Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Art --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Art, Primitive
Choose an application
art criticism --- kunstgeschiedenis --- art history --- kunstbeschouwing --- Art --- anno 1700-1799 --- anno 1800-1999 --- Art. --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Art, Primitive
Choose an application
Legs Homès - Van Schoor : voir [57.772], 16e année (1967)
Art --- Art. --- Art, Daghestan --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Closed periodicals --- Art - Belgium - Periodicals --- Art - Periodicals --- Periodicals --- Périodiques --- kunst --- musea --- Musées --- Musées royaux des beaux-arts de Belgique
Choose an application
Art --- art [fine art] --- Dictionaries --- French --- Dictionnaires français --- -7 <09> --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- -French --- French. --- Dictionnaires français --- 7 <09> --- Dictionaries&delete& --- Terminology --- Art - Dictionaries - French --- art [discipline] --- Histoire --- Dictionnaires
Choose an application
Information retrieval --- Art --- Documentation --- Congresses --- Congresses. --- -015 <48> --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- -Congresses --- 015 <48> --- Documentation&delete& --- Art, Primitive --- Art - Documentation - Scandinavia - Congresses.
Choose an application
Art --- -Art thefts --- 347.78 --- 7.061 --- 174.7 --- Art robberies --- Art stealing --- Plunder of the arts --- Theft --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Forgeries --- Thefts --- Art thefts. --- Forgeries. --- Art thefts --- Art forgeries --- Forgery of works of art --- Counterfeits and counterfeiting --- Forgery of antiquities --- Reproduction
Choose an application
Sofonisba Anguissola, Artemisia Gentileschi, Judith Leyster, Angelika Kauffmann, Elisabeth Vigée-Lebrun, Rosa Bonheur, Natalja Gontsjarova - al deze vrouw horen ontegenzeglijk thuis in de geschiedenis van de westerse schilderkunst. Maar hun namen zijn nauwelijks bekend. Wat is het aandeel van deze vrouwen in de beeldende kunsten? Waarom zijn er maar zo weinig vrouwelijke kunstenaars geweest? En als we één goed schilderij van een vrouw kunnen vinden, waar is dan de rest van haar werk gebleven? En: hoe goed waren de vrouwen die leefden van de schilderkunst? In deze rijk geïllustreerde studie over vrouwelijke schilders en de, psychologische en sociale, hindernissen die zij in de wedloop om erkenning en succes hebben moeten overwinnen (men denke aan: afkeuring door de familie, geen plaats aan kunstacademies, het krijgen van kinderen, afgunst van vaders en broers, commerciële motieven van de kunstgaleries), heeft Germaine Greer, schrijfster van *De vrouw als eunuch*, een geslaagde, polemische poging gedaan om 'de deelname van vrouwen aan de beeldende kunsten aan de orde te stellen, niet zozeer door weer met de mythes aan te komen die zijn ontstaan rond individuele figuren, maar door te proberen die buitenbeentjes weer terug te brengen in de groep van vrouwen waar zij uit naar voren zijn gehaald, en door deze vrouwen te plaatsen in hun sociale en culturele achtergrond.' Vrouwelijke kunstenaars worden dus niet gezien als een serie enkelingen, maar als leden van een groep, die gekweld worden door dezelfde tegenstrijdige motivaties en dezelfde praktische problemen, de hindernissen, uiterlijk of innerlijk, van de wedloop om het succes; de kenmerken die zij met elkaar gemeen hebben, zijn de kenmerken van de onderdrukte persoonlijkheid: zelfcensuur, valse bescheidenheid, onzekerheid, kindvrouwtjes-gedrag, zelfbedrog, vijandigheid tegenover collega's, emotionele en seksuele afhankelijkheid van de man, verlegenheid, minderwaardigheidsgevoelens, onwetendheid.
History --- Art --- 74/76-055.2 --- Kunst ; van vrouwen --- Schilderkunst ; bloemschilderkunst ; stillevens --- Schilderkunst ; portretten --- kunstenaressen --- 7.071 --- Iconografie ; verschillende onderwerpen --- 7.049 --- kunst --- kunstgeschiedenis --- schilderkunst --- vrouwen --- 7.03 --- kunstenaars --- Painting --- Kunst --- Geschiedenis --- Philosophy and psychology of culture --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- gender issues --- women [female humans] --- #breakthecanon --- 700 --- geschiedenis van de vrouw --- kunst algemeen --- art généralités --- schilderes --- Artists --- Visual arts --- Book
Choose an application
S'il y avait un courant "nouvelle histoire de l'art" comme il y a une nouvelle philosophie, René Huygue pourrait en être le parrain. A la fois néoromantique et antimatérialiste, prônant un art "désengagé" mais combattant depuis près de trois quarts de siècle pour le développement d'une éducation esthétique, revalorisant des notions délaissées : âme, esprit, qualité, finalité, René Huyghe fuit tous les déterminismes, qu'ils soient biologiques, sociologiques ou psychologiques. Ces entretiens retracent l'ambiance culturelle des milieux artistiques et intellectuels d'avant-guerre, les rencontres de René Huyghe avec Valéry, Giraudoux, Picasso..., la naissance d'une revue : l'Amour de l'art. Ils sont aussi une suite d'interrogations sur la pensée de Huyghe depuis le Dialogue avec le visible en 1955 jusqu'à Formes et forces en 1971, suivant un itinéraire qui part de la question : qu'est-ce qu'une oeuvre d'art sous ses aspects formels et esthétiques ? pour aboutir à : pourquoi de l'art dans la nature et chez l'homme ? Ils sont ainsi une suite de leçons sur l'art et l'esprit et un dialogue entre deux formes de vision du monde où Simon Monneret joue le rôle du philosophe sceptique face à celui du penseur gnostique.
Art --- Aesthetics. --- Esthétique --- Philosophy. --- Philosophie --- Aesthetics --- Philosophy --- -7.01 --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Beautiful, The --- Beauty --- Esthetics --- Taste (Aesthetics) --- Criticism --- Literature --- Proportion --- Symmetry --- Psychology --- Philosophie de l'art --- Histoire de l'art --- Valery, Paul --- Picasso, Pablo --- Esthétique --- 7.01 --- Art and philosophy --- Analysis, interpretation, appreciation --- Radio broadcasting Aesthetics --- Art - Philosophy
Choose an application
Titre néerlandais : N15238 : De hond als gids in de kunst en in de stad
Art --- Bruxelles --- Folklore --- Iconographie --- Légendes --- #gsdbA --- 73.042 --- Art, Belgian --- Dogs in art --- Dogs --- Canis canis --- Canis domesticus --- Canis familiarus --- Canis familiarus domesticus --- Canis lupus familiaris --- Dog --- Domestic dog --- Domestic animals --- Gray wolf --- Dogs (in religion, folk-lore, etc.) --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Belgian art --- Sint-Martens-Latem (Group of artists) --- XX (Group of artists) --- Zwarte Panter (Group of artists) --- Art, Primitive
Choose an application
Art --- -Art, French --- -351.85 <44> --- Art, Modern --- French art --- Ecole de Nice (Group of artists) --- Forces nouvelles (Group of artists) --- Nabis (Group of artists) --- Ne pas plier (Group of artists) --- Art, Occidental --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Historiography --- France --- Cultural policy. --- Art, French --- 351.85 <44> --- Sociology of cultural policy --- Art, Primitive --- Institut national d'histoire de l'art (france)
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|