Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
#SBIB:35H24 --- #SBIB:340H30 --- Informatiemanagement bij de overheid --- Staats- en administratief recht
Choose an application
Human sciences (algemeen) --- #SBIB:93H1 --- 910.1 --- Geschiedwetenschap. Hulpwetenschappen van de geschiedenis --- Geografie als wetenschap:--grondbeginselen: theorieën --- #SBIB:303H60 --- #SBIB:35H24 --- C6 --- geografie --- Bijzondere methoden: algemeen --- Informatiemanagement bij de overheid --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Information systems
Choose an application
Minstens 1 op 10 mensen heeft een beperking of een handicap. Met de vergrijzende maatschappij zal deze verhouding gestaag stijgen en zullen steeds meer mensen geregeld specifieke hindernissen voor deelname aan de informatiesamenleving ondervinden. Volwaardig burgerschap kan hierdoor in het gedrang komen. Een overheid, instelling of organisatie moet het daarom als een dwingende realiteit zien om uitsluitingsprocessen of (informatie)monopolies te doorbreken vanuit een gelijkekansen- en diversiteitsbeleid. Werk maken van een aangepaste communicatiehouding is niet alleen een verantwoorde inspanning maar veeleer een contract met de toekomst. Dit handboek wil de lezer over de specifieke drempels leren die verschillende doelgroepen met een handicap, waaronder een steeds groter wordende groep senioren, ervaren bij informatieverwerving en hem of haar over de drempel halen om aangepast te communiceren met deze doelgroepen. Het werk beschrijft de aandachtspunten om de mondelinge, schriftelijke, audiovisuele Of digitale communicatie integraal toegankelijk te maken voor mensen met beperkingen. Het biedt bovendien ontelbare contactadressen van externe ervaringsdeskundigen die hierbij kunnen helpen. De talloze voorbeelden van goede praktijken moeten de creativiteit van de lezer prikkelen en kunnen tot nieuwe communicatietoepassingen leiden. "Over de drempel" richt zich tot communicatieambtenaren, PR- of mediaverantwoordelijken, webbouwers, beleidspersonen en receptionisten van overheidsinstellingen, non-profit organisaties of bedrijven. Ook wie geregeld wat schrijft of organiseert voor een vereniging, wie student of docent is in een communicatie- of webdesignopleiding, wie in een ziekenhuis, revalidatiecentrum of verzorgingstehuis werkt of wie geregeld de contactpersoon is voor mensen met een handicap kan aan deze publicatie iets hebben.InhoudsopgaveDeel 1. De bouwstenen1. De doelgroep2.Communicatie-effecten3.Communicatiekanalen kiezenDeel 2. De aandachtspunten4. Mondelinge communicatie5.Schriftelijke communicatie6.Audiovisuele Communicatie7.Toegankelijke webtoepassingen
personen met een beperking --- communicatie --- Mass communications --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- 667 Gehandicapten --- 695 Communicatie --- 305.8 --- PR --- communicatiemanagement --- gehandicapten --- mondelinge communicatie --- schriftelijke communicatie --- toegankelijkheid --- LIGS --- audiovisuele communicatie --- webtoepassingenvandenb --- 316.77 --- Communicatie --- gehandicaptenzorg --- nersonen met een handicap --- Gehandicapten : communicatie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- public relations --- Communicatiesociologie --- 316.77 Communicatiesociologie --- gehandicapten. --- Gehandicapten. --- access --- communication [function] --- audiences --- handicapped
Choose an application
1. Non-profit communicatie: de werkingscontext 2. De organisatie van de communicatiewerking 3. Ken jezelf, ken je publiek: onderzoek 4. Effecten: mogelijkheden en beperkingen 5. Communicatiecampagnes, communicatieacties 6. Het media-instrumentarium 7. Moeilijk bereikbare doelgroepen 8. Interne communicatie 9. Crisiscommunicatie 10. City- en regiomarketing 11. Sponsoring 12. Bijblijven over communicatie en media in de non-profit sector
Communicatiemedia --- Communication de masse --- Communicatiemanagement --- Communicatie non-profitorganisaties --- Overheidscommunicatie --- overheidscommunicatie --- verenigingsleven --- communicatie --- 305.8 --- 658.8 --- Non-profit organisaties : marketing --- Organisaties : externe communicatie --- communicatie in de hulpverlening --- communicatie in organisaties --- 361.2 --- 65.012 --- 007 --- Non-profitsector --- Communicatie --- Crisiscommunicatie --- Citymarketing --- Sponsoring (alle aspecten) --- Interne communicatie --- Massacommunicatie --- Verenigingen --- Instellingen --- Overheid --- Nonprofit organisaties --- Overheidsmanagement: communicatie --- Communicatie. --- Communicatiemanagement. --- Nonprofit organisaties. --- Overheidscommunicatie. --- Overheidsmanagement: communicatie. --- Communicatie in de hulpverlening --- 061.5 --- Associations Verenigingen --- Communication de crise Crisiscommunicatie --- Sponsoring Sponsoring --- 316.77 --- #SBIB:309H253 --- #SBIB:35H24 --- #SBIB:35H502 --- #VCV monografie 2003 --- #A0409A --- 410 Overheidsdiensten en overheidsbedrijven --- 695 Communicatie --- Action administrative Administratieve actie --- Communication Communicatie --- Communication (administration) Communicatie (overheidsdiensten) --- Communication interne Interne communicatie --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Médias Media --- Modes de communication Communicatiewijzen --- Plan de communication Communicatieplan --- Publicité (administration) Openbaarheid (overheidsdiensten) --- 316.77 Communicatiesociologie --- Communicatiesociologie --- Externe communicatie: non-profit-sector --- Informatiemanagement bij de overheid --- Bestuur en samenleving: overheidscommunicatie --- Social organizations --- Mass communications --- Communicatie ; non-profitorganisaties --- Provincie West-Vlaanderen --- Vereniging --- Overheidsinstelling
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|