Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Public administration --- lokale besturen --- cultureel erfgoed --- cultuurbeleid --- Sociology of culture --- cultuur --- #PBIB:+115.11 --- Cultuur : Beleid --- Culturele samenwerking ; gemeenten ; Vlaanderen --- lokaal beleid
Choose an application
Social problems --- Sociology of cultural policy --- Flanders --- #SBIB:012.GIFT --- #SBIB:316.8H15 --- #SBIB:35H436 --- #SBIB:316.7C318 --- #VCV monografie 2001 --- #VCV monografie 2003 --- #A0111A --- 600 Cultuur --- 685 Vrijetijdsbesteding --- #PBIB:+115.12 --- armoedebestrijding --- cultuur, beleid --- kansarmoede --- kunst --- vrijetijdsbesteding --- Welzijns- en sociale problemen: sociale ongelijkheid en armoede --- Beleidssectoren: welzijn, volksgezondheid en cultuur --- Culturele participatie --- Cultuur : Participatie --- Armoede --- Armoedebeleid --- Sociale uitsluiting --- Cultuurparticipatie --- Vrijetijdsbesteding
Choose an application
Public administration --- Business management --- Cities and towns --- Municipal finance --- Villes --- Finances municipales --- Law and legislation --- Droit --- 423.4 Gemeenten. Bestuur --- Administrations locales Plaatselijk bestuur --- Communes Gemeenten --- Municipalités Gemeentebesturen --- Relations administration-entreprise privée Betrekkingen tussen overheid en privé-bedrijven --- villes et communes --- milieubeleid --- urbanisme --- administrations publiques --- bedrijven, management --- cultuur, beleid --- et al. --- financiën, gemeenten --- fiscaal recht --- fiscaliteit, vermindering aanslag --- jeugdbeleid --- milieuproblematiek --- onderwijs --- onroerende goederen --- overheid, plaatselijk --- recht, financieel --- recht, sociaal --- ruimtelijke ordening --- sport --- steden en gemeenten --- politique de l'environnement --- overheidsadministraties
Choose an application
In juni 2009 zal het 10 jaar geleden zijn dat Bert Anciaux de eed aflegde als Vlaams minister van Cultuur en Jeugd. De cultuur- en jeugdsector veranderden de voorbije 10 jaar spectaculair. Het aanbod verbreedde, de kwaliteiten ervan groeiden, de verspreiding in Vlaanderen nam toe. Meer en diversere publieken worden beoogd en bereikt. Daarmee zijn we geëvolueerd tot een Europese koploper. De Vlaamse overheid heeft daartoe bijgedragen, want in dat voorbije decennium zijn beide sectoren opvallend gegroeid en uitgedijd. De middelen, in het bijzonder de subsidies, zijn verdubbeld. Ze ondersteunen zowel de plaatselijke dynamiek als een uitgebreid veld van Vlaamse instellingen, diensten en projecten. Het bereiken van een zo ruim mogelijk publiek wordt gekoppeld aan een volgehouden aanpak van drempels en van de achterstelling van kansengroepen. Bij dit alles vormt kwaliteit de ultieme toets. Dit boekt maakt een balans van het voorbije decennium. Het biedt geen systematische opsomming of een volledige inventaris, maar vertelt grote en kleine verhalen. Zo is deze publicatie vooral een eerbetoon aan de honderdduizenden deelhebbers en deelnemers aan het cultuur- en jeugdbeleid. Het vormt een levendige erehaag voor de makers en de smakers die in Vlaanderen cultuur- en jeugdprojecten inhoud en vorm geven met het oog op een hoopvolle toekomst
cultuur --- jeugd --- cultuurbeleid --- Vlaanderen --- Sociale agogiek --- jeugdwerk- en beleid. --- Cultuurbeleid --- Jeugdbeleid --- Vlaanderen. --- cultuurparticipatie --- Age group sociology --- Sociology of cultural policy --- jeugdbeleid --- anno 2000-2009 --- Flanders --- #SMV:museum --- #SMV:beleid --- #SBIB:316.7C313 --- #FARO gidsen_beleid --- 601 Cultuurbeleid --- 663.1 Jeugdbeleid --- #PBIB:+115.11 --- 497.3 --- België --- 008 --- 351.85 --- 374.3 --- Cultuurbeleid . Vlaanderen --- Cultuurbeleid: regionaal --- Cultuur : Beleid --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Cultuur --- Jeugdwerk --- Overzicht --- Toerisme --- Beleidsplan
Choose an application
Tussen februari 2009 en november 2009 werd een representatieve steekproef van 3144 Vlamingen tussen 14 tot 85 jaar oud uitgebreid en gedetailleerd bevraagd over hun participatiegedrag. De Participatiesurvey 2009 wil antwoorden geven op vragen als: Hoe staat het met de participatie aan kunst en cultuur, het verenigingsleven en sport? Wie participeert en wie niet? Waarom participeren bepaalde groepen meer of minder dan andere? Wat zijn de belangrijkste drempels voor verhoogde participatie ? Hoe staat het met de participatie aan lokale voorzieningen? Welke rol spelen nieuwe communicatiemiddelen? Welke economische aspecten zijn verbonden aan participatie? Hoe is de participatie in de voorbije vijf jaren geëvolueerd?Dit deel bevat de eerste analyses van de Participatiesurvey 2009. Voor kunsten en erfgoed, het lokale cultuuraanbod, het verenigingsleven en sport