Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Public administration --- language [general communication] --- Organization theory --- Belgium --- Municipal government --- Flanders (Belgium) --- Management --- Language and languages --- Political aspects --- Local government --- Nederlands
Choose an application
Literature --- Language and languages --- Education --- Littérature --- Langage et langues --- Éducation --- Klassieke oudheid. --- klassieke talen --- 25 <05> --- 938 --- C6 --- Pastoraaltheologie--Tijdschriften --- History Ancient world Greece --- Periodicals --- Didactics of the classical languages --- Archeology --- Ancient history --- archaeology --- Belgium --- Social Sciences --- Museums & Heritage Organizations --- Philologie classique --- --périodique --- --Civilisation classique --- --Education --- Périodiques --- --klassieke talen --- --Didactics of the classical languages --- Literature - Periodicals --- Language and languages - Periodicals --- Education - Periodicals --- Civilisation classique
Choose an application
Sociology of minorities --- Sociolinguistics --- Sociology of culture --- Utrecht --- Multilingualism --- Cultural pluralism --- Dutch language --- Slang. --- Netherlands --- Languages. --- #VCV monografie 2004 --- Plurilingualism --- Polyglottism --- Language and languages --- Cultural diversity --- Diversity, Cultural --- Diversity, Religious --- Ethnic diversity --- Pluralism (Social sciences) --- Pluralism, Cultural --- Religious diversity --- Culture --- Cultural fusion --- Ethnicity --- Multiculturalism --- Slang
Choose an application
Begin 2015 startte het Radio 1-programma Hautekiet met de Heerlijk Helder-campagne. Doel: recht maken wat krom is, namelijk de vaak nodeloos onbegrijpelijke communicatie van politici, juristen, overheidsdiensten, banken, dokters en musea. #HeerlijkHelder werd een begrip. Luisteraars stuurden massaal veel voorbeelden van onheldere taal in. Teksten werden herschreven en ambassadeurs als Rik Torfs en Koen Geens schaarden zich achter de actie. Jan Hautekiet en Ann De Craemer, voorzitster van het Heerlijk Helderpanel, geven in dit boek tal van voorbeelden van krommunicatie, die weleens op de lachspieren werken. Heerlijk Helder is geen stijlgids, maar het vertelt wel waarom mensen wollige taal gebruiken, en waarom het voor henzelf en hun publiek beter is dat ze dat niet doen. Heerlijk Helder is een boek van twee mensen met een hart voor taal, die van heldere communicatie een basisrecht willen maken. Bron : http://www.bol.com
Dutch language --- language [general communication] --- Stilistics --- Communicatie en literatuur --- Communication and literature --- Communication et littérature --- Helderheid taal --- Langage et langues--Pureté --- Language and languages--Purity --- Language purification --- Language purism --- Linguistic purity --- Pureté de langue --- Purification of language --- Purism [Language ] --- Purisme (Langue) --- Purisme (Taal) --- Purity of language --- Taal en talen--Zuiverheid --- Taalkundig purisme --- Taalzuiverheid --- Zuiverheid [Taal] --- 81'27 --- taalzuiverheid --- communicatie --- taalgebruik --- Nederlands --- Taalgebruik --- Communicatie --- 007 --- Communicatie. --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
Dit boek is een studie van de manier waarop Marokkaanse adolescenten op school dagelijks spelen met drie verschillende Nederlandstalige variëteiten: het Antwerps, gebrekkig Nederlands en het Algemeen Nederlands. In dit boek wordt zorgvuldig bestudeerd op welke manieren deze variëteiten worden ingeschakeld in een speelse praktijk die Marokkaanse jongens zelf belachelijk doen en tegenwerken noemen, en waarmee ze zowel saaie lessen opfleuren, als gespannen en onaangename situaties proberen te saboteren door hysterische verontwaardiging, volslagen incompetentie of extreme medewerking te simuleren.
