Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit spel stimuleert, met behulp van 48 speelkaarten, symbolen, uitdagingen en vragen, een positieve dialoog binnen het gezin rond de online activiteiten van kinderen en jongeren.
pedagogiek --- internet --- media-educatie
Choose an application
Het gebruik van genotsmiddelen om te ontspannen, te vergeten, te durven en te dromen is een existentiële behoefte van mensen. Maar de verslavingsstatistieken in Nederland laten een sterke groei in de consumptie van deze middelen zien. De verslavingszorg kan de groei nauwelijks bijbenen en beleidsmakers struikelen over elkaar bij het lanceren van nieuwe plannen van aanpak. Maar wat is het wezen van de verslaving? Waardoor wordt deze veroorzaakt? Waarom raakt de een wel verslaafd en de ander niet? Uit genetisch en neurobiologisch onderzoek blijkt steeds vaker dat bij de meeste vormen van verslaving sprake is van een chronische hersenziekte. Chemie van verslaving informeert op een toegankelijke en uitdagende manier over de rol van chemische stoffen en genen bij de totstandkoming van verslaving. Ook wordt stilgestaan bij de rol van aanleg en omgevingsfactoren.
Toxicology --- verslaving --- Verslaving --- verslavingen --- Provincie West-Vlaanderen --- Gokken --- Internet
Choose an application
Dit boek maakt deel uit van de serie 'Mijn leven, zelf denken, zelf doen', een serie boeken over zelfredzaamheid geschreven in makkelijke taal. De serie biedt jongeren handvatten voor het dagelijks leven en is zo een opstap naar zelfstandigheid. In dit boek vertelt Roy hoe je veiliger kan internetten: over het invoeren van een wachtwoord, cybercrime, webwinkels, privacy, ... Voor lesgevers is er ook docentenmateriaal beschikbaar bij uitgeverij eenvoudig communiceren.
Age group sociology --- sociale media --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- internet --- jeugd
Choose an application
Benieuwd naar de mogelijkheden van Twitter, Evernote, Blogger, Foursquare en 121 andere sociale media tools? Het antwoord komt van dit werk: leesbare, praktische beschrijvingen van 125 sociale media tools, geschikt voor iedereen die zich wil verdiepen in de mogelijkheden van sociale media. Je treft er inleidende hoofdstukken aan over onderwijs met sociale media en web 2.0. Bij elke tool vind je een tip voor een toepassing in het onderwijs.Naast de 125 bijdragen bevat deze uitgave een aantal extra hoofdstukken: Wat zijn Social Media en Web 2.0 toepassingen (Louis Hilgers / Tessa van Zadelhoff) - Uitleg Creative Commons als auteursrechtenalternatief (Annemarie van Essen) - Over de didaktiek van Social Media in de dagelijkse lespraktijk (Wilfred Rubens) - Beter leren en beter lesgeven met 2.0 (Paul Vermeulen) - Nieuwe Denkvaardigheden (Erno Mijland) - Hoe scholen om moeten gaan met Social Media (Joris van Meel) - Lerende netwerken met 2.0 (Bob Hofma).Dit boek is tot stand gekomen op basis van co-creatie: een groep van 125 auteurs - gecrowdsourced via sociale media - leverde een bijdrage aan de inhoud. Het resultaat is een handzaam naslagwerk, waarin je leest wat leerlingen gebruiken en wat je zelf kunt gebruiken, om bij te blijven, jouw werk slimmer te organiseren, maar ook als didactisch middel in de les
webapplicaties (informatica) --- Computer assisted instruction --- e-learning --- sociale media --- web 2.0 --- 528.5 --- Internet --- Web 2.0 --- 654 ) Internet --- onderwijs --- Internet - web 2.0 - toepassingen - onderwijs --- Sociale media --- Onderwijs --- Didactiek --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
In het boek geven de auteurs dé 10 kenmerken van de WIFI-generatie, geïllustreerd met vele interviews. De WIFI-generatie zijn de jongeren (vanaf 10 jaar) die opgroeien in een online-omgeving. Ze hebben altijd en overal toegang tot online informatie. Deze toegang onttrekt zich aan het toezicht van ouders, opvoeders en docenten. De auteurs benadrukken het toenemend belang van media-educatie en mediawijsheid. Ze bieden praktische handvatten voor ouders, onderwijs, overheid, media en bedrijfsleven.
