Narrow your search

Library

DocAtlas (6)

Arteveldehogeschool (1)

KDG (1)

UCLL (1)

VIVES (1)


Resource type

book (4)

audio (1)

object (1)


Language

Dutch (6)


Year
From To Submit

2016 (1)

2009 (1)

2004 (1)

1995 (1)

Listing 1 - 6 of 6
Sort by

Audio
Ik ben een topper : een oppepboek voor kinderen
Authors: ---
ISBN: 9789020638110 Publisher: Alkmaar Puur

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bedoeling van dit boek is een positief zelfbeeld creëren bij kinderen waardoor ze liefdevoller met zichzelf omgaan en daardoor ook met anderen. Het is geen boek om in één keer uit te lezen. Elk hoofdstuk of 'geheim' heeft even tijd nodig om te bezinken. De opdrachten op het einde van elk hoofdstuk stimuleren kinderen om nogmaals na te denken over de tekst. Er is ook ruimte voor eigen notities opdat kinderen hun eigen gevoelens kunnen leren verwoorden. Ik ben een topper is geschreven voor kinderen van negen t/m twaalf jaar. Ze kunnen het boek zelf lezen, maar het is ook geschikt voor ouders om af en toe uit voor te lezen en aan de hand van de opdrachten een dialoog aan te gaan met hun kind. Ik ben een topper kan ook gebruikt worden in het onderwijs. Vanaf het derde leerjaar kan de leraar klassikaal met de twaalf thema's aan de slag. De cd achterin bevat een gezongen en een karaoke versie van zes liedjes. De muzieknotaties en teksten werden eveneens opgenomen in het boek.


Book
Mozaïek. Preventie en opvang huiselijk en seksueel geweld allochtone vrouwen. Deel 4. Weerbaarheidstrainingen
Authors: ---
Year: 2004 Publisher: Utrecht Transact

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek bevat meer dan 25 methodieken die erop gericht zijn huiselijk en seksueel geweld binnen de cultuurspecifieke context bespreekbaar te maken. Deze methodieken waarvan de meeste al vele malen gebruikt en bijgesteld zijn in de praktijk, zijn ontwikkeld door preventiewerkers, vrouwen van zelforganisaties, maatschappelijk werkers van de vrouwenopvang en andere betrokkenen. De doelgroep is voorlichters of hulpverleners binnen de reguliere zorg- en preventie-instellingen, zelforganisaties en andere initiatieven binnen de eigen gemeenschappen. Het handboek bestaat uit vijf delen: 1. basisinformatie; 2. voorlichtingsmethoden; 3. steungroepen; 4. weerbaarheidstrainingen; 5. eerste opvang; 6. update


Book
Handboek weerbaarheid. : Van theorie naar toepassing.
Authors: --- ---
ISBN: 9789088506871 Year: 2016 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Weerbaar zijn betekent dat iemand kan opkomen voor zijn eigen wensen, grenzen en behoeften en daarbij rekening houdt met de wensen en grenzen van een ander. Weerbaar gedrag is dus gedrag waarin je voor jezelf opkomt met respect voor jezelf én voor de ander.Het Handboek weerbaarheid is dé leidraad voor iedere weerbaarheidstrainer, ervaren en onervaren. Het boek biedt een theoretische onderbouwing van de methodiek van psychofysieke weerbaarheid en een praktijkgedeelte. Weerbaarheidsthema’s als pesten, huiselijk geweld, agressieregulatie en loverboys zijn uitgebreid beschreven. De aandachtspunten voor praktisch iedere doelgroep zijn helder uiteengezet en de beschrijving van opzet en uitvoering van diverse vormen van weerbaarheidstraining zijn praktisch geformuleerd. Met de voorbeeldwerkvormen die dit handboek afsluiten kan iedere professional direct aan de slag.Behalve een naslagwerk is deze uitgave ook een studieboek; voorafgaand aan ieder hoofdstuk zijn de leerdoelen van dat betreffende hoofdstuk beschreven, het bevat verwerkingsopdrachten en een aantal praktijkvoorbeelden.


Object
Ik ben een topper : kaartspel
Authors: --- ---
ISBN: 9789020638165 Publisher: Z.p. Kaijer Creative

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit kaartspel kan bij het Ik ben een topper - boek gebruikt worden, maar ook onafhankelijk.Het bevat 50 kaarten waarop belangrijke levenslessen of spreuken staan. Op de achterkant staan een vraag en een opdracht. Iedere opdracht leert het kind iets over zichzelf en over het leven. Er zijn knutselopdrachten, doe-opdrachten en interactieve opdrachten.De opdrachten zullen het kind helpen een positief zelfbeeld te krijgen en zich sterker te voelen.Via dit spel leer je met verschillende emoties om te gaan. Waarom? Omdat sommige gevoelens heel lastig kunnen zijn. Je leert ook hoe je je talenten kunt ontdekken.Er zijn 10 toppers die allemaal een eigen geheim en een eigen kleur hebben. Je kunt een kaart trekken die past bij hoe jij je voelt die dag. Bijvoorbeeld; je kunt vandaag wel een oppepper gebruiken. Kies dan de kleur lila uit van de positieve Topper. De oefening zorgt dat je je wat blijer zult gaan voelen.Bron: https://www.semmie.net/Ik-ben-een-topper-kaartspel


Book
Leermiddelenlijst (Hoog) Begaafden. Overzicht van leermiddelen voor (hoog) begaafden - groep 1 tot en met 8
Authors: --- ---
Year: 2009 Publisher: Enschede Stichting LeerplanOntwikkeling

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze 'Leermiddelenlijst (hoog)begaafden' vindt u een overzicht van leermiddelen voor (hoog)begaafden uit groep 1 tot en met 8 (van tweede kleuterklas tot zesde leerjaar). De meest recente informatie over leermiddelen voor (hoog)begaafden treft u aan op www.infohoogbegaafd.nl/hbpo.


Book
Het Schengenrecht voor vreemdelingen en vluchtelingen. Overeenkomsten tussen Schengen-Staten en Besluiten van het Uitvoerend Comité
Authors: ---
Year: 1995 Publisher: Utrecht NCB

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Alle informatie over het Akkoord van Schengen dat op 26 maart 1995 in werking trad, en dat de personencontroles aan de grenzen en de toelating van vreemdelingen tot de Schengen-lidstaten regelt. De volgende topics komen uitvoerig aan bod: visa/grenscontrole; asiel; terug- en overname; reglement persoonregistratie SIS/Sirene.

Keywords

Law --- Europe

Listing 1 - 6 of 6
Sort by