Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De bedoeling van dit boek is een positief zelfbeeld creëren bij kinderen waardoor ze liefdevoller met zichzelf omgaan en daardoor ook met anderen. Het is geen boek om in één keer uit te lezen. Elk hoofdstuk of 'geheim' heeft even tijd nodig om te bezinken. De opdrachten op het einde van elk hoofdstuk stimuleren kinderen om nogmaals na te denken over de tekst. Er is ook ruimte voor eigen notities opdat kinderen hun eigen gevoelens kunnen leren verwoorden. Ik ben een topper is geschreven voor kinderen van negen t/m twaalf jaar. Ze kunnen het boek zelf lezen, maar het is ook geschikt voor ouders om af en toe uit voor te lezen en aan de hand van de opdrachten een dialoog aan te gaan met hun kind. Ik ben een topper kan ook gebruikt worden in het onderwijs. Vanaf het derde leerjaar kan de leraar klassikaal met de twaalf thema's aan de slag. De cd achterin bevat een gezongen en een karaoke versie van zes liedjes. De muzieknotaties en teksten werden eveneens opgenomen in het boek.
Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics
Choose an application
Dit handboek bevat meer dan 25 methodieken die erop gericht zijn huiselijk en seksueel geweld binnen de cultuurspecifieke context bespreekbaar te maken. Deze methodieken waarvan de meeste al vele malen gebruikt en bijgesteld zijn in de praktijk, zijn ontwikkeld door preventiewerkers, vrouwen van zelforganisaties, maatschappelijk werkers van de vrouwenopvang en andere betrokkenen. De doelgroep is voorlichters of hulpverleners binnen de reguliere zorg- en preventie-instellingen, zelforganisaties en andere initiatieven binnen de eigen gemeenschappen. Het handboek bestaat uit vijf delen: 1. basisinformatie; 2. voorlichtingsmethoden; 3. steungroepen; 4. weerbaarheidstrainingen; 5. eerste opvang; 6. update
Sociology of minorities --- Sociology of environment --- Sociology of social welfare
Choose an application
Weerbaar zijn betekent dat iemand kan opkomen voor zijn eigen wensen, grenzen en behoeften en daarbij rekening houdt met de wensen en grenzen van een ander. Weerbaar gedrag is dus gedrag waarin je voor jezelf opkomt met respect voor jezelf én voor de ander.Het Handboek weerbaarheid is dé leidraad voor iedere weerbaarheidstrainer, ervaren en onervaren. Het boek biedt een theoretische onderbouwing van de methodiek van psychofysieke weerbaarheid en een praktijkgedeelte. Weerbaarheidsthema’s als pesten, huiselijk geweld, agressieregulatie en loverboys zijn uitgebreid beschreven. De aandachtspunten voor praktisch iedere doelgroep zijn helder uiteengezet en de beschrijving van opzet en uitvoering van diverse vormen van weerbaarheidstraining zijn praktisch geformuleerd. Met de voorbeeldwerkvormen die dit handboek afsluiten kan iedere professional direct aan de slag.Behalve een naslagwerk is deze uitgave ook een studieboek; voorafgaand aan ieder hoofdstuk zijn de leerdoelen van dat betreffende hoofdstuk beschreven, het bevat verwerkingsopdrachten en een aantal praktijkvoorbeelden.
assertiviteitstraining --- weerbaarheid --- 361.13 --- sociale weerbaarheid --- racisme --- Social psychology --- Personality development --- persoonlijkheidsontwikkeling --- sociale psychologie --- seksuele intimidatie --- Sociology of minorities --- agressie --- pesten --- Sociale psychologie --- Sociologie van de minderheden --- Persoonlijkheidsontwikkeling --- Assertiviteit --- Zelfverdediging --- Persoonlijkheid --- Zelfvertrouwen --- Psychologie --- Volwassene
Choose an application
Dit kaartspel kan bij het Ik ben een topper - boek gebruikt worden, maar ook onafhankelijk.Het bevat 50 kaarten waarop belangrijke levenslessen of spreuken staan. Op de achterkant staan een vraag en een opdracht. Iedere opdracht leert het kind iets over zichzelf en over het leven. Er zijn knutselopdrachten, doe-opdrachten en interactieve opdrachten.De opdrachten zullen het kind helpen een positief zelfbeeld te krijgen en zich sterker te voelen.Via dit spel leer je met verschillende emoties om te gaan. Waarom? Omdat sommige gevoelens heel lastig kunnen zijn. Je leert ook hoe je je talenten kunt ontdekken.Er zijn 10 toppers die allemaal een eigen geheim en een eigen kleur hebben. Je kunt een kaart trekken die past bij hoe jij je voelt die dag. Bijvoorbeeld; je kunt vandaag wel een oppepper gebruiken. Kies dan de kleur lila uit van de positieve Topper. De oefening zorgt dat je je wat blijer zult gaan voelen.Bron: https://www.semmie.net/Ik-ben-een-topper-kaartspel
Emoties --- Persoonlijke ontwikkeling --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Visualisatie --- Coaching --- Talenten --- Zelfbeeld --- Creatief denken --- Emotie --- Talent --- Affective and dynamic functions --- Primary education --- Orthopedagogics --- Positief denken --- Citaat --- Assertiviteit --- Mindset --- Probleemoplossend denken
Choose an application
In deze 'Leermiddelenlijst (hoog)begaafden' vindt u een overzicht van leermiddelen voor (hoog)begaafden uit groep 1 tot en met 8 (van tweede kleuterklas tot zesde leerjaar). De meest recente informatie over leermiddelen voor (hoog)begaafden treft u aan op www.infohoogbegaafd.nl/hbpo.
Choose an application
Alle informatie over het Akkoord van Schengen dat op 26 maart 1995 in werking trad, en dat de personencontroles aan de grenzen en de toelating van vreemdelingen tot de Schengen-lidstaten regelt. De volgende topics komen uitvoerig aan bod: visa/grenscontrole; asiel; terug- en overname; reglement persoonregistratie SIS/Sirene.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|