Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Herman Konings, Joeri Van den Bergh en Tom Palmaerts bundelen hun inzichten in één verzamelbundel. Vol trends waar we toekomsten kunnen op bouwen.Herman Konings verkent de nabije toekomst van handel (retail), wandel (mobiliteit) en warmte (gastheerschappij) met nauwelijks opgemerkte 'wendingen' als altruvatie, de bypass-economie, dividualisering, fygitale ruimten en de vlakke leeftijd.Joeri Van den Bergh toont aan hoe de nood aan échte Face Time bij de Generation Y and Z groter is dan ooit. Sociale media maken ons niet minder eenzaam. Gen Y is op zoek naar echte soulmates of 'bondgenoten', zowel in het leven als in merken en producten.Tom Palmaerts gaat op zoek naar onvermoede trillingen, ideeën die nog niet helemaal duidelijk zijn, maar die de potentie hebben om bestaande systemen te veranderen. Concepten die bij sommigen verblindende weerstand oproepen, maar die voor anderen juist de sparkle zijn om nieuwe uitdagingen aan te gaan.Bron : http://www.lannoo.be
Social change --- trends --- futurologie --- Maatschappijkritiek --- Toekomstvisies --- Sociaal leven ; 2000 --- -Sociale media --- Trends --- Sociale verandering --- PXL-Media & Tourism 2016 --- massapsychologie --- communicatiepatronen --- Trendwatching --- Detailhandel --- Mobiliteit --- Digitalisering --- Sociale media --- Verbondenheid --- Creativiteit --- Ideeën --- Trend --- Idee --- Musiceren
Choose an application
De maatschappij is voortdurend in beweging. Ook het communicatievak staat niet stil. Maar hoe weet je welke innovaties er nu echt toe doen voor het communicatievak ? Eric Goubin brengt een overzicht van de 20 meest relevante trends en beschrijft meteen ook de implicaties voor iedere communicatieverantwoordelijke.Bron : http://www.politeia.be
Communicatie --- Trends. --- marketingcommunicatie --- verpakking --- communicatie --- Mass communications --- 316.772 --- communicatiebeleid --- communicatie en media --- communicatievormen --- Massacommunicatie --- Innovatie --- Overheidscommunicatie --- Non-profitsector --- Trends --- Informatie en communicatie : Communicatie --- Information et communication : Communication --- Trend
Choose an application
Onze wereld verandert sneller dan ooit.Wie verantwoordelijkheden draagt in onze maatschappij heeft dus behoefte aan doorzicht in de toekomst.Trendwatcher Herman Konings brengt in zijn nieuwe 'tussentijdse rapport over morgen' 7 intrigerende trends voor het 14de jaar van de 21ste eeuw rond de tafel. Op het eerste gezicht hebben de disgenoten weinig met elkaar gemeen, maar toch is er één verbindende onderstroom: het wederzijds gluren bij nabije of verre buren. We inspireren en worden geïnspireerd door :1 Meer met minder voor meer: wat kunnen westerse ondernemers leren van hun collega's in de groeilanden ?2 De digiboorlingen: wat pikken opvoeders op van de digitale natives, en wat kan technologie leren van hun analoge ouders ?3 Onderscheidend onvermogen: wat kunnen we leren van de millennials, twintigers en jonge dertigers die ondanks hun 'onvermogen' aan tijd en geld zich toch willen onderscheiden ?4 De persoonlijke informatie economie: hoe slim gaan systemen om met data over ons ? En wat krijgen we ervan terug ?5 De hospitology: wat kan de hele retailsector leren van de ervaring met gastvrijheid in de horeca ?6 De amortaliteit: wat betekent de wetenschap voor de gezondheid van ons, leeftijdslozen ? En wat leert technologie van het menselijk lichaam ?7 Het nieuwe subliem: hoe kunnen we het beste uit verleden en toekomst, schoonheid en onooglijkheid, beeld en geluid, tijd en ruimte laten samenvloeien ?14 gastauteurs kruiden dit heerlijke zevengangen-menu en inspireren de auteur, die nu al 21 jaar op professionele wijze veranderingen analyseert.Bron : http://www.lannoo.be
