Narrow your search

Library

CaGeWeB (6)

UGent (5)

KU Leuven (3)

UAntwerpen (3)

UCLouvain (3)

KBR (2)

ULB (2)

AMSAB (1)

ARB (1)

Arteveldehogeschool (1)

More...

Resource type

book (6)


Language

Dutch (2)

English (2)

French (2)


Year
From To Submit

2003 (1)

1995 (1)

1986 (1)

1980 (1)

1977 (1)

More...
Listing 1 - 6 of 6
Sort by
Aggression, hostility, and violence : nature or nurture?
Authors: ---
ISBN: 0030853060 9780030853067 Year: 1972 Publisher: New York : Holt, Rinehart and Winston,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Wat ons mens maakt : aanleg en opvoeding
Authors: ---
ISBN: 9025419585 9789025419585 Year: 2003 Publisher: Amsterdam/Antwerpen Contact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De rode draad van dit boek gaat over nature en nurture: is de mens het product van zijn genen of van de opvoeding? Ridley toont op basis van de meest recente bevindingen uit het wetenschappelijk onderzoek aan dat deze vraag een schijnprobleem oproept. Onze genetische uitrusting kan pas ten volle tot ontplooing komen in een bepaalde omgeving, en de omgeving kan het organisme slechts vormen dank zij zijn genetische uitrusting.Het boek gaat in op de meest verscheidene aspecten van het menselijk bestaan, van instincten tot cultuur en moraliteit. Het is een sprankelend verslag van de manier waarop de genen de hersenen vormen en geschikt maken voor het absorberen van ervaringen.Het boek bevat zeer veel recente gegevens, en werd door autoriteiten in deze materie als S. Pinker en R. Dawkins zeer positief beoordeeld.


Book
L'Enfant sauvage de l'Aveyron : évolution de la pédagogie, d'Itard à Montesssori
Authors: ---
ISBN: 222812320X 9782228123204 Year: 1986 Publisher: Paris : Payot,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

A partir de l'étude du cas d'un enfant sauvage trouvé dans la région de l'Aveyron, en France, vers 1800 et suivi par le docteur J.-M. Itard, l'auteur, anthropologue, linguiste et psychologue, passe en revue les méthodes d'éducation des sourds-muets et des enfants arriérés en France depuis les méthodes du docteur Itard jusqu'à celles de Maria Montessori

Listing 1 - 6 of 6
Sort by