Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
We worden dagelijks geconfronteerd met collega?s die in complottheorieën geloven, met grensoverschrijdend, racistisch en seksistisch gedrag, een CEO die het met de waarheid niet zo nauw neemt en mensen die vinden dat voor henzelf andere regels gelden dan voor anderen. Hoe ga je daarmee om? Heb je direct je mening paraat en laat je die horen of hou je ? omwille van de lieve vrede - je mond? Durf jij het gesprek aan te gaan? Hoe doe je dat? En vanuit welke waarden voer je dat gesprek dan? Met andere woorden: hoe ziet jouw morele kompas er eigenlijk uit?'Het kompas van de held' helpt je op een eenvoudige manier je eigen morele kompas te vinden en toe te passen. Je krijgt de tools aangereikt om voor jezelf en in je organisatie koers te bepalen en je uit te spreken in lijn met je persoonlijke, professionele en publieke waarden. We hebben in deze tijd helden nodig die in de jungle van meningen als echte leiders vanuit een ethisch besef besluiten durven nemen, krachtige verhalen vertellen en in staat zijn goed te luisteren naar anderen.https://www.managementboek.nl/boek/9789089656582/het-kompas-van-de-held-titia-wolf
Ethiek --- Leiderschap --- Storytelling --- Waarde (ethiek) --- Waardevorming --- Norm (gedragsregel) --- Professionele ontwikkeling --- Persoonlijke ontwikkeling --- Werkvorm --- Organization theory --- Personnel management
Choose an application
Wil je leren hoe je sneller op nieuwe ideeën komt?Wil je de finesses van het brainstormen onder de knie krijgen?Wil je zelf, met je team of je klant aan de slag met creativiteit?Creativiteit HOE? ZO! geeft je een rondleiding in je eigen denken en helpt je om je eigen creativiteit en die van je organisatie actief te ontwikkelen. Het is een leer-, doe- en oefenboek voor iedereen die de sleur van standaardoplossingen wil doorbreken en anderen daarin wil meekrijgen. Met actuele cases en krachtige technieken biedt Creativiteit HOE? ZO! een schat aan inspiratie voor je dagelijkse praktijk.https://www.lannoo.be/nl/creativiteit-hoe-zo-0
Creativiteit --- Creatief denken --- Brainstorming --- Organisatieleer --- Werkvorm --- Denkproces --- Cognitive psychology --- Industrial psychology --- creativity --- creativiteit --- Creativiteit. --- Social psychology --- persoonlijk leiderschap
Choose an application
Een intervisie begeleiden is een van de mooiste begeleidingsvormen. Voor coaches is deze werkvorm vaak een opstap naar teamcoaching, voor deelnemers betekent een goede intervisiesessie vaak de ontwarring van professionele knopen.Oplossingsgerichte intervisie is er voor deelnemers én voor intervisoren. Vanuit het verschil tussen de traditionele en de oplossingsgerichte intervisiemethode toont de auteur de basishouding en de mindset die van een intervisie een oplossingsgerichte intervisie maken. Na dit boek heb je heel wat intervisiemethodieken in de vingers en ben je zelf in staat om oplossingsgericht deel te nemen aan een intervisiebijeenkomst, of ze te begeleiden.Oplossingsgerichte intervisie is een interactief boek. Lees en scan de QR-codes met je smartphone of tablet en ontdek het extra beeld- en werkmateriaal.https://www.larcier-intersentia.com/nl/oplossingsgerichte-intervisie-9789400016347.html
Social welfare methods --- Didactic strategies --- Organization theory --- Intervisie --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Coaching --- Oplossingsgericht werken --- Werkvorm --- Methodiek --- Groepsdynamiek --- Teambegeleiding
Choose an application