Consumer behavior --- maatschappelijke ontwikkelingen --- Social psychology --- consumentengedrag --- sociale psychologie --- trends --- Forecasting --- Prévision --- Voorspelling --- mens en maatschappij --- trendwatching. --- Toekomstvisies --- maatschappijkritiek --- Consumptiemaatschappij --- Maatschappelijke ontwikkelingen --- 309 --- toekomstvisies --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek; algemeen --- maatschappelijk welzijn en maatschappijkritiek --- Maatschappijkritiek --- Toekomstvisiesies --- Marketing --- Trends --- Trendwatching --- Trendwatchers --- Toekomstvisie --- Trends. --- Trendwatchers. --- Toekomstvisie. --- 21st century --- trendwatching --- Trend --- Financiewezen
Choose an application
Trendwatcher Herman Konings zet enkele trends voor het volgende decennium op een rijtje onder de intrigerende noemer Latte Macchiato. Het warme en schuimende drankje verwijst en passant naar de drijfveren, waarvan de beginletters in Latte Macchiato zijn vervat : L [het lokale], A [het authentieke], T [het traceerbare], T [het trouwhartige], E [het ethische], en daarnaast ook M [het meerledige], A [anticiperen], C [het convergente], C [cultainment], H [het hilarische], I [het i-motionele], A [het aanstekelijke], T [toonaangevend] en O [openheid]. Vormgegeven met veel visuele voorbeelden
trend --- Consumentengedrag. --- Futurologie. --- Marketing --- Trends. --- Toekomst. --- Civilisation --- sociale psychologie --- trends --- consumentengedrag --- Social psychology --- Human beings --- Society --- departement Beeldende Kunst 10 --- psychologische aspecten --- '313' toekomstperspectieven --- 316.3 samenleving --- 305.1 --- Toekomstvisies --- marketing --- massapsychologie --- 309 --- 369.1 --- 658.8 --- maatschappelijke evolutie --- maatschappelijke veranderingen --- maatschappij --- trendwatchers --- trendwatching --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek; algemeen --- marketing - marktonderzoek - marktanalyse --- marketing, verkoop, distributie --- Trendwatching --- 21e eeuw --- Geschiedenis --- 20e eeuw --- Trends --- Toekomstvisie --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Trend --- Financiewezen --- sociale wetenschappen, maatschappelijk welzijn - maatschappijkritiek; algemeen
Choose an application
Met het boek 'Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025' gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's voor Nederland en voor de food retail industrie.De foodretail staat op de drempel van een nieuw tijdperk. Het speelveld is enorm snel aan het veranderen, met nieuwe spelers, nieuwe technologieën en nieuwe concepten. Met het boek Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een toekomstverkenning van hoe op weg naar 2025 deze wereld gaat veranderen. In het boek worden zes thema's belicht waar, naast de Albert Heijn directie, vooral buitenstaanders zoals trendwatchers, leveranciers, ondernemers, start-ups en professoren hun visie op geven en vrijuit nadenken over trends en ontwikkelingen. De thema's zijn: Duurzame samenleving, In verbinding met de klant, Technologie en data, Werk van de toekomst, Voeding van de toekomst en Winkelen in de toekomst.Bron : http://www.managementboek.nl
Business policy --- Advertising. Public relations --- Detailhandel --- Retailmarketing --- Trends --- Trendwatching --- Supermarkten --- Nederland --- Voedingsindustrie --- Voeding en drank --- Trend --- Supermarkt --- Voeding --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Drank --- Gezondheid --- Literatuur
Choose an application
