Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Dit spel is gebaseerd op de jarenlange ervaring van Leo Bormans en op recent wetenschappelijk onderzoek. Het start vanuit het standpunt dat we geen nieuwe vaardigheden hoeven te leren. Het gaat erom alle aanwezige positieve krachten bij de teamleden te herkennen en te erkennen en ze vervolgens op een actieve manier in te zetten voor de goede werking van het team. Zo wordt één en één drie.Bron: https://www.lannoo.be/nl/team-geluk
Spellen --- Team --- Teams --- Teambuilding --- Samenwerking --- HRM --- Talenten --- Games --- Welbevinden --- Groepsdynamiek --- Positief denken --- Coaching --- Kwaliteiten --- Teamontwikkeling --- Primary groups --- Didactic strategies --- teamwork --- groepsontwikkeling --- geluk --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Talent --- Patiënt --- Verbindend werken --- Verbindende communicatie --- Waardering
Choose an application
Met welke helpende gedachte kun jij je prettiger voelen, of een beter resultaat halen? Kies één of meer kaartjes uit een van de categorieën of trek er een aantal zonder te kijken. Wat is de beste? Probeer die gedachte de komende week uit.De categorieën zijn: - accepteren/aanvaarden- (zelf)vertrouwen - actie/motivatie - presteren.De helpende-gedachtenkaartjes kun je gebruiken in een coachingsgesprek of inzetten bij Teken je gesprek, Kids' Skills of Mission Possible. Ook kun je een van de kaartjes meegeven; door het bij zich te dragen, wordt het kind of de jongere in lastige situaties gesteund door de positieve gedachte op het kaartje.Bron: https://www.uitgeverijpica.nl/titels/onderwijs/begeleiding-ondersteuning/helpende-gedachten-pica
kwaliteitenspel --- kwaliteiten --- coachen --- 433 --- Competenties --- Oplossingsgericht onderwijs --- Opvoeding in het gezin --- Zelfvertrouwen --- ontwikkelingspsychologie --- zelfvertrouwen --- coaching --- Opvoeding in de praktijk --- 658.31 --- Games --- Didactic strategies --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Coaching --- Zelfbeeld --- Positief denken --- Gedachten --- Motivatie --- 305 --- basisonderwijs --- sociale psychologie --- Mindset --- Gedachte --- Mentaliteit --- toegepaste psychologie --- jeugdpsychologie --- jeugdhulpverlening --- empowerment --- Oplossingsgericht werken --- competenties --- Social psychology --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- Cognitieve therapie --- Probleemoplossend denken
Choose an application
De Coachkaarten van Espérance Blaauw zijn al jaren een enorm succes: Inmiddels zijn er meer dan 10.000 exemplaren verkocht. Deze voordeeleditie brengt dit product weer onder de aandacht bij een nieuwe generatie coaches, trainers en leidinggevenden. Waarvan ga je glimlachen? Wanneer voel jij je bijzonder? Wat is je volgende stap? De kaarten tonen beelden en stellen vragen. Ze prikkelen. Helpen om te dromen. Dagen je uit om eerlijke antwoorden te geven. Ze stimuleren kwaliteiten, idealen en behoeften, waardoor je voelt dat je je vanuit je eigen kracht kunt gaan ontwikkelen. De set bestaat uit 70 fotokaarten met vragen die je aan het denken zetten. De kaarten zijn verdeeld in vijf soorten vragen: talentvragen, toekomstvragen, reflectievragen, positief geformuleerde vragen en negatief geformuleerde vragen. Het doel van alle vragen is talent in beeld te brengen. Dit is een effectief instrument om in te zetten bij (persoonlijke) ontwikkeling. De kaarten zijn te gebruiken tijdens coaching, workshops of trainingen, en ter inspiratie voor krachtige brainstormsessies. (https://www.thema.nl/spel-coachkaarten/)
Didactic strategies --- Personnel management --- ontwikkelingspsychologie --- coaching --- HRM (human resource management) --- didactische werkvormen --- Talenten --- Talentontwikkeling --- Coaching --- Leidinggeven --- Functioneringsgesprekken --- Persoonlijke ontwikkeling --- Teamontwikkeling --- Training --- Werkvormen --- Fotokaarten --- Kwaliteiten --- Associëren --- Persoonlijk ontwikkelingsplan (POP) --- Brainstorming --- Reflectie --- Spellen --- Coachen --- Brainstormen --- Games --- Talent --- Leiderschap --- Functioneringsgesprek --- Werkvorm --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Persoonlijk ontwikkelingsplan --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Onderwijs --- Gezelschapsspellen. --- Kaartspellen. --- Coaching.
