Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Je bent een mens op deze aarde en dat is een hele belevenis. We maken van alles mee in de wereld en ook vanbinnen gebeurt er van alles. In onze binnenwereld ben jij met je gedachten, gevoelens, lichamelijke sensaties, beelden, muziek, herinneringen, fantasieën. Deze wonderlijke binnenwereld stuurt op een heel krachtige manier ons gedrag. Soms zit dat ons in de weg en doen we niet de dingen die we eigenlijk zouden willen doen. Wil jij leren hoe die superkrachten werken en wil je leren hoe jij die krachten in kan zetten om te leven zoals jij dat wilt? In dit boek vind je naast informatie en voorbeelden, veel praktische oefeningen om mee aan de slag te gaan. Je leert je gedachten en gevoelens beter te begrijpen en je leert er woorden aan te geven, waardoor je er makkelijker over kan praten. Je wordt aan het denken gezet over wie je wilt zijn en wat je belangrijk vindt in jouw leven. Je leert dat we als mens allemaal in hetzelfde schuitje zitten. Jij bent oké, ook als je je naar voelt of nare dingen denkt. 'Wonderlijke binnenwereld' is geschreven voor kinderen en jongeren en voor de mensen om hen heen. De rode draad in het boek is de Acceptatie en Commitment Therapie (ACT), een nieuwe therapievorm waarvan de leertheorie (onder andere Cognitieve Gedragstherapie) en recent onderzoek naar gedachten en taal de basis vormen.
psychotherapie --- 615.8 --- Developmental psychology --- jeugd --- ontwikkelingspsychologie --- emoties --- mindfulness --- Acceptatie- en commitmenttherapie
Choose an application
Dit leer-werkboek gaat over seksuele vorming. Over hoe het lichaam in elkaar zit, over relaties en seksualiteit. Daarom begint het boek met: Wie ben ik? Wat kan ik? Daarna gaat het over ik en de ander en Ik en mijn lichaam. Het gaat ook over pesten en plagen, vriendschap en relaties, de puberteit en veranderingen in het lichaam, en verliefdheid.
615.51 --- Seksuele voorlichting --- Didactics of social education --- Didactics of medicine --- Secondary education --- Sexology
Choose an application
Dit leer-werkboek gaat over seksuele vorming. Over open in gesprek gaan, maar ook over hoe je zwanger kunt worden en wat er daarna allemaal gebeurt in je lichaam. Daarna gaat het over anticonceptiemiddelen en over welke mogelijkheden je hebt bij ongewenste zwangerschap.
615.51 --- Seksuele voorlichting --- Didactics of social education --- Didactics of medicine --- Secondary education --- Sexology
Choose an application
Het spel is voor kinderen in de prepubertijd een belangrijk medium. Via spel doen ze nieuwe ervaringen op, hun leer- en oefenproces intensiveert en ze leren gebeurtenissen op waarde schatten. In een therapeutisch proces kan deze goed bij kinderen passende manier van leren worden gebruikt als aanvulling op cognitieve gedragstherapie.Na een introductie tot het spel en de speltherapie laat Silvia Höfer zien hoe het begeleid individueel spel kan worden verweven met het therapeutisch proces. De auteur verduidelijkt de toepassing van het begeleid individueel spel binnen de gedragstherapeutische behandeling van kinderen en jeugdigen aan de hand van vele praktijkvoorbeelden, dialogen tussen psychotherapeut en cliënt, fotos en tabellen.De eerste twee hoofdstukken in Speltherapie vormen een inleiding op het thema spel vanuit ontwikkelingspsychologisch, neurobiologisch en spelpsychologisch perspectief en leggen daarmee een belangrijke basis voor de speltherapeutische praktijk binnen de gedragstherapie. In hoofdstuk 3 worden vervolgens de traditionele speltherapeutische methoden gepresenteerd die gebruikt worden bij het begeleid individueel spel. Hoofdstuk 4 slaat een brug tussen kinder- en jeugdgedragstherapie en therapeutisch spel, en toont in beginsel aan hoe zowel het op behoefte georiënteerde en op emotie gerichte spel alsook cognitieve en operante aspecten in de therapeutische spelbegeleiding verenigd worden. De hoofdstukken 5-9 beschrijven het concreet werken met het begeleid individueel spel. Hoofdstuk 10 bevat voorbeelden van praktijkgevallen die het werken met begeleid individueel spel verduidelijken.