Trendwatchers Herman Konings en Stefaan Vandist reizen de wereld rond en komen tot de vaststelling dat het samenspel van het intermenselijke (WE), het innermenselijke (MYSELF) en het uitermenselijke (ARTIFICIËLE INTELLIGENTIE), in close harmony, de meest verleidelijke toekomstmuziek kan voortbrengen.Bron : http://www.lannoo.be
Sociology --- KI (kunstmatige intelligentie) --- Philosophy and psychology of culture --- Artificial intelligence. Robotics. Simulation. Graphics --- AI, adviseren, verandering, zelfontwikkeling, technologie, transforming, change, gedrag, innovatie --- Changement Verandering --- Innovation Innovatie --- Technologie Technologie --- innovatie --- Artificiële intelligentie --- Trends --- toekomst --- technologie --- 001.895 --- Cultuurfilosofie. Cultuurpsychologie --- Sociologie --- Artificiële intelligentie. Robotica. Simulatie. Graphics --- Trends. --- Marketing --- Trendwatching --- Toekomstvisies --- Cultuurfilosofie --- 005.4 --- Trend --- Financiewezen --- Toekomstvisie
Choose an application
Succesvolle marketeers weten in te spelen op een veranderende omgeving en luisteren naar de wensen en behoeften van de klant. Maar hoe doet u dat, nu adverteren op de traditionele manier niet langer werkt? In 'Marketing. De nieuwe principes' zet Steven Van Belleghem de krijtlijnen uit voor de toekomst van marketing. Hij laat zien wat u als marketeer in huis moet hebben om doortastend te reageren op constante verandering. Daarbij combineert hij een stevig theoretisch kader met inspirerende voorbeelden uit de praktijk. Hoe speelt u slim in op uw consument? En hoe zet u dit om in duurzaam succes voor uw merk, bedrijf of organisatie? In dit standaardwerk over marketing vindt u de antwoorden!- Een onmisbaar basiswerk voor studenten Marketing en Communicatie. - Ook geschikt voor professionals die hun kennis willen verdiepen- Auteur van 'De Conversation Manager' en 'De Conversation Company'.Bron : http://www.managementboek.nl
Marketing. --- Marketing --- marketing --- Communicatie --- Consument --- 658.8 --- verandering --- 369.1 --- consument --- communicatie --- #KVHB:Marketing --- marketing, verkoop, distributie --- Marketing : communicatiestrategieën --- PXL-Music 2015 --- marketingstrategie --- Trends --- Marketingstrategieën --- Marketingmix --- Cybermarketing --- Internet --- Marketingcommunicatie --- Communicatiestrategieën --- Trend --- Marketingstrategie --- Communicatiestrategie --- Financiewezen --- Onlinemarketing
Choose an application
Wat als klanten meer verwachten dan alleen een goed product, uitstekende service en perfect werkende digitale interfaces? En wat als nieuwe technologieën zoals 5G, artificiële intelligentie, quantum computing en robotica mogelijkheden bieden die verder gaan dan alleen gebruiksgemak creëren?Digitaal gebruiksgemak is het nieuwe minimum. Het is een commodity. De klant vindt het ondertussen de meest normale zaak van de wereld om met één druk op de knop toegang te hebben tot een reeks diensten en producten. De komende jaren zullen bedrijven een actieve rol moeten spelen in de 'life journey' van klanten: dromen mee helpen uitkomen en problemen in het dagelijks leven wegnemen. Daarnaast kijken klanten meer naar bedrijven dan naar overheden om maatschappelijke problemen zoals klimaat, gezondheidszorg en mobiliteit aan te pakken.Als je bedrijf erin slaagt een goed werkende digitale dienstverlening aan te bieden, een levenspartner van klanten te worden en mee een oplossing te zijn voor maatschappelijke uitdagingen, dan bouw je 'an offer you can't refuse'.Bron : http://www.standaardboekhandel.be
Klantgericht ondernemen --- Digitalisering --- Trends --- Dienstverlening --- Consumentengedrag --- Klantenservice --- Klantenbinding --- Marketing --- marketing --- consumenten --- adviseren, beleid, big data, change, cultuur, customer experience, gedrag, innovatie, strategie, succes, verandering, transforming --- klantenbinding --- klantenservice --- klantentevredenheid --- Trend