Goede trainers onderscheiden zich door boeiende en resultaatgerichte trainingsmethoden in te zetten. Veel trainers vinden het lastig om zelf werkvormen te ontwikkelen die vernieuwend zijn én effect hebben. Dit boek reikt een methodiek aan waarmee je zelf bijzondere werkvormen kunt ontwikkelen die passen bij het doel van de training. Bovendien: waarom zou je alleen de training leuk maken? Vooraf en nadien kan je ook voor een verschil zorgen; van de intake met de opdrachtgever tot een blijvend effect creëren na afloop van de training. Het boek biedt veel voorbeelden en opdrachten die je uitnodigen om zelf aan de slag te gaan
Didactic strategies --- Personnel management --- Objectifs (formation) Doelstellingen (opleiding) --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Créativité Creativiteit --- Training --- Werkvormen --- Ontwikkeling --- Groepswerk --- Groepsdynamiek --- Werkvorm --- Groepswerk (maatschappelijk werk)
Choose an application
Nog niet eerder was het als trainer of docent zo makkelijk om deelnemers aan het werk te zetten. En ze op die manier aan het werk te zetten die het beste bij hen past. Want de een schrijft graag een ontwikkelingsplan, de andere maakt er een rap van en een derde beeldt dat plan het liefste uit. Aan de slag met actiekaarten! is een instrument dat het mogelijk maakt op een effectieve manier de juiste oefening voor je deelnemers te vinden. De actiekaarten besparen je veel tijd en verhogen bovendien de kwaliteit van trainingen of onderwijs. 'Aan de slag met actiekaarten!' bestaat uit een boek en 64 werkvormenkaarten die een trainer of docent direct kan gebruiken om kennis te toetsen of op een creatieve manier te verwerken. Daarnaast zijn er werkvormen om de vertaalslag naar de praktijk te maken door casus- of reflectieopdrachten. Op elke 'Actiekaart' staat een opdracht die deelnemers alleen of met anderen kunnen uitvoeren. Het resultaat van het werken met deze kaarten is dat er een actieve groep deelnemers ontstaat die het beste uit zichzelf halen. Ze leren meer en met meer plezier, en genieten van wat anderen hebben gedaan. Applaus voor elkaars bijdrage is eerder regel dan uitzonderingBron: https://www.standaardboekhandel.be/seo/nl/boeken/leiding-geven/9789058715883/lia-bijkerk-titia-van-der-ploeg/aan-het-werk-met-actiekaarten
vaardigheidsonderwijs --- leergedrag --- actief leren --- Adult education. Lifelong learning --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- kennisoverdracht --- Matériel didactique Leermiddelen --- Games --- Opleidingen --- Opleidingen. --- Groepsdynamiek --- Teamwerk --- Training --- ADSL --- Activerende didactische werkvormen --- Vaardigheden --- Leereffecten --- Meervoudige intelligentie --- Talentontwikkeling --- Onderwijs --- Didactische werkvormen --- Groepsprocessen --- Werkvormen --- Groepsproces --- Opleiding --- Activerende didactiek en samenwerkend leren --- Didactische werkvorm --- Werkvorm --- Arbeidsmarkt --- Didactiek --- Didactisch materiaal --- Activerende werkvormen --- Differentiërend onderwijs --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Evaluatie --- Creativiteit
Choose an application
In Speels coachen beschrijft Lex Mulder kort de theorie van voice dialogue en psychodrama en de technieken die daarbij gebruikt worden. De hoofdmoot van het boek wordt gevormd door verhalen over de sessies met cliënten, geschreven in dialoogvorm. In die verhalensessies legt Lex Mulder uit waarom hij voor een bepaalde aanpak kiest, hoe de wissel werking met een cliënt is, en beschrijft hij in korte kaders de gebruikte technieken. Maar vooral laat hij zien hoe zijn coachingsessies verlopen: met veel beweging, spel en creativiteit. Zijn frisse en energieke manier van coachen spat van de pagina's af en zijn een bron van inspiratie voor coaches en trainers die hun cliënten op een speelse manier willen coachen en plezier in hun vak willen houden door eens op een heel andere manier te werken.