615.854 --- Speltherapie --- Cognitieve therapie --- Gedragstherapie --- Spelen --- gedragstherapie --- Cognitieve gedragstherapie --- 607.56 --- creatieve therapie --- cognitieve gedragstherapie --- cognitieve therapie --- 615.84 --- Spel- en culturele therapie --- Kinderen --- kinderen --- Speltherapie. --- kinderen. --- Kinderen. --- spelen --- speltherapie --- Psychiatry --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Hoe word je verliefd? Wat gebeurt er als je seks hebt? Via vragen van kinderen komen thema's aan de orde als de verschillen tussen jongens en meisjes, verliefdheid, pubertijd, seksualiteit, echtscheiding, seksueel misbruik en homoseksualiteit. Met stripachtige kleurenillustraties.
433.4 --- Seksualiteit --- Seksuele opvoeding (Seksuele voorlichting) --- 615.51 --- puberteit --- zwangerschap --- Sociale-, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Seksuele voorlichting --- Didactics of medicine --- Sexology
Choose an application
Dit boek bevat honderd kant-en-klare werkplannen voor een groepsbehandeling waarin taal centraal staat. De ideeen zijn oorspronkelijk ontwikkeld voor het gebruik in een afasiegroep, maar ze zijn even goed bruikbaar in individuele afasiebehandelingen en in andere taalgroepen, zoals NT2-onderwijs en voortgezet (speciaal) onderwijs. De werkbladen behorende bij de werkplannen staan op de bijgevoegde cd-rom, zodat ze gemakkelijk te printen en te gebruiken zijn.
Afasie --- Nederlands als tweede taal --- Groepswerk --- #KVHB:Afasie --- #KVHB:Test; afasie --- #KVHB:Testotheek LA --- 615.851 --- Communicatie --- Taalstoornissen --- Contains audio-visual material --- NT2 --- Didactic strategies --- Didactics of languages
Choose an application
Pssst jij, ja jij daar, die dit leestHoe gaat het met je?Goed?Ik dacht wel dat je dat zou zeggen. Dat zeggen de meeste mensen als je vraagt hoe het met ze gaat: ?goed?, ook al is dat niet zo. Eigenlijk gaat het met heel wat mensen niet goed. 1 op 4 mensen in ons land zit ?niet lekker in zijn vel? of heeft zoals ze dat noemen: psychische ? euh? je weet wel. Psy wat? Ja, moeilijk woord, he? Ik noem ze pssst-problemen.Pssst. Dat zeg je wanneer je iemand iets wil zeggen waarvan je niet wil dat anderen het horen. Dat is bij psychische problemen vaak zo. Daar durven we niet over te praten. In ?Pssst? durven we dat wel. We vertellen je alles wat we erover weten. Maar er is ook ontzettend veel dat we er nog niet over weten. Dit is dus een weetjes én een niet-weetjesboek. Weten wat je niet weet kan je soms ook helpen iets beter te begrijpen.Voor jongeren vanaf 10 jaar met vragen rond pssst je weet wel ...Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/pssst
geestelijke gezondheidszorg --- 615 --- Affective and dynamic functions --- psychiatrie --- emotionele ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Psychische stoornissen --- Psychiatrie --- Psychische stoornissen ; Psychiatrie. --- Psychosociale problemen --- Stress --- Pesten --- Zelfmoord --- Psychische stoornis --- Psychosociaal probleem
Choose an application
Pak aan is een behandelprogramma voor depressieve kinderen en jongeren van 8 tot 13 jaar. Het protocol beschrijft sessies voor groepjes van vijf of zes kinderen, maar kan ook in een individuele begeleiding gebruikt worden. Pak aan mikt op een betere affectregulatie en op het versterken van positieve gevoelens, gecombineerd met het verhogen van een aantal voor het kind leuke activiteiten. Daarnaast leren de kinderen omgaan met problemen: ze leren de problemen onder ogen zien en hoe ze oplossingen kunnen bedenken. Ook leren ze het verband tussen gedachten en gevoelens en tussen gevoelens en problemen te zien. Ze moeten ook leren genuanceerder te denken over zichzelf, de wereld en anderen.
