Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

CaGeWeB (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

EhB (1)

EHC (1)

KBR (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2021 (1)

2006 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Ongehoord : Over kleine interacties wanneer woorden niet vanzelfsprekend zijn
Author:
ISBN: 9789462672888 9462672881 Year: 2021 Publisher: EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit boek nemen theatermakers, schrijvers, kunstenaars, therapeuten en orthopedagogen de lezer mee in hun denken rond het thema 'alternatieve vormen van communicatie' en over wat ontmoeting en interactie betekent wanneer woorden niet vanzelfsprekend zijn.Ondanks de grote aandacht voor autobiografische verhalen wordt niet iedereen erkend als een competent verteller. Mensen die niet, moeilijk of anders spreken, om welke reden dan ook, krijgen weinig kans om in dialoog te gaan of om hun angsten, verlangens en noden te uiten. Hun expressievormen zijn meestal ?ongehoord?. Omdat hun expressie en communicatie niet verloopt zoals verwacht én omdat hun stem letterlijk niet gehoord wordt. Maar wat gebeurt er indien we voorbij het louter gesproken woord gaan en inzetten op interactie en ontmoeting? In dit boek nemen theatermakers, schrijvers, kunstenaars, therapeuten en orthopedagogen de lezer mee in hun denken rond het thema ?alternatieve vormen van communicatie? en over wat ontmoeting en interactie betekent wanneer woorden niet vanzelfsprekend zijn. De nadruk ligt niet zomaar op het representeren van persoonlijke verhalen, maar vooral op het tonen hoe we situaties en interacties kunnen creëren waarin verhalen kunnen ontstaan én gehoord worden. Met bijdragen van onder anderen Mira Bryssinck, Alain Platel, Simon Allemeersch, Erik Thys, Ellen Vermeulen, Aagje Swinnen en Hugo Franssen.https://www.epo.be/nl/gezondheid/4819-ongehoord-9789462672888.html


Book
Omgevingsonderwijs : van project naar praktijk
Authors: ---
ISBN: 9023241312 9789023241317 Year: 2006 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Omgevingsonderwijs' - het leren in, van en over je eigen leefomgeving - is een in veel opzichten aantrekkelijke vorm van onderwijs. Het biedt volop mogelijkheden voor onderzoekend, producerend en authentiek leren. Het motiveert: erop uit met je leerlingen, de polder in, de wijk door, het museum in, dat doorbreekt de routine van het dagelijkse schoolwerk en kan het saamhorigheidsgevoel in de klas versterken.Het ontwerpen van omgevingsonderwijs is een enorme opgave. 'Omgevingsonderwijs, van project naar praktijk' helpt scholen en culturele instellingen bij het (samen) opzetten en uitvoeren van omgevingsonderwijs. Aan de hand van tal van praktijkvoorbeelden geeft het antwoord op vragen als: hoe plooi je buitenschoolse onderzoeksopdrachten in het rooster? Wat is nodig aan voorbereiding in de klas? Hoe maak je groepsopdrachten waar lle leerlingen echt aan bijdragen? Hoe beoordeel je zulke opdrachten? Waar kun je subsidie voor je project aanvragen? Hoe zet je een project om in iets blijvends? Steeds wordt geprobeerd de zaak te benaderen vanuit het perspectief van de school n dat van culturele instellingen, groot en klein. (Bron: uitgever)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by