Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
#gsdbP --- Wilhemina Johanna Bladergroen --- 464 --- leerproblemen --- opvoeding --- onderwijs --- orthopedagogiek --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- Bladergroen, Wilhelmina Johanna --- kinderkunde --- leerstoornissen --- ontwikkelingspsychologie --- kinderen met leerproblemen
Choose an application
#gsdbP --- #PEDA *6.584 --- #PEDA *6.06 --- #PEDA *6.041.3 --- hersenbeschadiging --- kinderen --- 376.3 --- Didactiek --- Hersenbeschadigingen --- Leerstoornissen --- Materialen --- Opvoeding --- Ruimtelijke oriëntatie
Choose an application
Educational psychology --- Personality development --- Affective and dynamic functions --- leerproblemen --- emotionele problemen --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- #KVHB:Emotionele stoornissen --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- faalangst --- psychologie --- zelfwaardering --- 464 --- 467 --- Basisonderwijs --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- leermoeilijkheden --- Emotionele stoornissen ; kinderen --- Kinderen met gevoelsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale problemen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Emotionele problemen --- Leerproblemen --- Welbevinden --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 467 ) Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- kinderen met emotionele problemen --- kinderen met gedrags- en gevoelsproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- Emotionele stoornissen --- Faalangst --- Gedragsstoornissen --- Leerstoornissen --- Motivatie --- orthopedagogiek --- leerlingen : problemen (ler) --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Onderwijs. --- Leermoeilijkheden. --- leerlinggedrag --- leerkrachten-leerlingen --- #gsdbP --- 371.21 --- 159.94 --- 371.22 --- 376
Choose an application
Wie leeft of werkt met mensen met autisme, komt elke dag wel stukjes tegen van de puzzel die autisme zo boeiend maakt. Sommige stukjes merken we op in onze samenwerking of begeleiding, andere in de manier waarop mensen met autisme in het leven staan. Vaak gaat het om dingen die mensen met autisme wel of niet doen. Om dingen die ze zeggen of ons op een andere manier duidelijk proberen te maken.De AutismeCentraalMethodiek helpt je anders kijken naar het gedrag van mensen met autisme én naar je eigen begeleiding. Aan de hand van zes kernbegrippen - die je gemakkelijk kan onthouden als je de eerste zes letters van het alfabet kent - helpt de methodiek je om een autismevriendelijke school-, leefgroep-, thuis- of werkomgeving te creëren. Dit boek is geen wondermiddel dat alle moeilijkheden magisch uit de wereld zal helpen. Het is wel een duidelijk overzicht dat je doet inzien waar kansen liggen, telkens met oog en respect voor autistisch denken.AUTISME STAAT CENTRAAL!De methodiek maakt gebruik van handige controlepanelen die je helpen jouw aanpak en visie te monitoren. De 52 knopjes en schuivers doen je nadenken: hoe kan ik de wereld begrijpelijk maken voor iemand met autisme? De panelen bieden je op die manier niet alleen een blik op wat wel en niet goed werkt, maar ook inspiratie om mensen met autisme te ondersteunen zodat ze zelf de controle nemen op de mogelijkheden en valkuilen die ze elke dag ervaren.(bron: https://www.acco.be/nl-be/items/9789463448598/Autisme-centraal)
autisme --- ouderbegeleiding --- 462.4 --- personen met een mentale beperking --- Orthopedagogics --- ouders-kind relatie --- orthopedagogiek --- #PBIB:+105.65 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Orthopedagogiek --- Autisme --- Hulpverlening --- Methodiek --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Autismespectrumstoornissen --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
