Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Wereldwijd spelen miljoenen mensen dagelijks computer- en videogames. Voor de meeste spelers zijn games een plezierige vrijetijdsbesteding. Sommigen besteden echter zoveel tijd aan games dat er weinig aandacht overblijft voor school, werk, familie en relaties. Ondanks de problemen die door dit excessieve gamegebruik ontstaan is het voor gamers moeilijk om hun speeltijd te minderen of te stoppen met spelen. De problemen kunnen de verleiding om te vluchten in een virtuele wereld, waar succes en beloning altijd binnen bereik zijn, alleen maar groter maken. Het spelen van games is dan een compulsieve obsessie geworden die met recht een verslaving wordt genoemd.Dit is het eerste boek over het groeiende fenomeen van gameverslaving. Door heldere inzichten te verwerven in de oorzaken en gevolgen van excessief gamegebruik, kunnen lezers vaststellen of er sprake is van verslaving. Het erkennen van het probleem is de eerste stap naar het vinden van oplossingen. Hulp van anderen is vaak essentieel bij het bereiken hiervan. De auteur richt zich tot spelers, maar ook tot hun ouders, leerkrachten, hulpverleners en dierbaren die een beeld willen krijgen van de aard, impact en aantrekkingskracht van games. Het boek geeft inzicht, adviezen en praktische tips die kunnen helpen bij het voorkomen en overwinnen van gameverslaving. (Bron: covertekst)
Ethics and addiction --- jongerencultuur --- Didactics of sports and games --- Social problems --- games --- verslaving --- 433.5 --- 614.79 --- OCD --- computerspellen --- dwang --- 621.8 --- Computerspelen --- Kinderen --- Verslaving --- 364.272 --- Behandelingen --- Games --- Spelen --- Verslaggeving --- S2007765.JPG --- Audiovisuele opvoeding --- Overige vormen van verslaving --- Videospelen - Computerspelen --- 613.8 --- PXL-Healthcare 2015 --- verslavingszorg --- gamen --- verslavingen --- Provincie West-Vlaanderen --- Computerspel
Choose an application
Taal, onderwijs en de samenleving is een kritiek op recente beleidsontwikkelingen in het taalonderwijs. Het toont dat het beleid gebaseerd is op perceptie, niet op feiten, en dat de verhoogde nadruk op grammatica, spelling, uitspraak, talige correctheid enzovoort, nefast is. Dit boek biedt meteen ook een aanzet tot een taalpedagogie die de heiligheid van de standaard afbreekt. Een taalpedagogie die rekening houdt met diversiteiten van allerlei aard, en die échte gelijke kansen garandeert. De klemtoon ligt daarbij op taalgebruik en communicatie eerder dan op taalstructuur.
Sociolinguistics --- Language and languages --- Study and teaching. --- Taalbeleid --- Taalonderwijs --- Taalsociologie. --- Vlaanderen. --- onderwijsbeleid --- taalvaardigheid --- talenonderwijs --- sociolinguïstiek --- onderwijssociologie --- Didactics of Dutch --- School management --- Flanders --- PLURIFORMITEIT -- 375.1 --- Language and education --- Social aspects --- Belgium --- 800.5 --- 803.2 --- Communicatie --- Geletterdheid --- Maatschappij --- Meertaligheid --- Nederlands --- Onderwijs --- Sociolinguïstiek --- Taal --- Taalgebruik --- onderwijs --- taal --- taalonderwijs --- 456.2 --- Leeromgeving --- 81'272 --- communicatie --- taalbeleid --- taalgebruik --- België --- #KVHA:Sociolinguïstiek --- #KVHA:Taalbeleid --- #KVHA:Taalkunde --- #KVHA:Taalonderwijs --- 641 Taalbeleid --- Language and society --- Society and language --- Sociology of language --- Language and culture --- Linguistics --- Sociology --- Integrational linguistics (Oxford school) --- toegepaste sociolinguistiek. taalbeleid --- sociolinguïstiek, taalachterstand, taalminderheden, tweetaligheid --- Sociological aspects --- Vlaanderen --- Therapie --- Interactief onderwijs --- Kleuter --- Geschiedenis --- Anderstalige --- Spraaktechnologie --- Emigratie --- Sociolinguïstiek --- sociolinguïstiek --- België --- #KVHA:Sociolinguïstiek --- sociolinguïstiek, taalachterstand, taalminderheden, tweetaligheid --- Language and languages - Study and teaching.
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|