Choose an application
De bedoeling van dit spel is je op een verrassende manier kennis te laten maken met anderen. Ook wanneer je elkaar al kent, kun je met dit spel nieuwe dingen van elkaar ontdekken, waardoor je elkaar nog beter leert kennen. Het kennismakingsspel bestaat uit 56 kaarten met daarop een vraag en een bijpassende kleurenfoto. Door een foto aan een vraag te koppelen, raak je meer betrokken bij de vraag en wordt je creativiteit gestimuleerd. Als gevolg daarvan vind je gemakkelijker een passend antwoord op de vraag.Met behulp van het 'Kennismakingsspel' leert u anderen op een verrassende manier (nog beter) kennen. Het spel bestaat uit 56 kaarten (10 x 12 cm) met daarop een kleurenfoto en een bijpassende vraag. De foto's zijn uitnodigend, indringend, humoristisch of prikkelend. Het koppelen van een foto aan een vraag verhoogt de betrokkenheid bij de vraag en stimuleert de creativiteit. De vragen zijn verdeeld over zes groepen:- Jeugd & verleden, bijvoorbeeld: Wat wilde je als kind worden?- Karakter & interesse, bijvoorbeeld: Waar vergeet jij de tijd bij?- Doen & laten, bijvoorbeeld: Waar geef je graag geld aan uit?- Motivatie & inspiratie, bijvoorbeeld: Waar krijg je energie van?- Werk & loopbaan, bijvoorbeeld: Waar ben je trots op?- Wensen & toekomst, bijvoorbeeld: Welke baan zou je ooit nog willen?Het spel is niet alleen heel geschikt voor uiteenlopende werksituaties, maar ook voor de familie- of vriendenkring. Wanneer u elkaar al kent, ontdekt u met dit spel nieuwe dingen bij anderen.Een leuke en uitnodigende kennismaking in een groep of team werkt erg stimulerend. Dit spel is niet alleen geschikt voor uiteenlopende werksituaties, maar ook voor de familie- of vriendenkring. Als u elkaar al kent, kunt u met dit spel nieuwe kanten van anderen ontdekken
Primary groups --- kennismaking --- Didactics of social education --- intermenselijke relaties --- Sociale vaardigheden --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Communicatieve vaardigheden --- Kennismaken --- Kwaliteiten. --- 499.4 --- communicatie --- kennismakingsspelen --- spelen --- teamwerk --- 159.923 --- Communicatie --- Persoonlijkheid --- 305.8 --- Kennismakingsspelen --- mondelinge communicatie --- 65.012.4 --- Team personeel talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit success --- Teamvorming --- Persoonlijkheidsleer --- Mondelinge communicatie --- Business management, administration. Commercial organization --- Games --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- spellen --- Kennismaking --- Man --- Volwassene --- Introductie --- Kennismakingsgesprek --- Kennismakingsspel --- Welbevinden --- Kwaliteit (persoonskenmerk)
Choose an application
Een kaartspel met provocerende, inspirerende en confronterende vragen, waarmee je elk probleem tot een mogelijkheid omdenkt. Voor thuis, op het werk of met je oma.Doel van het spel is een probleem om te denken in een mogelijkheid. Het probleem wordt dus niet opgelost, maar het wordt gebruikt om er een nieuwe mogelijkheid van te maken. Dit doe je door middel van de 144 verschillende kaarten waarop intrigerende, inspirerende en confronterende vragen staan. Dit spel biedt nieuwe inzichten die tot een heel ander perspectief op jouw probleem kunnen leiden.Waarschuwing. Dit spel kan ertoe leiden dat je van problemen gaat houden. Motto: het is niet erg als het glas halfleeg is, zolang ik maar niet hoef af te wassen. Kan ook alleen gespeeld worden. Is geen probleem. Wel een mogelijkheid.(https://www.omdenken.nl/winkel/omdenken-kaartspel)
Persoonlijkheidsleer. --- creativiteit --- Didactic strategies --- empathie --- educational games --- Spellen --- Probleemoplossend denken --- Levenskunst --- Jeux Spelen --- Problèmes Problemen --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- spelen --- problemen --- probleemoplossend denken --- educatieve spellen --- didactiek --- spelmaterialen --- 415.4 --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Games --- Didactische werkvormen --- 167.1 --- toegepaste filosofie --- Coaching --- Probleemgestuurd leren --- Vraaggestuurd werken --- Leerpsychologie --- Mindset --- Growth mindset --- Denkpsychologie --- Denktechnieken --- Orthopedagogics --- Educational sciences --- opvoedingstips --- orthopedagogiek --- gedragsstoornissen --- opvoeding --- gezinspedagogiek --- Mentaliteit --- Denktechniek --- Omdenken --- kaartspel --- kwaliteiten --- zelfvertrouwen