Environmental planning --- ruimtelijke ordening --- architectuurkritiek --- architectuurfilosofie --- Economic geography --- Sociolinguistics --- Dialectology --- Antwerp --- Antwerpen (stad) --- Anvers (ville) --- Enseignement secondaire --- Etrangers --- Intégration sociale --- Middelbaar onderwijs --- Sociale integratie --- Socio-linguistique --- Sociolinguïstiek --- Sociologie --- Vreemdelingen --- steden --- stadsleven --- Vlaanderen --- verstedelijking --- beleid --- fiscaliteit --- politiek --- België --- gemeentepolitiek --- 335 --- Dutch language --- Linguistic minorities --- Moroccans --- Stedelijk beleid --- Social aspects --- Cultural assimilation. --- Stedelijk beleid. --- Ethnology --- Minority languages --- Language and languages --- Minorities --- Flemish language --- Netherlandic language --- Germanic languages --- Cultural assimilation --- Political aspects --- Minoritized languages
Choose an application
Migration. Refugees --- voortgezet onderwijs --- anderstaligen --- NT2 (Nederlands tweede taal) --- meertaligheid --- Didactics of languages --- lesgeven --- Higher education --- Meertalig onderwijs --- Meertaligheid --- Tweedetaalverwerving --- Taalbeleid --- Nederlands 838.5 --- Nt2 --- Nederlands voor anderstaligen --- intercultureel onderwijs --- NT2 --- 489.59 --- Nederlands als tweede taal --- Voortgezet onderwijs --- Nederlands --- Overige onderwerpen --- 838.5 Nederlands voor anderstaligen --- Intercultureel onderwijs --- Secundair onderwijs --- Didactiek --- Taalvaardigheid --- 484.6 --- multicultureel onderwijs --- Dutch language --- Language and languages --- Second language acquisition. --- Study and teaching --- Foreign speakers. --- Study and teaching.
Choose an application
TAALWETGEVING / TAALGEBRUIK - Taalwetgeving in bestuurszaken - taal taalgebruik in bestuurszaken & context van de taalwetgeving in bestuurszaken & systematiek van de taalwetgeving in bestuurszaken & het homogeen Nederlands en Franse taalgebied & de randgemeente(n) & de taalgrensgemeente(n) & het Duitstalige taalgebied & Brussel - Hoofdstad & inrichting van de diensten waarvan de werkkring het ganse land bestrijkt & sanctie(s) en toezicht & enkele bijzondere gevallen & bibliografie INHOUD: Context van de taalwetgeving in bestuurszaken - Systematiek van de taalwetgeving in bestuurszaken - Het homogeen Nederlandse en Franse taalgebied - De randgemeenten - De taalgrensgemeenten - Het Duitse taalgebied - Brussel-Hoofdstad - Inrichting van de diensten waarvan de werkkring het ganse land bestrijkt - Sancties en toezicht - Enkele bijzondere gevallen
Language policy --- Language and languages --- Politique linguistique --- Langage et langues --- Law and legislation --- Droit --- #SBIB:35H500 --- #SBIB:340H30 --- #SBIB:044.IO --- 35.077.92 <493> --- 315.1 Taalwetgeving --- Langage administratif Administratief taalgebruik --- Langues dans l'administration Talen in de administratie --- taalproblematiek --- belgie --- overheidsadministraties --- recht --- taalgebruik --- openbaar bestuur --- 390.9 --- BE / Belgium - België - Belgique --- 350.0 --- 323.1 --- V6 - Droit administratif - Administratief recht --- Bestuur en samenleving: algemene werken --- Staats- en administratief recht --- Taalgebruik bij de overheid--België --- problemes linguistiques --- belgique --- administrations publiques --- gewoonterecht, grondrechten, mensenrechten en privacy --- Organisatie van het openbaar bestuur: algemeenheden. --- Taalgebruik. Vragen rond nationaliteit, ras en taal. --- Openbaar bestuur --- Taalwetgeving --- Openbaar bestuur. --- Taalwetgeving. --- 35.077.92 <493> Taalgebruik bij de overheid--België --- Organisatie van het openbaar bestuur: algemeenheden --- Taalgebruik. Vragen rond nationaliteit, ras en taal --- Law and legislation. --- Monograph
Choose an application