Personnel management --- coaching --- Social psychology --- HRM (human resource management) --- psychodrama --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- Coaching Coaching --- 366.41 --- 371.39 --- Coaching --- Methodiek --- Psychodrama --- Voice dialogue --- Leidinggeven --- 658.31 --- Dramatische werkvormen --- Managementvaardigheden --- Dramatische werkvorm
Choose an application
De mens is van oudsher een speler: de historicus Johan Huizinga heeft hiervoor zelfs de term 'Homo Ludens' bedacht. Inspelen op de 'speellust' van de mens is voor communicatie niet nieuw. Het spel deed al heel lang geleden zijn intrede. Op het gebied van reclame en klantenbinding zijn mooie voorbeelden bewaard gebleven die inmiddels meer dan honderd jaar oud zijn. Er is vrijwel geen onderdeel van het brede communicatievakgebied, waar spellen en games geen rol van betekenis kunnen spelen. Mensen betrekken, spelenderwijs voorlichten, traffic genereren, leren zonder gevaar lopen in de praktijk en ga zo maar door. De huidige stand van de techniek - denk aan mobiele, digitale communicatie en Web 2.0 - maakt het alleen maar makkelijker op het spel (of de game zoals het tegenwoordig heet) in te zetten. Toch worden spellen nog veel minder vaak ingezet dan je zou vermoeden. Het werk laat zien hoe je spellen kunt inzetten in de communicatiepraktijk, van kleine aanpassingen van bestaande spellen tot games die speciaal voor de situatie worden ontwikkeld
Communicatie. --- games --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spelen --- communicatie --- Mass communications --- Massacommunicatie --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- Communicatie --- Communicatiemiddelen --- Vrijetijdsbesteding --- Methodologie --- Spelen --- Werkvormen --- #KVHA:Zakelijke communicatie --- 499.4 --- S20090027.JPG --- spel --- 007 --- 379 --- Communicatiemiddel --- Recreatie --- Spel --- Werkvorm
Choose an application
Niets is zo leuk en boeiend als werken met dramatechnieken bij het begeleiden van volwassenen. Aangepaste vormen van psychodrama, voice dialogue en andere dramatische werkvormen lenen zich uitstekend voor werken met bedrijfstrainingen en bij individuele coaching.Overzicht van dramatechniekenDrama in bedrijf geeft een overzicht van dramatechnieken die goed bruikbaar zijn voor trainers en coaches. Misschien ben je gewend om in je groepen te werken met rollenspellen. Dan ken je vast de reactie van deelnemers dat 'het in de praktijk toch anders is'. Of deelnemers zeggen dat ze niet kunnen acteren. Dit boek laat zien dat je met deze dramatechnieken voorgoed verlost bent van dit soort reacties.Verschillende werkvormenEen groot deel van het boek bestaat uit de beschrijving van korte en langere werkvormen en hun toepassingsmogelijkheden. De werkvormen zijn verdeeld in drie groepen: werkvormen die passen bij individuele vragen in groepsverband, werkvormen voor teams en groepsthema's, en werkvormen die geschikt zijn bij individuele coaching.De cases zijn allemaal gebaseerd op situaties uit de praktijk. De casuïstiek is prettig leesbaar en ongetwijfeld heel herkenbaar voor trainers en coaches.Inhoud Drama in bedrijf:Deel 11 Appetizer: twee cases2 Dramatechnieken in training en coaching: wat is dat?3 Een voorbeeld van een Psychodrama in een bedrijfstraining4 Een voorbeeld van Voice Dialogue in individuele coaching5 Wat maakt het werken met dramatechnieken effectief?6 De meerwaarde voor de organisatieDeel 21 Dramatechnieken voor individuele vragen in trainingsgroepen2 Dramatechnieken voor groepsthema's en teamtrainingen3 Dramatechnieken voor individuele vragen in coaching.