Choose an application
Het eerste Nederlandstalige boek over toekomstverkenning, geschreven door internationale topspecialisten. Toekomstdenken is meer dan ooit nodig in de huidige turbulente omgeving. Dit nieuwe domein steunt op multidisciplinair onderzoek rond leiderschap, strategie en besluitvorming in onzekere omstandigheden. Toekomstmakers is een onmisbare inspiratiebron voor bedrijfsleiders, beleidsmakers, ondernemers en politici. Maar bovenal voor jongeren die de toekomst zullen maken.De kunst van vooruitdenken is ook een pleidooi om het debat over de toekomst op het hoogste niveau vorm te geven. Bron : http://www.boekenbank.be
Planning. --- Strategisch management. --- Toekomstvisies. --- Sociology of policy --- beleid, cultuur, gedrag, management, organisatie, strategie, succes, verandering --- #SBIB:316.22H40 --- #SBIB:35H411 --- 651 Maatschappij. Algemeen --- beleidsvorming --- 331.068 --- politique economique --- previsions economiques --- 331.31 --- 650 --- AA / International- internationaal --- 369.1 --- consumentengedrag --- toekomstvisies --- trends --- trendwatching --- Sociologie en beleidsprobleembenadering --- Beleidscyclus: voorbereiding (inclusief planning) --- Futurologie --- economisch beleid --- economische vooruitzichten --- Economisch beleid --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- In- en verkoopsorganisatie en -techniek --- Toekomstbeeldvorming --- Trends --- Trendwatching --- Economie --- Toekomstvisie --- Trend
Choose an application
Environmental planning --- Sociology of environment --- Social policy --- Social problems --- Human settlements. --- Municipal services. --- Etablissements humains --- Services municipaux --- Urban Health --- Public Policy. --- Sanitation. --- Public policy. --- Affaires urbaines --- Armen in het stedelijk milieu --- Habitat humain --- Menselijke nederzettingen --- Pauvres dans les villes --- Pauvreté en milieu urbain --- Pauvreté urbaine --- Peuplements humains --- Politique de la ville --- Politique des villes --- Problèmes urbains --- Stedelijke problemen --- Steden--Beleid --- Steden--Problemen --- Stedenbeleid --- Villes -- Pauvres --- Villes et État --- Villes--Politique --- Globalization. --- Housing --- Poverty. --- Socioeconomic Factors. --- Urban policy. --- Urban poor. --- Urbanization --- Urbanization. --- economics. --- trends. --- Globalization --- Human settlements --- Municipal services --- Urban policy --- Urban poor --- City dwellers --- Poor --- Cities and state --- Urban problems --- City and town life --- Economic policy --- Sociology, Urban --- City planning --- Urban renewal --- Cities and towns, Movement to --- Urban development --- Urban systems --- Cities and towns --- Social history --- Sociology, Rural --- Rural-urban migration --- Municipal services within corporate limits --- Public services --- Municipal government --- Public utilities --- Habitat, Human --- Human habitat --- Settlements, Human --- Human ecology --- Human geography --- Population --- Sociology --- Land settlement --- Global cities --- Globalisation --- Internationalization --- International relations --- Anti-globalization movement --- Poverty --- Public Policy --- Sanitation --- Socioeconomic Factors --- trends --- economics --- Urbanisation --- Politique urbaine --- Pauvres en milieu urbain --- Mondialisation --- Economics. --- Trends. --- Urban Health - trends --- Urbanization - trends --- Housing - economics --- GEOGRAPHIE DE L'HABITAT GENERALE --- GEOGRAPHIE URBAINE --- GLOBALISATION --- URBANISATION
Listing 1 - 10 of 30 | << page >> |
Sort by
|