Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De waaier 'We komen er wel uit' laat zien wat u kunt doen als een conflict bijna of helemaal uit de hand loopt. Met een aantal handige checklists en tips hebt u een handvat om vaardig met uiteenlopende conflictsituaties om te gaan en leert u probleemoplossend onderhandelen.
Social psychology --- Personality development --- Conflicten --- Conflicthantering --- Managementvaardigheden --- Management --- Communicatieve vaardigheden --- Conflict
Choose an application
Steeds meer steden en gemeenten in Vlaanderen nemen het initiatief om een nieuw concept van dienstverlening aan te bieden om buren- en wijkconflicten te helpen oplossen: burenbemiddeling. In één op de drie Vlaamse gemeenten kunnen inwoners vandaag beroep doen op lokale vrijwillige burenbemiddelaars. Bemiddelen wordt vandaag in velerlei domeinen van onze moderne maatschappij toegepast als methodiek om een conflict op te lossen via samenspraak. Via burenbemiddeling worden conflicterende buren geholpen om samen oplossingen te zoeken voor de ergernis die hen hindert. In al deze gevallen zoekt men naar wederzijdse belangen of begrip. In het beste geval vinden de conflicterende partijen samen een oplossing of een uitweg. Eender welke bemiddelaar hanteert dezelfde methodiek van bemiddeling. Het conflict omzetten in een win-winsituatie, dat is wat elke bemiddeling nastreeft.Dit handboek, geschreven door een aantal geëngageerde coördinatoren van burenbemiddeling uit de Vlaamse steden en provincies, legt uit hoe burenbemiddeling werkt en wat een lokaal bestuur kan doen om een gelijkaardig aanbod uit te werken. Het boek bevat een praktisch overzicht van de verschillende fases in het bemiddelingsproces, telkens aangevuld met voorbeelden, aandachtspunten en tips voor de bemiddelaars.Bron: https://politeia.be/nl-be/book/handboek-burenbemiddeling/16315.htm
Bemiddeling --- Burenbemiddeling --- Steden en gemeenten --- Conflicthantering --- Conflicten --- Social problems --- Sociology of social welfare --- Flanders --- burenhinder --- conflictbemiddeling --- Conflict
Choose an application
Waar mensen samenwerken of samenleven, ontstaan automatisch spanningen en conflicten. De voorbije decennia zijn conflicten op het werk veel meer zichtbaar. Doordat we meer durven verschillen, mondiger zijn geworden, in een snel veranderende context efficiënt moeten blijven, enz... Elke leider die samen met zijn team duurzame resultaten wil neerzetten, kan spanningen maar beter omzetten tot een constructieve dialoog.Deze praktijkgids biedt heldere inzichten in hoe conflicten ontstaan en hoe je er zélf mee aan de slag gaat. Kijk mee over de schouder van een bemiddelaar dankzij zes volledig uitgewerkte cases - récht van de werkvloer. Laat je inspireren door de vele praktische tips voor elke hr-professional en manager.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
pesten --- HRM (human resource management) --- conflicthantering --- Personnel management --- Industrial psychology --- Conflict management --- 65.012.4 --- 097 Personeelsbeleid --- Conflictbeheersing --- Human resource management --- Conflicthantering ; ondernemingen --- personeelsbeleid, methoden --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Mobbing Mobbing --- Tracasseries Pesterijen --- Médiation Bemiddeling --- personeelsbeleid --- conflicten --- HRM --- Management strategie beleid organisatie conflicten --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 658.31 --- Conflicten --- Conflicthantering --- Personeelsmanagement --- Managementvaardigheden --- Ondernemingen --- Monograph --- Conflict --- Onderneming --- Overheidsbeleid
Choose an application
Developmental psychology --- Educational psychology --- Ethics of family. Ethics of sexuality --- 433 --- conflicten --- gezinsopvoeding --- machtsmisbruik --- ouders --- pedagogiek --- Opvoeding in de praktijk --- Lerarenopleiding --- Algemeen.