De auteur onderzoekt de wijze waarop een kind in de school functioneer. Waarop dient een pedagoog te letten? Wat voor soort methoden gebruikt hij bij zijn werk? Waartoe moet een kind met schoolproblemen in staat zijn om deze of gene opdracht uit te voeren? Vele aspecten van het schoolonderzoek worden besproken, waarbij ook de begeleiding van het kind (door ouders,leerkrachten, groepsleidsters) en enkele principes inzake de behandeling van leer- en/of gedragsmoeilijkheden aan de orde komen. (Bron: boekcover)
leerproblemen --- gedragsstoornissen --- Educational sciences --- Orthopedagogics --- kinderen --- schoolproblemen --- EDUCATION --- SPECIAL, Netherlands --- Education, Special. --- #GSDBP --- orthopedagogiek --- leerstoornissen --- orthopedagogie --- Special Education --- Educations, Special --- Special Educations --- Disabled Persons --- Netherlands. --- Aruba --- Curacao --- Holland --- Kingdom of the Netherlands --- Sint Maarten --- SPECIAL, Netherlands. --- Education --- Special, netherlands. --- Education, Special
Choose an application
Autisme,Asperger,Autistiform gedrag, PDD NOS,ASS of voluit 'Autisme-spectrumstoornis'. Steeds vaker hoor je ervan in buitengewoon én gewoon onderwijs. Kinderen en jongeren met autisme hebben specifieke onderwijsbehoeften. Autisme eerst al rijst de vraag wat het precies is vergt aangepaste leerinhouden en specifieke leersituaties. Leerkrachten en begeleiders moeten hiertoe voldoende worden opgeleid. Er verscheen al heel wat goede literatuur over de educatieve benadering van autisme. Ook op het Internet vind je een massa aan informatie. Er is zoveel informatie over autisme te vinden dat je er soms je weg niet meer in vindt. Daarom stelde de Coordinatie-Stuurgroep Autisme van hetVVKBuO deze katern samen. De Autisme-Wijzer brengt in kort bestek relevante informatie bijeen en zet richtingwijzers uit naar praktisch handelen en verdere verkenning van deze handicap.Deze Autisme-Wijzer is al aan de vierde druk en aan de derde herziening toe. De uitgave is meer dan een update van de vorige edities.Wat ze zo bijzonder maakt is haar uitgebreide bijlage: de Autisme-KIJK-wijzer.Een KIJK-wijzer. KIJKEN naar. Stilstaan bij. Om kwaliteitsvol onderwijs aan leerlingen met autisme te blijven garanderen, is het belangrijk af en toe bewust stil te staan bij de manier waarop we hen onderwijs geven en bij de manier waarop we hen en hun directe omgeving begeleiden.De Autisme-KIJK-wijzer is een intern evaluatie-instrument op maat van de "autileerkracht" met een BuO-versie en een GON-versie. Autisme-Wijzer en Autisme-KIJK-Wijzer.Voortaan vormen ze één geheel. De eerste bevat richtingwijzers voor goed onderwijs aan leerlingen met ASS. De tweede is een instrument om de kwaliteit van dit onderwijs zo goed mogelijk te bewaken en verder uit te bouwen.
Autistic children --- Education --- Autism --- Diagnosis --- Patients --- Services for --- C6 --- autisme --- Autisme ; kinderen --- Geïntegreerd onderwijs ; autisme --- #PBIB:+105.65 --- Autisme --- 462.4 --- Evaluatie --- Pervasieve ontwikkelingsstoornissen --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Autisme --- Autistische kinderen --- Personality development --- Orthopedagogics --- Psychiatry --- ouders-school relatie --- buitengewoon onderwijs --- kinderen --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- Kinderen. --- Onderwijs --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
dieptepsychologie --- schizofrenie --- drugs --- psychiatrische diagnostiek --- psychopathie --- zelfdoding --- Psychiatry --- psychiatrie --- epilepsie --- psychosomatische stoornissen --- rouwverwerking --- depressies --- neurosen --- psychopathologie --- leerstoornissen --- medische genetica --- psychotherapie --- psychogeriatrie --- anorexia nervosa --- alcoholisme --- Mental disorders. --- Psychiatry. --- Mental Disorders. --- #KVHB:Psychiatrie --- Behavior Disorders --- Diagnosis, Psychiatric --- Mental Disorders, Severe --- Psychiatric Diagnosis --- Disorder, Mental --- Disorder, Severe Mental --- Disorders, Behavior --- Disorders, Mental --- Disorders, Severe Mental --- Mental Disorder --- Mental Disorder, Severe --- Severe Mental Disorder --- Severe Mental Disorders --- Mentally Ill Persons --- Psychiatrists --- Psychiatrist --- #GGSB: Psychologie --- Psychiatric Diseases --- Psychiatric Disorders --- Psychiatric Illness --- Psychiatric Disease --- Psychiatric Disorder --- Psychiatric Illnesses --- Mental Illness --- Illness, Mental --- Mental Illnesses --- Mental Disorders --- Psychologie
