Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by

Book
Praktijkboek psychotrauma
Authors: ---
ISBN: 9789088507373 Year: 2017 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Psychotrauma kent veel gezichten. De afgelopen jaren is de maatschappelijke belangstelling voor de ingrijpende gevolgen van traumatische gebeurtenissen in Nederland sterk toegenomen. Dit komt bijvoorbeeld aan het licht bij zaken van seksueel misbruik van kinderen maar ook bij grote rampen waarbij mensen in één klap hun gezin, familie, vrienden verloren. De gevolgen van psychisch leed kunnen leiden tot verschillende vormen van posttraumatische stressstoornissen.Veel mensen zijn in staat traumatische gebeurtenissen met steun van hun eigen familie en vrienden te verwerken. Aandacht en begrip voor en erkenning van hun leed is altijd nodig. Professionele hulp is geboden bij degenen die het zelf niet kunnen verwerken, want confrontatie met een traumatische gebeurtenis of langdurend leed kan tot ernstige gevolgen leiden, voor zowel het slachtoffer als zijn of haar omgeving.In dit boek worden helder en toegankelijk de verschillende traumatypen op een rij gezet, van enkelvoudig tot complex trauma en dissociatieve stoornis. Ook gaan de auteurs in op de mogelijkheden van praktisch toepasbare hulp: welke preventieve, eerste opvang- en behandelmogelijkheden zijn er, welke signalen zijn er als het niet goed gaat en wat kunnen de psychische en economische gevolgen zijn. Waar nodig wordt er onderscheid gemaakt tussen kinderen en volwassenen.


Multi
Yogaspelkaarten voor kinderen.
Author:
ISBN: 9789077770573 Year: 2011 Publisher: S.l. Uitgeverij De Zaak

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Leuke yogaspelletjes die kinderen op school, op de buitenschoolse opvang of thuis kunnen doen. Het gaat om samenwerken, afspraken maken en elkaar vertrouwen en respecteren


Book
Hoe krijg ik grip op zelfbeschadiging? : meer inzicht door opdrachten en oefeningen.
Authors: --- ---
ISBN: 9789085606734 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Cadans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Zelfbeschadiging is een uiting van psychische pijn, boosheid of verdriet. Ongeveer een op de tien middelbare scholieren heeft zich in het afgelopen jaar wel eens verwond. Bij zo'n 4 procent van de meisjes en bijna 3 procent van de jongens was dit meer dan een keer het geval. Jaarlijks worden gemiddeld 3600 jongeren tot 25 jaar in het ziekenhuis behandeld aan verwondingen door zelfbeschadiging. Hiervan zijn er 1600 in de leeftijd van 15 tot en met 19 jaar en zijn er 1800 in de leeftijd van 20 tot en met 24. Tweederde van hen vergiftigt zichzelf, voornamelijk met medicijnen. Een kwart gebruikt een scherp voorwerp, zoals een mes of scheermes, om zichzelf te verminken (Consument en Veiligheid, 2012). Dit werk- en doeboek voor jongeren en jong volwassenen is een instrument ter ondersteuning van professionele therapie. Het is niet bedoeld als vervanging van therapie. De activiteiten behandelen de symptomen van zelfbeschadigend gedrag en gaan voorzichtig in op mogelijke onderliggende oorzaken als vroeg trauma, depressie en eetstoornissen. Met de oefeningen kunnen jongeren proberen te achterhalen waarom zij zichzelf beschadigen en krijgen ze suggesties aangereikt om ermee op te houden.


Book
Ik krijg het maar niet uit mijn hoofd : opvang na een schokkende gebeurtenis
Author:
ISBN: 9789088508202 Year: 2018 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Gebeurtenissen zoals een ongeluk op de werkvloer, (seksueel) geweld of het meemaken van suïcide, leiden bij de betrokken medewerker(s) vaak tot gevoelens van onveiligheid. Het kan hun vertrouwen in hun eigen professionaliteit, in zichzelf en in de organisatie schaden. Goede opvang na een schokkende gebeurtenis op de werkplek is dan ook belangrijk. Werknemers die iets schokkends meemaken, hebben er allereerst behoefte aan dat hun werk(gever) achter hen staat en hen steunt. Een luisterend oor en hulp bij praktische zaken helpen stress te verminderen en de verwerking op gang te brengen.Bron : https://www.swpbook.com/boeken/147/trauma-en-ptss/2069/ik-krijg-het-maar-niet-uit-mijn-hoofd


Book
Hulp bij trauma in de kindertijd : praktische gids voor opvoeders
Author:
ISBN: 9789401454155 9401433003 Year: 2018 Publisher: Houten Uitgeverij LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe kun je kinderen en jongeren met trauma het beste helpen? Veel kinderen maken in hun jeugd één of meer schokkende gebeurtenissen mee. Meestal verwerken ze deze ervaringen, maar als dit niet zo is dan kunnen ze traumaklachten ontwikkelen. Het opvoeden en begeleiden van getraumatiseerde kinderen vraagt veel energie en is niet altijd gemakkelijk. Tegelijkertijd geeft het voldoening als het kind herstelt van de gevolgen van nare ervaringen en het leven weer kan oppakken.In Hulp bij trauma in de kindertijd leest u wat trauma is, wat de gevolgen zijn en wat u als opvoeder kunt doen om uw kind te helpen. Het boek is samengesteld op basis van klinische praktijkervaring en recente wetenschappelijke kennis. Het biedt praktische suggesties om de dagelijkse opvoedstress te verminderen en het herstel van uw kind te bevorderen. Ook leerkrachten en professionals in de jeugdhulpverlening kunnen er hun voordeel mee doen.