Dramatische expressie. --- Didactic strategies --- Social psychology --- Psychodrama --- Coaching --- Management --- Drama --- Dramatherapie --- Dramatische vorming --- Training --- Voice Dialogue --- Werkvormen --- Coaching Coaching --- Formation dans l'entreprise Werkplekopleiding --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- 371.39 --- Voice dialogue --- Methodiek --- Groepstraining --- Werkvorm
Choose an application
Jongeren hun eigen krachten helpen ontdekken of ontwikkelen, samen met jongeren reflecteren over wat ze kunnen en willen, tips aanreiken die hen beter in staat stellen om hun dromen en ambities te verwezenlijken, dat zijn de doelstellingen van dit boek.Het reikt hapklare handvatten en oefeningen aan, die de ontwikkeling van jongeren positief ondersteunen. Ze vormen een combinatie van (gedrags)cognitieve, (psycho)fysieke en ervaringsgerichte invalshoeken.Dit boek laat toe om er meteen mee aan de slag te gaan, zonder intensieve voorbereiding of studie. Het is uitdrukkelijk op de praktijk gericht, methodisch en evidence-based.Het boek verrijkt niet alleen de jongeren, maar ook de volwassenen die samen met hen hun wortels en vleugels willen versterken!(bron: https://gompel-svacina.eu/product/stevige-wortels-sterke-vleugels-werken-met-jongeren-rond-zelfbeeld-motivatie-grenzen-rust-krachten-en-verantwoordelijkheid/)
Age group sociology --- ontwikkelingspsychologie --- sociaal werk --- jeugd --- motivatie --- Sociology of social welfare --- jeugdzorg --- 362.7 --- Jeugd --- Zelfbeeld --- Motivatie --- Werkvormen --- Identiteitsontwikkeling --- Time-out --- Veerkracht --- Identiteit --- Werkvorm --- Veerkracht (fysica) --- Project --- Veerkracht (weerbaarheid) --- Jongere
Choose an application
De laatste jaren merken we steeds meer interesse voor lichaamsgerichte methodieken in het werken met jongeren. Binnen verschillende sectoren zoals het onderwijs, jeugdwerk, sportverenigingsleven, straathoekwerk en hulpverlening gaan begeleiders aan de slag met diverse activiteiten en methodieken. In dit boek zoomen we in op het pedagogisch boksen. Het idee om boksen in te zetten als een therapeutische, gezondheidsgerichte of sociaalpedagogische interventie is niet nieuw, maar blijft een onderbenut en vaak ook onbekend terrein.Om de lezer een concreet idee te geven over hoe een sportpedagogische methodiek eruit kan zien, beschrijven we een boksproject dat plaatsvond in een gesloten jeugdvoorziening. Het project beoogde de bevordering van het integratieperspectief van jongeren. We laten hierbij uitgebreid de jongeren en de begeleiders zelf aan het woord, en koppelen onze bevindingen aan internationale wetenschappelijke literatuur.Het boek biedt ook een uitgewerkte sportspelmethodiek voor het pedagogisch boksen aan, waarmee de lezer zelf aan de slag kan gaan. Voor de meer ervaren bokstrainer kan dit hoofdstuk nieuwe inzichten bieden om de bestaande lessen te verrijken. Vanuit een beleids- en organisatorisch perspectief geven we bijkomend enkele concrete aandachtspunten voor het opzetten van bokspedagogische projecten.We sluiten het boek af met een pleidooi om bokspedagogische projecten, en bij uitbreiding andere (vecht-)sporten, meer ingang te doen laten vinden binnen het onderwijs, het jeugdwerk en de jeugdhulp.(https://www.standaardboekhandel.be/p/boksen-met-jongeren-9789044138214)
Age group sociology --- Social welfare methods --- Sociology of sport --- Didactics of sports and games --- vechtsporten --- didactiek --- jeugdwerk --- methoden van het sociaal werk --- Sport --- Emancipatie --- Lichaamsgericht werken --- Pedagogiek --- Pedagogisch handelen --- Jeugdhulpverlening --- Methodiek --- Didactische werkvorm
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|