Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Literacy --- -372.88*1 <492> --- Illiteracy --- Education --- General education --- Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- Permanente vorming en volwasseneneducatie. --- 372.88*1 <492>
Choose an application
Philosophical anthropology --- 124.2 --- 16 --- 291.1 --- #A9803A --- Zin. Zingeving --- Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie --- Godsdienstfilosofie --- Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- 291.1 Godsdienstfilosofie --- 16 Logica. Kennistheorie. Logische methodiek. Wetenschapsfilosofie --- 124.2 Zin. Zingeving --- permanente vorming en volwasseneneducatie.
Choose an application
analfabetisme --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Belgium --- alfabetisering --- sociaal-cultureel werk, allochtonen --- KVH-BOM --- 372.4 <493> --- #KVHB:Analfabetisme --- 375 --- 374.7 --- Historische en vergelijkende pedagogiek --- Lerarenopleiding --- Orthopedagogiek --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Sociale agogiek --- algemeen --- leermoeilijkheden --- didactische principes --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- algemeen. --- leermoeilijkheden. --- didactische principes. --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- E-books
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Adult education. Lifelong learning --- cultureel werk --- Flanders --- Physical Education and Training --- #TS:KOMA --- C3 --- C6 --- 714 Sociaal-cultureel vormingswerk --- Tijdschrift --- Tijdschriften SAW --- sociaal cultureel werk --- volwasseneneducatie --- vormingswerk --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- Vormingswerk, organisatie en beleid --- 374.7 --- Nederland --- Vlaanderen --- agologie --- basiseducatie --- sociaal-cultureel werk --- volwassenenonderwijs --- volwassenenvorming --- vormingsbeleid --- Education, Physical --- Physical Education --- Physical Education, Training --- Media en communicatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- 492 --- 493.8 --- 37.013 --- 375 --- 374 --- #SBIB:316.334.5U34 --- #SBIB:316.334.5U43 --- duurzaamheid --- duurzame ontwikkeling --- 614.61 --- globalisering --- opbouwwerk --- Sociologie van stad en platteland: milieuproblematiek --- Sociologie van stad en platteland: milieubewegingen --- Milieubeleid; algemeen - Milieurecht; algemeen --- Sociaal-cultureel werk --- Volwassenenvorming --- Tijdschriften.
Choose an application
Fonds VCIM
Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Culture --- Cultuur --- Flandre --- Périodiques --- Tijdschriften --- Vlaanderen --- volksontwikkeling --- sociaal-cultureel werk --- #A0105A --- 374.7 <493=393> --- #C91TS-g --- 714 Sociaal-cultureel vormingswerk --- 662 Samenlevingsopbouw en buurtwerk --- Vormingswerk (sociaal-cultureel werk) --- Periodicals --- Sociaal-cultureel werk --- Sociaal-cultureel werk. --- Volwasseneneducatie. Permanente vorming
Choose an application
In het 17de-eeuwse pomphuis werden hardnekkige werkweigeraars opgesloten die alleen door hard labeur - pompen - letterlijk het hoofd boven water konden houden. In onze actieve welvaartsstaat worden laaggeschoolde werklozen dwingend aangemaand hun "basic skills" bij te schaven met het oog op hun plaats op de arbeidsmarkt. Zoniet dreigen er sancties.Ook voor wie werk heeft, is er de permanente onzekerheid. Een job voor het leven behoort tot het verleden. In de globaliserende economie wordt levenslang leren een instrument van flexibiliteit en inzetbaarheid - employability. Voor de begeleidende instanties, van volwasseneneducatie over welzijnswerk tot vakbonden, groeit de druk om dit sterk fluctuerende arbeidsleger gewillig in permanente mobilisatie te houden.Moet er niet meer gewerkt worden aan de weerbaarheid van laaggeschoolden? Is de levenslange veroordeling tot leren een teken van vooruitgang? Is om het even welke arbeid een remedie tegen uitsluiting? En moet niet veeleer de uitsluiting dan wel de uitgeslotene geviseerd worden? Een nieuwe invulling van het nobele begrip levenslang leren is nodig om te vermijden dat de (basis)educatie het pomphuis van de 21ste eeuw wordt. Zelfontplooiing staat daarbij centraal.