Book
Oplossingsgericht aan de slag met mensen met autisme : a.n.d.e.r.s.
Authors: ---
ISBN: 9789044131758 Year: 2014 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Werken met mensen met autisme is niet evident, niet voor hen, en niet voor de begeleiders. Maar oplossingsgericht werken lukt wel. Oplossingsgerichte vragen zijn vooral toekomstgericht, en veronderstellen een zekere verbeelding om een antwoord te kunnen bedenken. Laat de verbeelding bij mensen met autisme nu net beperkt zijn. En toch& Het oplossingsgerichte gedachtegoed en de oplossingsgerichte methodieken blijken ideaal te zijn voor het werken met deze mensen. Aan de hand van het acroniem a.n.d.e.r.s. wordt duidelijk hoe de oplossingsgerichte vragen en methoden aangepast kunnen worden aan het anders denken van mensen met autisme.


Book
ADAPTI. : Vragenlijst naar adaptieve vaardigheden voor jongvolwassenen met een autismespectrumstoornis 16-25 jaar.
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9789044132618 Year: 2015 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

ADAPTI is een zelfrapporteringsinstrument dat de adaptieve vaardigheden van jongvolwassenen in kaart brengt. De uitkomst is een uniek profiel op vlak van sociale interacties, inlevingsvermogen, communicatie, flexibiliteit, planning en organisatie, computervaardigheden, omgaan met interesses en zelfredzaamheid. Het profiel biedt aanknopingspunten voor een gerichte begeleiding.


Book
Zelfstandig wonen met autisme
Author:
ISBN: 9789088502835 Year: 2012 Publisher: Amsterdam SWP

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze gids geeft informatie en handige tips over alle onderwerpen waarmee je te maken krijgt wanneer je zelfstandig gaat wonen. Van woonruimte zoeken tot eenvoudige basisrecepten, administratie ordenen en schoonmaken. De gids is bedoeld voor jongeren en volwassenen met autisme of een andere beperking, die een steuntje in de rug kunnen gebruiken bij zelfstandig wonen. Ook voor (jong)volwassenen die moeite hebben met het organiseren van hun eigen huishouden kan dit boek een prettig hulpmiddel zijn. Voor ouders, woonbegeleiders en hulpverleners is het een praktische handleiding bij het aanleren van vaardigheden.


Book
Speel, leer & communiceer : een aanpak om kinderen met autisme door spel te leren communiceren
Authors: ---
ISBN: 9789492744036 9492744031 Year: 2019 Publisher: [Voorschoten] Astronaut Boeken

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Speel, leer en communiceer is een praktische handleiding boordevol tips, adviezen en voorbeelden om de communicatie van je kind te stimuleren. In het boek lees je hoe je door samen te spelen op een ontspannen manier leermomenten kan opzetten. De beschreven aanpak bestaat uit drie onderdelen: aansluiten bij de motivatie van je kind, een positieve houding en kiezen van doelgedrag. Het uitgangspunt is dat ieder kind kan leren zolang deze onderdelen aanwezig zijn.De communicatievaardigheid 'vragen om wat je wil' staat centraal. Zodra je kind makkelijker kan aangeven wat hij wil, neemt probleemgedrag af, stimuleert het de verdere ontwikkeling van communicatie en draagt het bij aan zijn zelfvertrouwen.Speel, leer en communiceer is voor ouders en begeleiders van een kind met autismeDe aanpak is geschikt voor kinderen die nog niet praten, kinderen die communiceren met losse klanken of woorden en voor kinderen die in langere zinnen pratenDe tips en adviezen zijn bruikbaar thuis, op school en op de dagopvangOok zeer geschikt voor kinderen zonder diagnose die wel ondersteuning nodig hebben op het gebied van communicatie(https://www.speelleerencommuniceer.nl)


Book
Klas in balans. : Het grote relaxboek voor het onderwijs.
Authors: ---
ISBN: 9789088401114 908840111X Year: 2014 Publisher: [Katwijk] Panta Rhei Uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Uitleg van ruim honderd bewegings- en ontspanningsoefeningen om met kinderen tussen de lessen door te doen op de basisschool (tussendoortjes).

Listing 1 - 10 of 72 << page
of 8
>>
Sort by