Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|
Choose an application
Literature --- theater --- theater [discipline] --- Theatrical science --- literatuur
Choose an application
literature [humanities] --- Theatrical science --- theater --- literatuur --- theater [discipline] --- Literature --- literature [discipline] --- literary studies
Choose an application
Theater --- Théâtre --- Periodicals. --- Périodiques --- Theatrical science --- theater [discipline] --- theater --- Belgium
Choose an application
Music --- music [discipline] --- Theatrical science --- theater --- muziek --- theater [discipline] --- Flanders --- Antwerp --- Activités culturelles --- Antwerpen (provincie) --- Anvers (province) --- Culturele activiteiten --- Périodiques --- Tijdschriften --- music [performing arts] --- music [performing arts genre]
Choose an application
In 2010 overleed Eric De Volder, theatermaker die naam maakte met voorstellingen die getypeerd worden door schilderachtigheid en volkse personages. Het 'Etherisch strijkersensemble Parisiana' was de voorloper van alle wonderlijke opvoeringen die later aan zijn geest zouden ontspruiten. Met hun toegankelijke en zelfs volkse, maar tegelijk gesofistikeerde humor waren ze een beslissende invloed op de hedendaagse Vlaamse podiumkunsten. Maar ook internationaal kenden hun voorstellingen groot succes met verbijstering en anarchie in de zalen tot gevolg.
podiumkunsten --- theater --- theater [discipline] --- Theatrical science --- Volder, de, Eric --- Arts du spectacle --- Performing arts --- Podiumkunsten --- Volder, Eric de, --- Theater --- Belgium --- Ghent (Belgium) --- History --- De Volder, Eric
Choose an application
This book is an imaginary arts hall, a visual rollercoaster showing recent work of artists with activities in Flanders and beyond. It should be considered as an exercise in which one is trying to programme all the artistic actions of the past five years in the same arts hall. Without any wall panels. What do you see? A surprising and astonishing arsenal of images of artists who find worldwide recognition with their work. The question however is whether or not this arts hall is that imaginary after all. All of these cultural activities were not gathered in an actual building, but they do however connect with Flanders, an insignificantly small region as opposed to the world map. Because of the restricted surface – museums, theatres, libraries and concert halls are never further than a one-hour drive away – Flanders is kind of an ideal arts hall. Almost nowhere else in the world is the power and the identity of the creative productivity as inversely proportional to the region in which it comes into being. (bron: achterflap)
architectuur --- cultureel erfgoed --- art [fine art] --- cultural heritage --- Architecture --- kunst --- architecture [discipline] --- Flanders --- toegepaste kunsten --- eenentwintigste eeuw --- België --- Vanfleteren Stephan --- 7.039 --- Theatrical science --- theater [discipline] --- Art --- anno 2000-2009 --- Art [Flemish ] --- 21st century --- Catalogs --- Flanders (Belgium) --- Cultural policy --- art [discipline]
Choose an application
Psychiatry --- Theatrical science --- Drama --- theater --- Psychological study of literature --- 792.01 --- 82-2 --- 82-2 Toneel. Drama --- Toneel. Drama --- 792.01 Theater: theorie; esthetica --- Theater: theorie; esthetica --- Drama. --- Psychiatrie. --- Psychologische literatuurstudie. --- Theaterwetenschap. --- Tijdschrift. --- theater. --- Theater. --- Psychodrama. --- Théâtre. --- Psychodrame. --- theater (discipline). --- Therapeutic use.
Choose an application
Arm theater in een gouden tijd toont onze verborgen avant-gardes. Het toneel na de Tweede Wereldoorlog opnieuw uitvinden: dat was de opgave die kunstenaars als Hugo Claus, Franz Marijnen en Tone Brulin zich stelden. Niet alleen schreven ze een nieuwe grammatica voor het lichaam van de toneelspeler. Onder invloed van Antonin Artaud en Jerzy Grotowski eisten ze dat wat op scène gebeurde, dezelfde impact zou hebben als een religieus ritueel of een massamanifestatie.Zonder hen was er geen taal geweest om over de hedendaagse podiumkunsten te spreken. Zij bedachten de woordenschat die later naadloos zou aansluiten bij het werk van de jonge Jan Fabre, Ivo Van Hove of Alain Platel.Aan de hand van vaak ongepubliceerde sleuteldocumenten, die in facsimile worden weergegeven, en talrijke foto's traceert Thomas Crombez de stamboom van de experimentele podiumkunsten. Het resultaat is een opmerkelijke en prachtig geïllustreerde casestudy van de culturele omwenteling tijdens de jaren vijftig, zestig en zeventig.Dit boek vormt de eerste publicatie in de nieuwe reeks 'De coulissen van het geheugen'. Podiumerfgoed dichter bij het heden brengen is de ambitie van dit initiatief. De publicatiereeks wordt ondersteund door de Universiteit Antwerpen, de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten van Antwerpen, Het Firmament (expertisecentrum voor het cultureel erfgoed van de podiumkunsten) en het Vlaams Theater Instituut.
performance art --- avant-garde --- drama [literature] --- performances (kunst) --- theatergeschiedenis --- Theatrical science --- theater --- podiumkunsten --- theater [discipline] --- anno 1950-1959 --- anno 1980-1989 --- anno 1960-1969 --- anno 1970-1979 --- Théâtre néerlandais --- Histoire et critique --- Theater ; Vlaanderen ; 1945 --- -762 --- Theorie van het theater - Geschiedenis --- Theater --- Flemish drama --- Avant-garde (Aesthetics) --- History --- 762 --- Avant-garde (Aesthetics). --- -Theater --- Belgium --- Flanders (Belgium) --- 1945 --- -Experimental theater --- Theorie van het theater en de film - Geschiedenis --- -Théâtre néerlandais --- Théâtre néerlandais --- drama [discipline] --- -Theatrical science
Listing 1 - 8 of 8 |
Sort by
|