419377 0674419375 9780674419384 0674419383 Year: 2014 Publisher: Cambridge & London The Belknap Press of Harvard University Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"To most of us, learning something "the hard way" implies wasted time and effort. Good teaching, we believe, should be creatively tailored to the different learning styles of students and should use strategies that make learning easier. Make It Stick turns fashionable ideas like these on their head. Drawing on recent discoveries in cognitive psychology and other disciplines, the authors offer concrete techniques for becoming more productive learners. Memory plays a central role in our ability to carry out complex cognitive tasks, such as applying knowledge to problems never before encountered and drawing inferences from facts already known. New insights into how memory is encoded, consolidated, and later retrieved have led to a better understanding of how we learn. Grappling with the impediments that make learning challenging leads both to more complex mastery and better retention of what was learned. Many common study habits and practice routines turn out to be counterproductive. Underlining and highlighting, rereading, cramming, and single-minded repetition of new skills create the illusion of mastery, but gains fade quickly. More complex and durable learning come from self-testing, introducing certain difficulties in practice, waiting to re-study new material until a little forgetting has set in, and interleaving the practice of one skill or topic with another. Speaking most urgently to students, teachers, trainers, and athletes, Make It Stick will appeal to all those interested in the challenge of lifelong learning and self-improvement." -- Publisher's description. To most of us, learning something "the hard way" implies wasted time and effort. Good teaching, we believe, should be creatively tailored to the different learning styles of students and should use strategies that make learning easier. Make It Stick "turns fashionable ideas like these on their head. Drawing on recent discoveries in cognitive psychology and other disciplines, the authors offer concrete techniques for becoming more productive learners. Memory plays a central role in our ability to carry out complex cognitive tasks, such as applying knowledge to problems never before encountered and drawing inferences from facts already known. New insights into how memory is encoded, consolidated, and later retrieved have led to a better understanding of how we learn. Grappling with the impediments that make learning challenging leads both to more complex mastery and better retention of what was learned. Many common study habits and practice routines turn out to be counterproductive. Underlining and highlighting, rereading, cramming, and single-minded repetition of new skills create the illusion of mastery, but gains fade quickly. More complex and durable learning come from self-testing, introducing certain difficulties in practice, waiting to re-study new material until a little forgetting has set in, and interleaving the practice of one skill or topic with another. Speaking most urgently to students, teachers, trainers, and athletes, Make It Stick "will appeal to all those interested in the challenge of lifelong learning and self-improvement


Book
Het pomphuis van de 21ste eeuw : educatie in de actieve welvaartsstaat
Authors: ---
ISBN: 9064451702 Year: 2000 Publisher: Berchem EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het 17de-eeuwse pomphuis werden hardnekkige werkweigeraars opgesloten die alleen door hard labeur - pompen - letterlijk het hoofd boven water konden houden. In onze actieve welvaartsstaat worden laaggeschoolde werklozen dwingend aangemaand hun "basic skills" bij te schaven met het oog op hun plaats op de arbeidsmarkt. Zoniet dreigen er sancties.Ook voor wie werk heeft, is er de permanente onzekerheid. Een job voor het leven behoort tot het verleden. In de globaliserende economie wordt levenslang leren een instrument van flexibiliteit en inzetbaarheid - employability. Voor de begeleidende instanties, van volwasseneneducatie over welzijnswerk tot vakbonden, groeit de druk om dit sterk fluctuerende arbeidsleger gewillig in permanente mobilisatie te houden.Moet er niet meer gewerkt worden aan de weerbaarheid van laaggeschoolden? Is de levenslange veroordeling tot leren een teken van vooruitgang? Is om het even welke arbeid een remedie tegen uitsluiting? En moet niet veeleer de uitsluiting dan wel de uitgeslotene geviseerd worden? Een nieuwe invulling van het nobele begrip levenslang leren is nodig om te vermijden dat de (basis)educatie het pomphuis van de 21ste eeuw wordt. Zelfontplooiing staat daarbij centraal.

Keywords

Adult education. --- Education and state. --- Basiseducatie. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Volwassenenvorming. --- Welvaartsstaat. --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- Political philosophy. Social philosophy --- loonarbeid --- Sociology of culture --- arbeidsethiek --- flexibiliteit --- basiseducatie --- Sociology of education --- actieve welvaartsstaat --- levenslang leren --- anno 2000-2099 --- Welvaartsstaat --- Basiseducatie --- Volwassenenvorming --- Permanente educatie --- Volwasseneneducatie --- Beroepsopleidingen --- Adult education --- Education and state --- 316.323.65 --- 331.5 <493> --- 331.55 <493> --- 331.58 <493> --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- maatschappijkritiek --- onderwijssociologie --- volwassenenvorming --- welvaartsstaat --- 493.2 --- #PBIB:2003.3 --- 330.580 --- 470 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 711 Basiseducatie --- #A0006A --- 375 --- 304 --- 339 --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- Gecontroleerde economie. Geleide economie. Welvaarststaat. Algemeenheden --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Adults, Education of --- Education of adults --- Continuing education --- Open learning --- Government policy --- Levenslang leren --- Beroepsopleiding --- werklozen --- educatie

The Bell curve : intelligence and class structure in American life.
Authors: ---
ISBN: 0029146739 9780029146736 Year: 1994 Publisher: New York (N.Y.) Free Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Social stratification --- Sociology of culture --- United States --- Educational psychology --- Environment --- Environnement et hérédité --- Genetic and environment --- Heredity and environment --- Human intelligence --- Intellect --- Intelligence --- Milieu en erfelijkheid --- Mind --- Nature and nurture --- Nature versus nurture --- Nature--Nurture --- Nurture and nature --- Onderwijspsychologie --- Psychologie de l'éducation --- Psychologie pédagogique --- Psychopedagogie --- Psychopedagogy --- Psychopédagogie --- Pédagogie expérimentale --- Verstand --- Intellect. --- Nature and nurture. --- Intelligence levels --- Educational psychology. --- Social aspects --- -Educational psychology --- -Intelligence levels --- -316.342.2 --- 159.9 --- 316.6 --- Intelligence Intelligentie --- Psychologie Psychologie --- Société Maatschappij --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Education Opvoeding --- Tests Tests --- intelligentie --- onderwijssociologie --- 316.342.2 --- Intelligence quotient --- IQ (Intelligence quotient) --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- Genetics and environment --- Nature --- Genetics --- Heredity --- Human beings --- Ability --- Mental retardation --- Thought and thinking --- -Sociale klassen --- Nurture --- Effect of environment on --- Experimentele psychologie --- leren en intelligentie --- leren en intelligentie. --- 316.342.2 Sociale klassen --- Sociale klassen --- Environment and genetics --- Environment and heredity --- Intelligence levels - United States. --- Intelligence levels - Social aspects - United States. --- United States of America


Book
Jaag een rivier niet op : mei '68 - mei '86 : over jongeren midden onderwijs en samenleving.
Authors: --- ---
ISBN: 9065651306 Year: 1986 Publisher: Leuven Infodok

Listing 1 - 10 of 19 << page
of 2
>>
Sort by