worden algemene participatiecijfers geschetst, evoluties over een periode van vijf jaar nagegaan en wordt uitgebreid ingegaan op het begrijpen van verschillen in participatiegedrag. De analyses leveren een fijnmazig inzicht in hoe het staat met participatie, hoe verschillen kunnen begrepen worden en een zicht op de mogelijke hefbomen voor een verhoogde participatie. Daarnaast wordt in afzonderlijke hoofdstukken ingegaan op de drempels voor cultuurdeelname en de perceptie van culturele activiteiten, virtuele cultuurconsumptie, participatie in de levensloop, consumentenuitgaven aan sport en cultuur en een economische analyse rond de niet-gebruikswaarde van sport en cultuur. Het werk richt zich tot beleidsmakers, onderzoekers, actoren in het brede veld van cultuur, sociaalcultureel werk en sport, en anderen die inzicht willen verwerven in tendensen, evoluties en het begrijpen van verschillen in participatiegedrag
316.7:796 --- #SBIB:303H34 --- #SBIB:316.7C318 --- Academic collection --- C6 --- cultuur --- participatie --- sociologie (x) --- 600 Cultuur --- 680 Sport --- 497 --- België --- Vlaanderen --- cultuurbeleid --- kunst --- participatiebeleid --- sport --- vrijetijdsbesteding --- 491 --- Cultuurparticipatie --- Participatie, maatschappelijke --- cultuur, beleid --- publieksonderzoek --- S20110110.jpg --- participatie, maatschappelijke --- 316.7:796 Sociologie van de sport --- Sociologie van de sport --- Kwalitatieve methoden: grondige gevallenstudie, casework, social work --- Culturele participatie --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- cultuurbeleid, culturele raden, cultuurpact --- Cultuurbeleid --- Vrijetijdsbesteding --- 301.17 --- Arts surveys --- Arts --- Associations, institutions, etc. --- Recreation --- Social participation --- Citizen participation. --- Cultuur. --- Kunst. --- Participatie. --- Vlaanderen (België). --- Associations, institutions, etc --- Sociale agogiek --- Citizen participation --- Vlaanderen. --- Vrijetijds-, toerisme- en cultuuragologie. --- Sociology of culture --- sportsociologie --- Sociology of sport --- sociaal-cultureel werk --- cultuurparticipatie --- cultuursociologie --- Flanders --- sportbeleid --- Political sociology --- verenigingsleven --- Sociology of cultural policy --- sociale participatie --- cultuurconsumptie --- jeugd --- S20110109.jpg --- Culture --- Flanders (Belgium) --- Cultuur --- Kunsten --- Sport --- Verenigingsleven --- Participatie --- Onderzoek --- Internet --- Kunst --- Recreatie --- Toerisme --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Technologie --- Voeding --- Maatschappij --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Onderzoek (wetenschap)
Choose an application
'Publiek belicht' reikt een beproefd instrument aan voor publieksonderzoek in culturele instellingen. Het is een must voor instellingen die podiumkunsten programmeren, musea en bibliotheken die inzicht willen krijgen in de samenstelling van hun publiek, hun bezoekmotivatie, hun evaluatie van het aanbod enz. Dit boek biedt de lezer: een stapsgewijze methode voor wetenschappelijk verantwoord publieksonderzoek, talrijke praktische tips en suggesties en een lijst met meer dan vijftig standaardvragen, aangepast aan de wensen en behoeften van elke culturele instelling
Culturele instellingen --- Gebruikersonderzoek. --- Applied marketing --- cultuurparticipatie --- Sociology of culture --- cultuursociologie --- cultuurconsumptie --- evenementen marketing --- Marktonderzoek ; culturele instellingen --- #SBIB:316.7C318 --- #SBIB:303H32 --- 311.21 --- #VCV monografie 2004 --- marktonderzoek --- culturele instellingen --- sociale marketing --- 369.1 --- cultuur, beleid --- enquêtetechnieken --- publieksonderzoek --- steekproeftechnieken --- vrijetijdsbesteding --- Onderzoeksmethoden --- Toegepaste marketing --- cultuur --- sociaal onderzoek --- 001.891 --- 001.891 Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden --- 311.21 Statistische gegevens verzamelen --- Statistische gegevens verzamelen --- Culturele participatie --- Waarneming en participerende waarneming, gecontroleerde observatie, groepsdiscussie (vragenlijsten, interviews, experimenten) --- social marketing --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- 008 --- 303 --- 301.08 --- Methodologie --- Gebruikersonderzoeken --- Cultuur --- Instellingen --- Non-profitsector --- Culturele centra (cultureel centrum, cultuurcentra) --- Cultuurparticipatie --- Cultuursociologie --- Culturele centra --- Vlaanderen --- Onderzoek --- Publiek --- Gebruikersonderzoek --- Overheidsinstelling --- Toerisme --- Cultureel centrum --- Ontwikkeling --- Leerlijn --- Emigratie --- Culturele veld --- Onderzoek (wetenschap)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|