Adult education. --- Education and state. --- Basiseducatie. --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Volwassenenvorming. --- Welvaartsstaat. --- Algemeen. --- Didactische theorieën. --- Political philosophy. Social philosophy --- loonarbeid --- Sociology of culture --- arbeidsethiek --- flexibiliteit --- basiseducatie --- Sociology of education --- actieve welvaartsstaat --- levenslang leren --- anno 2000-2099 --- Welvaartsstaat --- Basiseducatie --- Volwassenenvorming --- Permanente educatie --- Volwasseneneducatie --- Beroepsopleidingen --- Adult education --- Education and state --- 316.323.65 --- 331.5 <493> --- 331.55 <493> --- 331.58 <493> --- Volwasseneneducatie (levenslang leren, permanente educatie, tweedekansonderwijs) --- maatschappijkritiek --- onderwijssociologie --- volwassenenvorming --- welvaartsstaat --- 493.2 --- #PBIB:2003.3 --- 330.580 --- 470 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 450 Werkgelegenheid en arbeid --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 711 Basiseducatie --- #A0006A --- 375 --- 304 --- 339 --- basiseducatie, alfabetiseringswerk, analfabetisme, vormingsinitiatieven --- Gecontroleerde economie. Geleide economie. Welvaarststaat. Algemeenheden --- Openbaar onderwijs: algemeenheden --- Education --- Education policy --- Educational policy --- State and education --- Social policy --- Endowment of research --- Adults, Education of --- Education of adults --- Continuing education --- Open learning --- Government policy --- Levenslang leren --- Beroepsopleiding --- werklozen --- educatie
Choose an application
geletterdheid --- volwasseneneducatie --- alfabetisering --- Sociology of education --- Adult education. Lifelong learning --- Flanders --- Flandre --- Maatschappij --- Sociologie --- Société --- Vlaanderen --- #A9712A --- #KVHB:Taalvaardigheid --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Alfabetisering; Vlaanderen --- Onderwijs 37 --- 450.6 --- Onderwijs: Vlaanderen --- Taal --- Taalverwerving --- Rekenproblemen --- Wiskunde --- Analfabetisme --- Functional literacy --- Numeracy --- Lerarenopleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Vergelijkende pedagogiek --- algemeen --- onderwijsbeleid --- monografieën --- algemeen. --- onderwijsbeleid. --- monografieën. --- 371 --- onderwijs - school --- Algemeen. --- Onderwijsbeleid. --- Monografieën. --- Adult literacy --- Functional illiteracy --- Life skills --- Literacy --- Mathematical ability --- Mathematics --- Statistics
Choose an application
Sociology of work --- Sociology of cultural policy --- Adult education --- Adultes--Enseignement --- Adults--Education --- Arbeid en arbeiders --- Education des adultes --- Education permanente --- Enseignement des adultes --- Enseignement pour adultes --- Ergonomics --- Ergonomie --- Human engineering --- Human factors in engineering design --- Onderwijs aan volwassenen --- Onderwijs voor volwassenen --- Permanente vorming --- Travail et travailleurs --- Volwassenen--Educatie --- Volwassenen--Onderwijs --- Volwasseneneducatie --- Volwassenenonderwijs --- Working class --- Educational sociology --- Travailleurs --- Sociologie de l'éducation --- Education --- 374.7 --- Conditions de travail Werkomstandigheden --- Didactique Didactiek --- Formation Opleiding --- Formation continuée Permanente opleiding --- Stages Stages --- Leermethoden 371.3 --- Sociologie de l'éducation --- 658.386 --- 331.11 --- P44 --- bedrijfsopleiding - opleiding in organisaties --- arbeidsvoorwaarden --- Frankrijk
Choose an application
agologie --- politiserend sociaal-cultureel werk --- exemplarisch onderwijs --- 32 --- 374 <492> --- Social sciences --- -Political science --- -Teaching --- Educational psychology --- #SBIB:37H0 --- #SBIB:324H60 --- Education --- Psychology, Educational --- Psychology --- Child psychology --- Didactics --- Instruction --- Pedagogy --- School teaching --- Schoolteaching --- Instructional systems --- Pedagogical content knowledge --- Training --- Administration --- Civil government --- Commonwealth, The --- Government --- Political theory --- Political thought --- Politics --- Science, Political --- State, The --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- 37.013 --- 371.3 --- Politiek. Staatskunde. Staatswetenschappen --(algemeen) --- Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband--Nederland --- Study and teaching --- Pedagogie --- Politieke socialisatie --- 374 <492> Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband--Nederland --- 32 Politiek. Staatskunde. Staatswetenschappen --(algemeen) --- volwasseneneducatie --- Adult education. Lifelong learning --- vormingswerk --- Political science --- Teaching --- 32 Politics --- educatie --- maatschappijkritiek --- onderwijs
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|