Choose an application
Leidinggevenden worden vaak geconfronteerd met allerlei soorten conflicten in hun team en in de organisatie. Conflicten kunnen een bron van stress zijn, maar ook een startpunt om verschillen uit te spreken, relaties te herstellen en nieuwe afspraken voor toekomstige samenwerking te maken. Bemiddeling wordt hoe langer hoe meer erkend als een krachtige manier om te interveniëren in conflicten, zonder een beroep te doen op juridische procedures of autoriteiten die een beslissing van bovenaf nemen. Deze pocket is niet geschreven voor de professionele bemiddelaar; hij richt zich specifiek tot de leidinggevende die een rol van bemiddelaar wil opnemen en zich hier grondig op wil voorbereiden. Het boek zorgt voor een houvast om zelf op een constructieve manier bij te dragen aan het oplossen van conflicten in de eigen werkomgeving
conflictbemiddeling --- Personnel management --- leidinggeven --- Industrial psychology --- conflicthantering --- HRM (human resource management) --- Social psychology --- #SBIB:309H251 --- #SBIB:35H303 --- 366.41 --- actief luisteren --- conflicten --- groepsdynamica --- interventies --- leiding geven --- S20090074.JPG --- bemiddeling --- management --- Interne communicatie en organisatie --- Organisatieleer: mensen --- Leidinggeven --- 007 --- 65.012.4 --- Conflicten --- Conflicthantering --- Sociale vaardigheden --- Managementvaardigheden --- Bemiddeling --- Provincie West-Vlaanderen --- leiderschap --- Leiderschap --- Conflict
Choose an application
Middelen is een gesprek waarin je samen over een verschilpunt praat. Daarbij maak je de keuze om elkaars standpunt, gevoel, belang en inzet eerst te erkennen. Als die erkenning goed gebeurt, is er meer kans dat je er samen uitgeraakt. Eerst wederzijdse erkenning, dan praten over oplossingen! Met deze methode kun je zelf aan de slag onder partners, familie, jongeren, buren, collega's, leidinggevenden en medewerkers, vertegenwoordigers, enz. Bemiddelen is een gesprek onder leiding van een geschoold iemand. De bemiddelaar helpt je middelen rond een verschilpunt. Daarom is middelen de basis van elke bemiddeling. Dat betekent dat de bemiddelaar eerst voor wederzijdse erkenning zorgt
gespreksmodellen --- gesprekstechnieken --- conflictbemiddeling --- Mass communications --- Sociaal-agogische vaardigheden --- Conflicten --- Conflicthantering --- Bemiddeling --- Coaching --- 341.62 --- S20080333.JPG --- bemiddeling --- 341.62 Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- Verzoening. Goede diensten. Bemiddeling --- 007 --- Sociaal-agogische vaardigheid --- Conflict
Choose an application
'Éen deel van mijn werk bestaat uit brandjes blussen of voorkomen. Conflicten belemmeren de voortgang. Ik word er pas bijgehaald als het te laat is. Hoe weet ik nu welke interventie de juiste is?' zijn uitspraken van managers. In dit boek bieden de auteurs een handreiking aan managers om hun visie op conflicten om te zetten in actie. Dit doen zij door de drie competenties op het gebied van omgaan met conflicten te verdiepen. Dit boek bestaat uit drie delen: Deel 1 De competentie conflictvaardig: Ik en het conflict -zelfreflectie, Deel 2 de competentie conflictmanagement: De organisatie en het conflict - visie, Deel 3: De competentie conflictcoaching: Het team en het conflict - dagelijkse praktijk. Ieder deel bevat veel praktijkvoorbeelden en oefeningen met bijbehorende inzichten die de manager direct kan toepassen
Personnel management --- Labour conflicts --- coaching --- Organization theory --- Industrial psychology --- conflicthantering --- arbeidsconflicten --- Didactic strategies --- E-books --- 658.3 --- Business management, administration. Commercial organization --- 366.41 --- Coaching --- Conflicten --- Conflicthantering --- Leidinggeven --- Management --- Personeelsmanagement --- Teamwerk --- Reflectie --- Competenties --- Conflict --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Competentie --- Onderwijs