#KVHB:Cognitieve gedragstherapie --- #KVHB:Kinderen --- #KVHB:Depressie --- Depressies : kinderen --- Cognitieve therapie --- Gedragstherapie --- 615.85 --- Primary education --- Orthopedagogics --- Congnitieve gedragstherapie kinderen. --- Psychotherapie.
Choose an application
Dit praktische boek staat vol leuke en vooral nuttige activiteiten op basis van cognitieve gedragstherapie. Het is geschreven voor begeleiders, docenten, therapeuten en andere professionals die werken met kinderen en jongeren met:- trauma- ADHD- autisme- angst- depressie- gedragsstoornissenHet is het beste en meest uitgebreide hulpmiddel om kinderen en jongeren te helpen beter om te gaan met hun dagelijkse problemen en obstakels en die te overwinnen.Bron: https://www.nieuwezijds.nl/boek/cgt-instrumenten-voor-kinderen-en-jongeren/
psychotherapieën, overige --- 615.88 --- #PBIB:+105.61 --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen --- Onderwijs : Leerlingenbegeleiding : Leerstoornissen : Algemeen. --- 615.88. --- Cognitieve gedragstherapie --- Kinderen --- Trauma --- Jeugd --- ADHD --- Autisme --- Depressie --- Gedragsproblemen --- Psychiatry --- psychotherapie --- kinderpsychotherapie --- gedragsstoornissen --- depressies --- autismespectrumstoornis (ASS) --- angst --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- depressieve kinderen --- Cognitieve therapie --- Jongeren --- Psychotherapie --- Kind --- Psychotrauma --- Gedragsprobleem --- ouder --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- jeugd --- kinderen --- gedragstherapie --- Gedragsstoornis --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- Jongere --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit handboek is geschreven voor professionals die voorlichting geven over zwangerschap, bevalling, kraamtijd en borstvoeding. Er wordt informatie geboden over de coaching en communicatie in het kader van zwangerschap en ter voorbereiding op het ouderschap. In deel I gaat de aandacht uit naar de theorie van preventie en gezondheidsbevordering. Het handboek geeft inzicht in de enorme diversiteit binnen de doelgroep. Het preventieprogramma kan gebruikt worden voor groepen met autochtone cursisten, gemengde groepen met autochtone en allochtone cursisten en groepen met enkel nieuwkomers of allochtonen die de Nederlandse taal niet beheersen. Er wordt daarbij aandacht geschonken aan mogelijke cultuurverschillen en communicatieproblemen. Deel II is het draaiboek voor de cursus: "Het preventieprogramma aanstaande ouders". Dit programma is zowel geschikt voor individuele als groepsvoorlichting. Ter ondersteuning van de voorlichting zijn er een veertigtal medische tekeningen en educatieve illustraties opgenomen. Een veelheid van onderwerpen komt aan bod, gaande van gezonde voeding, voldoende bewegen en psychisch welbevinden tot de balans tussen werk en privéleven. Voorts ondersteunt de cursus het maken van keuzen ten aanzien van de wijze van bevallen, de kraamzorg, de borstvoeding, anticonceptie en het consultatiebureau.
615.7 --- bevalling --- ouderschap --- zwangerschap --- 615.6 --- bekkenbodemtraining --- bevalling (eutocie) --- coaching --- prenatale raadpleging --- relaxatie (autogene training, ontspanningstherapie) --- vroedkunde --- vroedvrouwen --- zwangerschap (graviditeit) --- zwangerschapsbegeleiding --- zwangerschapsgymnastiek --- Zwangerschap - Bevalling - Zuigelingenzorg --- (zie ook: kraamverpleegkunde) --- Didactic strategies --- Hygiene. Public health. Protection --- Gynaecology. Obstetrics --- preventieve gezondheidszorg --- gezondheidspromotie --- preventiewerking (mensen)
Listing 1 - 10 of 69 | << page >> |
Sort by
|