Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Als kinderen sociaal onhandig zijn, worden ze al gauw vreemd of niet passend bij de sociale norm gevonden. In dit praktische handboek staat een schat aan bekende en gemakkelijk te leren spelletjes voor kinderen van 5 tot 12 jaar om sociale vaardigheden aan te leren en het helpt volwassenen om de sociale vaardigheden van kinderen te begrijpen en aan te moedigen. Daarnaast presenteert Kinderen sociale vaardigheden leren de theorie achter de spelletjes in begrijpelijke taal en bevat het een grote variatie aan leuke activiteiten, actief en passief, verbaal en non-verbaal, voor groepen van verschillende groottes. Deborah Plummer schenkt aandacht aan kwesties die zich voor kunnen doen als je werkt met kinderen met zeer uiteenlopend communicatief gedrag, inclusief kinderen met leerproblemen. Zij biedt een verscheidenheid aan cognitieve- en gedragsmethoden om kinderen te helpen de vaardigheden die in de spelletjes aan bod komen, te versterken.
basisonderwijs --- spelen --- Didactics of sports and games --- Didactics of social education --- sociale vaardigheden --- pedagogiek --- spelactiviteiten --- Sociale vaardigheden ; kinderen --- Sociale opvoeding --- Spelend leren --- #PBIB:+108.31 --- Spel; opvoeding --- Spel --- spellen --- communicatieve vaardigheden --- 796.1 --- Spelen --- Sociale vaardigheden --- Probleemoplossend denken --- 433.6 --- Onderwijs : Opvoeding : Ontwikkelen van sociale vaardigheden : Lager onderwijs : Algemeen --- opvoeding in de praktijk, kind, spel en speelgoed --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Lager onderwijs
Choose an application
Onderzoek heeft steeds vaker aangetoond dat zelfs erg jonge kinderen weinig zelfrespect laten zien als in hun levenservaring negatieve eigenschappen de boventoon voeren. In dit praktische handboek staat een schat aan leuke en gemakkelijk te leren spelletjes die zorgvuldig zijn uitgekozen om het zelfrespect van kinderen van 5 tot 11 jaar op te bouwen en vast te houden. De selectie spelletjes weerspiegelt de zeven sleutelelementen van een gezond zelfrespect - zelfkennis, ik en anderen, zelfacceptatie, onafhankelijkheid, zelfexpressie, zelfvertrouwen, zelfbewustzijn - en stimuleert tot nadenken en discussie.
spellen --- eigenwaarde --- Didactics of sports and games --- Developmental psychology --- persoonlijkheidsleer --- pedagogiek --- speltherapie --- spelactiviteiten --- #PBIB:+105.91 --- 796.1 --- Spelen --- Sociale vaardigheden --- 433.6 --- sociale vaardigheden --- Zelfvertrouwen --- zelfbewustzijn --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- opvoeding in de praktijk, kind, spel en speelgoed --- Zelfbeeld --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Respect --- Lager onderwijs --- Spel
Choose an application
Het eerste deel van dit boek bevat theoretische en praktische achtergronden over de emotie 'boosheid'. Het tweede en grootste deel bespreekt 81 spelletjes verdeeld over negen categorieën om boosheid bij kinderen onder controle te krijgen. Deze niet-competitieve spelletjes zijn geschikt voor kinderen van 5-11 jaar. Bij elk spel staan met icoontjes aangegeven de spelduur, groepsgrootte, leeftijd en of er veel of weinig gesproken moet worden. Het is vooral een praktisch boek: voor kinderen om sociale vaardigheden aan te leren en voor volwassenen om boosheid bij kinderen beter te begrijpen. De uitgave is overzichtelijk en kan gebruikt worden op school (individueel en groepsgerichte educatie), maar ook op clubs, BSO of thuis. Met pagina's om zelf aantekeningen te maken. Bevat een alfabetische lijst met spelletjes en een bibliografie van Engelse boeken.
spellen --- Didactics of sports and games --- emoties --- boosheid --- pedagogiek --- speltherapie --- spelactiviteiten --- #PBIB:+105.91 --- 796.1 --- Emoties --- Boosheid --- Sociale vaardigheden --- Speltherapie --- Spel; opvoeding --- Spel --- 433.4 --- Boos zijn --- Spelletjes --- 433.6 --- sociale vaardigheden --- boos zijn --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Geestelijke gezondheid van leerlingen : Algemeen --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Kind, spel en speelgoed --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Conflicthantering --- Spelen --- Lager onderwijs
Choose an application
Kinderen die moeite hebben met veranderingen, regelmatig stress ervaren of angsten hebben, kunnen vaak wel wat hulp gebruiken bij het omgaan met hun emoties. In dit vrolijke en creatieve boek worden theoretische achtergronden gecombineerd met een rijkdom aan activiteiten die kunnen helpen bij het opbouwen van zelfvertrouwen en veerkracht. In het eerste deel wordt uitgelegd hoe emoties werken en waarom we ons op een bepaalde manier gedragen. Er wordt onder andere gewerkt met verbeeldingskracht voor het maken van positieve keuzes. Daarna volgen activiteiten die zowel individueel als in groepen kunnen worden uitgevoerd. Kinderen worden aangemoedigd om naar zichzelf en anderen te kijken en na te denken over wat ze voelen en wat ze zouden willen bereiken. (Bron: covertekst)
angst --- stress --- zelfvertrouwen --- Psychology --- Orthopedagogics --- kinderen --- emoties --- sociale vaardigheden --- verandering --- welbevinden --- 305.8 --- 467 --- 606.4 --- Angsten --- Emoties(Gevoelens) --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Sociale opvoeding --- Sociale vaardigheden --- Stress --- Welbevinden --- Zelfvertrouwen --- 37.032 --- Activiteiten --- Communicatie --- Stress ; kinderen --- Zelfvertrouwen ; kinderen --- 111110.jpg --- Angsten ; kinderen --- Communicatie ; algemeen --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Kinderpsychiatrie - Jeugd- en adolescentiepsychiatrie --- Schoolbooks - Didactic material --- Sociaal-emotionele problemen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Kinderen --- 416.5 --- Angst --- Veranderingen --- Sociaal-emotioneel probleem --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Primary education
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|