Choose an application
Je kunt niet niet communiceren. Dat is onmogelijk. Maar je kunt wel iets doen aan de manier waarop je communiceert. Het Grote Beïnvloedingsspel leert je hoe. Samen met andere spelers leer je in concrete situaties je eigen gedrag en dat van anderen analyseren en ermee omgaan. Is iemand leidend? Of is hij juist teruggetrokken? Werkt hij mee of is hij juist aanvallend? En hoe ga je om met helpend, opstandig, concurrerend of volgend gedrag van anderen? Het Grote Beïnvloedingsspel is leuk, nuttig en vooral zeer leerzaam voor leidinggevenden, medewerkers, trainers, HRM-functionarissen, (theater)docenten, acteurs en ga zo maar door. Voor wie niet eigenlijk?Bron: https://www.bol.com/nl/p/het-grote-beinvloedingsspel/1001004006850661/?country=BE&Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56491772801-S-375648503008-1001004006850661&&Referrer=ADVNLGOO002008P-G-56491772801-S-375648503008-1001004006850661&gclid=Cj0KCQiAi57gBRDqARIsABhDSMrcIUHUYHIV80S-RLvBDIX7TSMYUl61FXVaJo8qebpOOSNa7qY1g3waAuRxEALw_wcB&gclsrc=aw.ds
Social psychology --- sociale psychologie --- sociale beïnvloeding --- #PBIB:+108.10 --- Roos van Leary --- conflicten --- gedrag --- leiderschap --- management --- trainingen --- 316.77 --- Beïnvloeden --- communicatie --- Communicatie --- Interactie --- Spel; opvoeding --- Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Algemeen --- 007 --- Games --- departement Handelswetenschappen en Bedrijfskunde 11 --- communicatievaardigheden --- interactie --- Gedrag --- Gedragspsychologie --- Beïnvloeding --- Conflicthantering --- Gedragswetenschappen --- Communicatieve vaardigheden --- Groepsdynamiek --- Feedback --- Gedragswetenschap --- Didactics of social education --- Secondary education --- Situatiekaart (casus)
Choose an application
Hoe reageer je op leerlingen die over de schreef gaan? Een vraag waar iedere school mee worstelt en er al dan niet een eigen antwoord op vindt. 'Stagg' is de afkorting van Stappenplan Aanpak Grensoverschrijdend Gedrag. Met de naam Overstagg willen de auteurs beklemtonen dat het gebruik van het stappenplan voor de school wellicht een forse koerswijziging inhoudt. In de plaats van paniekerige, incoherente reacties die tot weinig resultaat leiden, zal de school met Overstagg tot een weloverwogen aanpak komen die samenhang vertoont en die een concreet doel beoogt.
gedragsverandering --- grenzen (psychologie) --- gedragsstoornissen --- leerlingenbegeleiding --- Pupil counseling. Pupil guidance --- schoolproblemen --- 371.2 --- didactische principes --- gedragsproblemen --- gezag --- 454.23 --- gedrag --- Gedragsstoornissen (gedragsproblemen) --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Probleemgedrag --- conflicthantering --- Leerlingbegeleiding --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding --- Didactische principes - conflicten - leerlingen - opvoeding
Choose an application
Bij polarisatie worden vaak conflictstrategieën ingezet. Dat werkt niet, betoogt Bart Brandsma in dit boek. Polarisatie is iets anders dan een conflict. Brandsma geeft duidelijke tips voor het effectief handelen bij wij/zij-denken. Daarbij legt hij relaties met burgerschap, sociale veiligheid en de maatschappelijke context.
identiteit --- cultuurpsychologie --- cultuurverschillen --- Sociology of culture --- sociale vaardigheden --- conflicten --- conflicthantering --- BPB9999 --- 007 --- 301.15 --- PXL-Social Work 2018 --- maatschappelijke integratie --- mensbeeld --- polarisatie --- #SBIB:316.22H30 --- 316.64 --- 316.64 Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Maatschappelijke attitudes --(sociale psychologie) --- Opvattingen omtrent het dialectiek-begrip in de sociologie --- Polarisering --- Groepsdynamiek --- POLARISATIE -- 659.317.1
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|