Dictionaries, Polyglot. --- Law --- Dictionaries --- Polyglot. --- Recht --- woordenboeken. --- Woordenboeken. --- English language --- German language --- French language --- Dutch language --- Droit --- Polyglot --- Dictionnaires polyglottes --- Dictionaries, Polyglot --- 34 --- 801.3 --- dictionnaires --- droit --- ouvrages de reference --- 390.1 --- Duits --- Engels --- Frans --- Nederlands --- recht --- woordenboeken --- #KVHA:Recht. Woordenboeken. Meertalige --- 032 --- 033.3 --- 340.18 --- 340.4 --- AA / International- internationaal --- Dictionnaires Woordenboeken --- Droit Recht --- Traduction Vertaling --- 34 <038> --- #A9603A --- Dictionaries, Multilingual --- Languages, Modern --- Multilingual dictionaries --- Polyglot dictionaries --- Encyclopedias and dictionaries --- Language and languages --- 801.3 Lexicografie. Woordenboeken --- Lexicografie. Woordenboeken --- 34 <038> Rechtswetenschappen.--Vertaalwoordenboeken --- Rechtswetenschappen.--Vertaalwoordenboeken --- Acts, Legislative --- Enactments, Legislative --- Laws (Statutes) --- Legislative acts --- Legislative enactments --- Jurisprudence --- Legislation --- Dictionaries&delete& --- naslagwerken --- recht - encyclopedische werken --- Woordenboeken in vreemde talen --- Juridische en administratieve encyclopedieën --- Gerechtelijke stijl en woordenschat --- Juridische encyclopedieën. Wetboeken en repertoria (zuiver recht) --- Woordenboeken --- Rechtsterminologie --- Woordenschat --- E100084.jpg --- Recht ; woordenboeken --- Woordenboek --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie
Choose an application
In een eerste deel wordt nagegaan hoe allochtonen te Brussel aankijken tegen concentratiescholen, wat Turkse en Marokkaanseouders denken over lessen moedertaal voor hun kinderen en of cultuurmenging bij kinderen verwarring sticht of rechtlijnigheid bevordert. De delen twee en drie staan stil bij het onderwijs eigen taal en cultuur respectievelijk in Vlaanderen en Brussel. De auteurs, meestal praktijkmensen, vertellen over wat het OETC eigenlijk moet zijn, hoe met het Nederlands, met het interculturalisme en met de ouders wordt omgegaan. In een laatste hoofdstuk evalueert Johan Leman de toepassing van de non-discriminatieverklaring en schetst hij de positieve bijdrage van het OETC binnen dit kader.
Minorities --- Multicultural education --- Native language --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Intercultureel onderwijs. --- Migranten --- Migrantenkinderen --- Education --- Study and teaching --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen. --- Onderwijs --- concentratiescholen --- intercultureel onderwijs --- Teaching --- moedertaalonderwijs --- Sociology of minorities --- Sociology of education --- Intercultureel onderwijs --- 376.7 --- Concentratiescholen --- Cultuur --- Geïntegreerd onderwijs --- Integratie --- Intercultureel onderwijs ; Brussel --- Intercultureel onderwijs ; materialen --- Taal --- 475.36 --- Allochtonen --- Brussel --- Intercultureel --- Moedertaal --- Nederlands --- Non-discriminatiebeleid --- OETC --- Taalbeschouwing --- Vlaanderen --- geïntegreerd onderwijs --- migranten --- onderwijs aan allochtone groepen --- Nederlands: didactiek anderstaligen --- allochtonen --- cultuur --- didactiek --- taal --- Academic collection --- #PBIB:+105.30 --- #PBIB:+107.31 --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB:Moedertaal --- #KVHB:Onderwijs; allochtonen --- 184 Kinderrechten en onderwijs --- 734 Multicultureel onderwijs --- Onderwijs eigen taal en cultuur OETC --- Mother tongue --- Vernacular language --- Language and languages --- Intercultural education --- Culturally relevant pedagogy --- Ethnic minorities --- Foreign population --- Minority groups --- Persons --- Assimilation (Sociology) --- Discrimination --- Ethnic relations --- Majorities --- Plebiscite --- Race relations --- Segregation --- Onderwijs in eigen taal en cultuur --- (zie ook: roldoorbrekend onderwijs) --- (zie ook: teleonderwijs) --- didactiek basisonderwijs - onderwijs in eigen taal en cultuur --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Opvang anderstalige leerlingen --- Onderwijs : Opvoeding : Intercultureel onderwijs : Algemeen --- Onderwijs in de Eigen Taal en Cultuur (OETC) --- Nederlands als tweede taal --- Allochtone leerlingen --- Migrantenproblematiek --- Linguïstiek --- Taalverwerving --- Concentratieschool --- NT2 --- Allochtone leerling --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Culturally sustaining pedagogy --- Leerling met een migratieachtergrond --- Native language - Study and teaching - Belgium --- Minorities - Education - Belgium --- Multicultural education - Belgium
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|