Choose an application
#SBIB:37H0 --- Pedagogie --- #GSDBP --- 37.013 --- #GBIB:CBMER --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Kinderpsychologie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Ouders --- #KVHB:Relaties --- 433 --- Communicatie --- Omgang leerling-leerkracht --- Opvoeding --- conflicthantering --- klas --- leerlingenbegeleiding --- luisteren --- pedagogiek --- 111979.jpg --- Conflicthantering --- Klassenmanagement --- 37.013 Pedagogiek --(algemeen) --- Pedagogiek --(algemeen) --- Opvoeding in de praktijk --- #PEDA *1.3 --- #PEDA *1.115 --- #PEDA *1.115.2 --- #PEDA *1.115.3 --- #PEDA *1.115.4 --- #PEDA *1.322.1 --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- opvoeding --- opvoedingsstijlen --- opvoeders --- onderwijsvernieuwing --- Teaching --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- 454.2 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- didactische theorieën. --- gezinspedagogiek. --- 37.013 Pedagogy --- Pedagogy
Choose an application
Inhoud: 1. Psychische stoornissen als gevolg van hersenaandoeningen; 2. Verslaving; 3. Zwakzinnigheid; 4. Functiestoornissen; 5. Gedragsstoornissen; 6. Angststoornissen; 7. Dwangverschijnselen en de obsessief-compulsieve stoornis; 8. Somatoforme stoornissen; 9. Autisme en aan autisme verwante contactstoornissen; 10. Aanpassingsstoornissen, posttraumatische stress-stoornissen en de acute stress-stoornis; 11. Dissociatieve stoornissen; 12. Ticstoornissen; 13. Psychotische toestandbeelden in de adolescentie; 14. Borderline persoonlijkheidsstoornissen en identiteitsstoornis; 15. Leerproblemen en leerstoornissen; 16. Gestoorde gezinsrelaties; 17. Kindermishandeling; 18. Stemmingsstoornissen en suïcide.
606.4 --- kinderpsychiatrie --- psychiatrie --- #KVHB:Kinderpsychiatrie --- #KVHB:Jeugdpsychiatrie --- #KVHB:Psychopathologie --- jeugdpsychiatrie --- psychopathologie --- DSM IV --- aanpassingsstoornissen --- agressiviteit --- angststoornissen --- autisme --- bewustzijnsstoornissen --- borderlinesyndroom --- dissociatieve stoornissen --- dwangstoornis --- eetstoornissen --- gedragsstoornissen --- geneeskunde specialismen --- gezinsproblemen --- hechting (psychologie) --- kindermishandeling --- leermoeilijkheden --- mentaal gehandicapten --- psychodiagnostiek --- psychotherapie --- seksuele ontwikkelingsstoornissen --- slaapstoornissen --- somatoforme stoornissen --- spraakstoornissen --- stemmingsstoornissen --- tic-stoornissen --- verslaving --- zelfdoding --- ADHD (Attention Deficit Hyperactivity Disorder, hyperkinetisch syndroom, MBD) --- adolescenten --- agressiviteit (agressie) --- angst --- anorexia nervosa --- bedwateren --- boulimie (boulimia nervosa) --- dwangstoornis (obsessief-complusieve stoornis) --- encefalitis --- epilepsie --- failure to thrive --- fecale incontinentie (encopresis) --- fobie --- hechting (Bowlby (theorie van), gehechtheid, holding-theorie) --- kindermishandeling (kinderverwaarlozing) --- leerstoornissen --- meningitis --- mongolisme (Downsyndroom) --- paniek --- posttraumatisch syndroom --- pubertas praecox --- schizofrenie --- schoolfobie --- stotteren --- ticstoornissen --- verwardheid --- zwakzinnigheid --- kinderpsychiatrie, jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- (zie ook: orthopedagogiek) --- (zie ook: zwakzinnigheid) --- (zie ook: oorlogstrauma) --- (zie ook: Gilles de la Tourettesyndroom)
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|