Choose an application
Deze ringband behoort bij het Kwaliteitenspel en bevat 20 spelvormen die met het spel kunnen worden gespeeld. Voorbeelden toepassingsmogelijkheden: het geven van feedback - samenwerking - kennismaking - coaching - functioneringsgesprekken.Tevens zijn bij de meeste spelvormen vervolgopdrachten opgenomen, vaak gekoppeld aan het boek "Kwaliteiten" (Gerrickens P, 1997). Dit boek is een heel geschikt hulpmiddel om u verder te verdiepen in de theorie over kwaliteiten
65.012.4 --- 159.9 --- communicatie --- #PBIB:+101.10 --- #PBIB:+108.41 --- Communicatie --- Kwaliteiten --- Spel --- #KVHB:Management --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Persoonlijkheidspsychologie --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- #KVHB:Spellen --- kwaliteiten --- persoonlijkheid --- secundair onderwijs --- spelmateriaal --- volwassenen --- Sociale psychologie --- 005.962.13 --- 417 --- 417.1 --- 621.4 --- 622.9 --- Kennismakingsspelen --- Persoonlijkheidsleer --- Psychologie --- Spelen(Kinderspelen) --- Typologie --- Typologieën --- kwaliteitenspel --- management --- gezelschapsspelen --- Games --- zelfbeeld --- zelfkennis --- 622.1 --- Binnenhuisspelen --- Feedback --- Persoonlijkheidskenmerken --- Teamvorming --- Zelfbeeld (zelfontplooiing, zelfvertrouwen, zelfwaardering) --- Zelfbeeld --- 316.8 ) Agogie --- Didactisch materiaal --- Documentatiemap --- arbeidssociologie (gez) --- psychologie --- spel (gez) --- spelvormen --- trainingsspel --- zelfmanagement --- 159.923 --- Groepen --- Kwaliteit --- Persoonlijkheid --- Samenwerking --- Spelvormen --- 305 --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Spel; opvoeding --- 983138.jpg --- D50049.jpg --- Ontwikkelingsmateriaal --- Persoonlijkheidstrekken --- Relatiespelen --- kwartetspel --- persoonlijkheidsvorming --- Team personeel talenten leidinggeven leiderschap coachen adviseren samenwerken gedrag zelfontplooiing --- spel --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Buiten het onderwijs : Opvoeding : Algemeen --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Secundair onderwijs : Algemeen --- gedrags- en prestatiemanagement --- Persoonlijkheidsleer - Typologiën --- Kaartspelen --- algemene psychologie, persoonlijkheidsleer --- kinder- en gezelschapsspelen --- 37.03 --- jeu --- Kwaliteiten. --- Didactics of social education --- Organization theory --- Personnel management --- Social welfare methods --- organisatiepsychologie --- HRM (human resource management) --- IKZ (integrale kwaliteitszorg) --- Psychology --- Primary groups --- persoonlijkheidsleer --- karakterkunde --- sociale vaardigheden --- Persoonlijkheidsvorming --- Typologie ; psychologie --- #PBIB:+108.31 --- Relaties --- coöperatief --- educatief --- improviseren --- kaarten --- sociaal --- sociale pedagogie --- sociologie --- taal --- waarnemen --- zintuigen --- Karakterkunde --- Sociale vaardigheden --- 980188.jpg --- Kaartspel: relaties --- S2006661.JPG --- interculturele communicatie --- kaartspel --- 484.6 --- multiculturaliteit --- spellen --- relatiespel --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- 007 --- Primaire groepen --- Methoden van het maatschappelijk werk --- Didactiek van de maatschappelijke vorming --- PXL-Education 2014 --- didactische werkvormen --- zelfevaluatie --- Zelfontplooiing --- Educatieve spelen --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Begeleiding --- Supervisie --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Organisatiecultuur --- Coaching --- Functioneringsgesprekken --- Kwaliteitsbeleid --- Studiebegeleiding --- Arbeidsvreugde --- Zelfmanagement --- Organisatieculturen --- Talenten --- Functioneringsproblemen --- graduaat orthopedagogie --- Kwaliteit (proceskenmerk) --- Man --- Volwassene --- Kwaliteit (persoonskenmerk) --- Kennismakingsspel --- Functioneringsgesprek --- Zelfzorg --- Talent --- Functioneringsprobleem (gezondheidszorg) --- gezelschapsspellen --- Functioneringsprobleem (werkcontext)
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|