193 Kinderrechten en Media --- cyberpesten --- gamen --- intenet --- internetopvoeding --- jongeren --- 433.5 --- auteursrechten --- internet --- media --- opvoeding --- privacy --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Massamedia (media) --- Pesten --- Audiovisuele opvoeding --- Mobiel internet --- Mediaopvoeding --- Kinderen --- Media --- Jeugd --- Kind --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
Pubers en sociale media, het is alsof ze voor elkaar gemaakt zijn. Altijd aan, altijd contact. Dat wás al een tijdje zo, maar de smartphone heeft het twitteren en facebooken alleen maar erger gemaakt. Geen moment meer offline, geen moment meer rust. Hoe leg je aan je kind uit dat 'nu even niet' ook belangrijk is? Heeft het überhaupt nog zin om het te proberen? Ja! Je wilt immers toch voorkomen dat het schoolwerk gaat lijden onder al die afleiding, met mogelijk zittenblijven tot gevolg. Maar hoe moet dat dan?Dit boek behandelt een actueel probleem dat steeds nijpender lijkt te worden, getuige het toenemend aantal vragen hierover op ouderavonden, forums en websites. Regels stellen werkt niet. Zeggen dat je kind zich anders moet gedragen ook niet. Je moet het slimmer doen! Namelijk door een gesprek op gang te brengen. Dat kan, mits je de juiste vragen stelt. Zó leer je je kind focussen
Age group sociology --- puberteit --- Educational sciences --- opvoedingstips --- internet --- sociale media --- mediagebruik --- 433.5 --- facebook --- jongeren --- twitter --- Sociale netwerken --- Audiovisuele opvoeding --- #KVHB:Internet --- #KVHB:Puberteit --- Sociale netwerken ; internet --- Puberteit --- Sociale media --- Internet --- Internetmisbruik --- Pubers --- Opvoeding en onderwijs --- Bemiddeling --- Communicatie --- Kinderen --- Jeugd --- Provincie West-Vlaanderen --- Puber --- Opvoeding --- Sociaal netwerk --- Onderwijs --- Kind --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Primary education --- Secondary education --- Jongere
Choose an application
De zesde editie van Vlaanderen Gepeild bevat traditiegetrouw artikelen over onderzoek dat gebaseerd is op de jaarlijkse Survey naar Socio-Culturele Verschuivingen in Vlaanderen (SCV-survey). Sinds 1996 worden in de survey ongeveer 1500 Nederlandstaligen tussen 18 en 85 jaar, woonachtig in het Vlaamse Gewest of het Brusselse Hoofdstedelijke Gewest, ondervraagd. Deze enquête peilt naar opvattingen, overtuigingen en handelingsbereidheid over diverse maatschappelijke en beleidsrelevante thema's. De publicatie bevat een analyse van de onderzoeksresultaten. Zo zijn er onder meer bijdragen over levensbeschouwing en maatschappelijke participatie; burgerschapsconcepten in Vlaanderen; onveiligheidsgevoel in Vlaanderen; maatschappelijke betrokkenheid; cultuurparticipatie.
Sociology of culture --- pensioenen --- werkonzekerheid --- sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- onveiligheidsgevoel --- echtscheiding --- internet --- privacy --- cultuurparticipatie --- gezinsleven --- Flanders --- Brussels
Choose an application
Dit boek gaat in op de veranderende wereld van leren, waarin sociale media een belangrijke rol spelen. Het boek geeft richting aan de rol die social learning en leren met sociale media spelen binnen leerprocessen in het onderwijs en in organisaties. Deze eerste editie van Social learning en leren met sociale media start met een "wat": wat is nu social learning? Daarna komt het "waarom" aan bod: de veranderende context van leren. Het "hoe" geeft vervolgens aan op welke manier we dan kunnen leren en met het "waarmee" geeft het boek handvatten voor een didactische aanpak. Tot slot zijn er implementatietips. Het boek is relevant voor iedere (aankomend) opleidingskundige, docent, trainer en onderwijsontwikkelaar die kritisch kijkt naar de inzet van social learning en social media binnen leerprocessen.
Information user --- Didactics of technology --- sociale media --- mediawijsheid --- digitale geletterdheid --- internet --- media-educatie
Choose an application
In 2019 zetten Movisie, Diversity Media en Hogeschool Inholland het project #DatMeenJeNiet op waarin jongeren werden begeleid bij het in actie komen tegen online discriminatie. Dit eindrapport deelt de geleerde lessen en toont wat de impact was van #DatMeenJeNiet en 'wat werkt' om online discriminatie aan te pakken. Ook zijn er aanknopingspunten toegevoegd voor organisaties die met een vergelijkbare aanpak aan de slag willen gaan.
Didactics of social education --- Mass communications --- Social media --- Youth --- Prevention --- Internet --- Brochures --- Discrimination
Choose an application
What is new about how teenagers communicate through services such as Facebook, Twitter and Instagram? Does social media affect the quality of teens' lives? In this eye-opening book, youth culture and technology expert Danah Boyd uncovers some of the major myths regarding teens' use of social media. She explores tropes about identity, privacy, safety, danger and bullying. Ultimately, Boyd argues that society fails young people when paternalism and protectionism hinder teenagers' ability to become informed, thoughtful and engaged citizens through their online interactions. Yet despite an environment of rampant fear-mongering, Boyd finds that teens often find ways to engage and to develop a sense of identity. Boyd's conclusions are essential reading not only for parents, teachers and others who work with teens, but also for anyone interested in the impact of emerging technologies on society, culture and commerce in years to come. Offering insights gleaned from more than a decade of original fieldwork interviewing teenagers across the United States, Boyd concludes reassuringly that the kids are all right. At the same time, she acknowledges that coming to terms with life in a networked era is not easy or obvious. In a technologically mediated world, life is bound to be complicated.
Internet and teenagers. --- Online social networks. --- Teenagers --- Information technology --- Internet et adolescents --- Réseautage personnel (Informatique) --- Adolescents --- Technologie de l'information --- Social life and customs --- Social aspects. --- Moeurs et coutumes --- Aspect social --- Internet and teenagers --- Online social networks --- Social aspects --- Ungdomar och Internet --- Internet --- Tonåringar --- sociala medier --- internet --- beteende --- Ungdomar och Internet. --- sociala medier. --- beteende. --- Sociala medier. --- Sociala medier --- Beteende. --- Réseautage personnel (Informatique) --- Age group sociology --- Mass communications --- Sociology of education --- Secondary education --- Orthopedagogics --- Teenagers - Social life and customs - 21st century --- Information technology - Social aspects
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|