Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Auteur Kolet Janssen en een team psychologen en studenten onder leiding van Griet van Vaerenbergh gingen samen op zoek naar de meest gestelde vragen van kinderen rond hun eigen persoonlijkheid en geven in dit boekje een duidelijk antwoord op al deze twijfels. Klaas Verplancke heeft het werkje voorzien van grappige illustraties. Kinderen en ouders kunnen samen op zoek gaan naar een antwoord op al die vragen en twijfels: waarom kan ik sommige dingen beter onthouden dan andere, groeien wij van onder naar boven of van boven naar onder, hoe word je verliefd en wat gebeurt er dan precies, hoe komt het dat we soms niet in slaap raken, hoe los je problemen op, is lachen besmettelijk, waarom doen jongens zo anders dan meisjes, ...?
Psychology --- gedrag (mensen) --- kinderpsychologie --- emoties --- Psychologie --- Kinderpsychologie --- Gedrag --- Emoties --- C3 --- kinderen --- leerproces (x) --- psychologie --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Kinderpsychologie --- 416.23 --- Bewustzijn --- Denken --- Dromen --- Emoties(Gevoelens) --- Geheugen --- Gezin (Ouders) --- Hersenen --- Kinderen --- Opgroeien --- Opvoeding in het gezin --- Persoonlijkheidskenmerken --- Probleemsituaties --- Relaties --- Zintuigen --- Gevoelens --- Gevoelens- gedrag --- Persoonlijkheid --- 416.1 --- Kunst en cultuur --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Man --- Volwassene --- Jeugdpsychologie --- Emotie
Choose an application
History --- Museum exhibits --- Museums --- Study and teaching --- Educational aspects --- Social aspects --- Leerprocessen --- Kinderen --- Geschiedenis --- Tentoonstellingen --- Kunstzinnige vorming --- Vormgeving --- Public institutions --- Cabinets of curiosities --- Display techniques --- Displays, Museum --- Museum displays --- Exhibitions --- Museum techniques --- Leerproces --- Kind --- Tentoonstelling --- China --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
Doorheen de verschillende bijdragen willen de auteurs informatie geven, kritische vragen formuleren en de lezer in staat stellen kritische stellingname in te nemen ten aanzien van vragen als : hoe situeer ik mezelf tegenover ST, wat zoek in wat ST kan bieden, welke vragen moet ik inrichters van ST's stellen?
Primary groups --- groepstherapie --- sensitivitytraining --- Personality development --- Depth psychology --- Interpersonal relations --- #GBIB:IDGP --- #GSDBP --- Apprentissage Leerproces --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Relations humaines Menselijke relaties --- #KVHB:Relaties --- #KVHB:Sensitivity training --- Sociale en echtelijke betrekkingen --- 615.854 --- Psychische therapie (sociodrama) --- sensitiviteitstraining --- Human relations --- Interpersonal relationships --- Personal relations --- Relations, Interpersonal --- Relationships, Interpersonal --- Social behavior --- Social psychology --- Object relations (Psychoanalysis) --- Rapports sociaux et conjugaux --- 361.13 --- 615.86 --- Interpersonal relations. --- 159.923.2
Choose an application
Dit boek wil de spontane leerhonger van het menselijk brein opnieuw aanwakkeren, door de toepassing van recente inzichten in hoe onze hersenen het liefste leren. Het combineert nieuwe leertechnieken zoals Mind Mapping, Speed Reading, Radiant Thinking, en Mental Literacy. Daarnaast vindt de lezer praktische toepassingen van de meervoudige intelligenties van Howard Garder, NLP-ankers, toegepaste meditatie en intuïtieve visievorming. Hierbij hoort een cd 'Mind Manager's2004/118. Plaats: 371.21
Geheugen. --- Leren. --- Permanente vorming. --- Studievaardigheden. --- Leermethoden. --- Lerende organisatie. --- Levenslang leren. --- Studeren. --- Cognitive psychology --- Study methods --- leermethoden --- leren --- didactiek --- Leren --- permanente vorming --- Studievaardigheden --- Mindmapping --- onderwijs --- vorming en opleiding --- Apprentissage Leerproces --- Cerveau Hersenen --- Formation continuée Permanente opleiding --- Intelligence Intelligentie --- Mentorat Mentorschap --- Méthodes d'enseignement Onderwijsmethoden --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- Techniques Technieken --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Leren --- #KVHB:Mind manager --- #KVHB:Studiemethode --- 159.95 --- 37.041 --- leertechnieken --- leren leren --- mind mapping --- 450.8 --- studiemethoden --- 159.953 --- 37.03 --- 493 --- Brein --- Geheugen --- Leren leren --- Levenslang leren --- Mind mapping --- Permanente vorming --- Studeren --- Studiemethodes (Studievaardigheden) --- communicatie --- creativiteit --- geheugen --- geheugentraining --- hersenen --- levenslang leren --- psychologie --- studeren --- studievaardigheden --- 37 --- 371.3 --- 371.39 --- Doelstellingen --- IQ --- Intelligentie --- Intelligenties --- Leerproces --- Leerpsychologie --- Mind Mapping --- Omgeving --- Onbewuste, het --- Onderwijs --- Opleiding in organisaties (bedrijfsopleiding, lerende organisatie) --- Plannen --- Snellezen --- Studiemethode --- Studiemethodes --- leren leren (ler) --- 415.4 --- Hersenen --- Menselijk brein --- studiemethode --- E07066.jpg --- pedagogiek --- studiebegeleiding --- zelfsturend leren --- Vaardigheden talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing --- Cognitieve psychologie --- Studiemethodiek --- methodiek van het studeren, huiswerk, maken van scripties, snellezen --- Methodiek van het studeren --- Sociaal-cultureel werk - Volwasseneneducatie --- 371.21 --- Contains audio-visual material --- studentenbegeleiding --- Studiemethoden --- Mental literacy --- Memory --- Thought and thinking. --- Knowledge management. --- Learning. --- KNOWLEDGE --- MIND --- Management. --- Study --- Administration --- Industrial relations --- Organization --- Learning process --- Comprehension --- Education --- Management of knowledge assets --- Management --- Information technology --- Intellectual capital --- Organizational learning --- Mind --- Thinking --- Thoughts --- Educational psychology --- Philosophy --- Psychology --- Intellect --- Logic --- Perception --- Psycholinguistics --- Self --- Retention (Psychology) --- Thought and thinking --- Executive functions (Neuropsychology) --- Mnemonics --- Perseveration (Psychology) --- Reproduction (Psychology) --- Monograph --- #gsdbP --- Mindmap
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|